Gast jolanda Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Voor mijn huishouding 6 personen Groente in pot 6 per week =318 potten per jaar Is 26.5 of 7 tree per groente soort Wortelen/ erwten/rode kool/boerenkool/speciebonen/bietjes Rijst /macroknie /Bulgur 1.5 kilo per week = 79.5 kg per jaar dus 27 kilo van elk Roomboter 7 keer 53 = 371 = 9 pakken van 40 pakjes Melk 2 liter per week is 106 liter 8 dozen met 12 pakken Slagroom 1 liter per week = 53 liter = 3 liter per 24 pakjes = 17.5 tree van 24 pakjes Vlees 4 keer 100 is 600 gram per week = 127 kilo in het jaar Bloem/graan 2.5 kilo per week is jawel 132.5 kilo per jaar Aardappelen 2.5 kilo 4 keer in de week is 10 kilo is 530 kilo per jaar Fruit in pot/blik appelmoes/perzik/ananas/vlaai vulling van hak 4 per week = 212 poten is 53 per soort Suiker 1 kilo per week 53 kilo chocolade 100 gram per week per persoon is 600 gram is 31 kilo voor een jaar Koffie 3 kilo per week = 159 kilo per jaar En dat de sluiter Water zonder koken/douchen alleen drink water 3 liter per persoon is 18 liter per dag ..126 liter per week dat is jawel 6.680 liter voor een jaar En gelijk maar een grote diepvriezer gekocht:cool: groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IenieK Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Wow...! Ik wou dat ik de ruimte daarvoor had! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Jolanda voor President in de regio Drenthe. Heb ik ook voor de rest van ons leven eten :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Jolanda voor President in de regio Drenthe. Heb ik ook voor de rest van ons leven eten :-) Zit jij dan ook in mooi Drenthe jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Heb ook zo'n lijstje gemaakt van hoe lang ik het met mijn huidige voorraad kan doen. De schatting voor totaal gebruik met de kijk op het gemiddelde wat ik per dag kan gebruiken, kwam ik uit op 4 maanden. Maar elke dag is anders, dus heb ik daar ook een berekening op gemaakt en kwam ik uit op 5 a 6 maanden. En als ik zou rantsoeneren, dus om de 2 dagen eten 8 a 12 maanden. Gezien het feit dat mijn berging tot de nok toe is gevuld en ik nu kan starten met roulering, alhoewel pas vanaf 2014 (THT gaat tot 2015 a 2016 wat ik heb) Ben blij dat ik nu weer wat rustiger aan kan doen, relaxt de geest. Mischien nu tijd om een moestuin of zo aan te leggen (of althans, zo goed als) Ja Jolanda is ons grote boegbeeld van ons schip De Prepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 LOL @ 1 liter slagroom per week, ik mis dan alleen de 104 appeltaarten in je preplijst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 LOL @ 1 liter slagroom per week, ik mis dan alleen de 104 appeltaarten in je preplijst die zit in roomboter bloem/meel suiker voorraad jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 ah jolanda, ik kom op de koffie met stukjes chocola,moi vrieskist trouwens.goed format vrieskist ,als je bos woord op iemand kan je hen gelijk erin laten verdewnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Zit jij dan ook in mooi Drenthe jolanda Yep, woon bij je om de hoek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stoneybiker Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 en wat kost dat dan allemaal wel niet:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 en wat kost dat dan allemaal wel niet:cool: wat waardeloze euro jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 17 oktober 2012 Delen Geplaatst: 17 oktober 2012 Yep, woon bij je om de hoek. om de hoek jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 en wat kost dat dan allemaal wel niet:cool: Helemaal niets! De aanschaf wel, maar als je de tactieken 'store what you eat, eat what you store' en 'first in, first out' toe past dan heb je alleen de opslagruimte nodig. En eventueel de energie (koelkast, diepvries). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 @jolanda: wauw, wat een voorraden. Ik zou willen dat ik bij jou om de hoek woonde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Handig zo een voorraadje. Ik heb de ruimte nog niet voor. Hoop alleen dat de stroom niet uitvalt. Of heb je een generator achter de hand? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Handig zo een voorraadje. Ik heb de ruimte nog niet voor. Hoop alleen dat de stroom niet uitvalt. Of heb je een generator achter de hand? tuurlijk en genoeg brandstof voor .................heel lang jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Wat ik ook af en toe probeer zijn de speciale acties in het oog houden van lidl en aldi. soms hebben ze spaanse, amerikaanse of chinese week. Dan wissel je eens af in blik voeding. Vandaag hadden ze potten citroen/limoen marmelade. Dat is weer eens iets anders dan een hele maand confituur tijdens SHTF. Net zoals die potten artisinale worst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JutVrouw Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Woww Jolanda, dat is een mooi lijstje maar wat als de stroom uitvalt........dan moet je alles tegelijk opeten Toevallig lag ik vannacht ook te malen over deze hoeveelheden, neem alleen al het water?? Ik ga in ieder geval voor een aantal IBC vaten plus waterfilter. *Stom van mij: zag pas later dat je aan stroomuitval gedacht had en een generator hebt staan................ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Woww Jolanda, dat is een mooi lijstje maar wat als de stroom uitvalt........dan moet je alles tegelijk opeten Toevallig lag ik vannacht ook te malen over deze hoeveelheden, neem alleen al het water?? Ik ga in ieder geval voor een aantal IBC vaten plus waterfilter. *Stom van mij: zag pas later dat je aan stroomuitval gedacht had en een generator hebt staan................ en ben water filters bezig heb waterbron en twee kanalen bij huis jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.