Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eetbare kruiden en planten

hamster

Aanbevolen berichten

@frank1964

ga naar link http://b1.org/online en volg de volgende stappen

1) klik op select archive

2) zoek het bestand op wat je wilt uitpakken en klik hierop

3) nu zie op de pagina staan eetbare kruiden en planten docx als je hierop klikt kun je hem opslaan op je pc/laptop als word bestand

hoop dat je hier wat aan hebt

• Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@frank1964

3) nu zie op de pagina staan eetbare kruiden en planten docx als je hierop klikt kun je hem opslaan op je pc/laptop als word bestand

OK!!! hebbes, thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey preppers

ik zocht een download voor kruiden/eetbareplanten, heb hier gezocht en niet gevonden wat ik zocht (om mijn eigen boekje aan te vullen)

vandaar dat ik maar mijn eigen vonsten hier neerzet alle plaatsnamen cq notities heb ik verwijderd omdat ik niet teveel wil prijs geven waar ik zit etc etc

ik hoop dat het wat is voor jullie en dat er misschien mensen zijn die hier wat eerlijk commetaar op hebben

download link -->

http://speedy.sh/6PHJn/Eetbare-kruiden-en-planten.rar

Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts

Hamster

Goed gedaan. Bedankt voor de link. Mooi om even te printen (daar gaat mijn inkt.)

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is waarschijnlijk aardig wat werk in gaan zitten. Bedankt!

Ik ga hier zeker wat planten uithalen die ik zelf kan verbouwen. Dit jaar wilde ik eigenlijk wel ipv alle standaard groenten en fruit die in ons klimaat kunnen groeien, de wilde varianten gaan planten. Vooral om te zien hoe ze eruit zien in alle stadia en uiteraard proeven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Daar is waarschijnlijk aardig wat werk in gaan zitten. Bedankt!

Ik ga hier zeker wat planten uithalen die ik zelf kan verbouwen. Dit jaar wilde ik eigenlijk wel ipv alle standaard groenten en fruit die in ons klimaat kunnen groeien, de wilde varianten gaan planten. Vooral om te zien hoe ze eruit zien in alle stadia en uiteraard proeven :)

Wat een leuk idee! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 7 jaren later...
  • 1 maand later...
Op 9-4-2013 om 22:09, hamster zei:

hey preppers

ik zocht een download voor kruiden/eetbareplanten, heb hier gezocht en niet gevonden wat ik zocht (om mijn eigen boekje aan te vullen)

vandaar dat ik maar mijn eigen vonsten hier neerzet alle plaatsnamen cq notities heb ik verwijderd omdat ik niet teveel wil prijs geven waar ik zit etc etc

ik hoop dat het wat is voor jullie en dat er misschien mensen zijn die hier wat eerlijk commetaar op hebben

download link -->

http://speedy.sh/6PHJn/Eetbare-kruiden-en-planten.rar

Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts

Hamster

Beste @hamster het lukt mij dus niet om dit te downloaden.

Is het jou wel gelukt @Sjuul misschien weet @Info_junky hoe ik het moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-4-2013 om 21:30, frank1964 zei:

OK!!! hebbes, thanx

@JJ&A hier staat wat meer uitleg maar ik weet niet hoe veilig het is om te downloaden want het is geen word-file oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JJ&A,

Hai,

Nee, is mij niet gelukt, helaas.

Ik weet veel eetbare planten/ kruiden, "onkruiden".

Ken niet de Latijnse namen, enkel hoe ze in Nederland genoemd worden, en sommige engelse namen, that's all. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gevonden, online, weegbree, de smalle en brede uitvoering, zijn levens voedsel.

Kan je voor zoveel dingen gebruiken.

Is meestal bekend, omdat je met deze plant de prik van brandnetel kunt elimineren, net zo als met hondsdraf.

Blad plukken, goed kneuzen en dan op de brandnetel plek wrijven.

Paardebloem is nog zo'n plant die zeer veelzijdig is, je kan paardebloem limonade maken van de bloemen, sla van het blad, stoven als groente.

Wel uitkijken dat je niet vlak langs drukke wegen plukt,

ivm uitlaatgassen/ fijnstof. 

En, goed wassen voor gebruik.

Paardebloem is een bitter kruid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 jaren later...

Wij hebben onze eerste Smartphone gekocht, en ik wil heel graag software er op planten in de natuur herkend, en er misschien nog wat info er bij zet waar ik dan ook weer wat aan heb.

Ook zou ik graag info willen hebben wat je al aan natuurvoeding in de winter kan vinden, waar het gebied aan moet voldoen om de volgende voedsel te vinden, daarbij denk ik vooral een de knollen en wortels, want de planten zijn niet echt meer te vinden dat moet dan weer in de zomer zichtbaar worden.

Wel weet ik van wat waterplanten waar je de wortels van kan eten als het water heel schoon is zonder pesticiden en dergelijk.

Wie O wie kan mijn de info verstrekken hoe het te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JJ&A welkom in de wereld van de smartphone.   Er zijn dus echt heel veel gratis apps voor je telefoon.

Een goed begin is de plantnet app, dat wordt gedragen door de gebruikers. Dus niet een passieve data base.

Die kun je gratis downloaden in de app Store of Play Store.

Of je Googled plantnet app,  en dan zit de download link er ook tussen .

En dan thuis even oefenen op de kamerplanten en planten uit de tuin. Dan leer je er op de juiste manier mee om te gaan en de juiste foto's te maken. 

Een andere app is :

Edible wild plants

(Je zou dan met die info van Hamster bijvoorbeeld, jezelf ervan kunnen garanderen dat je de juiste plant gevonden hebt).

Begin daar maar eens mee, en daarna kun je nog honderden andere downloaden. Over eetbare paddenstoelen, dieren insecten bloemen, survival tips enz enz 

Belangrijkste tip , betaal vooral nergens voor 😉

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Roely zei:

@JJ&A welkom in de wereld van de smartphone.   Er zijn dus echt heel veel gratis apps voor je telefoon.

Een goed begin is de plantnet app, dat wordt gedragen door de gebruikers. Dus niet een passieve data base.

Die kun je gratis downloaden in de app Store of Play Store.

Of je Googled plantnet app,  en dan zit de download link er ook tussen .

En dan thuis even oefenen op de kamerplanten en planten uit de tuin. Dan leer je er op de juiste manier mee om te gaan en de juiste foto's te maken. 

O voor ik het vergeet. Dit is hoe die werkt: Je maakt dus een foto van de plant ( blad, bloem, zaad enz )die je ziet of gevonden hebt. En die app verteld jou waar die op lijkt. En dan krijg je meteen ook andere foto's  van hopenlijk dezelfde plant te zien van andere gebruikers voor extra vergelijk materiaal.

Een andere app is :

Edible wild plants

(Je zou dan met die info van Hamster bijvoorbeeld, jezelf ervan kunnen garanderen dat je de juiste plant gevonden hebt).

Begin daar maar eens mee, en daarna kun je nog honderden andere downloaden. Over eetbare paddenstoelen, dieren insecten bloemen, survival tips enz enz 

Belangrijkste tip , betaal vooral nergens voor 😉

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roely, bedankt voor de tips.

Ik heb de app net gedownload.

25 minuten geleden, Roely zei:

plantnet app,

Er staat inderdaad heel veel op.

Heel eerlijk, mijn planten kennis is zeer slecht. Ik zou die graag verbeteren.

Maar niet alles tegelijk, ik ben nu met een andere cursus bezig.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij veel te vinden in NL de waardevolle Paardenbloem een geneeskrachtige groente.

Ik at nogal wat bladeren met een broodje belegen of oude kaas, dat smaakt beste wel goed, probeer het ook eens en je gaat het vast vaker doen.😃

Eetbare delen:

De paardenbloem is rauw te eten maar wassen voor consumptie is aan te raden.

De Bladeren:

In principe zijn alle bladeren van de paardenbloem te eten groot en klein. Maar hoe groter het blad wordt hoe bitterder die smaakt.

Om wat van de bitterheid weg te nemen zijn er 2 dingen die je kan doen. De bladeren 15min in een zoutwateroplossing leggen of "Bleken".

en met bleken wordt bedoeld. Het afdekken van de bladeren me een laag zand en die enkele dagen laten liggen.

De jonge bladeren zijn het smakelijkst en kunnen zo door de salade. Ook deze bladeren zijn te gebruiken als spinazie.

De Bloemen:

De gele bloemen zijn eetbaar en hebben een licht zoete smaak. Ze zijn erg geschikt voor een salade of gedroogd om the van te maken.

Maar is alleen eetbaar voor dat die zaden aanmaakt

De stengels:

Ook de stengels zijn eetbaar. Er is ook een dokter Maria Treben die de stengels aan raad voor mensen met suikerziekte.

Aan om dagelijks 10-15 bloemstengels te eten, zolang de paardenbloem bloeit. Was de stengel met de bloem. Verwijder daarna de bloem en eet de stengel langzaam kauwend, op.

De Wortel:

De wortel is eetbaar ligt geroosterd is die erg lekker vindt ik persoonlijk het lekkerste deel van de paardenbloem. Er is ook een surrogaat koffie van te maken rooster de wortels wat verder en vermaal ze laat een paar minuten door sudderen in water en je hebt een surrogaat koffie.

De Paardenbloem is overigens ook erg geschikt als veevoer. vooral cavia's en konijnen lusten ze graag.

Medicinale werkingen:

De paardenbloem bevat: Bitterstoffen, sesquiterpeenlactonen, triterpenen, stereol, flavonoïden (quercetine, luteoline, apigenine, isorhamnetine), polysaccharides, coumarinen (cichoriine en aesculine), vitaminen C, D, E, verschillende B vitaminen, choline, carotenen, kalium, natrium, magnesium, ijzer, koper, zink, calcium.

En ja net zoals de brandnetel bevat deze ook vitamine D.

De wortel is het best voor de lever. Gebruik het bij leverproblemen, ontstekingen van de galblaas, lichte geelzucht, indigestie, chronische constipatie en constipatie tijdens de zwangerschap.

Het blad bevorderd het plassen. Gebruik het bij urineretentie, nierstenen, bedwateren (neem het dan s ochtends) en bij blaasontsteking (in combinatie met andere kruiden).

De wortels en de bladeren samen worden vanwege hun heilzame werking op lever en nieren, toegepast om het lichaam te ontgiften. Door deze werking is de plant ook goed bij chronische pijnklachten, reumatiek, artritis en huidaandoeningen.

Ook helpt het melkwitte sap bij veelvuldig gebruik tegen wratten.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ga ik proberen om mijn lichte vorm (psa 0,47) prostaatholtekanker de kop in te drukken.

Mvg,

@JJ&A

Bedankt @gerard door jouw ben ik hier terecht gekomen, en kan tot onze genezing leiden.😉

-------------------------------------------------------------

https://www.ninefornews.nl/paardenbloem-extract-doodt-kankercellen-binnen-48-uur/

Robin de Boer 15 oktober 2015

@vheeswijk

Lid niveau 2

1.9k

Geplaatst: 6 december 2015

Paardenbloem-extract doodt kankercellen binnen 48 uur

Robin de Boer 15 oktober 2015

Uit een studie van de Universiteit van Windsor in Canada blijkt dat paardenbloemthee in staat is om kankercellen binnen 48 uur te doden.

Gezonde cellen in het lichaam worden niet aangetast.

Healthy and Natural Life meldt dat de wortel van de paardenbloem niet alleen kankercellen doodt, maar ook een vocht afdrijvende werking heeft, de lever reinigt, helpt tegen allergieën en het cholesterol verlaagt.....

Scientists from Canada Discovered a Plant That Kills Cancer Cells in 48 Hours

Posted by Admin on June 28, 2015

At the University of Windsor in Canada a research was conducted at the Department of Chemistry and Biochemistry, and the results can give hope to cancer patients.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zelfde topic over paardenbloemen geschreven.

@Tom

Lid niveau 2

2.5k

Geplaatst: 6 december 2015

schreef Stuudje:

Mail even door naar het AVL-ziekenhuis! Zullen ze blij mee zijn, een remedie tegen kanker.

Dat gaat niet zo makkelijk, een bekende onderzoekster heeft al heel wat geprobeerd uit te leggen over alternatieve behandeling.

Maar ze loopt tegen een muur van weerstand. Als je op haar naam zoekt is zowat in elke krant een negatieve reactie gegeven.

Met dit artikel (meen 3 delen)

https://www.wanttoknow.nl/overige/kanker-de-mensheid-al-100-den-jaren-bedonderd/

Maar er zijn meer mensen mee bezig, om er maar eens een paar te noemen;

Alternatieve geneeswijze;

https://informatieabrikozenpitten.com/

https://boinnk.nl/97706/b-17-abrikozenpitten-en-kanker/

Aanvulling.

Niet minder dan 17 pitten per dag eten, vitamine B17 zit ook in pruimen pitten, maar zijn vaak kleiner dus je zou er meer van moeten eten.

@JJ&A

Engelstalige sites over alternatieve geneeswijze

https://www.thesleuthjournal.com/25-cancer-stem-cell-killing-foods-smarter-than-chemo-and-radiation/

https://www.cuisineandhealth.com/this-will-shock-you-but-this-juice-successfully-prevents-cancer-diabetes-gastritis-and-lowers-blood-pressure/

(makkelijk zelf te maken)

http://topratedviral.com/2015/amazing-herb-kills-98-cancer-cells-just-16-hours/

https://www.getholistichealth.com/42410/cancer-cells-decompose-after-several-days-with-the-use-of-this-herb/

http://www.healthnutnews.com/new-study-shows-ginger-is-10000x-stronger-than-chemo-and-only-kills-cancer-cells/

(Gewoon bij AH te koop)

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/geelwortel-kurkuma-helende-magische-wortel/

De tips kunnen werken, maar dan moet je ook je eet/snoep/drinken leef gewoonten aanpassen.

@JJ&A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abrikozen en het Hamza volk zonder kanker. Die eten de pitten niet op zo ver ik weet.

Dan betreft de paardenbloem, moet je ook even alles in perspectief zien. Die anti kanker werking is gelijk aan wat ze aan heel veel groente en kruiden toe bedelen.

En dat is een hele lijst van groenten die we normaal ook al elke dag eten. ( Tomaat komkommer wilde wortel druif avocado enz enz enz ) dan weegbree, distel meidoorn enz. En dus ook de hierboven genoemde gember en kurkuma.

Nu zal de samenstelling en werking vast onderling sterk verschillen, maar het draait voornamelijk om de antivirale bescherming van de plant zelf.   Zoals we die ook bij bepaalde bacteriën en schimmels terugzien.

Nu zijn er honderden verschillende kankersoorten terug verdeeld in honderd groepen volgens mij. Dat is opzich ook niet zo boeiend. Er zullen dus ook best wel soorten gevoelig zijn voor die groenten en kruiden vormen.

Wat wel boeiend is, is dat bijvoorbeeld wiet olie met thc. Onderzocht aangetoond en bewezen het menselijk afweersysteem kan stimuleren om bepaalde Kankersoorten op te laten ruimen.

Prostaatkanker is daar ook een succesverhaal  van.  Echter prostaatkanker wordt ook veroorzaakt door verschillende kankersoorten. Geen idee welke gevoelig is voor wietolie en welke niet.

Maar als je prostaatkanker hebt zou ik het meteen gaan proberen, en niet met gemberthee of paardenbloem aan de gang gaan.

Je hebt mazzelaars genoeg , die op internet hun genezing van prostaatkanker met wiet olie op het internet hebben gezet.

Die heb ik van die andere genoemde groenten en kruiden nog niet zo overtuigend gevonden.

Groetjes Roely 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...