Dr.Prepper Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 "Het zou volgens Dick Berts wel eens binnen een paar jaar op een stenen tijdperk kunnen uitdraaien. De economische crisis is nu zo groot dat het maar één kant op kan gaan: een faillissement. Volgens Dick kan je maar een ding doen en dat is voorbereiden op wat er komen gaat, het zogenaamde preppen. Grote voorraden voedsel, toiletpapier en kaarsen vindt je in zijn appartement. Ook heeft hij de juiste apparaten in huis gehaald om voortaan primitief door het leven te kunnen gaan. Hij heeft zelfs een waterzuiveraar waarmee hij als het moet, water uit de Amsterdamse grachten kan drinken…." NCRV's themakanaal Spirit24 heeft in haar serie 'Sign of the times' een aflevering gemaakt over "onze" Dick Berts: >> http://www.spirit24.nl/zoeken/#player/info/urn:vpro:media:program:15314573/urn Over Sign of the Times Sign of the Time is een 30 delige serie waarin we in iedere aflevering een persoon aan het woord laten die een gedachte met ons deelt dat past binnen het thema van de Eindtijd. Deze thematiek wordt vanuit allerlei invalshoeken bekeken. Promo Sign of the Times Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 17 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2012 En laat ik ook meteen als eerste reageren: Mooi gesproken weer Dick, en erg mooi weergegeven door NCRV. Complimenten voor beide! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Is dit thema kanaal alleen op internet, of komt het ook op de "televisie" ? Thuis even kijken, ben erg benieuwd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Wat een prachtig gezicht als Dick aan de waterkant zit en net die zwaan z'n koppie over z'n schouder opsteekt. De natuur blijft gewoon z'n gang gaan, wat de mens ook doet.... vat het mooi samen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Mooi stukje en ook weer goed gebracht Alleen toen Dick het gisteravond had over zn vriendinnen en naaimachines had ik wel een ander idee dan die oude trapsinger als te zien op het filmpje Wat dat betreft laat radio meer aan de verbeelding over:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 @Partizan. Ik heb een mooie pas gescheiden buurvrouw. Dus ik bel aan en vraag of ik haar wat mag komen vertellen over koken zonder gas. Nou zegt ze, dat komt slecht uit, de andere buurman zit hier ook en die is wat aan het vertellen over naaien zonder garen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 En binnen 5 post is het topic weer op 'vrijdagmiddag-niveau' beland, maar ik heb wel moeten lachen. Thanks Partizan & Bert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Graag gedaan en het is Partizan& Dick of meneer Berts&Partizan;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Altijd heel confronterend om jezelf zo uitvergroot op tv te zien..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 dick; zie ik nu een kistje claymores? tis een filmpje van 3 minuten ongeveer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Eerst verrassen dan verassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 erg netjes gedaan, dick berts. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Dank je Prepper053. Ik weet niet of 053 voor jou een speciale betekenis heeft en ik weet ook niet of het lastig is om je naam te wijzigen en ik weet ook niet of ik nu geen bemoeizuchtige zeurkous ben. Vast wel. Maar zou je je naam niet kunnen wijzigen in prepper1953? Ik zou dat geweldig vinden. Namen zijn zo belangrijk. Ze spelen een enorme rol. Ook in ons onderbewustzijn. Je naam zelf zou dan al een bijdrage vormen aan het preppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast anoniem Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Dank je Prepper053. Ik weet niet of 053 voor jou een speciale betekenis heeft.. Kengetal Enschede? Het is maar een wilde gok. Of denk je dat prepper053 al 60 jaar oud is ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 He, he, Martin. Ik ben altijd een hybride geweest van het slimste en het domste jongetje van de klas. hg. prepper0223. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 @Dick Berts: Kernachtig verhaal. Geen sensatie, geen zweverig gedoe. Klasse! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 @Pathfinder. Dank je wel. Ik vond zelf die radio uitzending veel leuker. Maar ja, morgen herkansing bij BNN TV, de dag daarop bij de EO TV en vervolgens waarschijnlijk nog de Belgische TV en RadioTV NH. En dan weer gewoon de hele dag domme opmerkingen maken op dit forum jippieee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 @Dick Berts. Je hebt toch een mooi leven, niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Normaal wel, maar nu even niet. Ik heb liever stilte dan zoveel aandacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Altijd leuk om een gezicht te zien bij een forumiaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Dick, Wederom goed te zien, dat je zonder zweverig en tactische onzin laat zien dat voorbereiden best verstandig is. Ik vraag me dan af wat een Jan Modaal of Henk en Ingrid hier van oppakken als ze je op TV zien. Bedankt voor de "normale" manier waarop je dit onderwerp op de buis hebt weten te brengen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Hoi Prepass. Het is niet uitgesloten dat ik je dat binnenkort een beetje kan laten weten. Ruim tien jaar geleden ben ik ook een flink aantal keren achterelkaar op tv geweest. Mensen gaan je dan herkennen en aanspreken op straat. Gelukkig duurt dat niet lang, als je niet regelmatig terugkeert op de buis dan zijn ze je ook zo weer vergeten. Maar mogelijk krijg ik na de paar uitzendingen die vermoedelijk nog volgen, wel wat commentaar te horen. Ik laat het je nog weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 19 september 2012 Delen Geplaatst: 19 september 2012 En laat ik ook meteen als eerste reageren: Mooi gesproken weer Dick, en erg mooi weergegeven door NCRV. Complimenten voor beide! Dank voor de link! De overige filmpjes zijn mijns inziens ook de moeite waard om te bekijken, ook al vind ik er een paar total nutcases (hoi Patrick), het zijn mooie portretten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 http://www.spirit24.nl/zoeken/#player/info/urn:vpro:media:program:15314573 Het zou volgens Dick Berts wel eens binnen een paar jaar op een stenen tijdperk kunnen uitdraaien. De economische crisis is nu zo groot dat het maar één kant op kan gaan: een faillissement. Volgens Dick kan je maar een ding doen en dat is voorbereiden op wat er komen gaat, het zogenaamde preppen. Grote voorraden voedsel, toiletpapier en kaarsen vindt je in zijn appartement. Ook heeft hij de juiste apparaten in huis gehaald om voortaan primitief door het leven te kunnen gaan. Hij heeft zelfs een waterzuivering waarmee hij als het moet, water uit de Amsterdamse grachten kan drinken…. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 Kengetal Enschede? Het is maar een wilde gok. Of denk je dat prepper053 al 60 jaar oud is ? Ik denk dat Dick doelt op dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1953 De grootste SHTF in Nederland sinds WO.2. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.