Shadow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 @Wonderland: nog niet echt gebruikt, aangezien ik geen zendvergunning heb. Heb alleen nog wat naar de repeater in Eindhoven geluisterd. Bij een SC in Brabant zal ik hem wel eens meenemen met een paar PMR'tjes, dan kunnen we dan wat testen. (Alleen gaat dat namelijk wat moeilijk... ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 @Shadow Er is in augustus een SC in België. Misschien dat je daar aanwezig kunt zijn? Er zijn geloof ik nog 2 of 3 leden die aan 27mc en communicatie doen die er ook zullen zijn. Wellicht kunnen we daar het één en ander testen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 @Wonderland: Ik las het net, ik zit er serieus aan te denken om daarheen te gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 @Shadow Ik ken geen andere SC's maar de SC in Drenthe (waar de meeste mensen waren die ook naar belgië komen) was onwijs gezellig en leerzaam. Ik ga juist mee naar België omdat ik de mensen nu een beetje ken. Ik weet dat er leden komen met 27mc spullen of pmr porto's voor de kid's enz. Daarom gaf ik je even een voorzetje Ik hoor het wel of je ook komt of niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 @Wonderland: Miscommunicatie, met "ik las het net" bedoelde ik SC België. (Tja, dat krijg je als je een paar dagen niet op het forum zit, wordt er eerst nog gesproken over mogelijkheden in Brabant, is het een paar dagen later opeens definitief in België... ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 @Shadow Is dat een JA van ik kom ook? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 @Wonderland: nog geen definitieve ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Welke bandbreedte is het meest geschikt voor een walkie talkie? Zijn er nog andere specifieke zaken waarop ik zou moeten letten bij de aanschaf van zo'n ding? Ik zie bij apparaten (met een bereik tot 10 Km) 12.5 Khz (bv Motorola TLKR T60) of 446 Mhz (bv Topcom Rc-6402) staan terwijl dan weer de Cobra MT975-2 VP gebruik maakt van de PMR-446 frequentie (bereik 12 Km). Ik ben op zoek naar een nu al te gebruiken durable apparaat met een zo groot mogelijk bereik (lijkt me in ieder geval een logische eis) die ook outdoor gebruikt kan worden. Dus (spat)waterdicht en bestand tegen een ruiger gebruik dan in de woonkamer als babyfoon. Wellicht zijn er ook nog extra te nemen opties voor gebruik van 24 juli 2014 omdat dan volgens @Communicator de ................ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Neemt de meeste advertenties met bereik tot 10Km (sommigen geven zelfs 20Km op) niet serieus. Het kan, maar dan alleen in 100% open/vlak terrein (denk aan meren/zee). In een gemiddelde stad/platteland met bomen/huizen zal het bereik aanzienlijk minder zijn. Ga uit van 5Km in een weide/grasland gebied. 500mtr-3Km in een dicht bebouwde omgeving. Kijk eens op de eerder genoemde bamiporto website. Heeft best goede apparatuur voor een redelijke prijs. Motorola is ook goed, net als Kenwood en nog een paar merken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Of een 27mc porto, wellicht net iets meer mogelijkheden. Check deze thread ook ffe: http://preppers.nl/forum/threads/1428-Walkie-talkies?highlight=walkie+talkie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 13 juni 2013 Delen Geplaatst: 13 juni 2013 Ik heb een paar maanden geleden bij de lidl en set gekocht voor €25.00. Heb deze uitgeprobeerd in de kamer maar verder niet. Voor die prijs kan ik me geen buil vallen, toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Het enige waar je in de praktijk echt wat aan hebt zijn profi portos van o.a. Kenwood en Motorola die de VHF en UHF banden pakken... Vooral die laatste heeft het beste berijk ook in stedelijke omgeving.... Probleem is dat wij als amateurs geen vergunning hebben voor het gebruik van deze aparatuur en de boetes zijn extreem en d'r wordt fors gecontroleert.... Na een SHTF maakt het niet uit, dus heb ik ze ook... Maar ben in het reguliere leven heeel voorzichtig met gebruik want de pakkans als je te lang op 1 plek zit is enorm... Dit soort dingen kost je wel 250,- per set tenzij je heel goed kan shoppen... Voor echt constructieve info gaat er niets boven het forum van http://www.radio-hobby.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Na het lezen van enkele bovengenoemde bestaande posts -en het daarna verder informeren via het net- ga ik toch maar voor 2 Midland Alan 42 portofoons. Ze kosten iid een pak meer dan de walkietalkie sets waar ik naar gekeken heb, ik troost me met de gedachten dat als ik ze volgend jaar dan toch zou willen hebben en ze voor hetzelfde bedrag zou kunnen kopen ik er feitelijk toch meer voor betaald zou hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Of een 27mc porto, wellicht net iets meer mogelijkheden. Check deze thread ook ffe: http://preppers.nl/forum/threads/1428-Walkie-talkies?highlight=walkie+talkie [MOD] Topics samengevoegd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luke Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Ik heb deze: http://www.ebay.com/itm/QUANSHENG-TG-UV2-Dual-Band-VHF-136-174Mhz-and-UHF-400-470MHZ-/111089355684 Kosten omgerekend ongeveer 60 euro en doen bij weinig gebruik 3 dagen met de accu. Vandaag nog een test gedaan met 1 porto aangesloten op een externe antenne en 1 losse met de standaard antenne. Bereik is in de stad dik 4 km. Totaal ben je met kabel en externe antenne van 1 meter nog geen 200 euro kwijt. Goeie investering lijkt me.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reprise2 Geplaatst: 17 juni 2013 Delen Geplaatst: 17 juni 2013 De topcom twintalker 9500 long range is ook een goed optie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gevak Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Weet niet of dit al een keer geplaatst is walkie talkies voor iedereen. De walkietalkiestore.be je hebt al een setje voor 35 euro. Zag zelfs een Motorola set 8km voor 75 euro/midland set 10km 119 euro en nog veel meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 @gevak , er is een heel communicatie gedeelte @Kungfufox wakker worden grapjurk en zet m even in communicatie tot dus verre dat over de porto's de afstanden zijn met de 0,5 watt erg overdreven zeker met de standaard hele kleine antenne een kilometer is al erg gelukkig hebben dit ligt natuurlijk echt aan het terrein dit zijn de zogenaamde pmr (personal mobile radio) of lpd (low power device) porto's 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Nee joh @Kungfufox is nog niet wakker. Als de SHTF in de ochtend uitbreekt merkt hij het pas in de middag......... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gevak Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 @gevak , er is een heel communicatie gedeelte @Kungfufox wakker worden grapjurk en zet m even in communicatie tot dus verre dat over de porto's de afstanden zijn met de 0,5 watt erg overdreven zeker met de standaard hele kleine antenne een kilometer is al erg gelukkig hebben dit ligt natuurlijk echt aan het terrein dit zijn de zogenaamde pmr (personal mobile radio) of lpd (low power device) porto's Sorry hoor ben niet zo bijdehand met een computer en kon communicatie niet vinden. Dit is allemaal nog vrij nieuw voor mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Nee joh @Kungfufox is nog niet wakker. Als de SHTF in de ochtend uitbreekt merkt hij het pas in de middag......... De boog kan niet altijd gespannen zijn . [MOD] Topic samengevoegd met eerder topic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 We hebben hier een eenvoudig setje walkie talkies. We gebruiken die om te gaan wandelen met de kids, als we in het buitenland zijn. Vinden ze nog super ook. Anderzijds zit er ook een functie op die reageert op stemgeluid en dan automatisch gaat zenden. Op die manier gebruiken we de walkie talkies ook als 'babyfoon'. Terwijl de kids zelf het cool vinden. Zo kunnen we in de bar van het hotel of bij de buren ook eens wat drinken terwijl de kids in bed zitten. Ver gaan we nooit weg én we houden toezicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 De boog kan niet altijd gespannen zijn . [MOD] Topic samengevoegd met eerder topic. jij lult wel erg slap af en toe hoor 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 25 juli 2013 Delen Geplaatst: 25 juli 2013 Bereikbaarheid ging vandaag niet goed in Noord Brabant bij de hulpdiensten: http://www.nu.nl/binnenland/3535207/tijdelijke-storing-communicatie-brabantse-hulpdiensten.html Storing op de P2000 en C2000 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 http://www.alecto.nl/media/blfa_files/FR-12NL-FR.pdf Mijn dochter wilde er graag 1 voor haar verjaardag, Dus deze gehaald voor 25 euro ze beweren 5 km Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.