Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eten uit de natuur


prepperpappa

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, dus dan ga ik de komende weken wat slakken verzamelen als ik ze zie op de volkstuin (m.u.v. naaktslakken dan). Ik heb ze inderdaad wel eens gegeten en ik ben er niet echt wild op, maar lekker klaargemaakt is het ook weer geen straf.

 

Weet je toevallig hoelang ik ze in een emmertje met deksel\gaatje kan bewaren en of ik ze eten moet geven, als je ze bijvoorbeeld twee weken wil verzamelen?

 

Twee weken lang verzamelen is een flinke periode. 't Lijkt me logisch dat ze dan beschutting, eten en water moeten hebben. Misschien kun je wat vinden over een slakkenkwekerij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ FincaInSpanje @Raycoupe , s'avonds een schaaltje buiten zetten met een paar poezenbrokjes erin dan hoef je niet eens te zoeken ;)

S'avonds staat hier weleens een bakje poezenbrokken buiten en dan ziet het letterlijk zwart van de slakken ;) ik denk dat ik de hele buurt dan wel op slakken saté kan trakteren :D

maar ik ga wel voor een mosseltje lijkt me toch lekkerder :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ FincaInSpanje @Raycoupe , s'avonds een schaaltje buiten zetten met een paar poezenbrokjes erin dan hoef je niet eens te zoeken ;)

S'avonds staat hier weleens een bakje poezenbrokken buiten en dan ziet het letterlijk zwart van de slakken ;) ik denk dat ik de hele buurt dan wel op slakken saté kan trakteren :D

maar ik ga wel voor een mosseltje lijkt me toch lekkerder :cool:

gr will

 

Ik had een keer verdunde wijn in m'n drukspuit zitten en doordat het zonnetje erop scheen ontstond druk.

Via het overdruk ventiel hoorde ik heel zacht gesis en op die geur kwamen de segrijnsslakken massaal af.

Een hele waaier van slakken op weg naar het middelpunt, die sproeier. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...

Wil ook wat meer leren over hoe je uit de natuur kan eten. Omdat ik paddenstoelen lastig vind omdat blijkbaar veel soorten op elkaar lijken en je hier dus heel voorzichtig moet zijn ziek ik meer naar andere dingen. Fruit en planten lijkt me al wat makkelijker maar wil ik nog wel wat meer over weten. Hoe smerig ik die slakken er ook uit vind zien ben ik toch getriggerd om ze eens te proberen. Ook hoor ik wel eens wat over wormen. Hebben jullie die wel eens op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...