Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vegetariers


hamster

Aanbevolen berichten

@hamster. Het gaat hier om een fors maatschappelijk probleem. En inderdaad ik zie dingen vaak te zwart. Maar dat heeft weer geholpen om prepper te worden. In het Ying-Yang teken heeft zwart ook een witte kern en andersom en gaan zwart en wit in elkaar over. Jouw opmerkingen maakten het mogelijk om het er nog eens diepgaand over te hebben op deze site :)

 

@ Dick

Door je verhaal ga ik alleen nog maar linken naar afbeeldingen plaatsen. Ik had ook eigenlijk beter moeten weten. Zelf heb ik al eens een enorme boete moeten betalen door het onrechtmatige gebruik van een foto.

Het gebruik van foto's op een forum is geloof ik ook nog extra lastig qua aansprakelijkheid. Maar ik gun mijzelf en peppers.nl geen boete, dus ik zal er in het vervolg weer beter om denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@Heksenboot en dan te bedenken dat ik gewoon een grapje met jou uithaalde, we hebben het nu opeens over auteurs rechten het kan raar lopen in de prepperswereld heb ik in de gaten

 

Hehe, lachen! :D

 

Hee, het is jouw topic. Alles wat je niet bevalt laat je er gewoon uit knikkeren door een moddereter. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vladimir. Linken is prima, dat heb ik ook steeds zo gezegd. Daarmee leid je een lezer ook naar de desbetreffende site. Alleen een foto waarop een ander het auteursrecht heeft, zonder diens toestemming op deze site plakken mag niet. Je gaat overigens wel heel kort door de bocht met je "achterhaalde verdienmodel". Stel dat er een technische uitvinding wordt gedaan, waardoor winkeldiefstal niet meer te voorkomen is. Roep je dan ook, achterhaald verdienmodel, zonder ook maar een greintje ethiek daarbij? En als vervolgens alle supermarkten sluiten? Wat zijn dan de gevolgen daarvan maatschappij? En als niemand meer een boek wil schrijven? Ik vind overigens wel, dat vooral de muziekindustrie zich vroeger zwaar misdroeg en veel te veel geld incasseerde, maar dat is weer een ander verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vladimir. Linken is prima, dat heb ik ook steeds zo gezegd. Daarmee leid je een lezer ook naar de desbetreffende site. Alleen een foto waarop een ander het auteursrecht heeft, zonder diens toestemming op deze site plakken mag niet. Je gaat overigens wel heel kort door de bocht met je "achterhaalde verdienmodel". Stel dat er een technische uitvinding wordt gedaan, waardoor winkeldiefstal niet meer te voorkomen is. Roep je dan ook, achterhaald verdienmodel, zonder ook maar een greintje ethiek daarbij? En als vervolgens alle supermarkten sluiten? Wat zijn dan de gevolgen daarvan maatschappij? En als niemand meer een boek wil schrijven? Ik vind overigens wel, dat vooral de muziekindustrie zich vroeger zwaar misdroeg en veel te veel geld incasseerde, maar dat is weer een ander verhaal...

 

Hey Dick, je beseft toch wel dat je aan het deeplinken bent en niet aan het framelinken? LOL! Maakt in dit geval niks uit, je zal niet gearresteerd worden, helemaal legaal, maar om nou te zeggen dat mensen naar de betreffende site geleid worden... ;)

 

Maar goed, ik moet @Vladimir toch bijvallen dat de "dode bomen media" op sterven na dood is. Laten we wel wezen, hard copy kranten verkopen donderen in elkaar. Maar dat geldt ook voor andere bladen: Waar vroeger de kwaliteitsbladen zoals de TUC, Penthouse en Playboy grif van van hand tot hand gingen onder de schooljongens, haalt de jeugd van nu de sexuele educatie geheel van het beeldscherm. Plakkende pagina's met vagina's is iets van het verleden. Onanie 2.0 zullen we maar zeggen...

 

De vergelijking met "winkeldiefstal" gaat niet op. Maar toch ook weer wel (paradoxaal!). Illegaal downloaden (diefstal!) is de doodsteek geweest voor bedrijven zoals de Free Record Shop (rare naam voor een club die 40 euries vraagt voor een CD' tje, maar okay). De gehele muziekindustrie heeft miljarden uitgegeven om piraterij uit bannen, tevergeefs. Te laat hebben zij ingezien dat het beter was om al die miljarden uit te geven aan een nieuw business model. Gelukkig zijn ze nu wel zo ver. iTunes, streaming media, Netflix, etc., etc. eindelijk hebben ze door hoe het wel moet. Met als gevolg; mensen zijn (weer) bereid om te betalen voor muziek, vooral nu het een eerlijke prijs betreft.

 

Voor wat betreft het geschreven woord; ik wil een boek. Van papier. Ik kan maar niet wennen aan een E-reader, en ik lees enkel op het nieuws op mijn iPad. Ik was krantenverslaafde. Ik verslond ze. Maar het feit dat ik zo idioot veel papier in ons huis haalde stond me tegen. Ik heb geen emotie bij een krant. Bij een boek wel. En, laten we eerlijk wezen, het leest makkelijker met een iPad dan een krant op A5 formaat als je op de WC zit, maar dat terzijde.

 

Trouwens, ging dit draadje over vegetariërs? Hahahaha! Helemaal aan me voorbij gegaan!

 

Groeten,

 

JB

 

P.S.: Ik heb hier nog een persoonlijk gesigneerd boek liggen van een niet nader te noemen persoon (DB!) en dat is me een stuk dierbaarder dan welke iPad dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S.: Ik heb hier nog een persoonlijk gesigneerd boek liggen van een niet nader te noemen persoon (DB!) en dat is me een stuk dierbaarder dan welke iPad dan ook!

 

Wat kun jij ook een afgrijselijk aardige dingen schrijven, dank je wel.

 

Nee, weet je, dat hele auteursrechtgedoe is een ontiegelijk ingewikkeld en voor onze maatschappij gigantisch belangrijk onderwerp. Het hele Monsanto gebeuren plakt er via intellectuele eigendom eigenlijk ook aan vast. Als intellectuele eigendom een te grote rol gaat spelen, dan wordt een samenleving enorm geremd, maar hetzelfde geldt als het geen enkele rol meer speelt. We moeten naar een nieuw evenwicht zoeken, wellicht via een hele andere invalshoek. Maar daar gaat deze site niet over. In de posting van @Vladimir leek het alsof hij maar een kant zag (zoiets van ah, joh, hun verdienmodel is achterhaald, wat kan het verder bommen). Nou dat kan het dus wel. Bovendien maak ik me wel eens zorgen over ons gebrek aan ethiek, voor we het weten zien we elkaar alleen nog als een stuk eetbaar lopend vlees (ik probeer op een niet erg succesvolle manier een bruggetje te slaan naar het onderwerp vegetariers, want daar moeten we terug naar toe). Ik denk ook dat het goed is, om ook op de ethische kant te wijzen, voordat je het weet hebben we allemaal een bankiersmentaliteit. Het kutte aan dat soort postings is alleen, dat het lijkt alsof ik me moreel boven anderen verheven voel en dat is dus absoluut niet zo. Een van de grootste kloten blijft nog altijd ene meneer Dick Berts zelf. Gelukkig heb ik dat heel goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Wel de titel erbij zetten he: Vlees bakken verhoogt risico op dementie bij muizen.

 

Is bewust gedaan...

De meeste titels zijn van de pot gerukt en belust op sensatie, dus best het artikel zelf en het bijgevoegd rapport van het onderzoek eens bekijken.

 

En in de 'officiële' titel staat er niets over muizen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder of geen vlees eten, dat doe ik al jaren, al zal ik altijd wel wat vlees blijven eten. Maar toch wil ik jullie deze leus die ik (in het Duits) op een T-shirt zag staan niet onthouden:

 

We hebben ons toch geen plek aan de top van de voedselketen bemachtigd, om vegetariër te worden?

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder of geen vlees eten, dat doe ik al jaren, al zal ik altijd wel wat vlees blijven eten. Maar toch wil ik jullie deze leus die ik (in het Duits) op een T-shirt zag staan niet onthouden:

 

We hebben ons toch geen plek aan de top van de voedselketen bemachtigd, om vegetariër te worden?

 

:cool:

 

Als je eenmaal volgroeid bent kun je zonder vlees en vis 100 worden dat geloof ik wel. Als je uitsluitend plantaardig eet je leven lang en je doet dat een aantal generaties achtereen, dan denk ik dat de mens niet groter wordt dat 1.30 meter en dat we op gegeven moment het vuur weer opnieuw moeten uitvinden.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...