hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 hoi preppers Hier een zeer eenvoudige manier om een elektronische vliegenmepper te maken, de onderdelen haal je eenvoudig uit afgedankte apperaten die iedereen wel heeft staan. Hamster. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Als je zo iets in elkaar kan boxen moet je al iets meer van elektriciteit kennen dan alleen een stekker in het het stopcontact steken . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Toen ik 12 was of 11 maakte wij die dingen elke week " member off the electroclub 1980 " , Ha ha ,zou zoiets nog bestaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppzh Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Mijn kennis van stroom e.d. gaat niet verder dan onderbouw techniek/natuurkunde, dus heb ik een paar (waarschijnlijk domme) vragen. Moet je echt een weerstand van 22 ohm gebruiken of zou je ook een hogere/lagere weerstand kunnen gebruiken? Of zijn zulke weerstanden in elk 3v apparaatje te vinden? Zou je ook een led lampje als diode kunnen gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Mijn kennis van stroom e.d. gaat niet verder dan onderbouw techniek/natuurkunde, dus heb ik een paar (waarschijnlijk domme) vragen. Moet je echt een weerstand van 22 ohm gebruiken of zou je ook een hogere/lagere weerstand kunnen gebruiken? Of zijn zulke weerstanden in elk 3v apparaatje te vinden? Zou je ook een led lampje als diode kunnen gebruiken? 1 euro in de kringloop: alle onderdelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2013 grommm grommm is ie me weer voor:p zit t forum aan je kont geplakt meneer @Heksenboot? hahaha 1 euro in de kringloop: alle onderdelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2013 @Geert vandaar de tekening en beschrijving bij sommige onderdelen kleurcodes ed zodat ook een elektroleek het kan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 @preppzh iets hoger mag wel (wordt de stroom wel iets minder ) je kan een diode niet door een led vervangen @hamster welke transistor gebruik je daarvoor ?? En een kleine waarschuwing is toch op zijn plaats als iedereen willekeurige onderdelen als een trafo en weerstanden ed gaat gebruiken , want boven de 1000 volt en 30mA kan toch dodelijk zijn met name de 30 mA is bepalend dus wees er toch voorzichtig mee !! Iedereen die weleens een wegwerpfototoestel met flitser heeft opengemaakt en kennis heeft gemaakt met de op geladen condensator daarvan weet dat dit verdomd pijn kan doen ;-) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 grommm grommm is ie me weer voor:p zit t forum aan je kont geplakt meneer @Heksenboot? hahaha Ja sorry, als ik niet uitkijk, dan ben ik het forum.... Ik zal me wat inhouden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Voor de superluxe SHTF ? Of is dit een semi-wapen ? Als sport-vliegen-handen-mepper met ultralichte jagers-instinct-kater keur ik dit soort dingen af. Neh, ben gewoon jaloers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 ik haal er wel 1 bij een huiswarenwinkel voor een euro of 3.. geen geld en ik elektrocuteer mijzelf dan tenminste niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 @hamster als je dat kan maken . Kan je dan zo een stroomstoot ding maken ter verdediging ? Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2013 ................................. @hamster als je dat kan maken . Kan je dan zo een stroomstoot ding maken ter verdediging ? Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 ................................. @hamster @Geert ;) deze is voor vliegen gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2013 laat ik nou net die onderdelen gebruikt hebben en trouwens altijd even met een schroevendraaier even de beide polen van een condensator aanraken hierdoor ontlaad je hem en is er geen gevaar voor een opdonder zoals @Wafels al zegt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 @hamster ze gebruiken een bijna hetzelfde circuit en zelfde onderdelen om een CFL (energie zuinige lamp ) op een paar volt te laten branden gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2013 @Wafels grinn die had ik nog niet ontmanteld maar goed om te weten, wist je dat je met een paar simpele soldeeringen(incl wat draadjes) een 230 V led spaarlamp kan laten branden op een batterij? gr Hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2013 @Wafels net ff gegooled en gevonden weet nu zeker dat er morgen 1 sneuveld hier hahaha deze bedoel je toch? gr hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Kan je ook zoiets in elkaar boksen waarmee je een vlieg van 1.8m en 90 kg een opdonder kan geven zonder dat je je moe moet maken ? Ik vermoed dat er aan het concept een paar aanpassingen nodig zijn. Zoiets als wat je op het linkje in bijlage vindt misschien ? http://www.security-discount.com/en/Stun-guns Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Nuff said: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 en geheel in stijl http://techli.com/2012/07/bug-a-salt-indiegogo/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 11 juli 2013 Delen Geplaatst: 11 juli 2013 Het is natuurlijk vet als je zo een bestaande electro vliegenmepper omgebouwd tot iets waarmee je een kerel van 100 kilo mee plat krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2013 doet je naam wel weer eer aan he @12gauge en geheel in stijl http://techli.com/2012/07/bug-a-salt-indiegogo/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 12 juli 2013 Delen Geplaatst: 12 juli 2013 @Wafels net ff gegooled en gevonden weet nu zeker dat er morgen 1 sneuveld hier hahaha deze bedoel je toch? gr hamster Inderdaad Hamster en zoals je ziet zitten er bijna dezelfde onderdelen in en inderdaad kun je dit soort lampen dus op wat ze noemen een joule thief schakeling op een paar volt laten branden zelfs als de lamp '' kapot '' is ( iets van de de elek onderdelen is dan kapot haal je die eruit en koppel je enkel die lamp aan de schakeling dan werkt hij weer gewoon ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 12 juli 2013 Delen Geplaatst: 12 juli 2013 @12gauge en geheel in stijl http://techli.com/2012/07/bug-a-salt-indiegogo/ Is wel gemeen hoor , ik zet ze altijd gewoon buiten gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.