Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik ben de nieuwe koning - de laatste


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 157
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In een "normaal" huwelijk wordt ieder kind geboren tijdens de periode van dat huwelijk geacht geboren te zijn van de vader. Het kind krijgt dan automatisch de man die getrouwd is met zijn/haar moeder als vader aangewezen. Zo zal het dan ook waarschijnlijk worden opgelost mocht iemand bewijs vinden dat WA het DNA van de Ranitz heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt wel boeiende materie, eigenlijk.

 

En @Keyser Suze, was het ook al niet zo dat de directe lijn naar Willem Oranje al eerder onderbroken is bij de derde stadhouder ofzo? Dat een neef het stadhouderschap op zich nam bij gebrek aan erfgenamen?

 

Alles bij elkaar best schrijnend. Nee, van mij mogen ze de monarchie ook afschaffen. En dan dat persoonlijk bezit en vermogen! Hoe krijgen we dat terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Ik ben het hier volledig mee oneens. Het is juist ontzettend goed voor de vitaliteit van ons koningshuis als de inteelt wordt doorbroken en er af en toe een niet afstammeling van Willem van Oranje via leugens de macht grijpt. Dat geeft sterke leiders! Iedereen die vindt dat onze Koning af moet stammen van Willem van Oranje maakt zich schuldig aan een ernstige vorm van racisme. Het is bovendien een krankzinnige eis, die nergens op slaat. Straks eisen we nog dat iemand de neus van Pinokkio heeft voordat hij koning mag worden. Terwijl bestuurlijke talent nou juist gepaard gaat met het vermogen om op onopvallende wijze flexibel met de waarheid om te kunnen gaan. Laten we gewoon rustig afwachten wie zich op Huis ten Bosch naar binnen weet te liegen. Koning Joris I van Oranje-Nassau-Demmink, klinkt helemaal niet slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het hier volledig mee oneens. Het is juist ontzettend goed voor de vitaliteit van ons koningshuis als de inteelt wordt doorbroken en er af en toe een niet afstammeling van Willem van Oranje via leugens de macht grijpt. Dat geeft sterke leiders! Iedereen die vindt dat onze Koning af moet stammen van Willem van Oranje maakt zich schuldig aan een ernstige vorm van racisme. Het is bovendien een krankzinnige eis, die nergens op slaat. Straks eisen we nog dat iemand de neus van Pinokkio heeft voordat hij koning mag worden. Terwijl bestuurlijke talent nou juist gepaard gaat met het vermogen om flexibel met de waarheid om te gaan. Laten we gewoon rustig afwachten wie zich op Huis ten Bosch naar binnen weet te liegen. Koning Joris I van Oranje-Nassau-Demmink, klinkt helemaal niet slecht.

:) Nu dacht ik toch dat het sarcasme op sterven na dood was. Het tegendeel is waar.

 

Leve de Koning!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dat ook al weer met Wilhelmina? De Duitser vielen Nederland binnen, zij ging binnen 2 dagen met haar familie naar Engeland. De Grondwet destijds gaf duidelijk aan dat indien een vorst het land verliet de troon werd opgegeven. Na haar triomfantelijke terugkeer in Nederland( en er geen gevaar meer was) is op een of ander tijdstip de grondwet aangepast toch?

Volgens mij was het Nederlandse vorstenhuis het enige wat vluchtte....

 

Ik heb toch het idee dat er ergens iets niet klopt.

Iemand meer info, behalve wikipedia( Die niet betrouwbaar is qua info).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Hoe zit dat ook al weer met Wilhelmina? De Duitser vielen Nederland binnen, zij ging binnen 2 dagen met haar familie naar Engeland. De Grondwet destijds gaf duidelijk aan dat indien een vorst het land verliet de troon werd opgegeven. Na haar triomfantelijke terugkeer in Nederland( en er geen gevaar meer was) is op een of ander tijdstip de grondwet aangepast toch?

Volgens mij was het Nederlandse vorstenhuis het enige wat vluchtte....

 

Ik heb toch het idee dat er ergens iets niet klopt.

Iemand meer info, behalve wikipedia( Die niet betrouwbaar is qua info).

 

Wilhelmina kon het in die situatie gewoon niet goed doen. Vluchten was fout, maar blijven ook. Als zij in handen van Hitler was gevallen, dan had hij een uitstekend chantagemiddel gehad om het Nederlandse volk nog verder onder druk te zetten. Wilhelmina heeft in Londen bovendien uitstekend werk kunnen doen voor de Nederlandse zaak. President Roosevelt heeft eens letterlijk gezegd: "De enige echte kerel in de Tweede Wereldoorlog is Koningin Wilhelmina". Uit respect voor haar standvastigheid deed Roosevelt haar tijdens een staatsbezoek zelfs een onderzeebootjager cadeau. "Hr. ms. Queen Wilhelmina".

 

http://www.maritiemdigitaal.nl/index.cfm?event=search.getdetail&id=101046135

 

Wat de Grondwet betreft kon Wilhelmina zich op overmacht en op het juridische leerstuk van een wilsgebrek beroepen. Ze wilde het land immers niet verlaten, maar werd daartoe gedwongen. Bovendien was op deze situatie staatsnoodrecht van toepassing, dat elk stuk wetgeving buiten werking kan stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilhelmina kon het in die situatie gewoon niet goed doen. Vluchten was fout, maar blijven ook. Als zij in handen van Hitler was gevallen, dan had hij een uitstekend chantagemiddel gehad om het Nederlandse volk nog verder onder druk te zetten. Wilhelmina heeft in Londen bovendien uitstekend werk kunnen doen voor de Nederlandse zaak.

 

.

 

Maak ik toch de vergelijking met Denemarken en Belgie.

Beide vorsten bleven, en gaven middels hun houding aan schijt te hebben aan de bezetter.

Legendarisch is koning Christiaan zijn dagelijkse paardenrit door Kopenhagen, waarbij hij consequent de bezetter negeerde.Die verplicht was hem te groeten.

Leopold van Belgie werd krijgsgevangene, hij was opperbevelhebber, en weigerde met de bezetter samen te werken.

 

Overigens is Nederland onder bestuursrecht gesteld, doordat er geen vorst meer aanwezig was, dus werden wij effectief een provincie van Duitsland.

Zowel Belgie als Denemarken werden onder militair recht gesteld, dus golden als bezet land.

 

Mijn punt is dat Wilhelmina ook kon blijven, wat had zij te vrezen dan?

Vergis je niet, de gewone soldaat voelde zich enorm in de steek gelaten door dat zij vluchtte, onderbelicht in de geschiedenis is dat veel soldaten weigerden nog te vechten in naam van de Koningin.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Maak ik toch de vergelijking met Denemarken en Belgie.

Beide vorsten bleven, en gaven middels hun houding aan schijt te hebben aan de bezetter.

Legendarisch is koning Christiaan zijn dagelijkse paardenrit door Kopenhagen, waarbij hij consequent de bezetter negeerde.Die verplicht was hem te groeten.

Leopold van Belgie werd krijgsgevangene, hij was opperbevelhebber, en weigerde met de bezetter samen te werken.

 

Overigens is Nederland onder bestuursrecht gesteld, doordat er geen vorst meer aanwezig was, dus werden wij effectief een provincie van Duitsland.

Zowel Belgie als Denemarken werden onder militair recht gesteld, dus golden als bezet land.

 

Mijn punt is dat Wilhelmina ook kon blijven, wat had zij te vrezen dan?

Vergis je niet, de gewone soldaat voelde zich enorm in de steek gelaten door dat zij vluchtte, onderbelicht in de geschiedenis is dat veel soldaten weigerden nog te vechten in naam van de Koningin.

 

Om een aantal redenen -voert te ver om daar nu uitgebreid op in te gaan- ben ik ook republikein aan het worden. Noem het voortschrijdend inzicht. Ongezouten kritiek op leden van het Koninklijk Huis mag van mij. Ik doe daar volop aan mee. Mits het eerlijk en terecht is. Waar jij mee aankomt vind ik eerlijk gezegd een schoolvoorbeeld van Koninklijk Huis bashing en daar doe ik dus niet aan mee. Wilhelmina moest destijds hals over kop beslissen wat te doen. En nogmaals, ze kon het toen gewoon niet goed doen. Dat de koning van Belgie door Hitler inderdaad niet in een kooi tentoongesteld is op de Grote Markt in Brussel, is wijsheid ACHTERAF, informatie die Wilhelmina helemaal niet had toen ze een onmogelijke beslissing moest nemen.

 

HITLER ZAT FOUT EN NIET WILHELMINA !!! Je verwart dader en slachtoffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts ik begrijp je redenering heel goed: Wilhelmina kon geen goede beslissing maken, kiezen uit twee kwaden. Ik moet mijn mening hierin dan ook iets nuanceren. Neemt niet weg dat ze om welke reden dan ook, vertrokken is. In het licht van de andere genoemde vorsten, slaat Wilhelmina door het vertrek wel een modderfiguur. Achteraf weet iedereen natuurlijk wat betreft was geweest.

 

Anderzijds is het net als de Italiaanse kapitein die niet op de boot bleef zitten - verwijtbaar gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Waar jij mee aankomt vind ik eerlijk gezegd een schoolvoorbeeld van Koninklijk Huis bashing en daar doe ik dus niet aan mee.

HITLER ZAT FOUT EN NIET WILHELMINA !!! Je verwart dader en slachtoffer.

 

Ho eens!

 

1. ik bash niet, ik stel een historische vraag, relevant voor de huidige staatsvorm, en maak een vergelijking gebaseerd op feiten.

2. Hitler was per definitie fout. Jij haalt hem erbij, waarom?

3. Het Koninklijk huis heeft zijn goede en slechte kanten. Voor beiden moeten zij zich verantwoorden aan het Nederlandse volk.

4. Voor een onderzoeksjournalist als jij ligt hier wellicht een prachtig baanbrekend objectief onderzoek naar de rol van het Koninklijk huis in de 2de WW.

 

Mvg

 

Frits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
@DickBerts ik begrijp je redenering heel goed: Wilhelmina kon geen goede beslissing maken, kiezen uit twee kwaden. Ik moet mijn mening hierin dan ook iets nuanceren. Neemt niet weg dat ze om welke reden dan ook, vertrokken is. In het licht van de andere genoemde vorsten, slaat Wilhelmina door het vertrek wel een modderfiguur. Achteraf weet iedereen natuurlijk wat betreft was geweest.

 

Anderzijds is het net als de Italiaanse kapitein die niet op de boot bleef zitten - verwijtbaar gedrag.

 

"Neemt niet weg, dat ze om welke reden dan ook vertrokken is". Alsof vertrekken (uit een brandend huis bijvoorbeeld) op zich al een verwijtbaar iets is....

 

"In het licht van de andere genoemde vorsten, slaat Wilhelmina door het vertrek wel een modderfiguur". Hetzelfde zou dan gezegd kunnen worden van de Belgische koning, die zich als een zieltje krijgsgevangen liet nemen en vervolgens niets meer voor Belgie kon doen. Wilhelmina sprak haar volk op vurige wijze moed in via Radio Oranje, ontving iedere Engelandvaarder persoonlijk, donderde slappe ministers uit de regering en gaf als geen ander leiding aan krachtige inspanningen om Hitler in geallieerd verband alsnog te verslaan. Ik weet in alle oprechtheid niet voor wie ik meer respect moet hebben voor de Belgische Koning of voor Wilhelmina. Ook al maakten ze beiden een andere keuze uit twee totaal onmogelijke opties.

 

"Anderzijds is het net als de Italiaanse kapitein die niet op de boot bleef zitten - verwijtbaar gedrag". Die vergelijking gaat niet op. Het uitgangspunt dat een kapitein als laatste zijn zinkende schip verlaat, heeft een draagkrachtige reden; hij heeft de leiding over de reddingsoperatie van passagiers en bemanning. Zodra die draagkrachtige reden vervalt, vervalt ook het uitgangspunt. Een kapitein die zijn schip verlaat, omdat het totaal overrompeld is door terroristen, zodat hij absoluut niet meer tot het geven van leiding in staat is, valt niets te verwijten als hij zijn schip verlaat, om vanaf een ander schip leiding te geven aan de heroveringspoging van zijn schip. Zeker niet, als hij zijn gegijzelde bemanning via de marifoon moed inspreekt, alle gevluchte bemanningsleden persoonlijk ontvangt en beloont en zich permanent onvermoeibaar inzet voor de herovering van zijn schip. Zo'n kapitein is van meer nut, dan een gezagvoerder die geboeid onderin het ruim van zijn schip zit. Waarmee ik niet wil zeggen, dat ik voor een dergelijke kapitein niet ook respect zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts ik begrijp je redenering wederom heel goed. En ik kan ook wel inzien dat er een grote groep mensen op deze manier naar de situatie en beslissing van Wilhelmina aankijkt. Mijn MENING is wel, dat een vorst bij het volk hoort. Het opdoen van de Jodenster door de Deense vorst, beschouw ik min of meer als een heldendaad. Op een schaal van 1 tot 10 scoort hij een 12. De Nederlandse vorstin komt er dan met een 3 vanaf, in MIJN OPTIEK. Dat jij en andere mensen daar een ander gevoel bij hebben, dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

@Keyser Suze Ik begrijp jouw redenering ook wel hoor. En natuurlijk is de Deense vorst pas een echte oorlogsheld. Ik vind het alleen onterecht om Wilhelmina zware verwijten te maken. Niet in de laatste plaats omdat daarachter het onvoorstelbare wangedrag van het kabinet De Geer schuil dreigt te gaan. Die lui hadden van mij de kogel mogen krijgen en je zult mij als tegenstander van de doodstraf niet gauw op dergelijke taal betrappen. Er had een rompkabinet in Nederland achter moeten blijven om te beslissen over al dan niet capituleren en om de lopende zaken af te handelen. Maar het COMPLETE kabinet vluchtte naar Londen!! Generaal Winkelman werd belast met het staatsgezag en werd gemachtigd om eventueel te capituleren. Maar dat laatste is in principe een politieke- en geen militaire beslissing. Er bestond op 10 mei 1940 helemaal geen militaire noodzaak om te capituleren. Het Nederlandse leger veerde na zijn vuurdoop weer op en was redelijk succesvol aan het hergroeperen. Maar de Duitsers dreigden na Rotterdam al onze grote steden in de as te leggen. Ik vind het nog steeds een heldendaad van Winkelman dat hij die onnodige vernietiging voorkomen heeft. Voor een militair is dat lastig, capituleren hoort niet in zijn aard te zitten. Een kernkabinet had daarover moeten beslissen, maar alle ministers waren dus gevlucht. Dat waren de echte lafaards. Ongeveer de helft van het kabinet hier blijven en de koningin met de andere helft naar Londen, was een verdedigbare beslissing geweest. Je zou Wilhelmina wel kunnen verwijten -en nu kom ik je toch erg ver tegemoet- dat zij niet al haar gezag heeft aangewend om een kernkabinet in Nederland te houden, ook al was zij daar staatsrechtelijk niet verantwoordelijk voor, maar de minister-president.

 

Op het Amsterdamse Spui staat een ruiterstandbeeld van Koningin Wilhelmina. Als je het wilt gaan bekladden, dan word ik boos, maar KS als je het vannacht van zijn sokkel wil halen om het te vervangen door een standbeeld van generaal Winkelman, dan doe ik met je mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts en @Keyser Suze:

 

Mijn opmerking was gericht op de staatsrechtelijke gevolgen van het verlaten van het land.

Keyser Suze behandeld de dna kant van het verhaal, ik de staatsrechtelijke kant voor wat betreft de legitimiteit van het Koninklijk Huis en Familie.

 

wat kanttekeningen:

 

Artikel 21: 'In geen geval kan de zetel der Regering buiten het Rijk worden verplaatst.'

(Bron: J.A. Fruin, 'De Nederlandse wetboeken', p.4.)

 

Koningin Wilhelmina op 6 september 1898 bij de aanvaarding van de kroon: 'Ik zweer aan het Nederlandsche volk, dat ik de grondwet steeds zal onderhouden en handhaven.

Ik zweer dat ik de onafhankelijkheid van het grondgebied des Rijks met al Mijn vermogen zal verdedigen en bewaren; dat ik de algemeene en bijzondere vrijheid en de rechten van alle Mijne onderdanen zal beschermen, en tot instandhouding en bevordering van de algemeene en bijzondere welvaart alle middelen zal aanwenden, welke wetten te Mijner beschikking stellen, zooals een goed Koning schuldig is te doen. Zoo waarlijk helpe Mij God almachtig!'

 

'Wilhelmina heeft met haar vlucht naar Londen op 13 mei 1940 haar eed op alle fronten geschonden. Zo overtrad zij het [pas in 1983 geschrapte] artikel 21 uit de grondwet, dat verbood dat de zetel van de regering buiten het rijk zou worden geplaatst. Door de grondwet te overtreden had de Nederlandse regering zichzelf in feite opgeheven.'

(Bron: Nanda van der Zee, De Groene Amsterdammer, 14 mei 1997.)

 

'Volgens artikel 21 van de in 1940 geldende grondwet mocht de zetel van de regering 'in geen geval' naar het buitenland worden verplaatst. De Nederlandse regering die gedurende de oorlog vanuit Londen opereerde heeft dus in feite de grondwet geschonden.'

(Bron: 'Wilhelmina krijgshaftig of laf?', NRC, 19 maart 2001.)

 

Doordat in 1983 artikel 21 is aangepast, zit het huidige vorstenhuis legitiem in de zetel.

 

Mocht ik in mijn 1ste post hierover niet duidelijk zijn geweest, mijn excuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Jouw uitleg en die van Nanda van der Zee (een zeer omstreden tante) zijn juridisch volstrekt onjuist. De zetel van de regering mocht -als gevolg van een politieke beslissing- in geen geval naar het buitenland worden verplaatst. Maar het ging hier niet om een politieke beslissing maar om overmacht. Het overmacht principe, elke kracht, elke dwang of drang, waaraan je redelijkerwijs geen weerstand kunt bieden, hoort tot de funderingen van ons recht, die niet aan de kant geschoven kunnen worden door formuleringen zoals 'in geen geval'. De redenering van Nanda van der Zee, voor zover je in dit geval van een redenering kunt spreken, dat een regering die de Grondwet overtreedt zichzelf opheft is volstrekt belachelijk. Daar is in ons recht nergens een aanknopingspunt voor te vinden. Van ieder Nederlands kabinet kan ik wel voorbeelden geven van situaties waarin ze de Grondwet overtraden, zonder enige gevolgen, want onze Grondwet heeft belachelijk genoeg geen rechtstreekse werking en we hebben geen constitutioneel hof, zoals de Duitsers dat wel hebben (Bundesverfassungsgericht) dat op schendingen van de Grondwet toeziet.

 

Het volgende is nog belangrijker. Volgens het ongeschreven staatsnoodrecht mag een regering in extreme noodsituaties ALLE wetten aan de kant schuiven, als daartoe een draagkrachtige reden bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts en @Keyser Suze:

 

Mijn opmerking was gericht op de staatsrechtelijke gevolgen van het verlaten van het land.

Keyser Suze behandeld de dna kant van het verhaal, ik de staatsrechtelijke kant voor wat betreft de legitimiteit van het Koninklijk Huis en Familie.

 

 

'Wilhelmina heeft met haar vlucht naar Londen op 13 mei 1940 haar eed op alle fronten geschonden. Zo overtrad zij het [pas in 1983 geschrapte] artikel 21 uit de grondwet, dat verbood dat de zetel van de regering buiten het rijk zou worden geplaatst. Door de grondwet te overtreden had de Nederlandse regering zichzelf in feite opgeheven.'

(Bron: Nanda van der Zee, De Groene Amsterdammer, 14 mei 1997.)

 

'Volgens artikel 21 van de in 1940 geldende grondwet mocht de zetel van de regering 'in geen geval' naar het buitenland worden verplaatst. De Nederlandse regering die gedurende de oorlog vanuit Londen opereerde heeft dus in feite de grondwet geschonden.'

(Bron: 'Wilhelmina krijgshaftig of laf?', NRC, 19 maart 2001.)

 

Doordat in 1983 artikel 21 is aangepast, zit het huidige vorstenhuis legitiem in de zetel..

 

Is het niet zo dat met dat artikel 21 bedoeld wordt dat de regering niet vanuit een ander land dan Nederland mag regeren ofwel dat het bestuur van ons land niet mocht worden overgedragen aan een ander land?

 

Want dat zou betekenen dat er absoluut geen overtreding van artikel 21 heeft plaats gevonden. Het land werd immers tijdens de bezetting niet geregeerd door een Nederlandse regering en/of Koningin maar door de Duitsers. Oke, Bernhard wilde stadshouder worden volgens de geruchten, maar dat was het dan wel.

 

Daarnaast lijkt mij overmacht van toepassing op die periode. Want zelfs als de regering én de Koningin in Nederland waren gebleven, dan hadden ze niet kunnen regeren. In feite hield Nederland destijds op met bestaan vanaf het moment dat de Duitsers Nederland bezetten en toevoegden aan Duitsland. Welliswaar helemaal illegaal, vandaar dat dit ook na de oorlog kon worden rechtgezet.

 

Jammer overigens dat het artikel is aangepast want dat zou een federaal Europa voor nederland onmogelijk maken zonder eerst de grondwet te moeten wijzigen.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat macht corrumpeert, is geen vage theorie, maar in de huidige wereld een bewezen feit. Ook de familie Oranje is er niet vies van. De Bilderberg-groep is de club waar alleen mensen met veel kapitaal en of zeggenschap, knusjes vergadert. De Bilderberg conferenties (sinds 1954) waren een initiatief van onder andere Bernard (die van die Lockheed affaire). Sindsdien zijn de Oranjes vaste bezoekers, uiteraard. Verder is er een vreemde connectie met de Paus via de Ridders van Malta - je wordt alleen Ridder van Malta als je exorbitant rijk bent én diplomatieke onschendbaarheid geniet. Bernard en Bea zijn allebei Ridders van Malta (geweest). Dit is geen fictie, het is geen zwartmakerij. Het is vast een heel gezellig clubje dat een beetje zit te bidden voor het welzijn van anderen. Niemand die het gelooft, maar tenzij één van de Ridders wordt ontvoerd en gemarteld, zullen we nooit achter het ware doel van deze fanatiekelingen komen. We hebben echt een Batman nodig.

 

De Oranjes hebben diverse bedrijven, aandelen, landerijen en ander kapitaal in bezit of in bezit gehad. Vele bezittingen (paleizen) zijn verkocht aan de Staat der Nederlanden. Hoe slim, want ze mochten er wel blijven wonen - en het onderhoud was voor de belastingbetaler. En, mocht er ooit een ander geslacht op de troon komen, dan vervalt het verkochte weer aan de Oranjes. Deze mensen zijn zo gewiekst, dat de Duvel nog zou verliezen van een spelletje Black Jack met Beatrix. Fondsen, stichtingen, buitenlandse rekeningen, belastingvrij erven - alles doen de Oranjes eraan om naar de buitenwereld de indruk te wekken dat het schatjes zijn die toch echt wel noodzakelijkerwijs gesponsord dienen te worden door de burgers. Iedereen die meent dat dit "goed" is, is blind, compleet idioot en verdiend niet beter dan bestolen te worden door de Elite, waarvan de Oranjes deel uitmaken van de top van de Elite - verbonden aan de Kerk, vingers in de pap bij de adel, miljarden aan privé kapitaal en miljoenen of miljarden aan aandelen (ABN, KLM, Biliton, BP.....etcetera). De werkelijke omvang van het kapitaal van Oranje bedraagt tientallen miljarden.

 

Kortom, die meneer Willem Alexander is, volgens zeer geleerde mensen die zich erin hebben verdiept, exorbitant RIJK. Voor zeer uitgebreide info lees hier: http://www.hethuisvanoranje.nl/Index.html

Het Koningshuis Oranje Nassau is een slangenkuil van gebroken bloedlijnen, geheime relaties, gladde prinsen maar vooral eentje van veel Geld en Macht.

 

Ik wil niet geregeerd worden door een Koning. Ik wil niet meebetalen aan een Multi-miljonairsfamilie. Ik zal het zo stellen, en ik hoop toch zo dat ik wordt aangeklaagd door deze of gene over deze zwaar beledigend bedoelde opmerking over het Koningshuis: Koning Willem Alexander is een onbetrouwbare, lamzakkerige, zakkenvullende, elitaire, stiekeme HUFTER die wat mij betreft net als meerdere van zijn voorvaderen, de Syfillis mag krijgen, evenals de rest van dat addergebroed.

 

Keyser Suze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat macht corrumpeert, is geen vage theorie, maar in de huidige wereld een bewezen feit. Ook de familie Oranje is er niet vies van. De Bilderberg-groep is de club waar alleen mensen met veel kapitaal en of zeggenschap, knusjes vergadert. De Bilderberg conferenties (sinds 1954) waren een initiatief van onder andere Bernard (die van die Lockheed affaire). Sindsdien zijn de Oranjes vaste bezoekers, uiteraard. Verder is er een vreemde connectie met de Paus via de Ridders van Malta - je wordt alleen Ridder van Malta als je exorbitant rijk bent én diplomatieke onschendbaarheid geniet. Bernard en Bea zijn allebei Ridders van Malta (geweest). Dit is geen fictie, het is geen zwartmakerij. Het is vast een heel gezellig clubje dat een beetje zit te bidden voor het welzijn van anderen. Niemand die het gelooft, maar tenzij één van de Ridders wordt ontvoerd en gemarteld, zullen we nooit achter het ware doel van deze fanatiekelingen komen. We hebben echt een Batman nodig.

 

De Oranjes hebben diverse bedrijven, aandelen, landerijen en ander kapitaal in bezit of in bezit gehad. Vele bezittingen (paleizen) zijn verkocht aan de Staat der Nederlanden. Hoe slim, want ze mochten er wel blijven wonen - en het onderhoud was voor de belastingbetaler. En, mocht er ooit een ander geslacht op de troon komen, dan vervalt het verkochte weer aan de Oranjes. Deze mensen zijn zo gewiekst, dat de Duvel nog zou verliezen van een spelletje Black Jack met Beatrix. Fondsen, stichtingen, buitenlandse rekeningen, belastingvrij erven - alles doen de Oranjes eraan om naar de buitenwereld de indruk te wekken dat het schatjes zijn die toch echt wel noodzakelijkerwijs gesponsord dienen te worden door de burgers. Iedereen die meent dat dit "goed" is, is blind, compleet idioot en verdiend niet beter dan bestolen te worden door de Elite, waarvan de Oranjes deel uitmaken van de top van de Elite - verbonden aan de Kerk, vingers in de pap bij de adel, miljarden aan privé kapitaal en miljoenen of miljarden aan aandelen (ABN, KLM, Biliton, BP.....etcetera). De werkelijke omvang van het kapitaal van Oranje bedraagt tientallen miljarden.

 

Kortom, die meneer Willem Alexander is, volgens zeer geleerde mensen die zich erin hebben verdiept, exorbitant RIJK. Voor zeer uitgebreide info lees hier: http://www.hethuisvanoranje.nl/Index.html

Het Koningshuis Oranje Nassau is een slangenkuil van gebroken bloedlijnen, geheime relaties, gladde prinsen maar vooral eentje van veel Geld en Macht.

 

Ik wil niet geregeerd worden door een Koning. Ik wil niet meebetalen aan een Multi-miljonairsfamilie. Ik zal het zo stellen, en ik hoop toch zo dat ik wordt aangeklaagd door deze of gene over deze zwaar beledigend bedoelde opmerking over het Koningshuis: Koning Willem Alexander is een onbetrouwbare, lamzakkerige, zakkenvullende, elitaire, stiekeme HUFTER die wat mij betreft net als meerdere van zijn voorvaderen, de Syfillis mag krijgen, evenals de rest van dat addergebroed.

 

Keyser Suze

 

En een simpel DNA test kan aantonen dat de oranjes helemaal niet van de tak van Willem van Oranje\Frederik\Romanovs afstammen. De vraag is dus wie knipt er een lok af van onze oranjes om dit te checken?

 

http://www.oranjedna.blogspot.nl/

http://jacobusderoma.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte heer van Oranje Nassau, beste Willem Alexander,

 

Hierbij wil ik kenbaar maken, dat het koningschap in de Nederlanden beëindigd dient te worden. Sterker nog, ik stel voor dat u binnen nu en twee jaar afstand doet van het vergaarde vermogen, de privileges, de woningen, landgoederen en vakantie optrekjes in binnen- en buitenland; hetzelfde geldt overigens voor de gehele familie van Oranje Nassau. Ik stel voor dat u de beschikking krijgt over één miljoen euro per lid van het koninklijk huis. Over twee jaar dient één en ander geregeld te zijn, waarna ook u weer gewoon belasting dient te betalen. De periode van twee jaar kan gebruikt worden om inzicht te verschaffen in de talloze (buitenlandse) rekeningen en fondsen die u en de familie gebruiken (misbruiken), alsook om het koninklijk huis uit de grondwet te schrappen en een nieuwe grondwet te schrijven. Kortom, u en de uwen zullen per 2017 exact dezelfde rechten en plichten hebben, als ieder ander mens in Nederland. Overigens staat het u vrij te vertrekken naar een ander land, wat ik ten zeerste zou toejuichen.

 

Op geen enkele manier is het te begrijpen, dat de familie Oranje Nassau, met u als acterend koning, met een privé bezit van tientallen miljarden euro's en aandelen in multinationals, nog geld ontvangt welke is opgebracht door de Nederlandse belastingbetalers. Wonen is voor u en de uwen min of meer gratis en 'werk' bestaat uit enkele verplichtingen die mijns inziens nou niet aan de definitie 'werken' voldoen. De investering die de belastingbetaler aan u doet, staat in schril contrast met de opbrengsten. Economisch gezien bent u een slecht product.

 

Kortom, het Nederlandse volk heeft niets aan u en laat zich ondertussen nog bestelen ook. Dat er een mystieke sfeer rond het koningshuis hangt, met hordes onnozele fans, is inherent aan het Nederlandse volk, wat houdt van tradities. U bent als de worst bij de boerenkool, erwtensoep na het schaatsen, het Verkade koekje bij de koffie. Ook ik heb met Oranje vlaggetjes gewapperd op Koninginnedag, sterker nog, ik ben bestuurslid geweest bij een Oranjevereniging. Niet dat mijn hart zo Oranje is, maar omdat ik smelt als ik blije kinderen, prachtig verkleed, traditionele spelletjes zie doen, op een klein veldje midden in ons dorp. Koekhappen, clowntje slaan, voorstelling met goochelaar, dat soort dingen.

 

Maar laten we wel wezen - die hele Oranje hype is een prachtige indoctrinatie om het Oranje gevoel er voor altijd in te rammen. Zelfs weldenkende mensen kunnen zich een Nederland niet voorstellen zonder Oranje koningshuis. De financiële misdaden die u pleegt jegens het volk, worden gebagatelliseerd, uw belang voor het land wordt zwaar overdreven.

 

Aangezien iedereen bij de AIVD altijd wakker wordt omdat sommige berichten als een BOM in kunnen slaan als je het over de Koning hebt, ga ik ervan uit, neen, ik sommeer hierbij de AIVD, deze boodschap bij de koning over te brengen.

 

Keyser Suze, vriend van het volk

 

PS: ik mag nog melden dat ik een bijzonder lage dunk van je heb als mens

PPS aan de AIVD - is jullie taak niet het volk beschermen? Gaarne uw best doen deze financiële tiran (onder andere dan hè, over de geheime agenda van de Bilderbergclub, de Ridders van Malta en andere griezelige zaken hebben we het maar niet...) zo spoedig mogelijk onder curatele stellen. Ook u betaalt mee aan een eeuwenoude miljoenen verslindende poppenkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte heer van Oranje Nassau, beste Willem Alexander,

 

Hierbij wil ik kenbaar maken, dat het koningschap in de Nederlanden beëindigd dient te worden. Sterker nog, ik stel voor dat u binnen nu en twee jaar afstand doet van het vergaarde vermogen, de privileges, de woningen, landgoederen en vakantie optrekjes in binnen- en buitenland; hetzelfde geldt overigens voor de gehele familie van Oranje Nassau. Ik stel voor dat u de beschikking krijgt over één miljoen euro per lid van het koninklijk huis. Over twee jaar dient één en ander geregeld te zijn, waarna ook u weer gewoon belasting dient te betalen. De periode van twee jaar kan gebruikt worden om inzicht te verschaffen in de talloze (buitenlandse) rekeningen en fondsen die u en de familie gebruiken (misbruiken), alsook om het koninklijk huis uit de grondwet te schrappen en een nieuwe grondwet te schrijven. Kortom, u en de uwen zullen per 2017 exact dezelfde rechten en plichten hebben, als ieder ander mens in Nederland. Overigens staat het u vrij te vertrekken naar een ander land, wat ik ten zeerste zou toejuichen.

 

Op geen enkele manier is het te begrijpen, dat de familie Oranje Nassau, met u als acterend koning, met een privé bezit van tientallen miljarden euro's en aandelen in multinationals, nog geld ontvangt welke is opgebracht door de Nederlandse belastingbetalers. Wonen is voor u en de uwen min of meer gratis en 'werk' bestaat uit enkele verplichtingen die mijns inziens nou niet aan de definitie 'werken' voldoen. De investering die de belastingbetaler aan u doet, staat in schril contrast met de opbrengsten. Economisch gezien bent u een slecht product.

 

Kortom, het Nederlandse volk heeft niets aan u en lat zich ondertussen nog bestelen ook. Dat er een mystieke sfeer rond het koningshuis hangt, met hordes onnozele fans, is inherent aan het Nederlandse volk, wat houdt van tradities. U bent als de worst bij de boerenkool, erwtensoep na het schaatsen, het Verkade koekje bij de koffie. Ook ik heb met Oranje vlaggetjes gewapperd op Koninginnedag, sterker nog, ik ben bestuurslid geweest bij een Oranjevereniging. Niet dat mijn hart zo Oranje is, maar omdat ik smelt als ik blije kinderen, prachtig verkleed, traditionele spelletjes zie doen, op een klein veldje midden in ons dorp. Koekhappen, clowntje slaan, voorstelling met goochelaar, dat soort dingen.

 

Maar laten we wel wezen - die hele Oranje hype is een prachtige indoctrinatie om het Oranje gevoel er voor altijd in te rammen. Zelfs weldenkende mensen kunnen zich een Nederland niet voorstellen zonder Oranje koningshuis. De financiële misdaden die u pleegt jegens het volk, worden gebagatelliseerd, uw belang voor het land wordt zwaar overdreven.

 

Aangezien iedereen bij de AIVD altijd wakker wordt omdat sommige berichten als een BOM in kunnen slaan als je het over de Koning hebt, ga ik ervan uit, neen, ik sommeer hierbij de AIVD, deze boodschap bij de koning over te brengen.

 

Keyser Suze, vriend van het volk

 

PS: ik mag nog melden dat ik een bijzonder lage dunk van je heb als mens

PPS aan de AIVD - is jullie taak niet het volk beschermen? Gaarne uw best doen deze financiële tiran (onder andere dan hè, over de geheime agenda van de Bilderbergclub, de Ridders van Malta en andere griezelige zaken hebben we het maar niet...) zo spoedig mogelijk onder curatele stellen. Ook u betaalt mee aan een eeuwenoude miljoenen verslindende poppenkast.

 

Ik vrees dat het koningshuis nog nooit zo populair is geweest onder het volk sinds WA zijn partner Maxima heeft geïntroduceerd bij het volk. De poppenkast gaat dus nog wel een tijdje door. :(

 

Persoonlijk heb ik niets tegen het koningshuis mits het een symbolische functie krijgt EN dat het volk de waarheid krijgt te horen. Dus allemaal DNA afstaan en uitzoeken hoe de NL geschiedenis echt in elkaar steekt. Dat recht heeft het volk om te weten. Of het koningshuis al dan niet een connectie meer heeft met W. van Oranje en de Romanovs boeit me niet eens zo, maar we moeten het wel weten. Wie er symbolisch voor koning speelt maakt dan ook niet uit. Zelf zou ik voor al het geld in de wereld niet willen dat mijn kinderen in een dergelijk functie terecht zouden komen. Dan maar een arme sloeber.:o Maar wel een vrij man.:)

 

Het recht om te weten wie er op onze troon zit en de eerlijke kosten voor het NL volk vind ik belangrijker en als de meerderheid van het volk een koningshuis wil, dan leg ik me daar bij neer. Als uit onderzoek zou blijken dat de huidige oranjes ten onrechte op de troon zitten, dan verwacht ik wel dat de populariteit sterk af zal nemen overigens.

 

Ik vraag me wel af of het koningshuis zelf op de hoogte is van alle commotie over hun al dan niet recht op de troon en hoe zij hierover denken. Simpele DNA testen zouden alle commotie immers kunnen wegnemen voorgoed en voor altijd. Dus waarom niet als je niets hebt te verliezen?:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...