g.eding Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Hallo allemaal, ik heb mijn hobby "messen in algemene zin" uitgebreid met een website, en die wilde ik met toestemming van Mr.Gold met jullie delen http://www.meestermessen.nl is de naam. Op mijn website vind je messen die ik zelf heb geslepen en opgeknapt en geupcycled en opinels die ik kan graveren. De website is under construction en ik heb nog veeeel om uit te breiden. Neem eens een kijkje er zit voor sommige preppers vast wel wat bij. Groeten G.Eding 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Dat graveren is leuk! Dat ga ik onthouden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Volgens mij zitten er hier een hele hoop messen liefhebbers op Preppers.nl :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Volgens mij zitten er hier een hele hoop messen liefhebbers op Preppers.nl :-) Ja, ik, onder andere. Maar ik onthou me verder van commentaar... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 22 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Jaja, de site stelt qua merken messen nog niet veel voor dat komt nog (o.a. spyderco en Reate ) maar ik vind het zonde dat mensen oude messen die een keer verkeerd geslepen zijn door iemand weg gooien, we gooien al genoeg weg in deze tijd... daarom ben ik gaan leren handslijpen en messen reviseren, dit doe ik al een paar jaar en met succes een aantal vaste klanten etc. Nu dus een website beginnetje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 @g.eding Datgene wat jij presenteert op jouw site, dat gooi ik ongeslepen weg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 @g.eding Datgene wat jij presenteert op jouw site, dat gooi ik ongeslepen weg. en waarom dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 en waarom dan? Omdat het leuk is om een appel mee te snijden of een potlood of een prei. Meer kun je er niet echt mee. Mijn zoons van 5 en 6 hebben een Opinel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 @g.eding Datgene wat jij presenteert op jouw site, dat gooi ik ongeslepen weg. Dan heb je nu dus iemand gevonden die het maar wat graag van je wil overnemen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Heb je ervaring met global? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Hey jongens niet lopen katten, zijn bedoeling is goed. En als dat zijn ding is en schijnbaar is er een markt voor, so be it @g.eding slijp jij alleen met Japanse waterstenen of gebruik je ook nog DMT voor het wat grovere werk? Ik heb trouwens laatst ook een keukenmes bij de kringloop gekocht voor 1,50 helemaal weer mooi geslepen en dit is nu mijn pizza-doorsnij-mes. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 @g.eding: Harstikke leuk initiatief en ik denk dat er juist meer vraag is naar keukenmessen en simpele zakmessen dan de bushcraft/survival messen die we hier op preppers.nl prefereren. Die willen wellicht hun lievelingetjes wel laten customizen. Je prijzen zijn uitermate schappelijk. Weggooien is idd doodzonde en zelf heb ik laatst voor 1 euro een Sabatier koksmes bij de kringloop gescoord. Af en toe even slijpen en je hebt er een leven lang wat aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 @g.eding Datgene wat jij presenteert op jouw site, dat gooi ik ongeslepen weg. Ook tijdens een SHTF? Ik weet niet of je boodschap even negatief bedoeld was als ze overkwam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 @g.eding ik ben wel geïnteresseerd in het blauwe en rode koks en vleesmes voor samen 5-. Je woont in Schagen, dat is het enige probleem... Verzend je ook dingen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 22 februari 2015 Delen Geplaatst: 22 februari 2015 Mooie gravure... Kan best leuk zijn om iemand een mes cadeau te doen met een gravure... Prijs is zeer schappelijk. Zo doet elk hier zijn ding en dat vind ik nu juist zo heel mooi... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @GuywithAplan Jazeker, en juist omdat met wetstenen slijp kiezen veel mensen met duurdere merken daarvoor, dan is de kans en het risico van verkl*ten kleiner Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @Renanim ik gebruik schuurband, stenen, stroppen met pastas en polijs papier, en soms heeel veeel tijd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Kijk dat vind ik nou leuk;) @Raycoupe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @Dauntless hallo, ja ik verzend voornamelijk mijn bestellingen, alleen voor slijpen komen mensen vaak zelf langs met hun set, Als u mij via de website ff een mailtje stuurt met adres gegevens dan stuur ik u hoeveel het plus brievenbus kosten word dan komen we er wel uit... groet G.Eding Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Gordon timmert ook hier lekker aan de weg zie ik :-) Misschien dat ik het nog een tijdje kan rekken door veters te gaan venten, maar op termijn zal ik me als ouwe scharensliep nu waarschijnlijk moeten laten omscholen. De vooruitgang is nu eenmaal niet te stoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Gordon timmert ook hier lekker aan de weg zie ik :-) Misschien dat ik het nog een tijdje kan rekken door veters te gaan venten, maar op termijn zal ik me als ouwe scharensliep nu waarschijnlijk moeten laten omscholen. De vooruitgang is nu eenmaal niet te stoppen. Je hebt beginners en je hebt meesters. Jij bent ook niet binnen 2 dagen op het niveau gekomen, dat je nu bereikt hebt toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @kwakster hey vroege vogel u ook hier haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 Ik vind het goed dat hij oude messen een tweede leven geeft . En een gravure hoeft tocht niet perse op een opinel te zijn . Bdw ik loop al jaren rond met een opinel nr8 . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
g.eding Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @Geert Opinel is een geprezen meer dan 100 jaar oud merk dus daar hoeft niemand meer aan te twijfelen... en het kan inderdaad ook op andere messen, hrt leuke is dat ik het vanuit hobby doe en ik kan vaak uit mijn (ouwe troep) verzameling eerst proberen of het lukt op andere materialen zodat u niet bang hoeft te zijn dat uw mes beschadigd raakt door experiment zeg maar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwakster Geplaatst: 23 februari 2015 Delen Geplaatst: 23 februari 2015 @Heksenboot: ik vind het juist leuk dat Gordon de verkoop & het slijpen van messen op zijn eigen manier invult, daarom heb ik hem eerder al de mogelijkheid geboden om zich met zijn website op ons forum te presenteren. Met name het hergebruik van oude messen in een tijd dat alles maar weggegooid wordt spreekt me aan. Mijn post was juist een poging om enige humor in deze thread te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.