Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat als je heel goed geprept bent...


Sportlife

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
En terwijl jij op de zeepkist staat om dit college overleven te geven geef je tussen de regels door natuurlijk even aan dat je je heel goed hebt verdiept in essentiele overlevingstechnieken maar dat je absoluut geen voorraden levensmiddelen e.d. hebt aangelegd. En uiteraard gelooft iedereen dat en vraagt niet door......

 

Een sympathiek voornemen maar ik raad je aan om het delen van kennis iets meer low profile in de praktijk te brengen.

 

en jij denkt dat mensen meteen aan nemen dat je een voorraad hebt omdat je handig bent ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houden jullie er ook rekening mee dat als je in geBILt zit met al je voorraden, en je doet alsof je niets hebt, je kinderen wel eens kunnen rondbazuinen dat de macaroni met tonijn gisteravond toch wel erg lekker was!

 

:cool:

hahaha ;) en dat roepen ze dan met bolle oud hollandse appelwangen fris ruikend naar geparfumeerde zeep met glanzend haar van de conditioner in vlekkeloze kleding zonder verstoringen van een krakende en krampende maag...:p
Link naar reactie
Delen op andere sites

'Wie goed doet, goed ontmoet'. Ik ga me nog niet wagen aan uitgesproken standpunten. Een ander met honger wegsturen is een onmogelijke beslissing. Alles uitdelen ook. Ik hou in ieder geval rekening met een aantal prep mates die welkom zijn.

 

Hier sluit ik me bij aan.

Ik woon alleen maar prep voor zes mensen/zes weken voedsel, drinken, wc-papier, tandpasta, kaarsen, lampenolie/petroleum, etcetera.

Dat is voor de mensen waarvan ik verwacht dat ze naar mij toekomen... ze weten dat ik rekening houd met hun komst.

Met de buren heb ik prima contact, ze weten niet dat ik prep maar ik zou ze niet laten verhongeren. Dat zou in mijn ogen volkomen onacceptabel zijn.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Wie goed doet, goed ontmoet'. Ik ga me nog niet wagen aan uitgesproken standpunten. Een ander met honger wegsturen is een onmogelijke beslissing. Alles uitdelen ook. Ik hou in ieder geval rekening met een aantal prep mates die welkom zijn.

 

inderdaad, ventilator poep zullen we samen moeten doorstaan en weerstaan door samenwerking.. althans, dat lijkt mij zeer logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zal er een moment komen waarbij ruilen van spullen belangrijk wordt, we zullen er verbaast van staan dat de buren (uiteraard erg afhankelijk van de buurt waarin je woont) toch nog wel spullen teveel hebben, maar dat ze niet de meest noodzakelijke zaken op voorraad hebben zal duidelijk zijn.

 

Alles blijft afhankelijk van het type incident waar we tegen aan lopen.

In het gemeente plantsoen (los van je eigen huis/tuin) een plek inrichten me een hout vuurtje waar je met de buurt soep kan koken voor de kinderen. Dan blijf je zelf uit beeld en kan je toevallig wat aanvullen met je 'laatste' blik voedsel. Een grote ketel preppen is dan wel weer handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...