Ga naar inhoud
GENEGEERD

Keyser No Nonsense Mes


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

zijn die ook rond de 30 euro?

 

Kabars zitten denk ik wel rond die koers. Bark Rivers niet....

 

CS zit in een markt met leuke prijzen. Ik heb destijds wat vouwers gehad die een lockup hadden van een muizenval. (of Conibear trap :D) Inmiddels zijn die weg. Ook heb ik een Recon Scout gehad waar de guard van los is gegaan. De Bushman die ik heb bevalt goed. Met name het handige van een hol handvast vind ik een mooie toevoeging.

Nogmaals dat zijn mijn ervaringen. Ik heb ook nooit met een mes in beton gehakt. Ik nam meestal een sloophamer oid.

Als je niet veel te besteden hebt kan een CS een goede koop zijn. Beton hakken raad ik niemand aan te doen, ongeacht welk mes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ipv van die dikke halve kilo onzin neem ik liever een bijltje mee. :o

 

Mee eens!...

 

Fuistregel is sowiezo dat je op het noordelijk halfrond een bijl wilt en op het zuidelijkhalfrond een machette...

 

Ondanks mijn voorkeur voor verblijf op het noordelijk halfrond, staat er ook op mijn verlanglijstje nog een mooie golok... Maar die bak ik zelf wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mee eens!...

 

Fuistregel is sowiezo dat je op het noordelijk halfrond een bijl wilt en op het zuidelijkhalfrond een machette...

 

Ondanks mijn voorkeur voor verblijf op het noordelijk halfrond, staat er ook op mijn verlanglijstje nog een mooie golok... Maar die bak ik zelf wel...

 

Wij hebben hier een andere vuistregel, weet je nog...? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de TOPS Condor Alert. 6mm dik en lang lemmet, redelijk zwaar maar als overlapper van werkmes naar machete doet deze meer dan goed zijn dienst

 

 

Cold steel heeft niet enkel goedkope hakkers zo zijn er verschillende uit de gurka kukri reeksen die vanaf een 250 euro gaan en de san mai III die over de 500 euro kost. of het z'n geld waard is weet ik niet... mijn tops zit ook in de categorie van 200 euries messen en ik heb deze kunnen ruilen met een waarde minder dan de helft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
probeer anders een mooie kukri te maken? een echte stevige? die dingen van kukhuri house zijn wel echt zeggen ze, maar chippen als je ze in een boom ramt.

 

die san mei versie van coldsteel lijkt mij super, maar die kost een vermogen.

Zoals al eerder met je gecorrespondeerd zijn 'die dingen' van kukrihouse/kukrihouseonline puur toeristen-prularia. Schrijf het hier toch ook maar voor de zekerheid even bij ;) Bij Himalayan Imports of Tora Blades koop je een echte echte en die chippen zeker niet. Is ook zo goed als onmogelijk omdat 5160 bladverenstaal ontzettend sterk en relatief zacht is - het breekt niet maar buigt. Bladverenstaal/5160 is daarom zeer geschikt om een hak- of kapmes mee te maken zoals een Kukri, Barong, Bolo of Golok. Een Bowie is dus een minder goed idee. Overigens is San Mai pure onzin. Een gimmick die enkel Cold Steel gebruikt zoals dat bedrijf wel vaker last heeft van gimmicks. Daarbij zal het net zo snel, zo niet eerder chippen dan je prul van kukrihouse vermoed ik. Dat is vaak nou eenmaal inherent aan stainless steels - prima voor een goed snijdend mes, maar uitermate ongeschikt voor een hakmes zoals een Kukri.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaahh, ben ik toch niet de enige die zo over Cold Steel denkt. Af toe hebben ze best wel wat aardigs, maar de commercials doen het beter dan de kwaliteit over het algemeen.......:D

 

Het lijkt erop dat de "looks" nog steeds boven functie gaan hier?

Niemand het idee gehad om bijvoorbeeld het juiste gereedschap voor het juiste werk mee te nemen?

 

Victorinox voor het kleine werk

Mora (oid) voor wat groter werk

Bijl voor boomtjes etc

 

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom ik beton zou moeten hakken met een mes?

 

Om een man te worden, een bijl is gemaakt om mee te hakken. Van een mes / kapmes gaan je handen stuk als je t niet gewend bent.... daar wordt je man van :) en t staat cool :)

 

(doe mij meer een 7,50 euro keukenbijl van de hornbach)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...