12gauge Geplaatst: 26 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2013 ik zou eerst mn swr maar s afstellen voor je alles opblaast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Dat was ook het doel. Maximaal haalbare is 3 streepjes vanaf rechts niet aan op de DX5000, dat zou 1:1,8 zijn. (manual stelt: One bar displaying on the LCD indicates that SWR value is 1.0. Each additional bar indicates every 0.1 added value. ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Gister even dx'je gehad ca 20 kms.. de ander was mobiel en in centrum van de plaats... met slechts 4 watt van de Danita 640 op de Solarcon A99 (1/2 golf) nog zonder radialen en nog niet op de gewenste hoogte dus wel veelbelovend.. opstelling nu is begane grond op een korte mast van 2 meter.. hij gaat straks op het dak dus wordt 8+2 meter en dan met de vier radialen.. ben erg benieuwd.. Wordt tot aan de top ca 15 meter... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 26 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Dat was ook het doel. Maximaal haalbare is 3 streepjes vanaf rechts niet aan op de DX5000, dat zou 1:1,8 zijn. (manual stelt: One bar displaying on the LCD indicates that SWR value is 1.0. Each additional bar indicates every 0.1 added value. ) de interne SWR meter is bij bijna geen enkele bak goed, ga daar dus niet van uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 27 maart 2013 Delen Geplaatst: 27 maart 2013 @12gauge, idd ik gebruik altijd een externe, de laatste keer met twee wijzerplaten, werkt lekkerder dan de gecombineerde die ik eerder gebruikt heb... Krijg m voorlopig nog maar op 1:1,3 wellicht met de radialen wat meer afstralend .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 1 juni 2013 Delen Geplaatst: 1 juni 2013 Zo, 100 watt nu, antenne moet nog een meter hoger.... dan zijn ook de radialen hoger dan de nok... (de radialen van ongeveer 1,5 meter hangen onder een hoek van 45 graden onder de antenne).. Tijd om eens te proberen (als er condities zijn...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Interesse om eens een datum/tijd af te spreken voor een rondje? Afgelopen week kwam Rome keihard binnen.. Weet niet waar hij mee aan het zenden was, maar kwam S8 binnendenderen.. Ik hoor het graag eens! grts Wisks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Ik heb van de week met sardinia zitten praten op 27.005 (4) FM! Super condities inderdaad! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 @Communicator, mooi! met hoeveel vermogen zit je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Ik heb sinds afgelopen Maandag de crt ss6900n in mijn bezit. Deze bak poept er standaard 40W uit op de FM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Ah mooi, ik heb zelf een gewone Danita 640 en een Midland maar erachter een lekkere ouwe buizenkachel van 100 watt (voor mobiel een torrenkacheltje van 30 w) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 7 juni 2013 Delen Geplaatst: 7 juni 2013 Update m.b.t. de K-PO DX5000: Externe SWR meter geeft nu met de binnenantenne een SWR van circa 1:1.55 binnen de normale 40 kanalen. De interne SWR is het daar niet altijd mee eens. Eigenlijk nog geen medeforumbezoeker gehoord. Ik zit met een flat aan één kant van mijn appartementje en de binnenantenne is natuurlijk ook niet optimaal. Enige vreemde zaak is dat de bak soms niet zendt als ik knijp en alleen wat (regelmatige?) zachte klikgeluidjes laat horen. Wat kan dat zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Bij de weg: Als ik omschakel naar USB gaat de SWR compleet naar rood terwijl op FM alles OK was. Is dat normaal? Hoe krijg ik dat goed? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theKiD Geplaatst: 11 september 2015 Delen Geplaatst: 11 september 2015 *Rotschop omhoog in dit oude topic* Ik heb het hele topic doorgelezen, en zie vooral op de laatste 3/4/5 pagina's ineens allemaal ' vakjargon' verschijnen.. S8, S huppeldepup enz. Wat betekend dat? Ikzelf ben niet 100% een n00b op dit gebied, maar toch wel voor 90% Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 11 september 2015 Delen Geplaatst: 11 september 2015 S1..9 is geeft de sterkte aan van het ontvangen Signaal, waarbij S9 erg sterk is. Aanduidingen als 10 over 9, 20 over 9, 30 over 9, zijn zoveel decibell over S9. Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/S_meter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theKiD Geplaatst: 11 september 2015 Delen Geplaatst: 11 september 2015 S1..9 is geeft de sterkte aan van het ontvangen Signaal, waarbij S9 erg sterk is. Aanduidingen als 10 over 9, 20 over 9, 30 over 9, zijn zoveel decibell over S9. Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/S_meter Thnx! Die zal ik eens gaan doornemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.