chrisprep Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Een 5 tal jaren geleden kocht ik een leatherman skeletool. Nu had onlangs het veertje waar de schroefbits inklikken het begeven, en bleven de bits niet meer vastzitten, voor de rest was alles nog in orde, wel had de skeletool stevige gebruikssporen. Omdat leatherman reklame maakt met 25 jarige garantie, besloot ik toch de multitool te laten herstellen. Natuurlijk had ik geen aankoopbon meer, ik weet zelfs niet meer zeker in welke webshop ik hem gekocht heb. Dus eerst en vooral kontakt genomen met de invoerder voor Belgie. Hier per mail snel en duidelijk antwoord gekregen, er zijn 2 mogelijkheden, ofwel stuurt men zijn defecte leatherman terug naar de winkel van aankoop, ofwel zoals in mijn geval, als men het niet meer weet, of de leatherman 2dehands kocht kan men hem ook binnenbrengen in elke AS adventure. AS adventure zorgt dan voor het opzenden van de leatherman, maar rekent hiervoor wel een afhandelingskost aan, deze kosten zijn dus enkel voor de service van AS adventure, leatherman rekent zelf niets aan. Mijn defecte leatherman dus binnengebracht bij As adventure, de afhandelingskosten blijken 15 euro te zijn, te betalen bij afhaling van je herstelde leatherman. Na 3 weken kreeg ik bericht per mail dat ik mijn herstelde leatherman mocht afhalen, en toen ik aankwam bij AS adventure kreeg ik een aangename verrassing , de leatherman was niet hersteld, ik kreeg gewoon een splinternieuwe. De service van leatherman zelf is dus perfect, dat AS adventure iets aanrekent vind ik eigenlijk ook normaal, en 15 euro vind ik redelijk, zeker omdat ik nu na 5 jaar terug een splinternieuwe skeletool heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 @chrisprep. Ik heb bijna dezelfde ervaring. Ik heb mijn LM Super Tool 300 misbruikt als knijptang en had 2 halve LM's. Naar mijn outdoorwinkel gegaan. Ook ik had de bon niet meer. Zij hebben hem opgestuurd. Ik kon hem een korte tijd later afhalen. Ik hoefde alleen de verzendkosten te betalen. Verder niks. Ook ik had een splinternieuwe LM. LM stelt geen vragen, LM doet niet moeilijk. LM repareert of vervangt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 kijk dat is nu service!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Herstellingen worden niet meer gedaan in Benelux maar ook zijn het geen geheel nieuwe,, maar reeds gerepareerde tools dat bij fabricatie kleine foutjes hadden.. gerefurbished zoals ze zeggen. Betreft de afhandelingskosten, ik heb een Surge en een Charge binnen gedaan voor reparatie bij AS Adventure die ik niet eens daar had gekocht zo'n een 3 jaar geleden en hiervoor wilde ze eerst 7,80 euro per stuk voor verzending rekenen. Echter is het zo dat alle winkels die Leatherman tools verkopen zich eigenlijk engageren om een service te bieden zonder extra aan te rekenen omdat de marge van aankoop en retail 40 to 45% bedraagt en zeker in de AS ketens. Ik heb niets hoeven te betalen. Dus het is meer een zaak om de mensen op hun service te wijzen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Ik heb ook positieve ervaringen met CRKT. Een M16-01 gekocht met aus4 staal (BAGGERslecht) en lopen wrikken in een boom. Punt afgebroken. Daar kreeg ik ook een nieuwe. Het wordt nu trouwens in aus8 staal geleverd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Kijk dat vind ik nou heel chic. Zulke service zie je bijna nergens meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Kijk dat vind ik nou heel chic. Zulke service zie je bijna nergens meer. Bij Zippo dezelfde ervaring gehad, als ik me goed herinner zelfs zonder kosten. Maar we hebben het nu wel over supermerken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Ook dezelfde goede ervaring met LM, ik heb deze al sinds de jaren 90 en ik had toen het compleetste basismodel. Twee keer hersteld, daarna nieuwer ander model gekregen, daarna de Supertool 300 gekregen. Al van alles voorgehad, zaag gebroken (vermoedelijk materiaalfout), bek gebroken (ik wist niet dat ik zo hard kon knijpen, gelukkig had ik een chinees backup model, dat het vlak voor de omruiling ook begeven heeft en nu hersmolten is denk ik , schroevendraaier afgebroken, gaatjesmaker af, vijsjes verloren, kortom is eigenlijk alles al een keer kapot geweest, op de messen na (maar die grbuik ik enkel voor fijn werk) en geen enkele keer was er een probleem. Top service, goed product, vrij hoge prijs, maar de service verantwoordt dat dan ook vind ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacob Geplaatst: 15 augustus 2014 Delen Geplaatst: 15 augustus 2014 Dat zijn de slimme bedrijven. Negatieve reclame kost meer dan vervangen van het product. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MH1 Geplaatst: 27 september 2023 Delen Geplaatst: 27 september 2023 Nu al weer de 2e zeer teleurstellende ervaring met garantie Leatherman Charge. Een paar jaar geleden mesblad gebroken (60 euro). Nu zaagblad gewoon afgebroken tijdens afzagen takje, kosten 70 euro. Reken dus maar niet op garantie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.