easy Geplaatst: 8 februari 2014 Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Vandaag ff aan het rondneuzen geweest op Outdoor en Bushcraft sites....kom ik dit kleine mesje tegen. Dus ik via vriend G....le verder gezocht...is een vrij apart mes (voor mij dan als leek). Gevonden en te koop bij de Countrystore. http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/messen-tools-bijlen/messen/vast/ack-mes.html Ook gezocht op YT: http://www.youtube.com/watch?v=V6Ijev0q-pI Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Dit mes doet mij erg denken als een ak47 bajonet, Is een mooi mes en een goede knipschaar En de zelfslijpenden schede, maar dit is al voor 30/40 euro verkrijgbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Gemaakt door Eickhorn, dat is erg goed spul! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Mooi ding. Snap alleen niet wat die flessenopener voor zin heeft. Ach ja, voor de Deutsche Bundeswehr! Natuurlijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 @easy http://www.dumpcompany.com/index.php?item=nva-ddr-bajonet--ak47_59-incl_-schede&action=article&group_id=10000015&aid=1141&lang=nl Is dat misschien interessant voor je ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 @easy http://www.dumpcompany.com/index.php?item=nva-ddr-bajonet--ak47_59-incl_-schede&action=article&group_id=10000015&aid=1141&lang=nl Is dat misschien interessant voor je ? Dat bedoel ik maar weer Had ze eerder ook in de winkel liggen voor die prijs ongeveer, je hebt eventueel ook replica's van het merk Max Fuchs. http://www.max-fuchs.de/cgi-bin/iboshop.cgi?showdsearchbajonet:11100000!0,736452151424355,44085 normale model http://www.max-fuchs.de/cgi-bin/iboshop.cgi?showdsearchbajonet:11100000!0,736452151424355,644093 jugo model Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 @easy: Mooi ding, beetje opzichtig uiteraard, zoals al die 'commando' messen. Zo'n knipfunctie zie je vaker en uiteraard bedoeld om versperringen van prikkeldraad en hekwerk te slechten. De enige die ik ooit geprobeerd heb deed dat nog verrassend goed ook. Volgens mij is ook de zaag meer bedoeld voor dat werk dan het zagen van hout. Staat me wel bij dat een zaagtand op de rug telt als snijvlak @12gauge (meteen de meester van het interpreteren van de WWM erbij roepen) en dus verboden is? Correct me if I'm wrong! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 @easy: Mooi ding, beetje opzichtig uiteraard, zoals al die 'commando' messen. Zo'n knipfunctie zie je vaker en uiteraard bedoeld om versperringen van prikkeldraad en hekwerk te slechten. De enige die ik ooit geprobeerd heb deed dat nog verrassend goed ook. Volgens mij is ook de zaag meer bedoeld voor dat werk dan het zagen van hout. Staat me wel bij dat een zaagtand op de rug telt als snijvlak @12gauge (meteen de meester van het interpreteren van de WWM erbij roepen) en dus verboden is? Correct me if I'm wrong! Bezitten mag in het openbaar dragen niet, en tijdens een reis moet die goed verpakt zijn en niet voor de hand liggend zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Simpel zonder al te veel franjes, maar ik vermoed wel degelijk, staal is wss 55Si7 springsteel en de draadknipper vind ik wel iets handigs, wel niet echt goedkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bot mes Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Brrr wat een eng ding... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Brrr wat een eng ding... Eng? Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bot mes Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 tsja, ik geef een persoonlijke mening. Deze messen zijn gemaakt voor op het slagveld en daar gebeurt maar 1 ding, dus ik krijg een beetje koude rillingen van dit mes... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 tsja, ik geef een persoonlijke mening. Deze messen zijn gemaakt voor op het slagveld en daar gebeurt maar 1 ding, dus ik krijg een beetje koude rillingen van dit mes... Een soldaat zal zijn mes veel vaker gebruiken voor voedsel, open maken van kratten enz. dan voor gevechtshandelingen. Als een soldaat moet teruggrijpen naar zijn mes voor verdediging zijn er al heel wat dingen fout gegaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Brrr wat een eng ding... Te scherp? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Onder de huidige wetgeving zou ik voor een model zonder zaag aan de achterkant gaan, wel en mooi mes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Onder de huidige wetgeving zou ik voor een model zonder zaag aan de achterkant gaan, wel en mooi mes om te dragen in een bos? ja dan zeker een ZAAGkant word ook als snijkant gezien, deze messen mag je in bezit hebben, maar dragen zeker weten niet @Raycoupe, ook gelijk jouw antwoord Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 om te dragen in een bos? ja dan zeker een ZAAGkant word ook als snijkant gezien, deze messen mag je in bezit hebben, maar dragen zeker weten niet @Raycoupe, ook gelijk jouw antwoord Dat dacht ik al, maar over de WWM durf ik niets te zeggen met jou in de buurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Dat dacht ik al, maar over de WWM durf ik niets te zeggen met jou in de buurt. iedereen mag alles zeggen, ik hoef heus het alleenrecht niet zolang het maar juist is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.