12gauge Geplaatst: 23 augustus 2013 Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 gestript koperdraad over de grond leggen schijnt ook te werken volgens het alwetende internet daar gaan ze niet overheen schijnt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 gestript koperdraad over de grond leggen schijnt ook te werken volgens het alwetende internet daar gaan ze niet overheen schijnt Klopt, werkt handig voor bakken, je kunt zelfs koperen plakstrips kopen bij de tuinhandel. Om de hele moestuin vol te leggen is het wat lastig en prijzig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Hertog Jan, toe maar, verwen die beesten maar! 'k Zou bijna naaktslak in jouw tuin willen zijn. Vanochtend vond ik 40 naaktslakken in en rond de bierval en dacht bij mijzelf: "Hoeveel van deze slakken zitten er wel niet in mijn tuin"? Zal het minder worden? Een groot voordeel mijn moestuin(tje) wordt niet meer aangevallen door de naaktslakken en de sla doe het geweldig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Er zitten gigantisch veel slakken in de tuin. Je plantjes kan je beschermen met plastic ringen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Vanochtend vond ik 40 naaktslakken in en rond de bierval en dacht bij mijzelf: "Hoeveel van deze slakken zitten er wel niet in mijn tuin"? Zal het minder worden? Een groot voordeel mijn moestuin(tje) wordt niet meer aangevallen door de naaktslakken en de sla doe het geweldig! Toch lijkt het wel alsof het er minder worden.. bij mij althans... 'k Jaag er elke avond op en de score daalt aanzienlijk. Of het door de bestrijding of het seizoen komt, geen idee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koolmees Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Ik had eerst veel slakken, maar nu een stuk minder. Volgens mij komt het door de pad, die in een smalle groenstrookje in de tuin huist. Zo'n pad zie je verder niet, alleen als het donker en stil wordt, komt hij uit zijn schuilplaats. Hij kwaakt ook niet. Soms hoor ik hem in de zomer zachtjes knorren. Maar hij eet wel mooi alle slakken op! Dus misschien zijn er mogelijkheden om je tuin "padvriendelijk" te maken en zo de slakken te bestrijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Ik had eerst veel slakken, maar nu een stuk minder. Volgens mij komt het door de pad, die in een smalle groenstrookje in de tuin huist. Zo'n pad zie je verder niet, alleen als het donker en stil wordt, komt hij uit zijn schuilplaats. Hij kwaakt ook niet. Soms hoor ik hem in de zomer zachtjes knorren. Maar hij eet wel mooi alle slakken op! Dus misschien zijn er mogelijkheden om je tuin "padvriendelijk" te maken en zo de slakken te bestrijden. Hmm, misschien wel. Dan is het wel een idee, om veel padden en kikkers in je tuin te lokken: http://www.tuinadvies.nl/dieren_kikkers.htm En egels: http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/9930-egels-in-je-tuin-lokken.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Gisteren de paksoi uit de moestuin gehaald en gegeten (met garnalen in de wok) :-) En vannacht geen last gehad van naakt slakken. Volgens mij hebben ze een grote voorkeur voor Paksoi de slijmbeesten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2013 Ik had eerst veel slakken, maar nu een stuk minder. Volgens mij komt het door de pad, die in een smalle groenstrookje in de tuin huist. Zo'n pad zie je verder niet, alleen als het donker en stil wordt, komt hij uit zijn schuilplaats. Hij kwaakt ook niet. Soms hoor ik hem in de zomer zachtjes knorren. Maar hij eet wel mooi alle slakken op! Dus misschien zijn er mogelijkheden om je tuin "padvriendelijk" te maken en zo de slakken te bestrijden. Jammer genoeg laten padden en kikkers naaktslakken aan zich voorbij gaan. Naaktslakken hebben geen huisje, maar wel een behoorlijk goed defensief middel. Ze scheiden een heel taai slijm af, waarvan de bek van padden en kikkers aan elkaar kleeft, kost zo'n beestje heel wat moeite het slijm weer te verwijderen. Meeste padden en kikkers begaan die fout maar eén keer. Naaktslakken zie ik momenteel gelukkig weinig meer in de tuin. Die beesten hebben dit jaar wel alle chinese kool in een vroeg stadium opgegeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Afgelopen jaren moest ik elke avond met een emmertje mij tuin door om op SLAKKENJACHT te gaan. (huisjesslakken). Ik heb in het voorjaar mijn conifeer verwijderd en de losliggende sierkeitjes. Ik heb het hele jaar nog geen slak gezien! (Okee, da's niet waar, ik had er 1 in mijn sla deze zomer) Ik ben zo blij! Wellicht werkt dit ook tegen naaktslakken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koolmees Geplaatst: 25 september 2013 Delen Geplaatst: 25 september 2013 Jammer genoeg laten padden en kikkers naaktslakken aan zich voorbij gaan. Naaktslakken hebben geen huisje, maar wel een behoorlijk goed defensief middel. Ze scheiden een heel taai slijm af, waarvan de bek van padden en kikkers aan elkaar kleeft, kost zo'n beestje heel wat moeite het slijm weer te verwijderen. Meeste padden en kikkers begaan die fout maar eén keer. Het klinkt plausibel, maar toch zie ik via Google vaak dat kikkers en padden slakken eten https://www.google.nl/search?hl=nl&q=eten+slakken+padden Ik wil natuurlijk niet op elk slakje zout leggen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 25 september 2013 Delen Geplaatst: 25 september 2013 HG slakkenkorrels werken bij mij perfect hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.