Ga naar inhoud
GENEGEERD

Uitbreiding van ons gezin!


Communicator

Aanbevolen berichten

Gast gerbewoner

En als je dan weer boven gaat slapen, leg dan voor je naar bed gaat een gedragen t-shirt in de bench. Ook dat is voor de pup een bevestiging van je aanwezigheid.

 

Het kost nu allemaal veel tijd maar geloof me, en de mensen die Kobus kennen zullen dat beamen, je hebt er heeeeeel lang plezier van als je nu een beetje tijd investeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat zijn de prep bestanddelen van deze post ?

Bescherming tegen looters?

Kan hij gebruikt worden als voeding?

uhm hoort deze posting hier thuis ???

 

??

Beetje doordraaien?

Volgens mij is dit toch het topic over dieren en vee .. laat Django nou toch een dier zijn :confused:

Goed, hier maak ik verder geen woorden aan vuil ;)

 

Update Django

Django is inmiddels bijna twee weken in ons midden en het viel ons op dat zijn ontlasting maar niet harder werd. rijst/kip gegeven, andere brokken gehaald (lam/rijst) en toch maar eens de kennel opgezocht op internet waar wij onze lieverd gehaald hebben...

Toen kwam ik deze site tegen met een aantal slechte reviews;

 

Ik heb in dit pension in 2005 stage gelopen. Ik zou mijn huisdier er nooit naartoe brengen. Ik weet niet hoe het er nu uitziet aangezien het een paar jaar geleden is dat ik daar geweest ben maar ze fokken zelf ook honden en die krijgen afval nertsenvoer te eten wat zoals Sien zegt op de vloer gekwakt wordt en vaak eten ze dit niet. Hun eigen honden die ze hebben en waar ze mee fokken zijn allemaal bang en hebben 1 schuilhuisje voor als het regent en een regenton voor water. De pensionhonden kunnen niet op een speelweide want die is er gewoonweg niet. Klanten mogen ook niet mee naar achteren om hun huisdier weg te brengen of op te halen, dat zegt al genoeg... Ik ken genoeg andere pensions waar je dat wél mag. En ik heb bij veel dierenpensions stage gelopen. Ze hebben wel een kattenverblijf maar ze houden niet van katten. In de ongeveer 6 a 7 weken dat ik daar elke dag was in die tijd, heb ik elke dag alles bij de katten gedaan omdat ze katten eigenlijk niet leuk vonden, maar ja sommige mensen hebben een kat én hond dus dan toch ook maar een kattenpension erbij. Een echte broodfokker inderdaad ook, heb gezien dat er honden met hele slechte gezondheid, superbang en je moest de hokken uitspuiten met de brandslang terwijl de honden nog in het hok zaten. dan scholen ze in een klein schuilhuisje (als ze dat überhaupt hadden) anders gingen ze in een hoekje zitten. De prijzen zijn niet duur maar je hond zit er ook niet mooi bij. Maar nogmaals.. misschien dat ze ondertussen iets verandert hebben al betwijfel ik dit.

 

Dus of ons Django nu echt wel alle spuitjes gehad heeft, viel dus te betwijfelen ... zucht....

Gisteren naar de dierenarts geweest om hem na te laten kijken.

Resultaat:

Ontstoken darmpjes, en niet goed ontwormt.

Nu een ontwormingskuur meegekregen, en pilletjes om zijn darmpjes rustig te krijgen en een pasta om zijn darmwand ietwat te versterken. Tevens heeft hij ook gelijk drie spuitjes gekregen om o.a. zijn directe krampjes tegen te gaan.

 

De benchtraining is volledig naar wens verlopen! Wij hebben enkel alle adviezen omgedraaid :D

ipv de bench op onze slaapkamer te zetten en dan geleidelijk naar beneden, hebben wij gewoon een week op de bank gelegen. Elke 3 uur liet hij zich horen, en na een korte en ferme "FOEI" hield hij zich weer drie uur koest. Een dag erna was dat nog maar 2 keer... daarna 1x .. en niet meer :D

Eergisteren heeft hij voor het eerst een nacht alleen gelegen, en dat ging pieploos!... nadat we hem 1x hebben moeten corrigeren toen we net naar boven gingen.

 

Zindelijkheid werd nu wat bemoeilijkt omdat hij al die tijd aan de dunne was. Maar hij gaf het wel goed aan als hij nood had, wij zagen het soms te laat. (gelukkig hebben we tegels :) )

Hij doet wel alles netjes buiten, en weet wat er van 'm verwacht word in dit geval.

 

Verder doe ik het kalm aan met de commando's en beheerst hij nu 'enigszins' : Zit, plaats, blijf en MOVEN! (wegwezen) :) alle commando's probeer ik tevens te combineren met handgebaren.

Ben sinds vandaag begonnen met AF.

 

spelen met de speeltjes en een bal gaat ook steeds beter. Hij begint zich al echt thuis te voelen bij zijn nieuwe gezin :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen hondenpsych natuurlijk maar toch even een dingetje.

 

Dat jullie beneden slapen is alleen maar goed. Hebben wij ook gedaan. Maar als de hond piept is hij angstig. Foei roep je op het moment dat hij iets doet wat hij niet mag. Angst kan hij niks aan doen en dat wordt door het "foei" bestraft. Wat wij deden als Kobus piepte was luidruchtig omdraaien en eventueel een diepe zucht laten horen. Op dat moment weet de hond dat je dicht in de buurt bent en dat hij dus niet bang hoeft te zijn en gaat hij geen vervelende associatie krijgen met het woord "Foei".

 

Goeie tip. In het begin van de pup zijn leven werk je vooral met beloningen, dus alles belonen wat hij goed doet. Hij moet immers nog leren wat gewenst gedrag is. En ongewenst gedrag afleiden. In dit geval inderdaad door je aanwezigheid te tonen, maar niet teveel want je wilt hem ook weer niet belonen voor het ongewenste piepen. Je pup mist zijn vertrouwde, warme nest en daarom piept hij....

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Dit heb ik te laat gelezen... :( ik zal proberen om mijn fout nog te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Broodfokker, oh oh oh. Ik zou als ik jou was goed nadenken wat te doen. Ernstige problemen met je hond kunnen nog jaren uitblijven. Het is ook nogal een gevoelig ras. Je bent natuurlijk al aan het beestje gehecht. Maar nu heb je nog de optie om de fokker aansprakelijk te stellen. Straks kan dat niet meer.

Ik hoop dat zich geen verdere problemen voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Ik sluit me aan bij @Alice. Altijd lastig om een besluit te nemen in een situatie als deze. Maar als dalijk blijkt dat je een hond hebt met ernstige gezondheidsproblemen ben je verder van huis vrees ik. Jammer dat er wel een brede maatschappelijk discussie kan ontstaan over de vraag of zwarte piet nu wel of niet discriminerend is, terwijl het actief uitbannen van broodfokkers volgens mij heeeeeel laag op de prioriteitenlijst van onze overheid lijkt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een heel schokkend filmpje beschikbaar op internet. Over een Ierse setter met epilepsie. Dit kan natuurlijk ook bij andere rassen voorkomen en dit is wel een extreem geval. Maar ik wil je er toch even op wijzen. Tik het maar eens in op youtube.

 

Dit is meteen het doom scenario wat ik in mijn hoofd heb en ik hoop gewoon heel erg dat jullie dit niet overkomt. Ik kan hier gewoonweg niet mijn mond over houden. Ik wens jullie natuurlijk het beste en je staat uiteraard helemaal vrij in je eigen keuze.

 

Je kan natuurlijk denken dat het zielig is voor de pup en je wilt die pup het beste leven geven wat in jou mogelijkheden ligt, maar op die manier steun je dus de broodfokkers. Als niemand meer pups zou kopen van broodfokkers kunnen ze hun spullen inpakken en zullen ze vanzelf moeten stoppen met het fokken van honden in onhoudbare situaties. Of ze zullen er voor moeten zorgen dat de honden gefokt worden in betere omstandigheden.

 

Ik wil je absoluut niet aanvallen, maar gewoon mijn mening geven. Maar volgens mij snap je dat wel.

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL, dat klinkt nu heel logisch ja. 2 weken geleden stond ik hier niet geheel bij stil.

 

Dat begrijp ik dus niet, je hebt hier een heel forum met kennis, ook over het houden van dieren en je koopt (ik lees hier nergens asiel) een hond

en pas daarna ga je je vragen stellen. Ik hoop dat je beter hebt nagedacht over het krijgen van je kinderen.

 

 

Mijn eerste vraag, zie: http://preppers.nl/forum/threads/7395-Uitbreiding-van-ons-gezin!?p=173082&viewfull=1#post173082

aangaande dit heb je niet beantwoordt en ik vreesde er al voor zoals je ziet, maar het kwaad was al geschied.

Er zijn zoveel gezonde wel opgevoede honden in het asiel en dan nog kopen (betalen voor het dier zelf) mensen.

 

Dan denk ik enkel: Hoe naïef en tegelijkertijd DOM kan je zijn?

 

Zoals je merkt, wordt ik hier kwaad van.

@Communicator: Jou kan ik niet meer opvoeden of goede raad geven, ik hoop dat anderen er WEL uit leren.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Ik kan voor een heel groot deel megaan met @wodan. Het asiel is alleen niet altijd de beste oplossing. Wij hebben een aantal weken een overplaatshond gehad. Leek vantevoren allemaal heel goed te zijn enzo, maar na een paar weken bleek de hond totaal onhandelbaar. Een aantal keer met een gedragstherapeut (voor de hond, niet voor mij :D) gesproken en we zijn toen tot de conclusie gekomen dat deze hond niet voor onze situatie geschikt was. De hond is toen terug gegaan en later geplaatst bij een gepensioneerd echtpaar waar het wel heel goed ging. Met een pup van een goede fokker heb je de opvoeding helemaal zelf in de hand en dat kan een heel groot voordeel zij. Nu moet ik wel zeggen dat we toen voor een specifieke fokker kozen en meer dan 9 maanden op de wachtlijst hebben gestaan voor er voor ons een pup beschikbaar was. Het was dus geen overhaaste beslissing en we hadden ruim voldoende tijd om ons in te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het asiel is inderdaad niet altijd de beste plek, verre van. Maar een broodfokker helpen verder te doen doordat je zijn of haar dieren koopt,

is in mijn ogen even erg als wat de broodfokker doet. Heler is even schuldig als de dief.

 

Mijn vriendin heeft gewoon een jaar gewacht tot het soort hond dat ze wou, in het asiel kwam en het bleek een gezond,

welopgevoed hondje te gaan waarvan de voorgeschiedenis goed gekend was. Dan weet je al grotendeels waar je aan begint,

dat laatste is het belangrijkste, bezint eer ge begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Helemaal eens. Daarom hebben wij ook bewust gekozen voor een fokker die aangesloten is bij de rasvereniging. In het geval van kooikerhondjes zijn er dan behoorlijk strenge eisen aan het aantal nestjes dat een hond mag krijgen. Onze fokker is voor de dekking helemaal naar Zuid-Duitsland gereden omdat daar een verse bloedlijn beschikbaar was die aan alle eisen voldeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een heel schokkend filmpje beschikbaar op internet. Over een Ierse setter met epilepsie. Dit kan natuurlijk ook bij andere rassen voorkomen en dit is wel een extreem geval. Maar ik wil je er toch even op wijzen. Tik het maar eens in op youtube.

 

Dit is meteen het doom scenario wat ik in mijn hoofd heb en ik hoop gewoon heel erg dat jullie dit niet overkomt. Ik kan hier gewoonweg niet mijn mond over houden. Ik wens jullie natuurlijk het beste en je staat uiteraard helemaal vrij in je eigen keuze.

 

Je kan natuurlijk denken dat het zielig is voor de pup en je wilt die pup het beste leven geven wat in jou mogelijkheden ligt, maar op die manier steun je dus de broodfokkers. Als niemand meer pups zou kopen van broodfokkers kunnen ze hun spullen inpakken en zullen ze vanzelf moeten stoppen met het fokken van honden in onhoudbare situaties. Of ze zullen er voor moeten zorgen dat de honden gefokt worden in betere omstandigheden.

 

Ik wil je absoluut niet aanvallen, maar gewoon mijn mening geven. Maar volgens mij snap je dat wel.

 

Groetjes!

 

Natuurlijk snap ik je Alice...

 

ik voel me ook niet aangevallen. Maar goed. ik heb een fout gemaakt door geen voorwerk te doen voordat ik Django ging halen. we houden hem nauwlettend in de gaten maar vooralsnog lijkt hij verder gezond.

 

Het is nu wel duidelijk dat de goordonken een broodfokker is. ik kan maar enkele positieve reacties vinden. ik hoop voor ons dat ik er daar ook 1 van word. Maar goede les voor de volgende keer... er bestaan dus broodfokkers.

Voorheen hebben wij altijd honden uit het asiel gehaald. Omdat wij nooit tijd hadden om een pup volwaardig op te voeden. Nu heb ik dat wel, en het gaat zoals gepland. Maar ik weet al wel dat dit de laatste pup ooit is die wij in huis nemen. Niet omdat het niet leuk is, maar omdat het 'eigenlijk' te veel tijd in beslag neemt.

 

We gaan er nog 100% voor, en hopelijk hebben we straks een pracht van een Ierse Setter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij dat dit geen prepper post is..

Is meer iets voor de hondenschool of zoiets.

Hoort hier niet thuis.

 

En toch kun je er wel wat uit dit topic halen waar je (als prepper) iets aan hebt, bijvoorbeeld goed checken waar je huisdieren (of ander vee) vandaan haalt. Zou toch vervelend zijn als je huisdieren (of ander vee) tijdens SHTF allerlei ziektes blijken te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom er net achter dat Django last heeft van brandnetels :) .. onder zijn pootjes welteverstaan.

Heb het even opgezocht. dat is normaal. Ben net een stukje met hem wezen wandelen, en liep door de brandnetels heen. Daar zaten een hoop lage plantjes tussen. nu heeft hij, net als ons, jeuk....

 

Niets ernstigs gelukkig, maar dat wist ik dus niet. Dacht altijd dat honden immuun waren voor brandnetels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Leuke hond!! Heel veel plezier met deze mooie rooie :)

Ik ben opgegroeid met o.a. een Ierse setter. Hoewel ik zelf meer van de doggen en mastiffs ben, blijf ik een Ierse setter een geweldig mooie hond vinden!

 

Dat van epilepsie wat al genoemd is, ga er gewoon van uit dat Django het vroeg of laat gaat krijgen. Er is een periode geweest dat een Ierse setter zonder epilepsie echt een uitzondering was... En aangezien de fokker zich nu niet echt aan de welzijnseisen mbt fokken heeft gehouden, zullen de erfelijke gebreken bij de ouderdieren ook niet onderzocht zijn. Die van ons had het ook, maar is er toch nog 13jr mee geworden. De eerste paar jaar met medicatie, maar de laatste 6-8 jaar van zn leven zonder met slechts gemiddeld 1x per maand een aanval.

Begin alvast wat info te zoeken over bijvoorbeeld Pexion. Dit is een epilepsiemedicijn met nagenoeg geen bijwerkingen in tegenstelling tot 'ouderwetse' medicijnen.

Overleg even met je dierenarts waar je op moet letten en wanneer je moet gaan ingrijpen.

Zo'n CD met vuurwerkgeluiden is sowieso een aanrader, voor veel honden. Zeker als je wilt gaan jagen met Django zal hij schotvast moeten worden.

Mocht hij nu echt heel nerveus zijn, overleg met je dierenarts eens iets als Zylkene. Zo goed als een voedingssupplement om je hond wat kalmer te krijgen. Begin dan wel al een week of 4 voor oud&nieuw met dit te geven, het moet even inwerken.

 

Een puppycursus is heel leuk voor Django, maar zou vooral een leerschool voor jezelf moeten zijn. De eigenaar, zeker een 'verse' zoals jij, leert er vaak meer dan de pup. Een pup is van nature al sociaal naar andere pups (de een is dominanter dan de ander, de een is schuwer dan de ander, de een is lomper dan de ander, allemaal heel normaal) en trucjes (aan de riem lopen, zit, blijf) leert een hond niet in 30min op een veld met veel afleiding, maar in de thuissituatie. Ga vooral door met cursussen, je zult er veel van leren en hopelijk een goede band opbouwen met Django.

 

 

Voor wat betreft de link tussen honden en preppen...

Als dierenliefhebber, kynoloog (= hondenliefhebber), dierenartsassistent en hondengedragstherapeut zie ik juist veel overeenkomsten tussen het hebben van een hond en preppen.

Als het goed is ( ;-) ) denk je na voordat je over gaat tot de aanschaf van een hond. Ga je uitvogelen welk ras bij jou en jouw situatie past en wat je een hond kunt bieden. Nadenken is preppen. Preppen is nadenken.

Je moet voor je hond zorgen, hij is volkomen afhankelijk van jou voor alles wat hij in zijn leven nodig heeft. Ook dat is weer preppen: zorg ervoor dat je de hond (goed) voert, dat je ziektes herkent of in elk geval ziet wanneer je hond zich niet goed voelt. Ook dat zul je moeten in kunnen schatten bij de mensen in jouw omgeving na een SHTF: wie is te zwak om mijn groep te komen versterken, wie heeft er in mijn groep medische hulp nodig?

Daarbij zullen, zoals al genoemd, zeker kinderen een luisterend oor en een gevoel van troost en geborgenheid vinden in het gezelschap van een hond. Dit geldt natuurlijk ook gewoon voor volwassenen.

Nu is een Ierse setter niet direct mijn eerste keuze als prep-hond ivm hun neurologische afwijkingen, maar honden zijn nuttig als waakhond (ik heb hiervoor boerboels rondlopen, betere waakhonden ga je niet vinden!) en jachthond. Mijn honden attenderen me op ongewenst bezoek en regelen dat verder zelf wel. Zo beschermen ze mij, mn man en onze prepspullen. Een retriever kan een geschoten eend voor je halen uit een terrein dat voor een mens misschien moeilijk begaanbaar is. Een stabij bijvoorbeeld zal je erf vrij houden van ongedierte als ratten en mollen. En zo zijn er tal van voordelen te vinden voor het hebben van een hond.

 

Natuurlijk. De hond moet eten en water hebben. Al eeuwen lang redden honden zich prima zonder onze tussenkomst wat dat betreft. Er zijn rassen gefokt enkel en alleen als schoothond, die moet je even niet meetellen als prepper-hond. Regenwater voldoet prima voor een hond. Een beetje hond kan zelf een prooi vinden, restjes eten van mensen (zoals botjes bij een kampvuur), bessen en ander wild fruit eten. Ik heb zelf een voorraadje hondenbrokken (10x 15kg zak met lange houdbaarheid tot in 2015-2017) en ook blikken hondenvlees (in blik blijft alles nagenoeg eeuwig houdbaar, toch?). In uiterste nood kun je hier ook prima zelf van eten en op overleven.

 

Zit je alleen nog met de hondenpoep. Dan is een formaat schoothondje weer makkelijker, die kun je leren om op een kattenbak zindelijk te worden. Wanneer je met een flinke hond nog op straat kunt lopen, eventueel met iets van een wapen erbij als extra, is uitlaten geen probleem, zeker niet in de uitgestorven omgeving waar ik woon. Is dit niet langer veilig, is er een al afgesproken plek op het erf waar de honden moeten poepen zodat wij er geen last van hebben. Hondenpoep is niet geschikt als compost, dus het mag niet te dicht bij mijn moestuin zijn. Is zelfs dit niet veilig of mogelijk, tja, dan heb ik pas echt een SHIT hits te fan situatie ;-P

 

En als alle opties voorbij zijn en het hebben van een hond is echt niet meer mogelijk, gaan ze op de BBQ. Met hun 50kg en 65kg kunnen we daar wel een paar dagen van eten ;-)

 

Eigenlijk zou elke prepper dus een hond moeten hebben ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie hond...Proficiat.

Ik heb zelf een Engelse Cocker Spaniel. Genaamd FRODO

Heel lieve hond..zeker met kinderen.

MAAR heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel aanhangkelijk. Hij wil echt dat ik bij hem ben en daar geniet hij extreem van.

Veel wandelen en laten lopen,lopen lopen. Het is een jachthond...

En als waker ....wel ik heb dus een alarm systeem op 4 poten..:D En eten en drinken...eten krijgt hij nu wel eukanuba brokken maar als het er op aan komt vreet hij alles...en drinken ...tja als ik ga wandelen drinkt hij gewoon uit een plas water dus das zeker geen probleem.

Nu is het wel dat je zo een hond niet neemt als afschrikmiddel want daarvoor is het niet het juiste ras .......hoeft ook niet voor mij natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...