Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beginners hulp


Starting_Marten

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Tom, eigenlijk een beetje zielig om gratis spullen op te halen die bedoeld zijn voor mensen die weinig hebben. Nog zieliger om het daarna weer te proberen te verkopen...

 

Het topic begint toch echt met een jonge prepper die niets heeft en geen budget heeft. Marten is toch een starter met weinig middelen zoals hij zelf aangeeft.

De facebook akties zijn voor een ieder en er wordt geen drempel ingebouwd. Het is zelfs toegangelijk voor rijken.

Dus ik begrijp de opwinding niet, mijn adviezen zijn voor Marten.

Zelf heb ik nog nooit een kruimel ergens van besteld.

En wat is er mis om op jonge leeftijd spullen te verkopen?

We zijn toch een handelsland en de jeugd kan er een zakcentje aan verdienen. Beter als stelen of erger.

 

De tips zijn ook gratis vraag er niets voor zelfs geen Cudo:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met jullie eens

 

Ok, en wat ga je dan er nu mee doen? Al een idee hoe je het eea gaat aanpakken?

Vooral door vallen en opstaan leer je......(gezegde uit de tijd toen Honda MT's nog cool waren :D). Maak fouten, leer ervan en verbeter daar waar nodig. Zoek zelf zaken uit door te vragen, luisteren, kijken, zelf uitproberen etc......

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mn tijd besteden aan het afwerken van prioriteiten lijstje en met het rondkijken in kringloopwinkels en leger dumpstores

 

De kringloopwinkels gaan meestal rond 10:00 uur open dan staan de spullen klaar die pas zijn binnen gekomen.

Dus de mooiste spullen zal ik maar zeggen, dan als je de eerste bent heb je volop keuze.

In de loop van de dag zijn deze spullen al snel weg en blijven de minder mooie spullen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat er binnen enkele jaren een gigantische economische crisis komt waardoor er lawless gebieden ontstaan. Ik ga ook het E&M profiel kiezen om deze reden
Jaren?....ehm, je leest nog niet zoveel op het forum geloof ik.

Wat is een E&M profiel...een keuze voor je schoolopleiding?

 

Het is en grote tas en je kan hem als BOB gebruiken... zeker als je nog "niks" hebt om erin te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier dan van maken:

 

1 waterfilter/ watervoorraad

2 eten in blik

3 brander / kook set / firesteel

4 ehbo spullen

5 goede boven kleding / schoenen

6 tent/slaapzak of wollen deken

7 BOB (waar bovenstaande in past)

8 gereedschap (mes, touw, ducttape)

9 zaklamp

10 de rest

 

1 waterfilter/ watervoorraad

2 eten in blik

3 ehbo spullen

5 medicijnen en zeep

6 gereedschap

7 ductape

8 houtkacheltje

9 tent/ slaapzal

10 beveiliging

11 beveiliging/versterking

12 bug out bag

13 emp werende kist

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien zou ik eerst eens gaan beginnen met lezen in de documenten die in mijn onderschrift staan daarin staat ook een gedeelte DIY (do it yourself ) zowel grotere projecten als ook kleine project een klein project is bijvoorbeeld wat ik vandaag gepost heb zie dit draadje veel spullen kun jezelf maken namelijk.

je hoeft niet gelijk 110 € uit tegeven aan een mes , want daar is ook een simpele / tijdelijke oplossing voor zoek een goed keukenmes uit en haal een stuk pvc buis bij de bouwmarkt , verwarm de buis en sla hem plat zodat je mes erin past (als ik het goed heb heeft @Raycoupe of @12gauge hier een topic over gehad) en let op de aanbiedingen in de supermarkt 2 voor de prijs van 1 vraag aan je ma om die andere erbij te halen enz enz enz en loop eens de action binnen daar hadden ze laast nog firesteel en een kompas etc etc geen top of the line maar je hebt je eerste spullen.

 

 

Hamster.

 

Ik ben niet arm nee, maar ik kan ook niet met geld gaan lopen strooien
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien zou ik eerst eens gaan beginnen met lezen in de documenten die in mijn onderschrift staan daarin staat ook een gedeelte DIY (do it yourself ) zowel grotere projecten als ook kleine project een klein project is bijvoorbeeld wat ik vandaag gepost heb zie dit draadje veel spullen kun jezelf maken namelijk.

je hoeft niet gelijk 110 € uit tegeven aan een mes , want daar is ook een simpele / tijdelijke oplossing voor zoek een goed keukenmes uit en haal een stuk pvc buis bij de bouwmarkt , verwarm de buis en sla hem plat zodat je mes erin past (als ik het goed heb heeft @Raycoupe of @12gauge hier een topic over gehad) en let op de aanbiedingen in de supermarkt 2 voor de prijs van 1 vraag aan je ma om die andere erbij te halen enz enz enz en loop eens de action binnen daar hadden ze laast nog firesteel en een kompas etc etc geen top of the line maar je hebt je eerste spullen.

 

 

Hamster.

 

http://preppers.nl/forum/threads/7063-Super-simpele-schedes-voor-kleine-messen?highlight=schedes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Starting_Marten hoe oud ben je, als ik vragen mag?

 

Zestien maanden schat ik. Als ik vroeger geld nodig had, struinde Ik de buurt af met een emmer sop en spons om auto's te wassen. Soms hadden ze dan ook een andere klus als grasmaaien. Boodschappen doen voor de bejaarde buurvrouw was ook weer twee gulden.

 

Ik had een hele zure post geplaatst maar weer verwijderd. Dank aan JB om mijn gedachten te verwoorden. Waar de meeste mensen problemen zien(ik heb geen geld doneer mij even je spullen aub) zien preppers kansen (Hoe kan ik geld verdienen, kennis opdoen). Bijna kansloos dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...