Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hogedruk reiniger


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Gast tom666

Vandaag was het - % bij de Hubo. Morgen loopt deze actie ook nog.

Dus het was het moment om mij een nieuwe hoge druk reiniger aan te schaffen.

Geen karcher ( grote brol) .

Neen deze keer de POWER PLUS Benzine versie.

206 Bar met een 180cc 4- takt motor.

Amaai dat spel spuit de stenen uit de straat .

Dus wie een goeie zoekt..deze is zeker aan te raden.

En geen geflikflooi meer met elektrische kabel ed en minder gevaar want er komt geen stroom aan te pas. Mijn Gardena tuinslang kan 50m ver dus ik heb een groot bereik.

 

pp-high-pres.jpeg.9a6d0b4fa2ad585264875d036e13f336.jpeg

 

 

 

Omschrijving Powerplus POWXG9008

 

Je hebt krachtig, je hebt krachtiger en je heb krachtigst. In die laatste categorie mogen we de Powerplus POWXG9008 scharen. Deze van een 4-takt 3,5 kW motor voorziene benzinehogedrukreiniger bereikt namelijk een maximale druk van maar liefst 206 bar. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat er maar weinig klussen voorbij komen die je met deze gemakkelijk verrijdbare en met een bijna 8 meter lange hogedrukslang uitgeruste krachtpatser niet aankunt. Er worden 4 spuitkoppen meegeleverd: 1 ultra fijne spuitmond voor het meest hardnekkige vuil, 1 om verf te verwijderen, 1 voor de reiniging van voertuigen en tot slot 1 lage druk spuitkop om met reinigingsmiddel te reinigen. Dit reinigingsmiddel kun je overigens gewoon uit de hiervoor bestemde 1,5 liter tank van de Powerplus POWXG9008 laten zuigen. Wel zo makkelijk!

Standaard meegeleverd

 

4 spuitkoppen

Handleiding

 

Werkdruk

206 bar

Gebruik

Zwaar gebruik

Lengte hogedrukslang

7,62 meter

Aandrijving

Benzine

Wateropbrengst

626 liter/uur

 

 

Plus- en minpunten

 

Door zijn zeer hoge werkdruk en wateropbrengst vooral geschikt voor de grotere klusjes.

Met een hogedrukslang van bijna 8 meter heb je een bovengemiddeld bereik.

Gemakkelijk te verplaatsen aangezien hij voorzien is van een robuust set wielen.

De reinigingsmiddelentank geeft je de mogelijkheid schoonmaakmiddel toe te voegen aan het water.

Geen terrasreiniger of wasborstel meegeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast tom666
Leuk, wat kost 'em? Dat van die 206Bar, bij welk watervolume is het? Nu is PowerPlus niet direct 'beter' dan Kärcher als merk denk ik...

 

Kärcher is echt niet zo goed hoor...

Na een paar jaar , meestal net na de garantie gaan ze stuk en zijn ze pokkeduur te herstellen.

Heel veel reklame , ja maar kwaliteit...de meeste die ik ken moeten nooit geen karcher meer hebben...de pompen zijn echt niet goed.

 

299 euro - 15% betaald en ik had nog een bon van 10 euro liggen ook dus ik was er goed van af..

@Peerke ..ja de vingers mogen er niet voor want dan kan je ze ergens gaan zoeken...is zeker geen speelgoed en met deze druk moet je volwassen om gaan springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen jammer dat je zoiets maar een keer per jaar gebruikt, gezien het benzine is, gaat de carburator niet lekker verstopt raken?

Begrijp me niet verkeerd, die dat je hebt ziet er uit als best wel een leuk ding, ziet er ook degelijk uit, maar voor onregelmatige taken vind ik een elektrische toch net wat praktischer, met minder onderhoud aan.. hop in het stopcontact en gaan met die banaan.

 

Als je hem regelmatig gebruikt echter is het weer een ander verhaal :)

 

"consumer grade" karchers zijn inderdaad best bagger.. als de pomp het niet begeeft, breek je de lans in 2 :rolleyes:

 

 

PS. je review zegt 626l/h, maar de foto 522 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tom666

Euuu 1x per jaar ???? Ik gebruik hem wekelijks mn reiniger..terras , auto , oprit , klusjes her en der...ook op veel plaatsen waar je met stroom niet makkelijk komt.

Ja is 522 liter maar kan max 626 aan . Gewoon op de kraan is meer dan voldoende..

Ik doe veel opritjes her en der en een degelijke reiniger vraagt heel wat stroom zodat bij veel mensen de zekering springt..benzine is handig..

En waarom zou de carbu verstoppen ?? Onderhoud he , onderhoud. Elke motor die ik heb , zowel van de wagen , de reiniger of mijn generator wordt als een baby verzorgd met de beste materialen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euuu 1x per jaar ???? Ik gebruik hem wekelijks mn reiniger..terras , auto , oprit , klusjes her en der...ook op veel plaatsen waar je met stroom niet makkelijk komt.

Ja is 522 liter maar kan max 626 aan . Gewoon op de kraan is meer dan voldoende..

Ik doe veel opritjes her en der en een degelijke reiniger vraagt heel wat stroom zodat bij veel mensen de zekering springt..benzine is handig..

En waarom zou de carbu verstoppen ?? Onderhoud he , onderhoud. Elke motor die ik heb , zowel van de wagen , de reiniger of mijn generator wordt als een baby verzorgd met de beste materialen.

 

zoals ik zei, vergt onderhoud :)

de generator hier gebruik ik zo'n 1x per jaar, en dan ben ik een uur bezig met hem weer voor te bereiden voor langdurig opslag.

de grasmachine echter zet je in zo'n 2 minuten terug schoon weg want die gebruik je volgende week toch weer...

 

en zoals ik ook zij - bij regelmatig gebruik zou ik ook eerder voor benzine gaan, en al helemaal als het op verplaatsing is!

 

in jouw geval dus; prima aankoop lijkt me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik zei, vergt onderhoud :)

de generator hier gebruik ik zo'n 1x per jaar, en dan ben ik een uur bezig met hem weer voor te bereiden voor langdurig opslag.

de grasmachine echter zet je in zo'n 2 minuten terug schoon weg want die gebruik je volgende week toch weer...

 

en zoals ik ook zij - bij regelmatig gebruik zou ik ook eerder voor benzine gaan, en al helemaal als het op verplaatsing is!

 

in jouw geval dus; prima aankoop lijkt me!

 

1 Tip ...als je iets langdurig wilt gaan opslaan vul de carb en tank dan met ASPEN 2-takt of 4- takt naargelang de motor.

Deze brandstof mag jaren blijven staan en het is beter om een reeds gedraaide motor niet droog op te slaan. De Aspen houdt de rubbers in de carb ed ''levendig''.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig dingetje.

 

Waarschijnlijk ook zo te gebruiken als noodpomp. Slang en filter op de inlet, en je kelder leeggepompt in no-time. :)

 

Moet de pomp wel zelf aanzuigend zijn, en dat zijn ze niet allemaal!!

 

Mocht je een hogedruk kopen kijk dan wat voor koppeling voor de slang er aan zit, is deze van koper dan heb je kans dat je wel een kwaliteits hogedruk heb. Is het van plastic, kun je er donder op zeggen dat de rest van binnen ook plastic is. Dan gaan ze maar zoveel uur mee (60 uur !?)

 

Van Kärcher zou ik de hobby aanbiedingen niet kopen, dan liever een oude model van Marktplaats. De professionele zijn prima en gaan met dagelijks gebruik jaren en jaren mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet de pomp wel zelf aanzuigend zijn, en dat zijn ze niet allemaal!!

 

Mocht je een hogedruk kopen kijk dan wat voor koppeling voor de slang er aan zit, is deze van koper dan heb je kans dat je wel een kwaliteits hogedruk heb. Is het van plastic, kun je er donder op zeggen dat de rest van binnen ook plastic is. Dan gaan ze maar zoveel uur mee (60 uur !?)

 

Van Kärcher zou ik de hobby aanbiedingen niet kopen, dan liever een oude model van Marktplaats. De professionele zijn prima en gaan met dagelijks gebruik jaren en jaren mee.

 

Goede tips.

 

Ja @tom666, is de pomp zelf aanzuigend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kärcher is echt niet zo goed hoor...

Na een paar jaar , meestal net na de garantie gaan ze stuk en zijn ze pokkeduur te herstellen.

Heel veel reklame , ja maar kwaliteit...de meeste die ik ken moeten nooit geen karcher meer hebben...de pompen zijn echt niet goed.

.

 

Hier ben ik het niet helemaal met je eens. Als je een consumenten Karcher koopt zijn die niet gemaakt om te repareren of lange uren achter elkaar te draaien, nee korte stukjes en als het stuk is? vervangen.

Koop je een profi karcher, hier zit vaak ook een Honda motor op, dan heb je wel een leuke machine, kun je ook nog aan sleutelen onderdelen voor krijgen, zelfde geld voor Nilfisk-Alto.

 

Weet jij welke plunjers er in de (water)pomp van de machine van jou zitten? Alu, RVS, keramisch laagje of vol keramisch?

Waarom ik dat vraag, bij de goedkopere machines zitten er goedkopere rvs plunjers in, beetje beter in kwaliteit zit er al een laagje keramiek over de plunjer en de echt goede hebben echte keramische plunjers, deze gaan veel langer mee.

 

En wat eerder ook al werd gevraagd, wat voor motor zit op de pomp? Van een echt merk waar je onderdelen voor kan krijgen?

Niet om je machine of te kammen waar jij zo enthousiast over bent,maar alles naar zijn waarde mijn vriend!

 

Een tip, als je de machine de laatste keer voor de winter weg zet, laat op het laatst even wat antivries oid mee opzuigen! Dan zal je pomp nooit stuk kunnen vriezen + wat al eerder werd genoemd, wegzetten met Aspen benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig dingetje.

 

Waarschijnlijk ook zo te gebruiken als noodpomp. Slang en filter op de inlet, en je kelder leeggepompt in no-time. :)

Het feit dat het niet van stroom afhankelijk is, is voor ons preppers natuurlijk een pre.

 

noodpomp, misschien, maar qua debiet is ~600l/h ENORM traag hoor.. hiermee duurt het een aantal uren voordat je kelder leeg zou zijn.

 

deze is bedoeld om veel druk op te wekken, niet om een grote hoeveelheid water te verplaatsen..

Om je kelder leeg te pompen zijn er betere alternatieven :)

 

 

--

 

Bedankt voor de tip, @tom666 - ga ik de volgende keer doen :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn kelder heb ik een pomp die (moest het nodig zijn ) 7000 liter per uur pompt dus ...

Chinees of niet...alle koppelingen zijn koper dus dat zit goed en 3 jaar garantie is niet slecht.

Ik ben heel erg tevreden over de aankoop.

En een hoge druk reiniger heeft waterdruk nodig dus leegpompen doet zo een toestel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon een droge kelder, zelfs bij stormweer :D

 

Mijn kelder is ook kurkdroog zoals je in een vorige quote kon lezen.

Ik heb deze pomp staan voor nood...met een kelder weet je nooit. En de mijne is heel groot dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...