Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bunker een goede investering?


Gast Bunkerprepper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Nou zag ik dit en moest het met jullie delen...

 

 

Een bunker maken was nog nooit zo simpel geweest, zie je de mogelijkheden voortvloeien?

 

Leuk spul, maar zwaar en duur. Zoek de gegevens maar op.

 

Je kan voor jezelf heel makkelijk een frame maken van takken of pvc-buis, en die bekleden met stukken stof, die je in natte cement hebt gedoopt.

(Kan ook met leem).

Zo kan je helemaal je eigen ontwerp maken, van Shelter Tunnel, tot Barba Pappa Dorp.

Makkelijk, goedkoop.

 

Bouw het half ondergronds, laat het begroeien en je ziet er nauwelijks iets van in je tuin, bos, bij je BOL, @FincaInSpanje . ;)

 

En ja: zoiets kan waterdicht gemaakt worden. Wel eens van vijvers, zwembaden en boten gehoord? :p

 

(hier had ik het laatst over met @MyronPrps , @Toef en @sqeaky )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen jammer dat ik dit soort dingen nooit zie in fimpjes over vluchteling kampen.

 

En een bunker zou ik het niet willen noemen.

Zit overigens geen schoorsteen op bedenk ik me nu. Idee is goed alleen in Afrika hebben ze geen 1000ltr (drink)water over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan voor jezelf heel makkelijk een frame maken van takken of pvc-buis, en die bekleden met stukken stof, die je in natte cement hebt gedoopt.

Zo kan je helemaal je eigen ontwerp maken, van Shelter Tunnel, tot Barba Pappa Dorp.

Bouw het half ondergronds, laat het begroeien en je ziet er nauwelijks iets van in je tuin, bos, bij je BOL,

 

......nou das nog eens een leuk idee ..... ga ik nog eens wat mee doen hiero .... thanks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot

 

Een gedeelte ingraven zoals je zei ongeveer een meter diep en dan nog een skelet van 1m hoog,aarde erover en laten begroeien. kun je eten van je dak en het enige wat opvalt is je deur.

 

Maar eventjes kijken of zoiets te regelen valt:)

 

Moeten we samen maar eens aan gaan graven.

Voor een Shelter is in principe 1 m totaal genoeg. 50 cm uitgraven en 5 cm bovengronds (plus nog wat bouwdiktes hier en daar).

Bij de ingang hoort nog een opstaand randje. Zie dat maar als een gangboord, zodat de golven (plassen regenwater) niet naar binnen lopen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
......nou das nog eens een leuk idee ..... ga ik nog eens wat mee doen hiero .... thanks :)

 

Leuk! Maak je wat foto's voor hier?

Als je nog schetsen nodig hebt geef je maar een gil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Alleen jammer dat ik dit soort dingen nooit zie in fimpjes over vluchteling kampen.

 

En een bunker zou ik het niet willen noemen.

Zit overigens geen schoorsteen op bedenk ik me nu. Idee is goed alleen in Afrika hebben ze geen 1000ltr (drink)water over.

 

 

 

Trailer for "Making of a Dream", in which award-winning architect and humanitarian Nader Khalili asks:

"How can we build shelters for people in the world who have no money?"

 

http://calearth.org/about/about-nader-khalili.html

 

Kijk maar eens op deze site rond.

Ook leuk voor jullie @Järv en @MyronPrps .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
opzetten als gewone tent en wachten tot het regent :p

 

wel een leuk materiaal lijkt me,... makkelijk super stevige free-form structuren maken.

wil je wat stevigers, leg er nog een laag beton over nadat de eerste laag hard genoeg is.

 

Kijk even in de link, die ik net postte .

 

Zandzakken ;)

 

 

http://calearth.org/about/about-nader-khalili.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot voor jouw verhaal over de kachel waarbij je alle hitte gebruikt leek mij prachtig om te bouwen.

 

Nu zou ik opzich best eens wat willen organiseren om te kijken of we dit ook echt kunnen maken.

 

Dat gáán we echt maken. :)

 

Aan jou de keuze: zandzakken en/of cement. Piepschuim en/of stro. Wat bouwzeil.

 

Als we nou bij jou een Shelter bouwen (stuk of 6 ;) ), maken we daar gelijk een handleiding van (tekeningen, foto's en video), voor iedereen hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gáán we echt maken. :)

 

Aan jou de keuze: zandzakken en/of cement. Piepschuim en/of stro. Wat bouwzeil.

 

Als we nou bij jou een Shelter bouwen (stuk of 6 ;) ), maken we daar gelijk een handleiding van (tekeningen, foto's en video), voor iedereen hier op het forum.

 

Stuk of zes heb ik de ruimte niet voor haha. Ik denk zelf dat ik voor maximaal 2 de ruimte nog heb.

 

en dan zal ik eerst eventjes naar de kosten moeten kijken haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Stuk of zes heb ik de ruimte niet voor haha. Ik denk zelf dat ik voor maximaal 2 de ruimte nog heb.

 

en dan zal ik eerst eventjes naar de kosten moeten kijken haha.

 

Hmm, ben benieuwd. Succes met materialen-speurtocht. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuk of zes heb ik de ruimte niet voor haha. Ik denk zelf dat ik voor maximaal 2 de ruimte nog heb.

en dan zal ik eerst eventjes naar de kosten moeten kijken haha.

 

Zal ook te maken hebben met het aantal personen denk ik.

Een 1 persoons schelter zal wat kleiner zijn dan een 20 persoons schat ik.

 

Ik zou in alle gevallen niet over een "bunker" willen spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ook te maken hebben met het aantal personen denk ik.

Een 1 persoons schelter zal wat kleiner zijn dan een 20 persoons schat ik.

 

Ik zou in alle gevallen niet over een "bunker" willen spreken.

 

Nee van een bunker is zeker geen sprake, wel van een super shelter:)

 

het gaat niet alleen om de shelter maar het maken en bedenken van eentje is al prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het zinvoller is om je eigen woonruimte te versterken in plaats van een nieuwe bunker o.i.d. te bouwen. Met extra degelijk hang- en sluitwerk, verstevigde deuren, gelaagd glas, raamverduistering, camera's en een alarmsysteem kom je een heel eind. Er kunnen eventueel stukken op maat gesneden plaatstaal voor de meest kwetsbare ramen worden geplaatst en prikkeldraad om het erf te beschermen. De laatste maatregelen zullen opvallen en zomaar overal prikkeldraad plaatsen mag niet eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het zinvoller is om je eigen woonruimte te versterken in plaats van een nieuwe bunker o.i.d. te bouwen. Met extra degelijk hang- en sluitwerk, verstevigde deuren, gelaagd glas, raamverduistering, camera's en een alarmsysteem kom je een heel eind. Er kunnen eventueel stukken op maat gesneden plaatstaal voor de meest kwetsbare ramen worden geplaatst en prikkeldraad om het erf te beschermen. De laatste maatregelen zullen opvallen en zomaar overal prikkeldraad plaatsen mag niet eens.

 

Leuke ideeën maar sterk afhankelijk van waar en waarin je woont.

 

Bij een normaal rijtjeshuis zijn raamluiken, al dan niet in lokale kleuren, het meeste wat je kan doen.

Camera's zullen de buren niet leuk vinden. Prikkeldraad al helemaal niet. Alarminstallatie kan maar heeft geen versterkende werking op de woning.

 

Al met al kan je dan beter een versterkte container ergens in (laten) ingraven.

Of toch een oude BB bunker kopen. Met een ton of drie kom je een heel eind. Leuk boerderijtje in de Achterhoek..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verreweg de meeste preppers hebben vermoedelijk niet de mogelijkheid om een eigen bunker te kopen of te bouwen. Ook niet iets dat er op lijkt. Alleen leuk als je een behoorlijk stuk eigen grond hebt en een toereikend budget.

 

Bunkers blijven natte dromen voor slechts a few of the happy few. De rest, waaronder ook ik, zal andere dingen moeten verzinnen om hun woonruimte te versterken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een tip: kijk eens op funda en geef als extra optie op: schuikelder. Je zal verbaast zijn over het aanbod.

 

Overigens zijn echte (koude oorlog, ww2) bunkers niet echt duur.

Hartje grote stad in het oosten : 250.000 euro

Den Haag, twee verdiepingen mega ding: 4 ton.

 

Ok, heb ik ook niet liggen maar goedkoper dan bouwen en met een aantal mesnen makkelijker te doen.

Nadeel zijn alleen vaak de kleine lettertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...