Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is er nieuw in de Prepshop


Simurgh

Aanbevolen berichten

Wat ik nog mis (en ik lastig kan vinden) zijn al deze beschermingsmiddelen maar dan voor kinderen. heb zelf een zoon van 13 en een dochter van 7, en de FFP3 maskers en andere items zijn simpelweg veel te groot. Is dat iets wat jullie zouden kunnen vinden @Simurgh ? Tenslotte zijn mijn kinderen veel belangrijker dan ikzelf, zeker als het om overleven gaat.

 

oja, en wegwerphalfgelaatsmaskers (voor jong en oud) zou ik ook interesse in hebben.

 

Ik heb voor de kids Israëlische gasmaskers.

Die zijn ook te krijgen in kindermaten.

Voor de kleinsten leveren ze ook kleine plastic kamers met een groot filter aan de zijkant.

Die is alleen geschikt voor een bug in helaas.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben bang dat het zwaai-zwaai wordt. Heb nog nooit van zoiets dergelijks gehoord. Daarbij, dieren verbruiken zuurstof en dus ook kostbare filters. Ik zou het er persoonlijk niet aan uitgeven. Sterker nog, ik denk dat je blij mag zijn als je het zelf overleeft.

 

Mmmm. Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Maar ik ga eerst voor de bug-in en ik zou niet weten waarvoor ik in een pak naar buiten zou moeten behalve als ik echt wegmoet dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin je hebt toch niet de ilusie dat schadelijke stoffen je huis niet in kunnen komen toch?

 

Iets met hoopjes ducktape, stevig plastic/landbouwfolie en en gefilterde lucht in- en uitlaat. Een overdruksysteem zou helemaal awesome zijn..

 

Ik heb het hier nu puur over Ebola. Dat komt alleen binnen als er iemand direct in je brievenbus of open raam niest. Natuurlijk gaat de ventilatie dicht, ventileer ik precies wanneer ik zelf wil dmv m'n ramen. In dat Ebola scenario gaat het erom dat er geen mensen je huis binnenkomen en dat je geen meuk aanraakt dat van buiten komt. Mocht het echt airborne worden, dan heb ik inderdaad 24 dikke rollen duct tape klaarliggen en plastic. Als het in de herfst/winter is zou je wat overdruk moeten kunnen krijgen door je huis wat warmer te stoken. Of is dat een n00b aanname? :p

Nu ik er aan denk, moet als ik dingen wil kunnen afsluiten wel een CO2 meter gaan aanschaffen. Heb wel rook- en hittemelders en een CO melder maar geen CO2.

 

EDIT: Een CO2 Scrubber zal wel weer een fortuin kosten, dus wellicht goed plantjes inslaan voor die tijd voor in 't huis?

 

http://www.mnn.com/health/healthy-spaces/stories/best-air-filtering-houseplants-according-to-nasa

 

Het enige dat ademt is ik en 2 katten, 't niet alsof we hier met een familie van 5 zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog mis (en ik lastig kan vinden) zijn al deze beschermingsmiddelen maar dan voor kinderen. heb zelf een zoon van 13 en een dochter van 7, en de FFP3 maskers en andere items zijn simpelweg veel te groot. Is dat iets wat jullie zouden kunnen vinden @Simurgh ? Tenslotte zijn mijn kinderen veel belangrijker dan ikzelf, zeker als het om overleven gaat.

 

oja, en wegwerphalfgelaatsmaskers (voor jong en oud) zou ik ook interesse in hebben.

Het klopt dit probleem heb ik ook. En wat @Greener zegt klopt alleen de Israëli's hebben deze spullen. Of hier echter nieuw aan te komen is weet ik niet. Of misschien specifieker in aantallen dat te betalen valt door de prepshop...Ik zal kijken!

 

Overigens past het gelaatsscherm mijn zoontje van 3. In nood zou je een pak kunnen oprollen en 'op-tapen' niet handig en ik weet niet of een kind zo goed mobiel is nog maar in de categorie beter dan niets. Ook de ffp3 zijn sluitend te krijgen met die zachte leukoplast.

 

Ik baal dat het houtje touwtje oplossingen zijn in mijn ogen, maar dit soort spullen worden niet gemaakt behalve in Israël zo lijkt. Het is iets waar ik ook al jaren mee worstel helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dit probleem heb ik ook.

Ik baal dat het houtje touwtje oplossingen zijn in mijn ogen, maar dit soort spullen worden niet gemaakt behalve in Israël zo lijkt. Het is iets waar ik ook al jaren mee worstel helaas.

 

Hier het zelfde. Alleen bij mij groeien ze wel in die jaren.......geen idee of jij je kids eten geeft........:D

 

Om dit probleem het hoofd te bieden heb ik de Dräger X-Plore 5500 aangeschaft. Voordeel is dat ze goed te verstellen zijn en 1 maat hebben, dus passen erg goed voor volwassenen én kinderen. Tevens hebben ze 2 filter elementen wat de ademweerstand ten goede komt. Zeker bij kids is dit van belang.

 

Meer info:

http://www.draeger.com/sites/nl_nl/Pages/Chemical-Industry/Draeger-X-plore-5500.aspx?navID=576

Eén universele maat vereenvoudigt logistiek en opslag. Met een streepjescode aan de binnenzijde is uw inventaris van volgelaatsmaskers eenvoudig te documenteren en te onderhouden.

[ATTACH=CONFIG]12199[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een domme vraag, is er zoiets als een isolatie draagmand voor katten? Of kun je die maken? Als 't niet gaat en ik moet ze achterlaten dan moet dat maar dat gaat m'n moraal wel direct naar onder nul brengen. Dus als er een mogelijkheid is ze mee te nemen...

Volgens de site van het RIVM zijn er zo te zien nog geen katachtigen besmet, dus zou ik denken dat die onbeschermd getransporteerd kunnen worden.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/E/Ebola

Vleermuizen zijn de meest waarschijnlijke bron voor filovirussen. De virussen zijn aangetroffen in verschillende vleermuissoorten die in Afrika leven. Zij verspreiden het virus onder meer via hun ontlasting. Verschillende dieren in het Afrikaanse tropische regenwoud kunnen met het virus worden besmet, zoals chimpansees, gorilla’s en antilopen.
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de site van het RIVM zijn er zo te zien nog geen katachtigen besmet, dus zou ik denken dat die onbeschermd getransporteerd kunnen worden.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/E/Ebola

 

Heel goed! Ik had er nog helemaal niet over nagedacht of katten uberhaubt het virus krijgen kunnen. En zo ja, of ze er dan ziek van worden. Ik zal op m'n gemak eens gaan uitzoeken of ze drager kunnen worden of niet. Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

You're welcome ;) Ik ben maar een leek maar heb toch de indruk dat er voor elke diersoort wel een bepaalde mutatie nodig zal zijn. (????) Tenzij die katten besmet vlees gaat eten, zoals het ook bij de mensen beland is. Maar ja, antilopen zijn toch vegetariers? Eten die vleemuizen shit? Of via het drinkwater... Eeh... we hebben nog meer info nodig, maar voorlopig zitten de huiskamertijgers nog wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het zelfde. Alleen bij mij groeien ze wel in die jaren.......geen idee of jij je kids eten geeft........:D

 

Om dit probleem het hoofd te bieden heb ik de Dräger X-Plore 5500 aangeschaft. Voordeel is dat ze goed te verstellen zijn en 1 maat hebben, dus passen erg goed voor volwassenen én kinderen. Tevens hebben ze 2 filter elementen wat de ademweerstand ten goede komt. Zeker bij kids is dit van belang.

 

Meer info:

http://www.draeger.com/sites/nl_nl/Pages/Chemical-Industry/Draeger-X-plore-5500.aspx?navID=576

 

[ATTACH=CONFIG]12199[/ATTACH]

Haha, met jaren heen ik het over de laatste 5 jaar...

 

Dus als we het over kinderen hebben is leeftijd inderdaad wel van belang, 3 jaar of 15 is wel een verschil.

 

Hoe oud zijn die van jou dat ze passen in de drager?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh Niet enkel bij jonge kinderen hoor , mensen met luchtwegproblemen ondervinden ook vaak problemen met half - of volgelaatsmaskers

zeker bij inspanning en warm weer en dan helpt een dubbel filter best wel goed , enkelvoudige combinatiefilters daarentegen is een crime ;)

( perslucht is eigenlijk een betere oplossingen maar een beetje moeilijk realiseerbaar :( )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh Niet enkel bij jonge kinderen hoor , mensen met luchtwegproblemen ondervinden ook vaak problemen met half - of volgelaatsmaskers

zeker bij inspanning en warm weer en dan helpt een dubbel filter best wel goed , enkelvoudige combinatiefilters daarentegen is een crime ;)

( perslucht is eigenlijk een betere oplossingen maar een beetje moeilijk realiseerbaar :( )

gr will

Ik refereerde eigenlijk alleen aan de pasvorm... Ik ga dubbele filter maskers in overweging nemen voor mensen met luchtwegproblemen, anders morgen ze altijd mailen natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik refereerde eigenlijk alleen aan de pasvorm... Ik ga dubbele filter maskers in overweging nemen voor mensen met luchtwegproblemen, anders morgen ze altijd mailen natuurlijk!
@Simurgh Het was niet kwaad bedoelt hoor :) want zeker een masker moet zonder meer goed passen (afsluiten ) daar heb je helemaal gelijk in !!! en los van mensen met een ademhalingsprobleem (wat ik dus wel een beetje heb :( ) vind ik zelf dat een dubbel filter toch wel prettiger werkt , voor mij is het geen optie maar een must , maar ook voor mensen die lichamelijk helemaal gezond zijn is het denk ik beter , want de meeste hebben nog nooit met een masker op een poosje gewerkt en als dat wat zwaarder werk is (zelfs los van de omgevingstemperatuur) dan valt een gewoon masker behoorlijk tegen .

Ik denk dat de meeste zo 'n ding opzetten en om even uit te proberen om te kijken of het past en zo en misschien er even mee rondlopen of zitten , echt er mee werken ed zullen ze niet doen vermoed ik . Maar dit is mijn mening hoor :D Wellicht zijn er mensen hier op het forum die zo'n masker voor hun werkzaamheden gebruiken .Ik gebruikte mijn halfgelaatsmasker

enkel maar bij mijn hobby die ik indertijd had . Ik heb ook een volgelaatsmasker met een combinatie filter maar dat zou ik enkel dragen als het echt niet anders kon .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh Het was niet kwaad bedoelt hoor :) want zeker een masker moet zonder meer goed passen (afsluiten ) daar heb je helemaal gelijk in !!! en los van mensen met een ademhalingsprobleem (wat ik dus wel een beetje heb :( ) vind ik zelf dat een dubbel filter toch wel prettiger werkt , voor mij is het geen optie maar een must , maar ook voor mensen die lichamelijk helemaal gezond zijn is het denk ik beter , want de meeste hebben nog nooit met een masker op een poosje gewerkt en als dat wat zwaarder werk is (zelfs los van de omgevingstemperatuur) dan valt een gewoon masker behoorlijk tegen .

Ik denk dat de meeste zo 'n ding opzetten en om even uit te proberen om te kijken of het past en zo en misschien er even mee rondlopen of zitten , echt er mee werken ed zullen ze niet doen vermoed ik . Maar dit is mijn mening hoor :D Wellicht zijn er mensen hier op het forum die zo'n masker voor hun werkzaamheden gebruiken .Ik gebruikte mijn halfgelaatsmasker

enkel maar bij mijn hobby die ik indertijd had . Ik heb ook een volgelaatsmasker met een combinatie filter maar dat zou ik enkel dragen als het echt niet anders kon .

gr will

Hoi @Wafels ik heb het ook niet als vervelend ervaren! Ik vind juist dat je een heel goed punt hebt. Ik heb héél véél jaren gezwommen en dat heeft mij een sterke ademhaling gegeven. Maar ik ben het met je eens werken met volgelaatsmasker in zo'n niet ademend overal is heel benauwd en je zweet ook als fit persoon op plaatsen dat je niet wist dat het kon;) . Zelf heb ik een half jaar zo gewerkt naast een oven en ik kan je vertellen na een tijd went het(weken) maar je bent lichamelijk en mentaal uitgeput. Warmte is namelijk slopend voor de concentratie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh Dan heb je er een schoon geweekt en gespoeld huidje (en lichaam) aan overgehouden ;) maar ik denk dat je begrijpt wat ik dan bedoel met zo'n masker op werken

dat dit voor velen zal tegenvallen .Als je moe wordt wil je eigenlijk zo min mogelijk luchtweerstand hebben (een lucht tekort mat je behoorlijk af vraag maar eens aan iemand

die een astma aanval heeft gehad hoe moe hij er van was ) Bij een dubbel filter is het filter oppervlak veel groter en krijg je dus meer lucht ingeademd .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit keer niets nieuws, maar ook even het bericht wat ik in het ebola draadje plaatste:

 

Even een mededeling van huishoudelijke aard...

 

In de prepshop zijn alle ebola gerelateerde artikelen veranderd in Pre-order artikelen. Dit is nog nooit eerder gebeurt, maar omdat er vele grote orders worden geplaatst is de levertijd opgeschort en is het niet duidelijk wanneer er nieuwe leveringen komen. De groothandel van PBM producten in de Benelux heeft te horen gekregen van de fabrikanten dat er moeilijk aan vraag kan worden voldaan.

 

Alles wat binnen komt zal worden uitgeleverd in volgorde van de bestellingen. Dus als je nog niets hebt, ga er dan alsjeblieft niet vanuit dat nu bestellen morgen in huis is zoals je van ons gewend bent!

 

Als je meer informatie wil kun je mij altijd mailen of bellen natuurlijk! Zeker als je een bepaalde maat voor ogen hebt kun je altijd even contact opnemen voor de huidige voorraad of 'vermoedelijke' levertijd!

 

Ik hoop maar vooral dat al deze volumes voor niets worden aangekocht en dat het met een sisssssser afloopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...