Arisaka Geplaatst: 17 november 2012 Delen Geplaatst: 17 november 2012 Ik vond deze... http://www.scribd.com/doc/113634731/Getaway-Driving-Techniques-for-Escape-and-Evasion Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wiener68 Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 Als de weg word geblokkeerd, rij tegen de achtekant van het voertuig aan. Zit gee motor en is dus licht t.o.v de voorkant. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cerdo Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 Je schrijft dit met zoveel kennis , het is net of jij dit elke donderdag middag meemaakt . Kudo's voor @Bolo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cerdo Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 Mooi stuk Bolo! Je kan je ramen voorzien van veiligheids folie. Dit werkt in normale situaties inbraak vertragend. Maar zorgt er ook voor dat als je auto bekogeld wordt met stenen het glas niet door je hele auto vliegt. Op voorgaande pagina werd er gesproken over beton ijzer. Dit is niet mega effectief door de vrij grote gaten. Men kan beter frames maken gebaseerd op de afmeting van de ruiten en deze bespannen met Harmonica gaas. Dit is ideaal vanwege het gewicht en tevens absorbeerd dit type gaas ook de impact. In combinatie met de veiligheids folie is dit redelijk "bulletproof" voor low risk situaties. Schakel eventuele airbags uit. Komer er dan niet 100000 scheuren i het glas ? Dan kun je toch niets meer zien . Liever dat raam eruit dan alsnog stoppen omdat je niets kan zien 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 klopt, dan heb je een versplinterde ruit waar je niks meer door ziet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 Kogelwerendglas is een laminaat heb ik ooit eens ergens gehoord of gelezen . Waarom zou je dan niet zelf in iedergeval op je voor ruit een laminaat van bv een laag plexi of acrylglas met daarop een laag gaas of fijn mazig rooster en dan weer een laag plexi/acrylglas ? Dan hou je de meeste projectielen buiten en je voorruit heel . Gemonteerd in een evt. Op of neerklapbaar frame lijkt het me afdoende . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Kogelwerendglas is een laminaat heb ik ooit eens ergens gehoord of gelezen . Waarom zou je dan niet zelf in iedergeval op je voor ruit een laminaat van bv een laag plexi of acrylglas met daarop een laag gaas of fijn mazig rooster en dan weer een laag plexi/acrylglas ? Dan hou je de meeste projectielen buiten en je voorruit heel . Gemonteerd in een evt. Op of neerklapbaar frame lijkt het me afdoende . Leuk idee alleen denk ik dat het een wazige boel gaat worden met die acrylaat.Dat breekt al in tiggen als er iets hards tegen aan komt. Die kerels in die Laro hier op de foto zagen ook niks meer,En je kop uit het zijraampje steken?? Maar die folie is volgens mij wel gunstig ivm de scherven. Jouw idee lijkt wel wat op reactive armor als op tanks. Hier een leuke update voor je Laro het is een Vehicle Protection Kit zoals gebruikt in Ierland. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
v0ldem0rt Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 acrylaat versplinterd. Voor dit soort toepassingen kun je beter lexan nemen, dit is taai en splinterd niet. Daarnaast is het wat makkelijker te vervormen. Als je het warm maakt kun je het alle kanten op plooien en zelfs over vormen heen trekken. Als je op de sloop eenzelfde vooruit haalt als je auto en je maakt een een grote oven om het lexan te verwarmen, trek je hem mooi in vorm over de vooruit. Dan alleen nog een transparante folie zien te vinden die dubbelzijdig plakt om het lexaan op je originele vooruit te plakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ja, dat wazige beeld was ik ook al bang voor idd. Maar wilde iets maken wat impact van stenen ed. Kon weerstaan door te buigen maar niet te barsten . En gaas werkt , maar vond het nogal hinderlijk bij rijden . Lexaan is misschien beter , ja . Al zou ik tussen voorruit en lexaan wel ruimte houden anders gooien ze die laatste nog in door impakt . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 acrylaat versplinterd. Voor dit soort toepassingen kun je beter lexan nemen, dit is taai en splinterd niet. Daarnaast is het wat makkelijker te vervormen. Als je het warm maakt kun je het alle kanten op plooien en zelfs over vormen heen trekken. Als je op de sloop eenzelfde vooruit haalt als je auto en je maakt een een grote oven om het lexan te verwarmen, trek je hem mooi in vorm over de vooruit. Dan alleen nog een transparante folie zien te vinden die dubbelzijdig plakt om het lexaan op je originele vooruit te plakken. Direct op je ruit plakken heeft geen zin,Door de flex zal dan nog je ruit breken. Ik ga wel voor de VPK als op de foto hierboven,Dit heeft al zijn effect bewezen. Acrylaat hadden wij op voorraad ik ben blij van die bende af te zijn,Lexaan is inderdaad taaier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Gelukkig heeft een laro kleine ruiten . 8 streep dik 451,-- per vierkante meter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Stoppen. Uitstappen. Richten. Raken. Instappen. Om het vuur heen rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Klinkt alsof ik een vlammenwerper mee moet zeulen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ja, dat wazige beeld was ik ook al bang voor idd. Maar wilde iets maken wat impact van stenen ed. Kon weerstaan door te buigen maar niet te barsten . En gaas werkt , maar vond het nogal hinderlijk bij rijden . Lexaan is misschien beter , ja . Al zou ik tussen voorruit en lexaan wel ruimte houden anders gooien ze die laatste nog in door impakt . Ja door slap gespannen kippengaas turen is inderdaad vervelend rijden zo.Gaat wel wennen hoor?. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Stoppen. Uitstappen. Richten. Raken. Instappen. Om het vuur heen rijden. Uitstappen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Klinkt alsof ik een vlammenwerper mee moet zeulen . Welnee dat is je standkachel ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Uitstappen? Ja, dat zijn mijn eigen regels. Verder hou je beter de voorgenoemde methodes aan. Maar zo kan ik beter richten. Heb ik van een jaren 70 hillibilly serie geleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Klinkt alsof ik een vlammenwerper mee moet zeulen . Nee, alleen wat pijlen met dynamiet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Heet geen rambo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ik ook niet. Toevallig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Ja, dat zijn mijn eigen regels. Verder hou je beter de voorgenoemde methodes aan. Maar zo kan ik beter richten. Heb ik van een jaren 70 hillibilly serie geleerd. Wel eens in Belfast geweest? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Nee, alleen wat pijlen met dynamiet. Dukes of hazard was een leuke serie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Helaas leef ik niet in een televisieserie , anders zou ik a la b.a baracus mijn ouwe landrover van plaatstalen aanhangsels voorzien en toch nog met een bloedgang vooruit komen . Ik zal het moeten doen met de realiteit en de daarin gegeven mogelijkheden . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Wel eens in Belfast geweest? Nee, dank je. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 3 december 2012 Delen Geplaatst: 3 december 2012 Helaas leef ik niet in een televisieserie , anders zou ik a la b.a baracus mijn ouwe landrover van plaatstalen aanhangsels voorzien en toch nog met een bloedgang vooruit komen . Ik zal het moeten doen met de realiteit en de daarin gegeven mogelijkheden . He, zaten wel net zo lekker een serie te schrijven, wordt je ineens nuchter. Voorlopig valt er nog niks te ontsnappen met de auto, in de realiteit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.