neoclyps Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Hallo, Sinds kort ben ik op zoek naar een goedkoop mes, ik heb de bahco 2444 (mora mes) gezien. Is dit wat ? Groeten, Neoclyps Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast PC2K Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Ziet er uit als een re-branded Mora. Mora's zijn goede werk messen. Geen fratsen, scherp en makkelijk scherp te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Idd Mora's zijn prima messen, betere prijs-kwaliteit verhouding vind je nergens anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Ik zou zeggen kopen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Ik heb een paar van die messen, ze hebben een iets ander kleurtje en ze zijn van Mora, maar wát een ideale werkpaardjes! Kopen en lekker mee gaan klooien, zou ik zeggen. Je doet ervaring op en zo'n groot en zwaar survivalmes waar je boomstammetjes mee kunt kloven kun je altijd nog kopen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Kortom, louter positieve imput. en ze hebben gelijk! maar wat ik graag zou willen weten, wat wil je ermee doen? voor houtbewerking heb je bijvoorbeeld een heel ander soort mes nodig als voor close combat of batonning? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Mora is een GOED mes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ronnepon Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Ik heb een aitor Jungle king II is dat iets..zal wel prul zijn.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Dat is in ieder geval een klassieker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Wat wil je er mee doen? Dat lijkt me de meest voor de hand liggende vraag... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Volgens mij kun je je geen buil vallen aan dat mes, maar net als Bravo, wat wil je? Gewoon nu kopen, en als het niet helemaal is wat je wil, of je hebt op een gegeven moment meer geld, dan leg je deze gewoon in je back-up tas in de auto toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 15 november 2012 Delen Geplaatst: 15 november 2012 Een Mora mes is nooit weg is voor erg veel dingen te gebruiken,maar voor het wat zwaardere hak en breekwerk zou ik iets anders nemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Ik heb een aitor Jungle king II is dat iets..zal wel prul zijn.. Het beste mes, is het mes dat je hebt. dus jouw mes (ik ken het niet) is zeker geen prul. Ik heb in mijn bob ook een aardappelschilmesje (wij noemen dat een puntemesje), gewoon omdat het zo veelzijdig is! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Wat wil je er mee doen? Dat lijkt me de meest voor de hand liggende vraag... Hebben we het over die aitor jungle king? Dan is inderdaad de eerste vraag wat je er mee wil doen. Tweede vraag die bij me opkomt is: heb je dat mes al uitgeprobeerd? Beetje boompje kappen (moet kunnen, in geval van nood), steentje uit je schoenzool wrikken, beetje batonnen, appeltje schillen, dat soort dingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2012 Ik hoop het alleen voor bushcraft toepassingen te gaan gebruiken, hout verwerken voor een vuur, kamperen , evt verdediging ( mag ik dat hier zeggen?) Die fantastische grote messen die iedereen hier heeft, mag ik hier in nederland gebruiken of in huis hebben? anders kan ik deze alleen boven op zolder opslaan en niet mee naar een tocht of kampeerplek mee nemen Neoclyps Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Volgens mij kiest een mes altijd zijn eigenaar, niet de eigenaar het mes. Veeeeel messen kiezen mij als eigenaar hahaha.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Volgens mij kiest een mes altijd zijn eigenaar, niet de eigenaar het mes. Veeeeel messen kiezen mij als eigenaar hahaha.... ik hoor net dat een aantal van je messen door mij geadopteerd willen worden:p laat ze vrij en stuur ze naar mij. ik zal ze een fijn tehuis geven... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 16 november 2012 Delen Geplaatst: 16 november 2012 Een Mora mes is nooit weg is voor erg veel dingen te gebruiken,maar voor het wat zwaardere hak en breekwerk zou ik iets anders nemen Zowiezo de betere aardappelschiller. Ik ben echt fan van Mora messen het hapt zo lekker weg. Hahaha verkeerde reclame blok. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Ik heb een aantal Mora messen. Maar ik heb ook een aantal messen van het merk Hultafors. Worden gemaakt van japans staal (wat voor soort weet ik niet) Ze zijn vergelijkbaar met Mora messen maar nog goedkoper onder € 10,-. Ze zijn erg scherp, blijven dat ook. en hebben het voordeel dat het heft door de vorm meer grip heeft dan de messen van Mora. Te krijgen bij Hettycat. Ze maken en verkopen ook bijlen. Maar daar heb ik geen ervaring mee. http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/messen.html http://www.hultafors.com/nl/products/snijden/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Mooi mes om te beginnen.lijkt erg op de mora en de hultafors maar deze is fors goedkoper. En altijd handig voor in de bob. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Tsja het is een mes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Tsja het is een mes. Tja, . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Ha Ha,heksenboot en urbanprepper Een mes is beter als geen mes,toch... Voor dat geld heb je nix beters en je moet toch ergens beginnen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 december 2012 Delen Geplaatst: 23 december 2012 Ha Ha,heksenboot en urbanprepper Een mes is beter als geen mes,toch... Voor dat geld heb je nix beters en je moet toch ergens beginnen! Het is een goed mes Joost. Zelf heb ik een Mora, dat is eigenlijk hetzelfde inderdaad. Beste prijs/kwaliteit verhouding. Gewoon kopen, of een Mora. Die tja van mij, was tegen @urbanprepper. Een nietszeggend koekje van eigen deeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
littleboyfatman Geplaatst: 23 december 2012 Delen Geplaatst: 23 december 2012 ik zou er zelf niet voor gaan maar ja... ieder zijn smaak .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.