Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ontsnappen met de auto


Zanshin

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi stuk Bolo!

 

Je kan je ramen voorzien van veiligheids folie. Dit werkt in normale situaties inbraak vertragend. Maar zorgt er ook voor dat als je auto bekogeld wordt met stenen het glas niet door je hele auto vliegt.

Op voorgaande pagina werd er gesproken over beton ijzer. Dit is niet mega effectief door de vrij grote gaten. Men kan beter frames maken gebaseerd op de afmeting van de ruiten en deze bespannen met Harmonica gaas. Dit is ideaal vanwege het gewicht en tevens absorbeerd dit type gaas ook de impact.

In combinatie met de veiligheids folie is dit redelijk "bulletproof" voor low risk situaties.

 

Schakel eventuele airbags uit.

 

Komer er dan niet 100000 scheuren i het glas ? Dan kun je toch niets meer zien . Liever dat raam eruit dan alsnog stoppen omdat je niets kan zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Kogelwerendglas is een laminaat heb ik ooit eens ergens gehoord of gelezen . Waarom zou je dan niet zelf in iedergeval op je voor ruit een laminaat van bv een laag plexi of acrylglas met daarop een laag gaas of fijn mazig rooster en dan weer een laag plexi/acrylglas ? Dan hou je de meeste projectielen buiten en je voorruit heel . Gemonteerd in een evt. Op of neerklapbaar frame lijkt het me afdoende .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kogelwerendglas is een laminaat heb ik ooit eens ergens gehoord of gelezen . Waarom zou je dan niet zelf in iedergeval op je voor ruit een laminaat van bv een laag plexi of acrylglas met daarop een laag gaas of fijn mazig rooster en dan weer een laag plexi/acrylglas ? Dan hou je de meeste projectielen buiten en je voorruit heel . Gemonteerd in een evt. Op of neerklapbaar frame lijkt het me afdoende .

 

Leuk idee alleen denk ik dat het een wazige boel gaat worden met die acrylaat.Dat breekt al in tiggen als er iets hards

tegen aan komt.

Die kerels in die Laro hier op de foto zagen ook niks meer,En je kop uit het zijraampje steken??:confused:

Maar die folie is volgens mij wel gunstig ivm de scherven.

Jouw idee lijkt wel wat op reactive armor als op tanks.

 

Hier een leuke update voor je Laro het is een Vehicle Protection Kit zoals gebruikt

in Ierland.

vpk.jpg.99fc26ed21d45dfd919524c22c7a7642.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

acrylaat versplinterd. Voor dit soort toepassingen kun je beter lexan nemen, dit is taai en splinterd niet. Daarnaast is het wat makkelijker te vervormen. Als je het warm maakt kun je het alle kanten op plooien en zelfs over vormen heen trekken. Als je op de sloop eenzelfde vooruit haalt als je auto en je maakt een een grote oven om het lexan te verwarmen, trek je hem mooi in vorm over de vooruit. Dan alleen nog een transparante folie zien te vinden die dubbelzijdig plakt om het lexaan op je originele vooruit te plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Ja, dat wazige beeld was ik ook al bang voor idd. Maar wilde iets maken wat impact van stenen ed. Kon weerstaan door te buigen maar niet te barsten . En gaas werkt , maar vond het nogal hinderlijk bij rijden . Lexaan is misschien beter , ja . Al zou ik tussen voorruit en lexaan wel ruimte houden anders gooien ze die laatste nog in door impakt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

acrylaat versplinterd. Voor dit soort toepassingen kun je beter lexan nemen, dit is taai en splinterd niet. Daarnaast is het wat makkelijker te vervormen. Als je het warm maakt kun je het alle kanten op plooien en zelfs over vormen heen trekken. Als je op de sloop eenzelfde vooruit haalt als je auto en je maakt een een grote oven om het lexan te verwarmen, trek je hem mooi in vorm over de vooruit. Dan alleen nog een transparante folie zien te vinden die dubbelzijdig plakt om het lexaan op je originele vooruit te plakken.

 

Direct op je ruit plakken heeft geen zin,Door de flex zal dan nog je ruit breken.

Ik ga wel voor de VPK als op de foto hierboven,Dit heeft al zijn effect bewezen.

Acrylaat hadden wij op voorraad ik ben blij van die bende af te zijn,Lexaan is inderdaad taaier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat wazige beeld was ik ook al bang voor idd. Maar wilde iets maken wat impact van stenen ed. Kon weerstaan door te buigen maar niet te barsten . En gaas werkt , maar vond het nogal hinderlijk bij rijden . Lexaan is misschien beter , ja . Al zou ik tussen voorruit en lexaan wel ruimte houden anders gooien ze die laatste nog in door impakt .

 

Ja door slap gespannen kippengaas turen is inderdaad vervelend rijden zo.Gaat wel wennen hoor?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Uitstappen?

 

Ja, dat zijn mijn eigen regels. Verder hou je beter de voorgenoemde methodes aan.

Maar zo kan ik beter richten. Heb ik van een jaren 70 hillibilly serie geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Helaas leef ik niet in een televisieserie , anders zou ik a la b.a baracus mijn ouwe landrover van plaatstalen aanhangsels voorzien en toch nog met een bloedgang vooruit komen . Ik zal het moeten doen met de realiteit en de daarin gegeven mogelijkheden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Helaas leef ik niet in een televisieserie , anders zou ik a la b.a baracus mijn ouwe landrover van plaatstalen aanhangsels voorzien en toch nog met een bloedgang vooruit komen . Ik zal het moeten doen met de realiteit en de daarin gegeven mogelijkheden .

 

He, zaten wel net zo lekker een serie te schrijven, wordt je ineens nuchter. :)

 

Voorlopig valt er nog niks te ontsnappen met de auto, in de realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...