Doomsday Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 Op Marktplaats kwam ik deze opslagkisten tegen, transportkratten opslagkist plastic met deksel Maat: 60*40*35h, zijn dit goede kisten om te gebruiken? De kratten lijken me prima geschikt voor opslag thuis en transport in geval van ... Goed stapelbaar en overzichtelijk. Ik zou er wel etiketten opplakken (o.i.d.), zodat je makkelijk kunt zien wat er in welke doos zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 23 augustus 2013 Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 heb je wel een plan om alles zsm leeg te halen voor een bug-out? en al geoefend? altijd een leuke bezigheid als je niks te doen hebt:) gr, Mp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 Omdat ik de afgelopen 20 jaar vrijwel alle boodschappen elektronisch heb besteld, is er goed inzicht in ons verbruik. Op basis van de afgelopen 12 maanden AH bestellingen, heb ik alle artikelen op houdbaarheid en verbruik gelabeld. Bijvoorbeeld: pindakaas: houdbaarheid minimaal 8 maanden, verbruik 5 potten/maand; voorraad 40 potten, verdeeld over de komende acht maanden brooddeeg: houdbaarheid ca. 4 maanden, verbruik 5 kg/week; voorraad ~ 60 kg over 4 maanden chocomel: houdbaarheid ca. 4 maanden, verbruik 1-2 liter/week; voorraad ~ 18 liter alufolie: houdbaarheid oneindig, verbruik 1 rol/mnd; voorraad 12 rollen Elke maand haal ik de kratten voor die maand naar beneden. Met de nieuw aangekochte boodschappen worden de maanden aangevuld van de dozen die leeg zijn. Lang houdbaar voedsel zoals bonen, rijst, pasta's, blikvoer, potten valt buiten de maandroulatie en staat gewoon op volgorde van houdbaarheid gerangschikt. [ATTACH=CONFIG]7149[/ATTACH] ps: overigens een opmerkelijk 'kort' draadje voor zo'n belangrijk preppers topic. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 als ik onderweg food grade emmers tegenkom dan probeer ik ze mee te nemen als dat mag, daar gaat dan alle rijst en pasta etc in (al het droogvoer) droog en ongediertevrij houden is het belangrijkste daar voor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 @f150 Ziet er gelikt uit, heel mooi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 @f150, Wat een geweldige organisatie, petje af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Invictus Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 Net de laatste hand gelegd aan mijn prep kasten en zie ik dit topic voorbij komen. Ik heb een aantal metalen stellingen, zoals hier ook al een paar getoond zijn, betimmerd met mdf en voorzien van deurtjes. Een paar ikea kasten zou gemakkelijker geweest zijn maar dat kwam net niet helemaal uit met de maten en bovendien durfde ik dat niet aan met het gewicht van de spullen die ik er in wil opbergen. De kast met non-food cq hardware is al aardig gevuld. Deze is bedoeld voor voedsel en nog vrijwel helemaal leeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast arris Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Hallo allemaal. Ik persoonlijk ben niet van plan om mezelf op te sluiten met een s#@t load spullen die andere mensen willen. Ik weet uit ervaring dat ik mezelf incl. evt. anderen in leven kan houden buiten (vanwege mijn vorige beroep). Mijn spullen zijn verdeeld over een bob en mijn ouwe parka uit het leger. Beide zijn afzonderlijk te gebruiken maar vullen elkaar ook aan. Dit inclusief voedsel (met bouillonblokjes en gedroogde pastazakken kom je een end). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 - Bob's : in de trapkast op een hoogte dat alle gezinsleden er makkelijk bij kunnen. Alles kan binnen 1 minuut in de voortuin staan. - Voedsel: alles wat dít halfjaar afloopt qua THT staat in de keukenkastjes, zodat 't gebruikt wordt en dus gerouleerd wordt. Alles was langer houdbaar is, staat op een de 1e verdieping. Ik ben bezig met een voorraadplaats in de schuur om voorraad te spreiden. - Water: Al 't water in 0,5 literflesje op zolder. Ook hier weer staat het 'oudste water' beneden om te rouleren (vandaar ook de 0,5 literflesjes. Een 2L Bar-le-duc pak neemt zo moeilijk mee in een handtas.) - Overstromings-gerelateerd spul staat op zolder. - Chemisch-gerelateerd spul staat beneden. (maskers, plastic, lot's of tape) Zaklampen op VASTE plaatsen in huis. In de zomer wil ik mijn schuur gaan aanpakken: muren isoleren, steviger zoldertje erin, handiger stellingkasten. Noach Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xxmarijnw Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 In een grote kast met verschillende vakken en dozen voor verschillende dingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 10 tekens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Ik woon in een appartement op de 2de verdieping . In mijn situatie ga ik in 1ste instantie voor een bug-in. 3/4 van mijn prepspullen bewaar ik in een kamer die centraal gelegen is en geen ramen heeft. Ik heb het voedsel in een rek staan waar het gerouleerd wordt , gerangschikt op houdbaarheidsdatum. Ook het merendeel van de " hardware" is in deze kamer geplaatst. Dus zaken zoals wc-papier, gasvuur,bijl, batterijen, tape, baricademateriaal,.... Deze liggen in een rek naast het voedsel. In dit rek zijn nog 2 schappen die uitgerust zijn met materiaal voor stroompanne en brand. Zodoende dat ik in duisternis of rook weet waar ik alles kan vinden : waxinelichtjes, zaklantaarn, breeklichtjes, brandblussers, branddeken,... De bob's tegen de muur, klaar om mee te nemen. naast de bob's staat reistas open die gebruikt wordt als opbergruimte voor pasta en rijst maar ook direct meegenomen kan worden. Op de gelijkvloers is nog een berghok waar ik het merendeel van mijn water bewaar +- 200 l en een kleine voedselvoorraad, verder niets kostbaar omdat hier gemakkelijk ingebroken kan worden. In de garagebox bewaar ik mijn brandstof 40 l diesel die gerouleerd wordt. Stijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.