Nano Geplaatst: 8 juni 2014 Delen Geplaatst: 8 juni 2014 Ik heb begrepen dat je erg moet oppassen met slakken. Ze moeten eerst een paar dagen doorspoelen met sla ofzo. En de naaktslakken zijn schijnbaar taai. Ik durf t niet aan voorlopig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 9 juni 2014 Delen Geplaatst: 9 juni 2014 Ok, dus dan ga ik de komende weken wat slakken verzamelen als ik ze zie op de volkstuin (m.u.v. naaktslakken dan). Ik heb ze inderdaad wel eens gegeten en ik ben er niet echt wild op, maar lekker klaargemaakt is het ook weer geen straf. Weet je toevallig hoelang ik ze in een emmertje met deksel\gaatje kan bewaren en of ik ze eten moet geven, als je ze bijvoorbeeld twee weken wil verzamelen? Twee weken lang verzamelen is een flinke periode. 't Lijkt me logisch dat ze dan beschutting, eten en water moeten hebben. Misschien kun je wat vinden over een slakkenkwekerij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 9 juni 2014 Delen Geplaatst: 9 juni 2014 @ FincaInSpanje @Raycoupe , s'avonds een schaaltje buiten zetten met een paar poezenbrokjes erin dan hoef je niet eens te zoeken S'avonds staat hier weleens een bakje poezenbrokken buiten en dan ziet het letterlijk zwart van de slakken ik denk dat ik de hele buurt dan wel op slakken saté kan trakteren maar ik ga wel voor een mosseltje lijkt me toch lekkerder gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 9 juni 2014 Delen Geplaatst: 9 juni 2014 @ FincaInSpanje @Raycoupe , s'avonds een schaaltje buiten zetten met een paar poezenbrokjes erin dan hoef je niet eens te zoeken S'avonds staat hier weleens een bakje poezenbrokken buiten en dan ziet het letterlijk zwart van de slakken ik denk dat ik de hele buurt dan wel op slakken saté kan trakteren maar ik ga wel voor een mosseltje lijkt me toch lekkerder gr will Ik had een keer verdunde wijn in m'n drukspuit zitten en doordat het zonnetje erop scheen ontstond druk. Via het overdruk ventiel hoorde ik heel zacht gesis en op die geur kwamen de segrijnsslakken massaal af. Een hele waaier van slakken op weg naar het middelpunt, die sproeier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 30 juli 2014 Delen Geplaatst: 30 juli 2014 Toepasselijk filmpje over urbanfood. Met dit natte weer lopen de rivierkreeftjes over de stoep in Amsterdam. http://www.dichtbij.nl/amsterdam-centrum/regio/artikel/2388907/amsterdamse-grachten-vol-met-rivierkreeftjesaspx.aspx 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 7 januari 2015 Delen Geplaatst: 7 januari 2015 Wil ook wat meer leren over hoe je uit de natuur kan eten. Omdat ik paddenstoelen lastig vind omdat blijkbaar veel soorten op elkaar lijken en je hier dus heel voorzichtig moet zijn ziek ik meer naar andere dingen. Fruit en planten lijkt me al wat makkelijker maar wil ik nog wel wat meer over weten. Hoe smerig ik die slakken er ook uit vind zien ben ik toch getriggerd om ze eens te proberen. Ook hoor ik wel eens wat over wormen. Hebben jullie die wel eens op? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
voordeur Geplaatst: 7 januari 2015 Delen Geplaatst: 7 januari 2015 Offtopic: Een slak is natuurlijk de ultieme prepper. Hij heeft altijd zijn huisje bij zich. Behalve dan een naaktslak, die kun je vergelijken met een dakloze (flauw). Wat zout erop misschien ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 7 januari 2015 Delen Geplaatst: 7 januari 2015 Vandaag las ik onderstaand stukje, dat Dijksma de kiloknallers wil weren. http://www.telegraaf.nl/binnenland/23528236/__Dijksma__weg_met_kiloknallers__.html Nu ben ik zelf niet de slankste, maar hoeveel kiloknallers eet zij zelf dan wel niet. Consuminderen begint bij jezelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus Op 8-6-2014 om 21:12, FincaInSpanje zei: Ik vind het niet zo zeer zielig ze op te eten, maar ze moeten wel blijven leven onder redelijke omstandigheden. Offtopic: Een slak is natuurlijk de ultieme prepper. Hij heeft altijd zijn huisje bij zich. Behalve dan een naaktslak, die kun je vergelijken met een dakloze (flauw). Off Topic.⛔ Haha beste @FincaInSpanje dan zijn wij ook net als een slak, na dat we een keer dakloos zijn geweest door een levensbedreigende buur hebben we een campertje aangeschaft en hebben zo al vele jaren een mobiele dak, en dat is meerdere keren heel goed van pas gekomen. Met twee goed uitgeruste rugzakken, en goed een uitgerust campertje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.