appelflapje Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Haai! Wellicht heb je het mij wel eens horen zeggen of gelezen, dat ik het belangrijk vind dingen met alleen de linker of alleen de rechterhand te kunnen. Stel dat je je arm breekt of je bent om wat voor reden niet in staat één van je handen te kunnen gebruiken. Dan zit je toch mooi met de gebakken peren. Een ieder die wel eens zijn of haar arm gebroken heeft weet hoe irritant het is de eerste tijd. Je kont afvegen is al lastig . (ja of je moet het "geluk" hebben niet je voorkeurshand te breken) Daarom lijkt het mij goed allemaal eens een dagje of zo af en toe eens dingen met één hand te doen. Of simuleer een bugout waar je maar één hand mag gebruiken. En train dit voor zowel links als rechts. Of snel aankleden, of een komkommer snijden. Ik noem maar wat . Waar het mij om gaat is dat veel dingen opeens lastiger worden, en het goed is al ongeveer te weten wat je kunt verwachten en je jezelf wellicht al wat truckjes hebt aangeleerd zodat als je niet in staat bent je ene of ander hand te gebruiken in een shtf het niet zo'n groot punt is. Graag jullie reacties Fijne dag, Appelflapje 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 @appelflapje komt me heel bekend voor (helaas ;[-) ) met één hand iets doen valt tegen ( ook al is het niet je goede hand )maar een mens leert erg snel , zeker als je op je eigen bent aangewezen , ik heb wel de ervaring dat het ene je dan veel makkelijker afgaat dan het andere ?? gr wafels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 door jaren training, ben ik zowel links als rechts handig/ benig mijn leraar kon ook met gemak met 2 handen schrijven, ook nog verschillende dingen. tja dat lukt mij nog niet haha Wel kun jezelf prima trainen, om zowel links als rechts te oefenen in allerlei bewegingen. voor de mensen die zelfverdediging trainen is het zowiezo een goede oefening, om 1 hand niet te gebruiken door de andere vast te zetten aan je riem. Ik ken ook een sporter, die maar 1 arm heeft, en echt bedreven is in vechtsport. Goede post A.F Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Ben linkshandig en rechtsbenig. Bij de krijgsmacht schiet ik geweer primair met rechts (kan ook met links) Pistool altijd met links. Gitaar met rechts. Maar ik ben middendragend... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Hahaha @Wafels zeker, ik heb een aantal jaar terug mijn boven arm gebroken. In een spalk voor twee en halve maand toen. Ik kan mij herinneren dat iets heel simpels als wc papier vouwen voor mij echt een ontzettend lastig ding was! Koken en eten ging redelijk. Maar wat mij echt nog zo goed bij staat, dat verdomde wc papier hahah xD Groetjes, Appelflapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Ik heb ooit een kleine operatie aan mijn linker pols gehad (ben rechts) waardoor ik pezen / spieren een week of 2 moest ontzien / mitella. Bijvoorbeeld kaas snijden met een kaasschaaf was ondoenlijk, dus kocht ik voorgesneden kaas maar dan loop je weer te klooien met het openen van de verpakking. Heel onhandig en je bent ook echt onthand (pun intended). Les Stroud heeft het ook eens gesimuleerd om te overleven met een gewonde arm: http://youtu.be/MYObjKNLHBU --> "verwonding" vanaf 12:30 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast bertsmit.spanje Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Mijn moeder kon alleen maar één arm en hand gebruiken. Die had een plankje waar drie kleine spijkertjes in zaten, waar ze een appel, aardappel inprikten en zo met een linkshandig aardappelmesje kon schillen. hier nog enkel tips: http://www.pswinkels.nl/hulpmiddelen/index.html Moeder had een speciaal-mes. http://www.shop4u2.nl/huishouden-&-keuken.html http://www.shop4u2.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlazerNL Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Ik ben links en dan heb je over het algemeen al een veel grotere voorsprong op rechtse mensen omdat de wereld is gemaakt voor rechtse mensen en een hoop dingen links gewoon niet te doen zijn. Hierdoor is je moteriek rechts een stuk beter ontwikkeld en word het kunnen gebruiken van 1 arm een stuk makkelijker. M.v.g JP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2013 @AWOL ik ken de aflevering. Goede simulatie maar als ik het mij goed kan herinneren is hij er uiteindelijk mee gestopt is omdat het te gevaarlijk werd. Groetjes, Appelflapje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 @AWOL ik ken de aflevering. Goede simulatie maar als ik het mij goed kan herinneren is hij er uiteindelijk mee gestopt is omdat het te gevaarlijk werd. Groetjes, Appelflapje ja, klopt. Dat zegt dus wel iets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To Extreme Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Off-topic: Een absolute nono op traumatologisch gebied is vragen wat er aan de hand is als de hand er daadwerkelijk afligt. On-topic: Links ben ik sterker maar heb daar totaal geen fijne motoriek. Rechts heb ik wel de fijne motoriek maar daarentegen weer geen kracht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 6 juli 2013 Delen Geplaatst: 6 juli 2013 Om met één hand vuur te maken, hebben we zowel de sparkie als de survival blast match uitgeprobeerd. De sparkie is kleiner en wat moeilijker te hanteren voor iemand met grote handen, maar op zich werken ze allebei makkelijk en snel. Voor foto's en verdere informatie: http://www.basegear.com/ultimate-survival-sparkie-fire-starter.html http://www.basegear.com/blastmatch.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 27 juli 2013 Delen Geplaatst: 27 juli 2013 Mijn barbecue maak ik meestal met dit ding aan, kan zowel links- als rechtshandig. Gaskraan open, aansteker erbij. BBQ aanmaken, zomaar links- of rechtsom. [ATTACH=CONFIG]4487[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 Om met één hand vuur te maken, hebben we zowel de sparkie als de survival blast match uitgeprobeerd. De sparkie is kleiner en wat moeilijker te hanteren voor iemand met grote handen, maar op zich werken ze allebei makkelijk en snel. Voor foto's en verdere informatie: http://www.basegear.com/ultimate-survival-sparkie-fire-starter.html http://www.basegear.com/blastmatch.html Die zijn erg handig... en nog betaalbaar ook. Mooie link... thx @Preppie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 het leukste doen we met rechts, links ligt het niet lekker in de hand Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 In dienst tijd zij men . Soldaat jij wordt linkse schutter en sindsdien hanteer ik een geweer links omdat mijn linkse oog beter is dan mijn rechter . Ook eten doe ik links thuis toch op restaurant doe ik mijn best rechts te eten . In 1976 en dat was een hele warm zomer bijde armen gebroken dan weet je pas wat afzien is . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 Ja @Geert dat is pas afzien met je beide armen in het gips, vooral als je nodig moet:confused: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.