JessBK7 Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Hallo, Laatst heb ik een Schrade SCHF-36 gehaald, maar ik wil hier graag de coating vanaf halen. Heeft iemand toevallig een goede manier gevonden om dit te doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 eventjes voorstellen is toch wel een aanrader hoor:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Voorstelrondje? maw: wie ben jij? Welkom! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Hallo, Laatst heb ik een Schrade SCHF-36 gehaald, maar ik wil hier graag de coating vanaf halen. Heeft iemand toevallig een goede manier gevonden om dit te doen? Inderdaad even voorstellen. Waarom zou je die coating er af willen halen, het is 1095 staal dus die coating zit er niet voor niets (namelijk om te beschermen tegen roest) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 http://www.schradeknives.co/schrade_schf36.php Klinkt niet gek voor die prijs, waarom die powder coating eraf strippen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 De coating eraf snap ik wel, ja het kan roesten als je er niet voor zorgt. goed voor je spullen zorgen en het roest nooit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Ik was zojuist bezig met een voorstelverhaaltje te typen, maar was er nog niet helemaal over uit En de reden dat ik de coating er af wil halen is simpel dat ik na het gebruiken van het mes in een paar blokken hout, de coating vanzelf al een beetje af begon te bladderen, en ik het er of goed op wil hebben, of er helemaal af wil hebben. En als je het mes goed onderhoudt is roest totaal geen probleem Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Ik was zojuist bezig met een voorstelverhaaltje te typen, maar was er nog niet helemaal over uit En de reden dat ik de coating er af wil halen is simpel dat ik na het gebruiken van het mes in een paar blokken hout, de coating vanzelf al een beetje af begon te bladderen, en ik het er of goed op wil hebben, of er helemaal af wil hebben. En als je het mes goed onderhoudt is roest totaal geen probleem Verfafbijt doet wonderen. Te halen bij de bekende bouwmarkt. Het is mij zelfs eens gelukt met lijmoplosser van Bison. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Verfafbijt doet wonderen. Te halen bij de bekende bouwmarkt. Het is mij zelfs eens gelukt met lijmoplosser van Bison. Greener Dit werkt ook bij ESEE? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr mayhrm Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 http://www.schradeknives.co/schrade_schf36.php Klinkt niet gek voor die prijs... Inderdaad, alleen zullen wij in Europa drie keer die prijs mogen betalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Ik was zojuist bezig met een voorstelverhaaltje te typen, maar was er nog niet helemaal over uit En de reden dat ik de coating er af wil halen is simpel dat ik na het gebruiken van het mes in een paar blokken hout, de coating vanzelf al een beetje af begon te bladderen, en ik het er of goed op wil hebben, of er helemaal af wil hebben. En als je het mes goed onderhoudt is roest totaal geen probleem Okay, ieder zijn smaak. Ik vind het juist altijd wel gaaf staan zo'n half versleten coating, geeft een mes karakter en ziet het er tenminste uit alsof het gebruikt wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Okay, ieder zijn smaak. Ik vind het juist altijd wel gaaf staan zo'n half versleten coating, geeft een mes karakter en ziet het er tenminste uit alsof het gebruikt wordt. Wat mij juist gaaf lijkt is het etsen van het metaal in Ijzer(III)Chloride (Ferric Chloride) om het patroon van het metaal mooi te onthullen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Dit werkt ook bij ESEE? Jep, Heb hier ergens er nog eentje liggen zonder coating. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Wat mij juist gaaf lijkt is het etsen van het metaal in Ijzer(III)Chloride (Ferric Chloride) om het patroon van het metaal mooi te onthullen Ik hoop dat je het resultaat deelt tegen die tijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Ik hoop dat je het resultaat deelt tegen die tijd. Dat gaat uiteindelijk goed komen hoop ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @JessBK7 https://www.youtube.com/watch?v=Rgb1jJBoXL4https://www.youtube.com/watch?v=Taw3uTEkfSo is met een bk7 Edit en ik lees net dat je deze gozer zijn kanaal kent hoe komt het dan dat je dit filmpje niet hebt gekeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Inderdaad, alleen zullen wij in Europa drie keer die prijs mogen betalen. De prijs in NL valt relatief nog mee, op deze site heb ik deze besteld http://2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF36?lang=nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @GuywithAplan thanks! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacob Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @GuywithAplan thanks! Is dat mes van schrade al beschikbaar? Dacht dat het pas vanaf eind maart hier bechikbaar was. Vind de scfh 37 ook gaaf. 7 inch net als de bk7. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Ik heb het met een Dremel gedaan met een schuurpolijstschijf (of 2). Doe wel een veiligheidsbril en een stofkapje op want het schijfje slijt snel en af en toe vliegen er stukjes vanaf. Ik vind die SCHF36 een erg mooie vorm hebben. Ik wil zoiets namaken. Heb hier nog een stuk 5160 staal liggen van 6mm dik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 24 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Is dat mes van schrade al beschikbaar? Dacht dat het pas vanaf eind maart hier bechikbaar was. Vind de scfh 37 ook gaaf. 7 inch net als de bk7. ik heb de mijne in december besteld en 10 dagen later kwam de bezorger al aan de deur. De SCHF 36/37/38 kwamen bij mijn weten oktober 2014 uit edit: Ik zie op de site waar ik de 36 besteld heb (http://2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF36?lang=nl) dat deze t/m maart 2015 te bestellen is, dus niet vanaf maart 2015. Als je 'm ook wilt bestellen zul je dus wel snel moeten zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 24 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2015 Ik heb het met een Dremel gedaan met een schuurpolijstschijf (of 2). Doe wel een veiligheidsbril en een stofkapje op want het schijfje slijt snel en af en toe vliegen er stukjes vanaf. Ik vind die SCHF36 een erg mooie vorm hebben. Ik wil zoiets namaken. Heb hier nog een stuk 5160 staal liggen van 6mm dik Thanks voor de tip! Ik vind het opzich een fijn mes voor allround survival/ bushcraft etc. Ik merk alleen dat het handvat niet optimaal is als je grote handen hebt, maar als je kleine tot gemiddelde handen hebt is dit geen probleem. Het handvat is wel even wennen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.