BTF Geplaatst: 30 juni 2012 Delen Geplaatst: 30 juni 2012 Ik vind het altijd wel interessant om te lezen wat anderen in hun BOB hebben zitten. Sommige basis-dingen als een mes, voedsel, en middelen om vuur te maken zitten eigenlijk wel in elke BOB. Af en toe zie ik lijstjes, en daar zie ik dan sommige dingen niet op staan waar ik dan over verbaas. Nu heeft iedereen zijn eigen gedachten en filosofieën over wat belangrijk cq onmisbaar is. Daar gaat dit topic over. Wat vind jij haast onmisbaar, en waarvan je al meermaals gezien hebt dat mensen dit niet in hun bob hebben zitten. Ik zal zelf aftrappen: sokken. Ik heb al heel wat lijstjes/foto's/filmpjes gezien waarin ze geen extra paar sokken in hun bob hadden zitten. Ik denk dat je in een bug-out situatie zo maar grote afstanden zou moet kunnen lopen. Een paar extra sokken is dan goud waard. (kosten weinig, en zijn licht van gewicht) Wat zijn jullie voorbeelden? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 30 juni 2012 Delen Geplaatst: 30 juni 2012 ik zie ook veel lijstjes op het web en bob op youtube, wat mij opvalt is dat ze vaak 1 belangrijk ding missen: toiletpapier! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BTF Geplaatst: 30 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2012 ik zie ook veel lijstjes op het web en bob op youtube, wat mij opvalt is dat ze vaak 1 belangrijk ding missen: toiletpapier! Dat is een goede. Heb ik zelf ook niet. Welke van die papieren zakdoekjes en van die zeer compacte doekjes die uitzetten wanneer je ze vochtig worden. Dat kan dus dienst doen als toiletpapier bij mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 30 juni 2012 Delen Geplaatst: 30 juni 2012 Een onbreekbaar metalen spiegeltje. Niet uit ijdelheid, maar als zelf diagnose wanneer een prepper zich niet helemaal ok meer voelt midden in de shit. Met een spiegeltje concludeer je, doordrukken, het valt reuze mee met me, of jee uitkijken en maatregelen nemen. Een heel primaire behoefte die je makkelijk vergeet. Ik dienst hadden we een spiegeltje in onze kompas zitten. Dan ben je ook klaar. Ook te gebruiken om te seinen. https://www.scoutshop.nl/kampeeraccessoires/42550.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 BTF noemt terecht sokken ik noem ondergoed als geheel, zowel gewone ondergoed als thermo-ondergoed je wil geen beestjes,bacterieen en schimmels op je edele delen je wil er droog/schoon en warm bijlopen gewone sokken en thermo-sokken voor de kou gewone ondergoed en thermo-ondergoed voor de kou petje of hoed(evt met muskietennetje) tegen de zon en een sjaal/muts/handschoenen voor de kou ik investeer dus iedere maand in extra sokken en extra ondergoed, het kost nu vrijwel niks en zal in de toekomst onmisbaar zijn denk ik. het weegt ook allemaal niks dat katoen/lycra/polyester etc etc dus waarom ook niet?? voorts nog: extra tentharingen(ook de stormversie)(jij en je spullen moeten droog blijven ten alle tijden dus je tent/tarp mag niet losraken:eek: werkhandschoenen(er zijn zat klusjes ,zoals snijden,zagen,hakken en breken van takken waarbij je handen kunt openhalen, of juist plakkerige hars op je handen krijgt) veiligheidsbrillen(het laatste wat je wil is een zwiepende tak in je ogen krijgen of splinters/steentjes en twijgjes die je netvlies binnendringen dan wel strelen. extra touw/tywraps/tape (need i say more???) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 In mijn BOB oa: Druivensuiker - dextro energy, werkt opwekkend, is licht zurig dus ook wat dorstlessend Chocola - goed voor moreel, energie+ Hele grote stevige plastic zak - je kunt er met zijn vieren in en dan over je heen trekken en schuilen voor regen, is redelijk klein op te vouwen Verder zat ik me net te bedenken om voor de voorraadkast strooipoeder voor de voeten met miconazol aan te schaffen, miconazol is schimmeldodend, want ik denk dat als je niet meer zo makkelijk kunt wassen, dat je sokken dan ook wel eens 2-3 dagen aan blijven, ook de omstandigheden kunnen dat vragen. In de WW I zijn er legio militairen in de problemen gekomen, dito Vietnam, door loopgraafvoeten, waarbij ook schimmel een rol speelt. Met name het continu zompig zijn van voeten is vragen om moeilijkheden, je trapt gewoon je huid aan gort. Dus heb ook vier paar sokken in mijn BOB, die poeder moet ik nog regelen, maar dat kun je gewoon bij apotheek kopen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 In mijn BOB oa: Druivensuiker - dextro energy, werkt opwekkend, is licht zurig dus ook wat dorstlessend Chocola - goed voor moreel, energie+ Hele grote stevige plastic zak - je kunt er met zijn vieren in en dan over je heen trekken en schuilen voor regen, is redelijk klein op te vouwen Verder zat ik me net te bedenken om voor de voorraadkast strooipoeder voor de voeten met miconazol aan te schaffen, miconazol is schimmeldodend, want ik denk dat als je niet meer zo makkelijk kunt wassen, dat je sokken dan ook wel eens 2-3 dagen aan blijven, ook de omstandigheden kunnen dat vragen. In de WW I zijn er legio militairen in de problemen gekomen, dito Vietnam, door loopgraafvoeten, waarbij ook schimmel een rol speelt. Met name het continu zompig zijn van voeten is vragen om moeilijkheden, je trapt gewoon je huid aan gort. Dus heb ook vier paar sokken in mijn BOB, die poeder moet ik nog regelen, maar dat kun je gewoon bij apotheek kopen. goed idee! had er zelf al wel aan gedacht maar dacht dat ze gewoon talkpoeder gebruikten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 Als je eraan kan geraken een klein flesje Tramadol EG, heb je geen paracetamol of welke pijnstiller ook meer van doen. Om voet schimmel te voorkomen en te behandelen kan je ook Neem olie gebruiken werkt ook prima tegen insectenbeten. Het zijn maar ideetjes hoor openlijk hebben jullie er wat aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 Tramadol valt onder de opium wet..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 Tramadol valt onder de opium wet..... ik heb ook wiet zaad,tabak,koffie zaadjes en momenteel tuin vol slaapbol groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 So what? Met een dokters voorschrift. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 So what? Met een dokters voorschrift. Precies! Even een dokter dat gewoon effe vragen....cynische modus OFF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 In mijn BOB oa: Hele grote stevige plastic zak - je kunt er met zijn vieren in en dan over je heen trekken en schuilen voor regen, is redelijk klein op te vouwen Ik heb hier geen beeld bij. Waar heb je die gekocht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 het orginele voetpoeder wat ook in WO2 aan de mil. werdt verstrekt is nog overal tekoop +/- 4 euro per blikje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 @ dutchprepper : dat katoen/lycra/polyester etc etc dus waarom ook niet?? probeer zo veel mogelijk KATOEN/LINNEN ondergoed/sokken aan te schaffen polyester ed. hebben de nare eigenschap om geen vocht op te nemen en te ventileren thuis is dit geen probleem als je je dagelijks kunt verschonen maar in geval van SHTF en enkele dagen aanhouden dan ga je problemen krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BTF Geplaatst: 1 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2012 Is wol geen betere keuze voor sokken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 dit lijkt me een goed item voor in de tas: noodtent. http://www.bombersonline.com/proddetail.asp?prod=21%2D319510&cat=92 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 @btf ja zeker wol is ook een goede keus maar heeft ook zn voor en tegen voor:wol houd warmte goed vast, neemt vocht op,blijft ook warm als het nat is tegen:wol duurt erg lang om te drogen,gaat slobberen als het nat is(vormverlies)kans op blaren,huid iritatie,word zwaar door vocht opname tot wel 3x het eigen gewicht dit geld ook voor wollen truien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 1 juli 2012 Delen Geplaatst: 1 juli 2012 @ dutchprepper : dat katoen/lycra/polyester etc etc dus waarom ook niet?? probeer zo veel mogelijk KATOEN/LINNEN ondergoed/sokken aan te schaffen polyester ed. hebben de nare eigenschap om geen vocht op te nemen en te ventileren thuis is dit geen probleem als je je dagelijks kunt verschonen maar in geval van SHTF en enkele dagen aanhouden dan ga je problemen krijgen ik weet het, maar ik pin me niet vast op 1 soort ik koop wat lekker zit en lang meegaat. het elastische van lycra is veelal het elastiek, datgene wat ik koop zit prima, en ga ik niet in zweten. bovendien was ik niet van plan om meer als 2 dagen met dezelfde onderbroek te lopen in een shtf, als je ergens niet veilig een andere kledingstuk kunt aandoen,kun je er ook niet overleven. maar zo,n shtf verwacht ik in eerste instantie ook niet. het zal denk ik een hele langzame langgerekte shtf worden waarin je steeds minder en minder en minder en minder en minder(had ik al gezegd minder??) koopkracht hebt.. tja er is met geen mogelijkheid iets van te zeggen hoe dingen verlopen zullen, wat ik wel weet is dat ik gewoon voedsel,kleding en gear zal blijven aanschaffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Wat ik in mijn BoB ga doen hebben er denk ik niet veel; 3 kleine alarmpjes die op magneet werken. Bestaat uit 2 delen. Als die 2 delen uit elkaar gaan dan klinkt er een fel alarm. Gebruik ik dan voor waarschuwingssysteem als ik lekker in mijn tentje lig te meuren. Tent opzetten tussen 3 bomen en dan tussen elke boom een alarmpje hangen met visdraad. Loopt er een indringer of groot dier er langs, dan word je wakker gemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Wat ik in mijn BoB ga doen hebben er denk ik niet veel; 3 kleine alarmpjes die op magneet werken. Bestaat uit 2 delen. Als die 2 delen uit elkaar gaan dan klinkt er een fel alarm. Gebruik ik dan voor waarschuwingssysteem als ik lekker in mijn tentje lig te meuren. Tent opzetten tussen 3 bomen en dan tussen elke boom een alarmpje hangen met visdraad. Loopt er een indringer of groot dier er langs, dan word je wakker gemaakt. waar gekocht!? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 waar gekocht!? in iedere bouwmarkt te krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 Inderdaad elke bouwmarkt te krijgen. Niet meer betalen dan 5 euro voor 3 alarmpjes hoor. Er zijn onnodig dure varianten er van. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 voor 2 tientjes alles ramen en deuren thuis vol plakken dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 2 juli 2012 Delen Geplaatst: 2 juli 2012 tja het werkt goed ze zijn voor jezelf uit te schakelen, en als de inbreker niet weet dat ze er zitten werkt het perfect. ze bestaan ook voor je ruiten en gaan dan af als de ruit ingeslagen wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.