Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voorruit stuk....En dan?


Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Heeft er iemand een gouden tip voor een vervangend voorruit voor een auto? Er zijn wel van die kant en klare stukken plastic, maar iemand een betere oplossing?

 

Sorry nee, dat is geen makkie.

Die enorme krachten die er op komen, dat gaat niet goed.

Gewoon glas levensgevaarlijk, met die scherven.

 

Dik aankleden en motorbril.

Link naar reactie
Share on other sites

Heeft er iemand een gouden tip voor een vervangend voorruit voor een auto? Er zijn wel van die kant en klare stukken plastic, maar iemand een betere oplossing?

 

Ligt eraan wat voor voorruit je hebt. Een gelaagde (2 lagen glas met taaie folie ertussen) zal niet snel dramatisch stuk gaan. Gehard glas (achterruit/zijruiten) versplinterd in duizend scherpe stukjes. Een optie is om Lexaan te gebruiken. Folie werkt niet omdat de luchtweerstand te hoog wordt bij 100km/h. Lexaan heeft ook beperkingen maar is wanneer goed geplaatst (met ductape) betrekkelijk veilig als noodoplossing.

Wat is precies je doel? Tijdelijke oplossing of permanent?

Dat van die zijruiten geldt vaak niet voor de BMW security modellen en Mercedes Guard modellen.....:D

Link naar reactie
Share on other sites

Heeft er iemand een gouden tip voor een vervangend voorruit voor een auto? Er zijn wel van die kant en klare stukken plastic, maar iemand een betere oplossing?

 

ja ik heb er ervaring mee. wil je een voorruit vervangen ga je staaldraad nodig hebben, snij eerst met een mes naast je raam zodat je door de "silicone" snijd. dan ga je die staal draad er door keuteren, eenmaal er door bevestig je er een handvat aan en ga je net zoals een hand keting zaag de "silicone" door zagen. eenmaal rond is het glas los en kanje hem er afhalen. dan ga je de resten van de silicone weg krabben en proper maken, nu ben je klaar om de nieuwe raam voorruit er in te plaatsen. wil je meer info stuur me een pm of zo het is echt niet zo simpel, als je echt wil en je zorgt dat je jupiler in huis hebt kom ik wel eens af om het klusje te klaren. denk er aan dat je als je dit niet goed doet je heel de lak van je frame schuurt en dit gaat roesten.

 

mvg mt

 

edit: 100ste post ^^ hope it helped you

Link naar reactie
Share on other sites

Ligt eraan wat voor voorruit je hebt. Een gelaagde (2 lagen glas met taaie folie ertussen) zal niet snel dramatisch stuk gaan. Gehard glas (achterruit/zijruiten) versplinterd in duizend scherpe stukjes. Een optie is om Lexaan te gebruiken. Folie werkt niet omdat de luchtweerstand te hoog wordt bij 100km/h. Lexaan heeft ook beperkingen maar is wanneer goed geplaatst (met ductape) betrekkelijk veilig als noodoplossing.

Wat is precies je doel? Tijdelijke oplossing of permanent?

Dat van die zijruiten geldt vaak niet voor de BMW security modellen en Mercedes Guard modellen.....:D

 

Tijdelijk igv nood, thanx

Link naar reactie
Share on other sites

twas n mooi verhaal maar ik bedoel steen door ruit als SHTF....thanx

 

wel dan doeje het zelfde haal de raam er uit zoek een soort gelijke en plaats die in je auto. al kan een raam wel wat verdragen ze, je zal wel een ster krijgen maar je kan wel verder met een gebarste ruit in een shtf. als je nu bent aan het rijden in je BOV en je raam is kapot en je komt een goede raam tegen weet je hoe je die er heel uit haalt ^^ in een shtf zou ik de silicone op je frame niet wegkrabben en de raam er in plaatsen met veel ducktape dat houd wel =p gebruik een fietskabel om de raam los te zagen plexi glas is ook een tijdelijke oplossing en kan veel aan. je laat tijdens een shtf de silicone er op zodat de raam niet tegen je frame schuurt.

Link naar reactie
Share on other sites

wel dan doeje het zelfde haal de raam er uit zoek een soort gelijke en plaats die in je auto. al kan een raam wel wat verdragen ze, je zal wel een ster krijgen maar je kan wel verder met een gebarste ruit in een shtf. als je nu bent aan het rijden in je BOV en je raam is kapot en je komt een goede raam tegen weet je hoe je die er heel uit haalt ^^ in een shtf zou ik de silicone op je frame niet wegkrabben en de raam er in plaatsen met veel ducktape dat houd wel =p gebruik een fietskabel om de raam los te zagen plexi glas is ook een tijdelijke oplossing en kan veel aan. je laat tijdens een shtf de silicone er op zodat de raam niet tegen je frame schuurt.

 

kijk ,ik snap er geen bal van en toch ben ik onder de indruk. goede 100ste.

Link naar reactie
Share on other sites

kijk ,ik snap er geen bal van en toch ben ik onder de indruk. goede 100ste.

 

als het de spelling is mijn excuses ^^ als je het kent is het wel simpel. je voorruit is aan je wagen geplakt met silicone. deze is dus hard en houd de randen van het glas vast tegen de omlijsting van metaal. tijdens een shtf gaat niet iedereen silicone hebben dus kan je deze beter niet weg krabben, hij werkt namelijks als een schokdemper om je raam te beschermen tegen het trillen van de motor. in deze tijden zou je de silicone vervangen en de nieuwe raam er terug in plakken. dit is eigenlijk een 2man job kan wel aleen maar 2 is perfect, met zuignappen (denk shtf wc ontstopper) op de raam ga je de raam zetten. en gelijk aan duuwen late drogen en klaar.

 

mvg mt

Link naar reactie
Share on other sites

als het de spelling is mijn excuses ^^ als je het kent is het wel simpel. je voorruit is aan je wagen geplakt met silicone. deze is dus hard en houd de randen van het glas vast tegen de omlijsting van metaal. tijdens een shtf gaat niet iedereen silicone hebben dus kan je deze beter niet weg krabben, hij werkt namelijks als een schokdemper om je raam te beschermen tegen het trillen van de motor. in deze tijden zou je de silicone vervangen en de nieuwe raam er terug in plakken. dit is eigenlijk een 2man job kan wel aleen maar 2 is perfect, met zuignappen (denk shtf wc ontstopper) op de raam ga je de raam zetten. en gelijk aan duuwen late drogen en klaar.

 

mvg mt

 

 

Geloof me, met @Mrsjones wil je geen wedstrijdje houden wie de leukste Nederlandse woorden kan maken kwa spelling :p;)

Link naar reactie
Share on other sites

Als het voor nu is gewoon naar de sloop gaan en een andere halen. Ook jouw auto merk is er vast wel te vinden. Vergeet niet te onderhandelen. Mij heeft zo'n sloopeigenaar wel eens 80 euro voor een gordel in rekening gebracht. Zijn hulpje had hem er al ingezet. Ik keek hem aan en zei:"80 euro? Dacht het toch niet hè. Haal hem dan er maar weer uit". Hij werd nogal rood en toen kon het voor 20 euro.

Link naar reactie
Share on other sites

als het de spelling is mijn excuses ^^ als je het kent is het wel simpel. je voorruit is aan je wagen geplakt met silicone. deze is dus hard en houd de randen van het glas vast tegen de omlijsting van metaal. tijdens een shtf gaat niet iedereen silicone hebben dus kan je deze beter niet weg krabben, hij werkt namelijks als een schokdemper om je raam te beschermen tegen het trillen van de motor. in deze tijden zou je de silicone vervangen en de nieuwe raam er terug in plakken. dit is eigenlijk een 2man job kan wel aleen maar 2 is perfect, met zuignappen (denk shtf wc ontstopper) op de raam ga je de raam zetten. en gelijk aan duuwen late drogen en klaar.

 

mvg mt

 

Beste mt, je voorruit zit absoluut 100% NIET met siliconen vast. Ga dat ook nooit doen. Hecht onvoldoende en lekt als een nieuwe zeef!!! Je ruit zit vast met bijvoorbeeld Sikaflex.....

Heb je een geplakte ruit wel eens onbeschadigd uit een auto gehaald? Zelfs autoruit zetters hebben veel moeite met gespecialiseerd gereedschap dit succesvol te doen.

Neem Lexaan (in de dikte van zo'n 2-6mm) en je bent sneller en beter weer opweg. Het enige nadeel is dat dit materiaal snel krast. Ik heb jaren een noodruit van Lexaan in de auto gehad, en door het schuiven etc was ie haast onbruikbaar geworden van alle krassen. Je kan de beschermfolie erop laten zitten zodat krassen er minder snel opkomen maar uiteindelijk komen ze erop.....

 

Oja, en nog steeds zijn er oudere auto's waarvan de ruiten niet geplakt zijn. Deze zitten in rubbers, welke je redelijk eenvoudig zelf kan zetten.....vaak zit er nog een pees in het rubber. Haal deze eruit en je ligt betrekkelijk eenvoudig de ruit er HEEL uit...

Link naar reactie
Share on other sites

Beste mt, je voorruit zit absoluut 100% NIET met siliconen vast. Ga dat ook nooit doen. Hecht onvoldoende en lekt als een nieuwe zeef!!! Je ruit zit vast met bijvoorbeeld Sikaflex.....

Heb je een geplakte ruit wel eens onbeschadigd uit een auto gehaald? Zelfs autoruit zetters hebben veel moeite met gespecialiseerd gereedschap dit succesvol te doen.

Neem Lexaan (in de dikte van zo'n 2-6mm) en je bent sneller en beter weer opweg. Het enige nadeel is dat dit materiaal snel krast. Ik heb jaren een noodruit van Lexaan in de auto gehad, en door het schuiven etc was ie haast onbruikbaar geworden van alle krassen. Je kan de beschermfolie erop laten zitten zodat krassen er minder snel opkomen maar uiteindelijk komen ze erop.....

 

Oja, en nog steeds zijn er oudere auto's waarvan de ruiten niet geplakt zijn. Deze zitten in rubbers, welke je redelijk eenvoudig zelf kan zetten.....vaak zit er nog een pees in het rubber. Haal deze eruit en je ligt betrekkelijk eenvoudig de ruit er HEEL uit...

 

heb je helemaal gelijk in. in men eerste post ston dan ook "silicone" om het simpel te houden voor de andere. ik heb 4 jaar in een garage gewerkt ik heb dus al wel mijn deel aan voorruiten gehad. ik spreek je helemaal niet tegen kgeef je de volle 100% gelijk ik wilde men post gewoon niet te ingewikkelt maken voor de rest. vandaar mijn simpele termen als silicone en staaldraad ipv de gebruikelijke termen die alleen garagiste verstaan. idd er zijn ruiten die met rubbers vast zitten deze zijn vele simpeler te vervangen als een geplakte. natuurlijk moeten ze niet gewoon met bizon afkomen maar moeten ze gepaste"silicone" voor de job gaan halen, maar dit is iets wat ik dus dacht niet te moeten melden, ik wilde aleen de werk wijze aan tonen snapje ?

 

mvg mt

Link naar reactie
Share on other sites

ja intergraal helm op;)

 

20070715-cross-0.jpg.6555dd8d68bb82be0fbdbe92cd5061b7.jpg

 

herinnerd me eraan toen we nog autocross reden, werkt prima alleen niet perse straat legaal, og og wat was dat schik, rally verlichting aan en rond middernacht testrijden op de landwegen

het is wel veilig betongaas dr in lassen rondom en dan kippengaas er doorheen vlechten, komt zowat geen steen doorheen

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...