Ga naar inhoud
GENEGEERD

Why This Military Officer Says Drop The Bug-Out Bag!


Marcov

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beetje overdreven, maar dat hoort bij Het Amerikaanse.

Er verstandig lijkt het me niet om je BOB te vervangen door een SNAP pack. Misschien als vervanging van een GHB.

 

Zijn accupack is wel er mooi. Zwaar voor een EDC maar als je toch met een auto reist wel erg nuttig omdat je hem ook als jumpstarter kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje overdreven, maar dat hoort bij Het Amerikaanse.

Er verstandig lijkt het me niet om je BOB te vervangen door een SNAP pack. Misschien als vervanging van een GHB.

 

Zijn accupack is wel er mooi. Zwaar voor een EDC maar als je toch met een auto reist wel erg nuttig omdat je hem ook als jumpstarter kan gebruiken.

 

Ja, en hij kan er een wagen op starten (denkt hij). Tjonge toch, allemaal goed en wel, maar hier slaat hij toch stevig de plank mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en hij kan er een wagen op starten (denkt hij). Tjonge toch, allemaal goed en wel, maar hier slaat hij toch stevig de plank mis.

 

die dingen werken prima als de batterij in de auto nét niet meer genoeg heeft om het in gang te krijgen.. Meer niet.

helpt het? Zeker, is nog steeds beter dan niets.

Helpt het met nieuwe wagens? Onwaarschijnlijk, je hebt een grote kans dat je iets opblaast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en hij kan er een wagen op starten (denkt hij). Tjonge toch, allemaal goed en wel, maar hier slaat hij toch stevig de plank mis.

 

Sorry kerel maar er zijn wel degelijk van deze klein jumpstarters. Toevallig vorige week zelf mee mogen maken. Ik had exact dezelfde reactie als jij toen ik dat ding in m'n handen had. Zelfs een 41 jaar oude diesel met een compleet lege accu kreeg dit ding gestart. Die ik heb gezien kan met één lading max 10 auto's starten! Zit een Li-Po accu pack in van 12000MaH

 

Of deze dezelfde is weet ik niet, maar check dit filmpje maar eens:https://www.youtube.com/watch?v=H573DhtUEWQ deze heb ik in m'n handen gehad en gezien dat die bovenstaande auto aan de praat kreeg (met voorgloeien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry kerel maar er zijn wel degelijk van deze klein jumpstarters. Toevallig vorige week zelf mee mogen maken. Ik had exact dezelfde reactie als jij toen ik dat ding in m'n handen had. Zelfs een 41 jaar oude diesel met een compleet lege accu kreeg dit ding gestart. Die ik heb gezien kan met één lading max 10 auto's starten! Zit een Li-Po accu pack in van 12000MaH

 

Of deze dezelfde is weet ik niet, maar check dit filmpje maar eens:https://www.youtube.com/watch?v=H573DhtUEWQ deze heb ik in m'n handen gehad en gezien dat die bovenstaande auto aan de praat kreeg (met voorgloeien)

 

Een DIKKE diesel, vergeet het maar. Een kleine diesel tot een grote benzine wagen als het niet te koud is, dan wel. Je kan echt GEEN 500 Ampère trekken door die dunne draadjes en klemmetjes gedurende een tiental seconden, ECHT niet.

Maar alles wat kan starten op een gewone accu van 40 a 50Ah, dat gaat bij mooi weer wel lukken. Bij vriestemperaturen (wanneer de meeste in panne vallen omdat de loodaccu's dan een groot deel van hun capaciteit verliezen en hogere interne weerstand hebben en dus moeite met starten) wil ik dit wel eens zien werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DIKKE diesel, vergeet het maar. Een kleine diesel tot een grote benzine wagen als het niet te koud is, dan wel. Je kan echt GEEN 500 Amoere trekken door die dunne draadjes en klemmetjes, ECHT niet.

Maar alles wat kan starten op een gewone accu van 40 a 50Ah, dat gaat bij mooi weer wel lukken. Bij vriestemperaturen (wanneer de meeste in panne vallen omdat de loodaccu's dan een groot deel van hun capaciteit verliezen en hogere interne weerstand hebben en dus moeite met starten) wil ik dit wel eens zien werken.

Ik denk dat dat wel gaat lukken.

Over de duim schat ik die kabeltjes op 10mm2, Voor normale startkabels is dat veel te dun maar het verschil zit 'm in de lengte.

Deze powerpack heeft hooguit 30 cm totale kabellengte en bij een setje startkabels heb je het al gauw over 6 meter (heen en terug), scheelt een factor 20.

Grootste probleem bij startkabels is het spanningsverlies over de kabels. Maar 30 cm 10mm2 heeft dezelfde weerstand als 6 meter 200 mm2. (En startkabels van 200mm2 zie je volgens mij nergens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat wel gaat lukken.

Over de duim schat ik die kabeltjes op 10mm2, Voor normale startkabels is dat veel te dun maar het verschil zit 'm in de lengte.

Deze powerpack heeft hooguit 30 cm totale kabellengte en bij een setje startkabels heb je het al gauw over 6 meter (heen en terug), scheelt een factor 20.

Grootste probleem bij startkabels is het spanningsverlies over de kabels. Maar 30 cm 10mm2 heeft dezelfde weerstand als 6 meter 200 mm2. (En startkabels van 200mm2 zie je volgens mij nergens)

Ieder zijn gedacht, ik heb mijn ervaring... en heb startkabels met klemmen goed voor 2000A continue en weet dat dit overkill is, maar je kan ze dan na het starten dan ook nog vastpakken met handschoenen, in tegen stelling tot de klemmekes die bij de meeste startkabels worden geplaatst... (en waar de koperkern van de draden ook maar 4mm diameter heeft en lekker heet wordt).

 

De lengte is inderdaad de sleutel als het gaat over de spanningsval (waarbij je startmotor dan moet werken op bvb 7V ipv 12 en dus niet genoeg kracht kan genereren... Maar als ze te dun zijn en de spanning klapt NIET in elkaar, dan smelten dunne draadjes gewoon bij langdurig starten.

 

Maar voor gewone wagentjes, prima bruikbaar. (Maar ik zal het niet als starthulp overwegen, wel als extra stroombuffer voor GSM en zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite zegt hij: diegene die zijn 'zware'bug BOB -elke dag- met zich mee neemt, overal naar toe...dat raad ik niet aan. Waarschijnlijk maar een klein % van de preppers waar hij dit filmpje voor maakt. Meeste preppers hebben een edc / ghb en de echte bob staat thuis.

De inhoud die hij heeft in zijn edc, zal voor iedereen anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...