vheeswijk Geplaatst: 16 december 2014 Delen Geplaatst: 16 december 2014 Lege PET-flessen produceren we zelf in grote hoeveelheden. WTSHTF kunnen we ze ook bekomen binnen de bebouwde kom, stranden, bossen en heiden. PET betekent Poly Ethyleen Tereptalaat, een polyester met de volgende eigenschappen: PET is volkomen gasdicht waardoor het net als Mylar goed te gebruiken is voor voedselopslag in aanwezigheid van een zuurstofadsorber. De gevulde flessen moet men echter bij voorkeur in het donker opslaan. PET laat niet alleen zichtbaar licht door maar ook UV. Dat nadeel heeft Mylar niet. PET laat, zoals hierboven vermeld UV door waardoor het kan worden gebruikt voor de SODIS waterzuivering. Glas is hiervoor ongeschikt. In tegenstelling tot de meeste materialen zal PET éérst krimpen en bij hogere temperatuur pas smelten. Het krimpen geeft ons bepaalde voordelen. Als je een PET-fles doorknipt of snijdt kun je de delen niet in elkaar schuiven. Als je de kniprand even verwarmt in kokend water, dan kun je dat weer wel. Dit biedt mogelijkheden bij allerlei constructies. Verder kun je PET goed knippen, snijden, vouwen en zelfs smelten. Het materiaal is daardoor zeer goed te bewerken. Het boren van PET kan problemen geven, maar je kunt goed boren met een slijpkegeltje in een DREMEL. Ik heb een zo'n volledig mogelijke compilatie gemaakt van toepassingen van PET-flessen die belangerijk zijn WTSHTF. De lijst zal wel erg onvolledig zijn, maar daar is een forum voor. Merk op dat PET vooral hoog scoort in toepassingen in moestuinen (bewaterings-systemen, "Tower gardens", mini-greenhouses, hangtuinen, ontkiemen van zaden, slakken-barrières, enz.) Vaste stof vultrechters voor flessen met schroefdop (PET, glas) SODIS waterzuivering (inline) Doorstroomfilters Micro greenhouse . Vissen vangen met PET-fles Barrière voor slakken Windmolen PET - lint of koord Een schepje Plastic lepel maken Verlichting. Solar Lamp Ontkiemen van zaden 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 16 december 2014 Delen Geplaatst: 16 december 2014 Bookmarked, dankjewel ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 16 december 2014 Delen Geplaatst: 16 december 2014 Ik heb van lege cola flessen eens een buiten armatuur voor een tl.lamp gemaakt. Onderkant van een fles gehaald, en van de volgende fles weer de boven en onderzijde. Herhaal dit en schuif ze dakpansgewijs in elkaar tot je geheel voorbij het TL armatuur bent. Bovenin de dop klein gaatje, snoer erdoor en weer netjes afkitten en klaar ik cheap-ass buiten lamp!! Groene lamp voor sfeer effectje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Verbal Kint Geplaatst: 16 december 2014 Delen Geplaatst: 16 december 2014 Lijkt wel of er een Jedi in je tuin staat @Lekker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 16 december 2014 Delen Geplaatst: 16 december 2014 @Lekker, weet je zeker dat dit geen geheime foto's zijn van de set van de nieuwe Star Wars film? Maar ziet er goed uit. Leuk idee voor van het zomer onder de partytent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 16 december 2014 Delen Geplaatst: 16 december 2014 Dank @vheeswijk kan ik wel gebruiken @Lekker ook een slim idee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Admin Paraatpaal Geplaatst: 20 mei 2021 Admin Delen Geplaatst: 20 mei 2021 Das verdomd handig, ik kreeg wel jeuk van hoe er met dat mes werd gewerkt 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 Leuk filmpje, handig bedacht ! Die meshouder gemaakt met een puntenslijper mesje ( ineen van de andere filmpjes) is wel zo veilig ! Maar ja , een mes heb je natuurlijk wel altijd bij je , dat wel. En een puntenslijper meestal niet..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 21 mei 2021 Delen Geplaatst: 21 mei 2021 3 uur geleden, Ron sr zei: Wat denk je van het kleine mesje van een Victorinox Swiss Army Knife. Nou, daar denk ik wel wat van ! Even op de site gekeken voor de grap , leuke speultjes ! En ja, met dat kleine mesje zal de truc idd ook wel gaan denk ik ,en veilig in elk geval.... Bedankt voor de tip , al gaat -ie me wel geld kosten vrees ik ,maar dat ligt niet aan jou ! groet,mevr.Grijpstra Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 22 mei 2021 Delen Geplaatst: 22 mei 2021 43 minuten geleden, Ron sr zei: Via marktplaats wordt vaag gebruikte exemplaren aangeboden. Ah ja, is ook weer een goeie tip , ga daar eens wat rondneuzen. Maar ik ben natuurlijk weer voor een bepaald model gevallen ,es kijken of dat er ook te vinden is. ! groet m.G. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 23 mei 2021 Delen Geplaatst: 23 mei 2021 16 uur geleden, Ron sr zei: Daar kocht ik Victorinox Outrider: Mes, schaar, zaag met lock voor 30 euro. @Ron sr Oef, je hebt wat in gang gezet met je tip ! Maar ik schakel over naar het topic messen , ga me daar wat inlezen .Evt. reactie zal ik ook daar doen,goed ? groet,mevr.Grijpstra Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Admin Paraatpaal Geplaatst: 31 mei 2021 Admin Delen Geplaatst: 31 mei 2021 @Ron sr Ik heb je topic samengevoegd met een bestaand PET-flessen topic. @Floshtf opperde dit en ik was het er wel mee eens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VioletMoon Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 Deze ook maar even volgen, heb nog tig lege flessen staan hier. 😇 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.