FincaInSpanje Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Bij de aanschaf van een nieuwe BOV wil ik graag mijn actieradius vergroten. Ik weet dat busjesverhuurbedrijven vaak een grotere tank laten plaatsen dan de standaard tank bijv 110 liter i.p.v. 80 liter. Ik kan overigens geen bedrijven vinden die dit aanbieden. En een busje gaat het ook niet worden dus ik zoek hoe ik dat kan laten doen onder een normale zuinige dieselwagen. Bij campers van een bepaald type ben ik het wel tegengekomen. Ik wil dus bij de aanschaf van een nieuwe BOV een grotere diesel tank laten plaatsen, maar zal ook de banden en vering aan willen pakken. Naar mijn BOL is het ongeveer 1600 km wat vrijwel zeker niet gaat lukken zonder jerrycans, maar al kom ik alleen Frankrijk maar door (+\- 1000 km) dan verdient te grotere tank zichzelf al terug. PS Door de progressieve vering blijft de auto hoog genoeg op de weg liggen bij zwaardere belasting (heb ik nu ook). En met de banden kun je vaak ook weer een paar cm winnen. Als iemand een bedrijf weet, dan hoor ik het wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quiqsilver Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Voor je auto opzoek gaan naar rally tanks, deze kun je vaak naast je bestaande tank plaatsen en zijn voor veel voertuigen beschikbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2014 Voor je auto opzoek gaan naar rally tanks, deze kun je vaak naast je bestaande tank plaatsen en zijn voor veel voertuigen beschikbaar. Ok thanx ik ga eens zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Ik weet niets van auto's, maar dat was al bekend Ik meen me wel te herinneren ooit eens in een auto gereden te hebben die je kon overschakelen van normale brandstof naar lpg. Dan heb je ook 2 tanks. Hoever kom je daar dan mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2014 Ik weet niets van auto's, maar dat was al bekend Ik meen me wel te herinneren ooit eens in een auto gereden te hebben die je kon overschakelen van normale brandstof naar lpg. Dan heb je ook 2 tanks. Hoever kom je daar dan mee? Dat heb ik in mijn huidige auto al. Ruim 80 liter LPG en 80 liter benzine. Ik wil echter naar een dieselauto gaan kijken met de tijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Het is een kwestie van rekenen: wat wil je investeren, hoeveel ruimte wil je inleveren en hoe flexibel wil je zijn. Je kunt kijken naar Long Range Fuel Tanks, Auxiliary Fuel Tanks, jerrycans of je orienteren op een hybride voertuig (elektriciteit+benzine of ethanol/benzine+LPG). Ik kan met de Ford, ondanks dat die geen schoolvoorbeeld is van lage emissie, zonder stoppen ca. 1.300 km rijden (130 liter LPG + 136 liter benzine). Met 5 jerrycans van 20 liter in de bak is een enkeltje Madrid of Stockholm haalbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Vroeger had ik een camper . Een fiat met een diesel tank van 110 liter daar had ik zelf een tank in bij gebouwd 100 liter extra. Toen we naar Spanje reden reed ik door Andorra waar de brandstof heel goedkoop was . Deed daar beide tanks vol en nog 40 liter in jerrycans konden we heel onze vakantie in Spanje mee toeren . En op de terugweg deed ik het zelfde . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Bedenk dat als je brandstof vervoert in meer dan één losse jerry can ipv in een aan het voertuig bevestigde tank, je als je de grens over gaat, ook binnen de EU, je accijnsaangifte moet doen! Is je brandstof tank aan het voertuig vastgemaakt (permanente installatie) dan is dit tot 1000L vrijgesteld meen ik me te herinneren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Kijk onder je auto waar nog een tank past en wat voor formaat die moet hebben. Ga naar de sloop en haal daar een losse tank op in die vorm en formaat en koppel die aan je bestaande tank. Waarschijnlijk zal je een eigen vul opening moeten maken of je kan het laten werken als communicerende vaten. Goedkoopste oplossing, wordt vaak door overlanders gebruikt onder hun wagens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Bedenk dat als je brandstof vervoert in meer dan één losse jerry can ipv in een aan het voertuig bevestigde tank, je als je de grens over gaat, ook binnen de EU, je accijnsaangifte moet doen! Is je brandstof tank aan het voertuig vastgemaakt (permanente installatie) dan is dit tot 1000L vrijgesteld meen ik me te herinneren. wat de grens is weet ik niet, maar ik kan zonder problemen 2x900 + 1x 500 de grens over nemen in mn vaste tanks pak ik daar nog 200l ad blue bij geen enkel probleem in transporttanks zullen er wel limieten zijn (jerrycans/tankwagens etc) maar wat er in je gebruikstanks zit maakt in de EU niks uit zover ik weet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 wat de grens is weet ik niet, maar ik kan zonder problemen 2x900 + 1x 500 de grens over nemen in mn vaste tanks pak ik daar nog 200l ad blue bij geen enkel probleem in transporttanks zullen er wel limieten zijn (jerrycans/tankwagens etc) maar wat er in je gebruikstanks zit maakt in de EU niks uit zover ik weet Voor vrachtwagens is het 5000L meende ik, voor personenwagen of kleine vrachtwagens is het 1000L, maar ik kan mis zijn. Op ad blue s er geen accijns denk ik. In een jerry can is het maximum 10L !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
freeman Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Maximaal voor vrachtwagens is 1560liter dit is incl. Voorraad voor de koeler. In luxe auto s mag men max. 240 liter extra vervoeren in de kofferbak en in deugdelijke verpakking, 60 liter is de grootste verpakking maximaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 23 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2014 Ik denk dat ik eerst de auto op de brug moet zetten en daarna zal het waarschijnlijk maatwerk worden door een chassisbouwer of lasbedrijf. Ik heb wel een tank gevonden voor bepaalde model auto's die veel als camper gebruikt worden en ook voor Mercedes Sprinters zijn standaard grotere tanks te bestellen. http://www.campercabine.nl/nl/product/grote-brandstoftank-135-liter/ http://www.lumigo.eu/products-page/tanks/014275-aluminium-brandstof-tank-voor-mercedes-benz-sprinter/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 23 april 2014 Delen Geplaatst: 23 april 2014 In een betere kampeerzaak zijn kunststoffen tanks te koop in verschillende rechthoekig en vierkante vormen . Van diverse liter in houd . Zij kunnen zowel voor water als voor brandstof gebruikt worden . Ik heb er hier nog een liggen van een liter of 40 . Gekocht voor water opslag in mijn bus maar nog niet geplaatst . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 25 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2014 Ik vond op deze site mooie brandstoftanks. http://www.infrastore.nl/brandstoftanks/infrastore-benzinetanks http://www.infrastore.nl/brandstoftanks/infrastore-dieseltanks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edje Geplaatst: 25 mei 2014 Delen Geplaatst: 25 mei 2014 Simpelste lijkt mij inderdaad dr onder kijken en de maten opnemen van wat er bij onder zou passen. En dan gewoon via de sloop een extra brandstoftank ophalen die er bij onder hangen. Andere optie is maatwerk bijv. : http://link.marktplaats.nl/m807518423 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Robbedoes Geplaatst: 25 mei 2014 Delen Geplaatst: 25 mei 2014 Goedkoper dan onderbouw! Je bent alleen in je voertuig extra ruimte kwijt (of van je bak bij een pick-up). Heb je het niet nodig, haal je de box er weer uit. Best een flexibel systeem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 25 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2014 Goedkoper dan onderbouw! Je bent alleen in je voertuig extra ruimte kwijt (of van je bak bij een pick-up). Heb je het niet nodig, haal je de box er weer uit. Best een flexibel systeem. Precies, je bent veel flexibeler en met 1 of 2 van die extra tanks kun je bovendien bijna altijd je BOL halen zonder bij te tanken aan de pomp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.