wodan Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Dichtingsring proper maken en gelijkmatig aanspannen? Vergeet de anode niet tijdig te vervangen. (http://www.aosmithinternational.com/nl/content/was-een-anode-en-wat-de-functie-ervan) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik heb eenzelfde installatie gekocht als die ik nu heb, in tweedehands voor een prikje. Op de inspectieflens heb ik schroefdraad laten plaatsen, daarvoor werd er een stuk op gelast. Dat werd slecht gedaan. Door het lassen is er vervorming opgetreden waardoor 't niet dicht te krijgen is rond het gelaste stuk. Ik zal het even moeten laten over doen. Of een andere flens moeten scoren. Als dat deel me lukt, dan wil ik zelf nog een zonneboiler gaan samenbouwen om aan te sluiten op mijn systeem. Nu zit ik dus even klem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik kan me afgaande op de uitleg, me niet goed inbeelden wat je hebt laten doen, maar blijkbaar weet je al waar het probleem zit en hoe het op te lossen Anders een fotoke zegt meer dan 1000 woorden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 HEb jij n technische achtergrond wodan ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Remco Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Leuk onderwerp om te lezen, ik werk als zonnepanelen aanlegger. Heb nog niet meegemaakt dat iemand zijn panelen niet op het net wou hebben, maar op accu's. Simpelweg omdat het duurder is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 @Remco Dat komt omdat de meeste mensen geloven dat het net altijd werkt. Hier gaan we daar niet van uit ;-) Maar idd zoals iemand al zei een hybride systeem zodat in geval van nood als het net niet meer werkt je toch je belangrijkste apparatuur kan laten werken door over te schakelen op je accu`s zou beter zijn. Maar beter toch de accu`s droog bewaren Als je in de ochtend wakker word of als je thuis komt en merkt dat er geen electra meer is ,zou je dan heel simpel de accu`s moeten kunnen vullen en in gebruik nemen onafhankelijk van het net Mijn vriezer bv kan wel een tijdje zonder stroom gezien ik er ook altijd een paar flessen water/ijs erin bewaar en mijn koelelementen dus ik heb geen overbrugging nodig voor een periode. Alleen de ijsjes van mijn dochter zullen dan wat zachter worden. ( al eens ervaren ) De koelkast ligt maar net aan wat er op het moment inzit. Als je dan wakker word of thuis komt moet je in een half uurtje je accu`s kunnen vullen en onafhankelijk van het net alles in gebruik kunnen nemen. Er zijn ook gevallen dat mensen veel afhankelijker zijn van stroom dan wij ,nu bedenk ik me net een geval in america dat een vrouw overleed omdat haar electra werd afgesloten terwijl ze thuis aan een beademings- apparaat lag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Accu's droog bewaren gaat niet lukken, als je accu's meer dan 50% ontlaad gaan ze kapot. Zelfs met goede verzorging van je accu;s gaan ze niet meer dan 5 tot 8 jaar mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 HEb jij n technische achtergrond wodan ? Eerder dat dan een licentie Germaanse Filologie of zo, dus ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 @Overlever jij hebt het over ontladen. ik heb het over droog aanschaffen met de accuzuur er nog niet in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 @Overlever jij hebt het over ontladen. ik heb het over droog aanschaffen met de accuzuur er nog niet in Dan kan je het 'eeuwig' bewaren indien droog gestockeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 @Remco Als je dan wakker word of thuis komt moet je in een half uurtje je accu`s kunnen vullen dat gaat je niet lukken, nieuwe accu's vullen in 1/2 uurtje. En dan kom je thuis in november en het is al donker. Hoe doe je het dan? Of je hebt in de zomer een periode van dikke bewolking? Hoe wil je dan je net gevulde accu's opladen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 @Overlever jij hebt het over ontladen. ik heb het over droog aanschaffen met de accuzuur er nog niet in dat zou intressant zijn. vertel eens waar je dat kan kopen? Hoe lang blijft accuzuur goed dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Los accuzuur blijft bij afgesloten container ook eeuwig goed (is zuiver water + zwavelzuur) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 dat gaat je niet lukken, nieuwe accu's vullen in 1/2 uurtje. En dan kom je thuis in november en het is al donker. Hoe doe je het dan? Of je hebt in de zomer een periode van dikke bewolking? Hoe wil je dan je net gevulde accu's opladen? Droge nieuwe accus zijn al 'voorgeladen'... Opvullen, even wachten, gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 waar o waar kun je natte semi tractie accu's droog kopen!? ik heb wel interesse in 4x 80Ah + zuur Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Dat en waar scoor ik een laad-controller voor die accu's die overweg kan met 3 stuks 200W panelen in serie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
666Viper666 Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Dat en waar scoor ik een laad-controller voor die accu's die overweg kan met 3 stuks 200W panelen in serie? Op de achterkant van de zonnepanelen staat de max amp. Tel alle amp van de zonne panelen bij elkaar op. Voorbeeld 4x 130 watt zonnepanelen a 7,6amp per paneel = 30,4 amp Koop dus een zonnepaneel regelaar van 35amp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Droge nieuwe accus zijn al 'voorgeladen'... Opvullen, even wachten, gebruiken. Die accu's lopen ongetwijfeld ook vanzelf leeg. Als je die lege accu 10 jaar laat staat voordat je er accuzuur bij doet kan die nooit goed functioneren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Die accu's lopen ongetwijfeld ook vanzelf leeg. Als je die lege accu 10 jaar laat staat voordat je er accuzuur bij doet kan die nooit goed functioneren. Nieuw, leeg en droog kan je ze eeuwig bewaren, het aparte accuzuur ook. Als u een andere mening bent toegedaan, dan is deze fout. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Op de achterkant van de zonnepanelen staat de max amp. Tel alle amp van de zonne panelen bij elkaar op. Voorbeeld 4x 130 watt zonnepanelen a 7,6amp per paneel = 30,4 amp Koop dus een zonnepaneel regelaar van 35amp Als je in serie aansluit tel je de spanningen op, als je parallel aansluit tel je de stroom (Ampère) op. De meeste acculaders hebben maar een beperkte ingangsspanning, dus dan sluit je daar je zonnepanelen parallel op aan, de naar het net terugleverende invertors hebben vaak een hogere gewenste ingangsspanning, dus sluit je de zonnepanelen in serie daarop aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Als je in serie aansluit tel je de spanningen op, als je parallel aansluit tel je de stroom (Ampère) op. De meeste acculaders hebben maar een beperkte ingangsspanning, dus dan sluit je daar je zonnepanelen parallel op aan, de naar het net terugleverende invertors hebben vaak een hogere gewenste ingangsspanning, dus sluit je de zonnepanelen in serie daarop aan. Dus e.e.a. zou ik moeten ombouwen bij overgang van netlevering naar accu-lading? Da's niet zo praktisch.... Is er een workaround? Een andere oplossing? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Een halftractiebatterij lijkt me wel aangewezen voor die topeassing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 21 augustus 2013 Delen Geplaatst: 21 augustus 2013 Ja, een acculader die hogere DC ingangsspanning aankan. En dan weer een systeem om van je accu spanning terug 230V AC te maken. Oplossingen genoeg, simpele goede kosten geld. Goedkope kosten inventiviteit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 22 augustus 2013 Delen Geplaatst: 22 augustus 2013 Dus e.e.a. zou ik moeten ombouwen bij overgang van netlevering naar accu-lading? Da's niet zo praktisch.... Is er een workaround? Een andere oplossing? De workaround is een dure regelaar die ingangsspanningen tot > 90 Volt aankan. Outback 80 Victron Energie heeft er ook een. Je kunt ook 12V panelen kopen (200 Wp ofzo) en die bewaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 27 augustus 2013 Delen Geplaatst: 27 augustus 2013 Er staat op het forum al veel informatie over zonnepanelen. Dank hiervoor en wil t.z.t. ook deze stap gaan maken voor ons privé. We willen voor de prepshop een partner in zonnepanelen waar jullie super ervaringen mee hebben. Kunnen jullie ons op weg helpen hiermee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.