Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV maand september - Discussie, leermomenten, kritiek en analyse.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

De regie bepaald schijnbaar http://televizier.nl/andreamoetblijven

 

Ja, en? Is dat nieuws dan? Er zijn hier toch hopelijk geen mensen die denken dat dat 'stemmen' door de bewoners en internet echt was? Toch?

 

Ik heb 't zitten kijken vanaf 't begin tot ongeveer half februari (in 1 middag en avond via tvblik), had gehoopt op een soort van 'the colony', maar 't werd steeds minder. Als ik dit zo lees moet ik weer even kijken als die photoshoot er komt :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Toevallig zag ik rienk weer even in beeld en wat zag ik hij heeft een mora voor zijn houtsnijwerk.

 

Dat zag je ook bij de eerste aflevering, z'n vader zei al dat Rienk in de aanloop naar Utopia tools en messen gekocht had, voor het geval ze toch iets mee zouden mogen nemen. Rienk was de enige die 'geprept' had voor Utopia :) Ik vind hem ook de enige die snapt waarom hij daar zit, alleen de rest luistert niet naar hem. Een Utopia met 15 Rienk's zou 100x beter zijn geworden dan dit nu.

 

Vandaag op het werk hadden we het nog even over Utopia, en daar vond iedereen dat in Utopia alleen maar seks te zien was en verder alleen maar zinloze dingen :p De meesten kijken het niet eens meer. En ik werk nog wel voor Sanoma, dus SBS is deels van ons :( (geen idee welke idioot in het MT daar ooit bedacht heeft dat het kopen van SBS een goed idee was, en dan nu i.v.m. bezuinigingen wel de Panorama, Revu en Playboy verkopen :confused: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even gekeken en de Playboy shoot gaat vooralsnog niet door. Dat komt omdat ze anders veel klanten verliezen voor de biomarkt en waar zij voor zeggen te staan. Kutje cola hebben ze dus voor niets in het programma gehouden en ze heeft totaal geen meerwaarde meer voor het programma.

 

De kinderen van Vanessa (kokkin) hebben aangegeven dat ze teveel drinkt en vooral wat er daarna met haar gebeurd. Ze stopt hier dus mee (verstandig). Helaas komen ze veel te gemakkelijk aan geld want ze hebben weer voldoende in kas, ruim 8000€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, blijkbaar kon Ome John het geklungel niet meer aanzien, want er is een nieuwe aannemer in het programma gestopt. Zijn naam is Ron.

 

http://www.utopiatv.nl/participant/detail/59/ron

 

Ja Paul heeft een blaasverlamming en moet naar een kliniek de komende periode. Hij is no wel een dagje afscheid komen nemen van de anderen. De nieuwe aannemer is dan voor de meeste mensen dan ook niet echt op een gunstig moment binnengekomen. Veel emoties dus weer, maar werken ho maar. De meesten liggen tot half elf op bed en Laura vind dat mensen vroeger moeten opstaan. Iedereen is het ermee eens en ze kiezen 8 uur, maar dat wordt natuurlijk nooit gehaald.

@Mr. Gold de maand maart is afgelopen, dus zouden we een nieuw draadje april moeten krijgen. Ook al is de spoeling kijkers erg dun geworden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar werken ho maar. De meesten liggen tot half elf op bed en Laura vind dat mensen vroeger moeten opstaan. Iedereen is het ermee eens en ze kiezen 8 uur, maar dat wordt natuurlijk nooit gehaald.
Het is maar goed dat ze geen uitkering hebben...dan zouden ze "moeten" werken, om hun werkritme op te bouwen. Ook minder leuk werk.

Hoe staat het met de dieren, de koeien, en het land?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even gekeken en de Playboy shoot gaat vooralsnog niet door. Dat komt omdat ze anders veel klanten verliezen voor de biomarkt en waar zij voor zeggen te staan. Kutje cola hebben ze dus voor niets in het programma gehouden en ze heeft totaal geen meerwaarde meer voor het programma.

 

Wat een huppel*** is dat zeg, heel de omgeving is roze met bloemen.

Was al snel duidelijk dat ze geen meerwaarde zou hebben.

ik hoop voor Utopia dat ze gaat want het gaat nu nergens over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar goed dat ze geen uitkering hebben...dan zouden ze "moeten" werken, om hun werkritme op te bouwen. Ook minder leuk werk.

Hoe staat het met de dieren, de koeien, en het land?

 

De koeien gaan heel goed, maar ze zijn erg lui die mensen dus hebben ze een tijdje terug het handmelken vervangen door een apparaat. Volgens mij geven alleen Ruud en Isabella om de koeien, die verzorgen de beesten ook goed. Al die anderen hebben al op het punt gestaan de koeien weg te doen. Veel werk en weinig opbrengst van de kazen. Echter daar zijn gelukkig mensen voor gaan liggen.

 

Het land gaat eigenlijk ook heel erg goed. Voormalig zwerver Rienk en zijn vriendin Nicolien zijn dagelijks op het land te vinden. Nu is het de tijd om te planten zodat ze later kunnen oogsten.

 

Ze komen gewoon veel te gemakkelijk aan geld en daarom zal Utopia een slappe afspiegeling van de huidige maatschappij blijven. Misschien als er een paar zgn. kunstenaars worden vervangen door mensen die echt iets hebben met BIO, dan kan het omslaan. Dan moeten ook die zangeresjes en het model er weer snel uit. Ik volg het zo nu en dan, maar ze herhalen al wat er gezegd wordt toch 10x dus je bent zo weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week een paar keer gekeken en ze hebben en nieuwe aannemer. Die man kan echt niet stilzitten en houdt de vaart erin, beter dan die Paul een echte vakidioot.

 

Ruud gooide confetti in de kachel als grap en bijna fikte de hele schuur hierdoor af. Iedereen was flink pissed off natuurlijk. Ruud heeft aangegeven aan Billy dat hij na dit programma niet als stel met haar verder

 

Rienk de gelovige zwerver heeft Laura gekwetst door aan te geven dat relaties tussen twee mensen van dezelfde sekse niet hygiënisch is en dat mensen hier vroeger voor werden gestenigd . Hiermee gooit hij bij heel veel anderen zijn eigen glazen in.

 

Verder allemaal veel van hetzelfde gelul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alweer heel lang geleden dat ik wel eens naar Utopia keek, maar vandaag heb ik uit nieuwsgierigheid wat in de Utopia-krant zitten bladeren: http://www.utopiatv.nl/news

 

Vooral de commentaren (van betalende stream-kijkers, ze zijn er nog) zijn interessant, want deze mensen hangen 24/7 aan het Utopia-infuus.

 

Ze zijn eigenlijk allemaal boos op John de Mol, omdat steeds als het interessant wordt, wordt overgeschakeld naar de koeien. Heeft De Mol toch nog naar mijn advies in een eerdere post geluisterd? Daarin schreef ik dat het programma aan kwaliteit zou winnen als voortaan alleen de koeien in beeld gebracht zouden worden! :-)

 

Verder is het ook de stream-kijkers duidelijk dat ze er niet toe doen, en dat eigenlijk alles door de regie wordt bepaald. Zo had Robin (de playboy-kapster) de opdracht om de meest populaire deelnemer Rode Baret Jimmy weg te sturen. Dergelijke woorden zijn door de streamers opgevangen.

 

Nu speelt dat morgen 'Halleluja' Andrea jarig is. Isabel is naar de zenderkamer ontboden, en komt met het geniale plan terug om een gospelkoor voor haar in te huren. Kunnen ze met elkaar "Put the oil in the lamp" kwelen. Natuurlijk staat het koor al te popelen om te komen optreden. Het is maar één van de vele voorbeelden van "doorgestoken kaart" die je tegenkomt in de commentaren.

 

Dankzij optredens van sterren uit de stal van John de Mol (Miss Montreal en Gerard Joling), balanceren ze niet meer op de rand van de financiële afgrond, maar zwemmen ze nu in het geld. Ook de duurzame markt was weer een succes, met door De Mol geselecteerde handtekeningen jagers, die van te voren een contract moeten tekenen met 10-geboden anders komen ze het terrein niet op. De bezoekers gaan in 4 shifts het terrein op.

 

Wat speelt er verder?

-Gio heeft voor en zogenaamd door hem bedacht flut spel 3000 euro voorschot gekregen.

-Iedereen is verontwaardigd omdat Joey (wie is dat) en Charlotte samen in bad hebben gezeten, en daar wat gerommeld zouden hebben, terwijl de knul voor hij in het programma kwam al een maand verkering had met een meisje buiten. Nu moet hij een excuus brief schrijven.

-Iedereen moet zijn/haar gezondheid laten testen door een charlatan die elektroden op hun hoofd zet.

-Masterchef (is dat ook sbs?) Julius Jaspers is bij Vanessa komen eten, en kreeg wat zij elke dag schijnt te koken: kipfilet, bloemkool, broccoli. en aardappelen. Omdat hij betalende gast was kreeg hij als toetje ook nog een pannenkoek met ijs uit een bakje en slagroom uit een spuitbus, terwijl er room in de koelkast stond.

-Robin ontpopt zich als een manipulatief prinsesje, dat alleen in de spiegel en de Macht is geïnteresseerd.

-Andrea heeft blijkbaar een beschermde status.

 

Tot slot, de lijst van populariteit van de inwoners:

 

1. Nicoline 19.22%

 

2. Isabella 17.04%

 

3. Ron 15.97%

 

4. Emil 11.17%

 

5. Aike 6.36%

 

6. Ruud 5.54%

 

7. Billy 4.17%

 

8. Rienk 4.17%

 

9. Vanessa 4.09%

 

10. Laura 3.11%

 

11. Charlotte 2.68%

 

12. Robin 2.67%

 

13. Giorgio 2.15%

 

14. Joey 0.85%

 

15. Andrea 0.85%

 

Zo, nou is iedereen weer op de hoogte.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde vanavond weer eens proberen te kijken, omdat je na het weekend een lange uitzending hebt. Nu ik alles weet van @Dreutel kan ik wat meer zappen.;)

 

Dat het gemanipuleerd wordt is wel duidelijk en er zitten ook mensen van ome John zelf in, daar ben ik bijna zeker van. Bewijzen kun je dat natuurlijk nooit. Kijk alleen maar naar de site: http://www.utopiatv.nl/contact-participants. Stel ik wil zaken doen en gebakken lucht verkopen. Met voldoende geld kan ik dus met mijn bedrijf op TV komen om lucht te verkopen. Dan wel eerst bakken.:p

 

Op NED 2 om 19.25 uur Maartens Moestuin. (stiekeme tip).:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde vanavond weer eens proberen te kijken, omdat je na het weekend een lange uitzending hebt. Nu ik alles weet van @Dreutel kan ik wat meer zappen.;)

 

[....]

 

Op NED 2 om 19.25 uur Maartens Moestuin. (stiekeme tip).:p

 

Gelukkig heb ik nog niet alles verklapt, want ze zijn ook nog op zoek naar iets heel belangrijks :-)

 

Maartens Moestuin had ik ook al bedacht om te gaan bekijken. Lijkt me ECHT interessant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch even gekeken. Gerard Joling was op bezoek met een concert dus de kassa gaat weer rinkelen. Helaas komen ze te makkelijk aan geld en scheppen deze mensen een Utopia wat nu niet echt een "preppers" Utopia zou zijn.

 

Verder de gebruikelijke ruzies en meningsverschillen. Het verbaasd me wel dat Rienk niet zo populair meer is en eigenlijk gelijk met Billy staatop de lijst van @Dreutel. Waarschijnlijk heeft dat erg zeer te maken met zijn opmerkingen over homoseksuelen. Nog niet alles gezien wat voorspeld is, maar ze moeten dan ook een heel weekend inlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ex Utopia bewoner Peter Nuninga opgepakt

 

Ex Utopia-bewoner Peter Nuninga is maandagmiddag door de politie in de boeien geslagen. Het lijkt erop dat hij voorlopig nog niet op vrije voeten is...

Bronnen melden aan De Telegraaf dat de voormalige Utopia-deelnemer is opgepakt omdat hij diverse openstaande rekeningen niet heeft betaald. Peter zou in de cel moeten blijven totdat hij met geld over de brug komt.

Vrienden en familieleden zijn een collecte gestart om het vereiste bedrag bijeen te krijgen. Hoe hoog zijn schulden zijn is niet bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het van de week een paar keer bekeken en mijn conclusie s nog steeds dezelfde. Ze komen te gemakkelijk aan geld en de deelnemers zijn ongeschikt een echt Utopia ervan te maken.

 

Ruud heeft stiekem de tractor verkocht voor 500€ en hij schenkt dit aan een goed doel, mooie actie. Ron de nieuwe bouwvakker vind ik wel een kanjer, die man gaat pas echt te keer en laat de handen wapperen.

 

Verder is de B&B klaar en hebben ze nu een jacuzzi in de tuin, aan luxe geen gebrek dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik geen Utopia meer kijk, blader ik soms in de Utopiakrant (http://www.utopiatv.nl/news) en vandaag heb ik ook eens op Utopiagekte,nl (http://www.utopiagekte.nl/2014/03/het-vragenspel-in-utopia.html) gekeken. Ik zal niet te veel actualiteiten verklappen, om het kijkplezier van @FincaInSpanje niet te bedreven.

 

Vandaag moesten de bewoners stemmen wie er genomineerd wordt om er uit te vliegen. De nieuwe bewoner moet dan één van deze drie wegsturen. Je moet zelf maar even kijken wie er genomineerd zijn: http://www.utopiatv.nl/news/detail/5556/liveblog-de-nominaties-dinsdag-15-april. Wat in de commentaren (van betalende streamkijkers) opvalt is dat bijna niemand de stemming heeft kunnen volgen, omdat het scherm op zwart ging. Er zijn zelfs streamers die De Mol een rechtszaak aan willen doen!

 

Je zou verwachten dat Ruud met zijn bizarre gevoel voor humor (hij heeft de kachel gemold, de tractor ongevraagd verkocht, en smeert stroop op de wc bril, etcetera) flink wat stemmen zou krijgen, maar dat valt mee; blijkbaar ligt hij toch wel goed in de groep. Billy en hij zijn trouwens wel een stel viezeriken. Billy heeft nu een puist op haar sch@@mlip, en Ruud heeft laatst een teek op zijn pi*mel gehad, die door zwerver Rienk verwijderd is. Een onbekende bewoner had trouwens een SOA voor hij/zij Utopia binnen kwam, maar is daarvoor behandeld. http://www.utopiagekte.nl/2014/03/het-vragenspel-in-utopia.html. Laatst heeft Ruud overigens Billy aan handen en voeten gebonden en haar met haar billen in de brandnetels op de berg (waar is dat?) gezet. http://www.utopiatv.nl/news/detail/5517/ontvoerd

 

Popje Robin heeft laatst met frisse tegenzin een uurtje op de akker "geholpen", wat enige overtuigingskracht van Emile vergde.

 

Iets over de Jacuzzi: Een groepje bewoners staat bij de jacuzzi en ze ruiken een vreemde lucht. Vooral Emil laat weten dat het ontzettend stinkt. Aike heeft via via gehoord dat er pis en sperma in zou zitten. ''Gadverdamme, ik heb er gisteravond nog ingezeten.'' zegt Emil. Aike schiet in de lach en maakt er nog een grapje over. '''Het is wel goed voor je huid hé.'' http://www.utopiagekte.nl/2014/04/pis-sperma-en-puistje-op-schaamlip.html

 

Het eten van Vanessa was bekend: soep uit een pakje, broccoli, bloemkool, aardappels, jus uit een pakje, kipfilet. Maar wat eten ze nu, want Vanessa kookt alleen nog maar in het restaurant. Dat betekent dat de bewoners maar tot 17,00 gebruik kunnen maken van de keuken. Hun eetgewoonten schijnen nog al bizar te zijn, Vooral de mannen schijnen alleen vlees en tonijn te eten. Verder loopt iedereen de hele dag te kanen, en er ergeren zich veel streamers aan het praten met volle mond en het smakken. http://www.utopiatv.nl/news/detail/5509/die-van-joey-is-het-gekst

 

Nou: even een uurtje de Utopia krant lezen, en ik ben weer helemaal blij dat ik dat ik me niet heb opgegeven voor dat programma. Het schijnt trouwens dat Rode Baret Jimmy erg veel moeite had met het opvolgen van de regie aanwijzingen, en dat hij er daarom uitvloog. De bizarre acties van Ruud schijnen hem ook van hoger hand te worden opgelegd om reuring in de tent te geven, en daarom verwachten de streamers dat hij niet uit het programma weggestemd gaat worden. Er zijn streamers die weten wie er in de redactie van het programma zit: Huub uit "De Gouden Kooi". Ik kende hem niet, dus heb ik even gegoocheld, en dit is hem:

 

Zoals @Stuudje al schreef is ex-bewoner Peter opgepakt wegens schulden. Rode Baret Jimmy is met de andere ex-bewoners een inzamelactie voor hem begonnen. Er moet 2000 euro voldaan worden. Ze verwachten een hoger bedrag op te halen, en daarvan willen ze een Utopia-fan-dag organiseren. Mij zullen ze daar niet zien. Ik kwam ergens een bericht tegen met het gironummer van Jimmy, maar die kan ik nu niet meer vinden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag is hoe het met de tuin gaat? Maken ze compost, of gaat al het keukenafval zo de kliko in? Wat hebben ze gezaaid of geplant? staat de akker al vol? Zelf zou ik flink wat aardappels poten, en die als biologisch op de markt verkopen, en verder een zo groot mogelijke verscheidenheid aan groenten. Ze zitten daar maar tot eind december, dus ze hoeven geen rekening te houden met wisselteelt. Wat vinden de tuinders onder ons van de bedden die ze gemaakt hebben? Droogt dat niet snel uit? Wat doen ze met de mest? Ook verkopen op de markt, als echte Utopia-shit?

@FincaInSpanje: Het was toen wel een uitdrukkelijke eis van de Playboy dat Robin mee zou doen. Als zij er toen uitgezet was, ging de hele sessie wat hun betreft niet door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag is hoe het met de tuin gaat? Maken ze compost, of gaat al het keukenafval zo de kliko in? Wat hebben ze gezaaid of geplant? staat de akker al vol? Zelf zou ik flink wat aardappels poten, en die als biologisch op de markt verkopen, en verder een zo groot mogelijke verscheidenheid aan groenten. Ze zitten daar maar tot eind december, dus ze hoeven geen rekening te houden met wisselteelt. Wat vinden de tuinders onder ons van de bedden die ze gemaakt hebben? Droogt dat niet snel uit? Wat doen ze met de mest? Ook verkopen op de markt, als echte Utopia-shit?

@FincaInSpanje: Het was toen wel een uitdrukkelijke eis van de Playboy dat Robin mee zou doen. Als zij er toen uitgezet was, ging de hele sessie wat hun betreft niet door!

 

Ze hebben gekozen niet in de Playboy te gaan omdat ze anders veel Bio markt klanten zouden kwijtraken. Deze ondernemers wilden niet geassocieerd worden met het imago van de Playboy. Die Robin zal er wel uitgaan omdat ze niets toevoegt en niets kan. Bij de laatste Bio markt was de halve markt al voorbij en zij stond zich nog steeds mooi te maken.

 

Ze scheiden wel hun afval en hebben een composthoop. Daarnaast zie ik ze regelmatig op het land werken. Met name Rienk en Nicolette werken elke dag op het land. Ik weet dat ze wat koolsoorten hebben staan, want dat kun je zien en aardappelen. Volgens mij gaan ze juist de groenten gebruiken voor eigen gebruik, zodat ze minder te hoeven kopen. Echter verdienen ze zo snel geld, dat ze inmiddels zo 24k hebben. Dus iedereen krijgt extra zakgeld en ze bestellen nu zelf hun eten en koken hun maaltje. Er is dus geen groepsgebeuren meer wat het eten betreft. Velen eten dus ook erg ongezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een recept voor limonade van berkenblad met vooral veel suiker (en zoetstof) uit Utopia:

 

Wil jij de enige echte Utopia limonade ook eens thuis ook eens uitproberen? Wij hebben het recept voor je klaar liggen:

 

Men neemt 500 gram jonge blaadjes van de berkenboom, water, 750 gram suiker en wat zoetstof. Dit laat je koken. Hierna moet het 24 uur lang afkoelen in de koelkast. De blaadjes doe je erbij om de smaak erin te laten trekken. Vervolgens kook je het mengsel weer in. En zet je het daarna nog een laatste keer in de koelkast zodat het goed kan afkoelen.

 

Even filteren zodat de meeste blaadjes eruit gehaald worden. Maar als je het precies op Andrea haar manier wilt maken? Laat dan voor de sier een paar blaadjes in de limonade.

En zie daar: je eigen Utopia limonade!

 

http://www.utopiatv.nl/news/detail/5853/andrea-s-experiment-is-geslaagd

 

Mij doet dit denken aan een klok en een klepel. Ze heeft vast ooit eens over siroop van berkensap gehoord, maar is vergeten dat je daar een boom voor moet aftappen. Maar wellicht is haar recept ook erg lekker,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...