Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/09/20 in alle zones

  1. Zoals een aantal van jullie al weten ben ik van plan een bestelbus om te gaan bouwen tot camperbus. Het idee is om hiermee te kunnen kamperen maar ook om als BOV te kunnen gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar een bus van na 2009 met Euro 5 goedkeuring, zodat we ook eventueel een milieuzone in kunnen rijden. Qua afmeting heb ik het liefst een L2H2, zodat ik gevoelsmatig nog onder de kleine campertjes val Ik zit zelf aan een Renault Master te denken. Graag zou ik van jullie horen of je dit een goed idee lijkt en zo niet, wat zou ik beter/anders kunnen doen? Ook als je 't wel eens bent zou ik graag ervaringen willen horen of dingen waar ik op moet letten.
    1 punt
  2. Een Renault Master gehad en dat was mijn beste bus ooit met meer dan 1000 000 km op de teller moeten afscheid nemen
    1 punt
  3. Geen idee of de info te vinden en te verwerken is, maar is het een idee om er een level tussen te bouwen met (NW-) Europa of anders bij binnenland ook de gebeurtenissen mee te nemen die Nederland direct raken? Een bosbrand in Australie heeft hier weinig directe gevolgen, een grote brand in de Ardennen + zuiderwind wel. Hetzelfde met een grote brand in het Ruhrgebied of een grote vulkaanuitbarsting in IJsland of Italie. Verder wel een redelijk briljant dashboard
    1 punt
  4. Goeie overwegingen @PrepperSjors. Een buscamper biedt je veel voordelen. Budget is bijna altijd leidend, maar een Euro 5 (of 6 natuurlijk) gaat bijna onmisbaar worden als je t.z.t. je camper niet alleen wilt gebruiken om naar de Zweedse bossen te rijden. Zelf hebben we vorige maand in Duitsland een (nieuw model) Sprinter besteld, de 2.2l, 120kW Euro VI, 4x4 automaat met gear reductie voor ombouw naar camper. Niet onbelangrijk vond ik ook de breedte - met 200 cm blijf je goed mobiel, ook in verstedelijkt gebied. Aan de buitenkant werken we het sober af - wel een reservewiel/trekhaak maar geen grote raampartijen of zonnescherm. Van binnen draait alles op autarkie: 93 liter dieseltank, Truma verwarming en vorstbescherming, 2x 100Ah Li-ion, 300Wp zonnepanelen op dak, ruim 100 liter water en dito waste water tanks.
    1 punt
  5. Heb je ooit overwogen om met TiddlyWiki te werken? Daar kun je allerlei externe resources, kaarten, links enz in vermelden en dan heb je met 1 HTML bestand al je noodzakelijke resources bij de hand. Ik heb als voorbeeld even een deel van mijn eigen TiddlyWiki als bijlage bijgevoegd. HTML file openen en de rest wijst zich vanzelf ?. BP Dashboard sample 3.html
    1 punt
  6. Graag jullie feedback op het volgende. Ik heb een inventarisatie gemaakt van relevante databronnen, kaarten, websites en dashboard voor een volgende versie van het 'Emergency Dashboard' en denk aan de volgende indeling: Mondiaal (actuele en recent/historische informatie) aardbeving tsunami natuurbrand meteoriet vulkanische activiteit storm/orkaan epidemieën zonne-activiteit straling/radioactiviteit Nationaal (Nederland, per provincie, plaats of wijk, actuele/real time informatie) luchtkwaliteit stikstofdioxide, NO2 stikstoftrioxide, NO3 fijnstof kleiner dan 10 micrometer, PM10 fijnstof kleiner dan 2,5 micrometer, PM2.5 zwaveldioxide, SO2 waterkwaliteit waterhoogte wind (snelheid, richting golfhoogte watertemperatuur luchttemperatuur waterstroming waterkwaliteit (chloorbenzenen, metalen, nutriënten, PCB/PAK's etc) verkeer file informatie scheepvaart (real time locaties en info vaartuigen) luchtvaart (real time locatie en vluchtinfo vliegtuigen) spoorkaart (real time locatie en informatie treinen) militaire luchtvaart (real time locaties en informatie militair vliegverkeer - achter naam/paswoord) strooikaart (RWS info strooigegevens) ongevallenradar (actuele situatie verkeersongelukken) weer (real time maps) regen hagel onweer sneeuw motregen mist UV alarmeringen (P2000) ambulance brandweer politie traumaheli KNRM rijnmond gezondheid tekenradar (verspreiding van teken per regio) pollen muggen zendmasten (2G, 3G, 4G, 5G inclusief frequenties, vermogens en hoek) risicokaarten (statische informatie, niet real time maar zo actueel mogelijk) opslag van gevaarlijke stoffen (op adres-niveau en stofaanduiding) veiligheidsissues (bv ammoniak, gasopslag) actueel hoogtebestand Nederland (AHN2 en 3) geluidskaarten (snelwegen) Van alle bovengenoemde informatie zijn open datasets of websites beschikbaar. Vraag: zijn er zinvolle databronnen toe te voegen, en is de indeling overzichtelijk/werkbaar? Als je ideeën hebt, voeg ze toe aan het draadje!
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...