S.T.A.L.K.E.R. Geplaatst: 21 december 2012 Delen Geplaatst: 21 december 2012 Net een Video gemaakt (beetje donker beeld XD) van mijn verbeterde hobo stove, en een optie om een penny stove erin te zetten wat werkt als windbreker. De penny stove kan ook gebruikt worden als verwarmingsbron, er komt vrij veel hitte vanaf. Zelf gebruik ik spiritus als brandstof. De penny stove moet ook even voor verwarmd worden. Dit kan op verschillende manieren, zoals een aansteker eronder houden tot het borrelt(dit gaat snel). Misschien dat men hier wat aan heeft. http://www.youtube.com/watch?v=RePELC_REjw Groeten S.T.A.L.K.E.R. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 21 december 2012 Delen Geplaatst: 21 december 2012 Leuk, Ik heb ook laatst alcohol stove en woodgas stove gemaakt. Ik zal een keer foto's of zo posten Goed bezig @S.T.A.L.K.E.R. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Mag ik weten welk mes daar ligt op de foto? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S.T.A.L.K.E.R. Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 Mag ik weten welk mes daar ligt op de foto? Buck 119 http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-model-119-special.htm Heb het mes nu een jaar of 5, prijs kwaliteit is ook perfect. Nooit problemen mee gehad. Alleen de greep kan soms wat glad zijn, dat is zo opgelost met ranger bands. Maar goed je moet houden van een dergelijke bowie stijl. Groeten S.T.A.L.K.E.R. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Buck 119 http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-model-119-special.htm Heb het mes nu een jaar of 5, prijs kwaliteit is ook perfect. Nooit problemen mee gehad. Alleen de greep kan soms wat glad zijn, dat is zo opgelost met ranger bands. Maar goed je moet houden van een dergelijke bowie stijl. Groeten S.T.A.L.K.E.R. Nice! Glad handvat is overigens ook prima op te lossen met Hansaplast, heeft iedereen in zn ehbo set en is een stuk cheaper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S.T.A.L.K.E.R. Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 en is een stuk cheaper. Ranger bands kosten ook niets hoor Gewoon een oude binnenband van een fiets opsnijden Groeten S.T.A.L.K.E.R. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Ranger bands kosten ook niets hoor Gewoon een oude binnenband van een fiets opsnijden Groeten S.T.A.L.K.E.R. Goede tip, en dat spul fikt ook prima als het nat is. Thanks! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Survival Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Kan je in een alcoholstove ook gewoon benzine gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Leuk en absoluut noodzakelijk, een beetje hout is al snel te vinden. Misschien zou je je hobostove nog dubbelwandig kunnen maken. Hierdoor krijg je een nog betere verbrandig, minder roet aan de pan en minder hout nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S.T.A.L.K.E.R. Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 @dR3 Klopt inderdaad, kunnen ook goed gebruikt worden als vuurmaker. Ik heb die dingen overal omheen gebonden, kunnen egt voor veel doeleinden gebruikt worden. Gebruik ze ook om mijn mora op zijn plaats te houden. http://www.youtube.com/watch?v=l4TM4a68SzY Groeten S.T.A.L.K.E.R. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S.T.A.L.K.E.R. Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2012 Kan je in een alcoholstove ook gewoon benzine gebruiken? Niet dat ik weet. Benzine komt veel roet vanaf en brand ook heel anders. Meestal word gedenatureerde alcohol gebruikt, of spiritus. Daar is ook vrij weinig van nodig om een mok water te koken. Groeten S.T.A.L.K.E.R.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Kan je in een alcoholstove ook gewoon benzine gebruiken? Ojee, daar gaan we weer......Nee! http://preppers.nl/forum/threads/3550-Spiritus?p=77383#post77383 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 23 december 2012 Delen Geplaatst: 23 december 2012 Kan je in een alcoholstove ook gewoon benzine gebruiken? Nee! Bloedlink! In plaats van spiritus (85% alcohol) kun je veel beter Bioethanol (>95% alcohol) gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 31 mei 2013 Delen Geplaatst: 31 mei 2013 Nee! Bloedlink! In plaats van spiritus (85% alcohol) kun je veel beter Bioethanol (>95% alcohol) gebruiken. Die bioethanol kan je overigens kopen bij de Action, een liter kost 1.80 geloof ik, je kan er prima wat op koken trouwens, als je wat van de ethanol in een waxinelichthouder ( je weet wel, dat cupje dat om een waxinelichtje heen zit) doet en die in een esbitbrandertje zet kan het feest beginnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 31 mei 2013 Delen Geplaatst: 31 mei 2013 @Raycoupe de wand isoleren is zeker een voordeel , want de verbrandingstemperatuur in de bus wordt hoger en dus ook een betere verbranding doch er zal roet op de pot blijven komen want een hobo stove maar ook veel andere ''woodgas'' stoves hebben een niet optimale verbranding en dus blijf je roet houden bij die woodgasstoves is de optimale verhouding tussen de primaire en secundaire lucht 1:5 dus de hoeveelheid lucht die je van boven in de bus moet invoeren is 5 x zoveel als dat je vanonder invoert .(en kleine fan van een oude computer is een grote verbetering omdat je dan de lucht kan forceren en regelen . Een trucje om de roet makkelijker van je pot of te kunnen krijgen is de onderkant van de pot inzepen met zachte zeep zodat de roet op de zeep neerslaat wat je daarna kunt wegwassen gr wafels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 Ik zit weer wat te zoeken op youtube naar hobo stoves en kwam deze alternatieve manier tegen die niet zo heel praktisch is maar wel interessant om te delen naar mijn mening, als is het maar ter inspiratie: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 5 december 2014 Delen Geplaatst: 5 december 2014 @AWOL die zou in de polder met die klei wel goed werken. Bosgrond hier word wat lastiger denk ik. Ga hem eens proberen binnenkort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Zo die heeft zijn koffie graag sterk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Zo die heeft zijn koffie graag sterk... Valt wel me zo drink ik hem ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Valt wel me zo drink ik hem ook Ik vind de koffie zelf nog wat slapjes . Met bos grond moet je het niet proberen dat valt zo in elkaar . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Maar die gast in het filmpje doet het toch ook in het bos. Voor zover ik kan beoordelen gebruikt hij modder, gras (grond afval) en water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elloco999 Geplaatst: 11 december 2014 Delen Geplaatst: 11 december 2014 Hij is dan misschien in het bos, maar dat is toch echt (deels) klei wat hij gebruikt. Een interessante idee voor als je geen stove bij je hebt en wilt koken zonder dat op een kampvuur te doen. Bedankt voor het delen @AWOL! Maar voor alleen een kop koffie lijkt het me aardig wat werk. Als je nou 2 wat dikkere takken naast elkaar legt, daar een klein vuurtje tussen bouwt en er 2 groene takken dwars overheen legt kun je ook je kopje water koken. Het duurt misschien iets langer voordat het kookt, maar je bespaart wel een hoop tijd op de voorbereiding volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 11 december 2014 Delen Geplaatst: 11 december 2014 Hij is dan misschien in het bos, maar dat is toch echt (deels) klei wat hij gebruikt. klei genoeg hier :-) losse aarde vinden, nu dát is pas moeiljk! wat je zegt over de takken klopt trouwens, veel sneller gedaan, maar dan moet je weer iets anders vinden om je tijd te verdoen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.