hakin9 Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 sterker nog , wij hadden een telefoon met zogenaamde versleuteling , zoals er tegenwoordig op de meeste zit. bleek ik met simpele scanner de gesprekken dus redelijk te kunnen volgen . onthoud dus, wat via de lucht verzonden wordt , kan eenvoudig uitgeluisterd worden door mensen waarvoor het niet bestemd is . Zelfs 50% van de DECT telefoons is eenvoudig af te luisteren. Ik laat deze truc regelmatig zien op conferenties. http://www.alles-over-afluisteren.nl/dect-telefoons-afluisteren.html een van de vele linkjes op dit gebied Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 Daar komt nog bij dat het gevaar niet zit in meeluisteren, maar uitpeilen. Iemand met een peilapparaat zal een signaal uit kunnen peilen, of hij nou een kringgesprek hoort over gegrilde houtduifborst recepten of dat hij alleen maar een harde ruis hoort. En geloof me, van versleutelde transmissie op een frequentie waar die niet zou horen te zitten, worden mensen heeeel nieuwsgierig van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 12 november 2012 Delen Geplaatst: 12 november 2012 Okee, nou skippen we de encryptie, als nog dan iemand een goede kooptip? Goede kwaliteit met eveneens goede prijs/kwaliteit verhouding? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sfinx Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 Zelfs 50% van de DECT telefoons is eenvoudig af te luisteren. Ik laat deze truc regelmatig zien op conferenties. http://www.alles-over-afluisteren.nl/dect-telefoons-afluisteren.html een van de vele linkjes op dit gebied Ja, ik hoor geregeld telefoongesprekken via de scanner. Je tegenpartij kan dan wel DECT, of vaste lijn toestel hebben maar als de ander gewoon analoog heeft, kun je dat gewoon afluisteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 23 november 2012 Delen Geplaatst: 23 november 2012 de scanner dat zijn de oudere rf telefoons, DECT vang je niet op de gewone scanner. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sfinx Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 Als ik iemand met een draadloze analoge toestel ontvang, en diegene praat met iemand met een vaste of DECT telefoon, kan ik dat gewoon afluisteren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 Okee, nou skippen we de encryptie, als nog dan iemand een goede kooptip? Goede kwaliteit met eveneens goede prijs/kwaliteit verhouding? Heb het al eerder genoemd: http://www.bamiporto.nl Succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 Wij hebben ook een Walkie Talkie en kunnen gewoon de zakelijke en privé gesprekken van onze buurman twee huizen verder afluisteren. Dwars door lagen beton heen. Het ding kostte bijna niets maar is erg goed. Ik durf hem niet eens meer aan te zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 24 november 2012 Delen Geplaatst: 24 november 2012 Heb het al eerder genoemd: http://www.bamiporto.nl Succes Wat een verfrissende site, geweldig... Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sfinx Geplaatst: 25 november 2012 Delen Geplaatst: 25 november 2012 Ja, is zeker de moeite waard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wiener68 Geplaatst: 1 december 2012 Delen Geplaatst: 1 december 2012 Diegene die hier niet mogen zijn vaak te sterk en gaan over andere signalen heen maar in een SHTFS zijn dat volgens mij de beste Dit heeft te maken met het feit dat die op dezelfe frequentie zitten als de hulpdiensten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 2 december 2012 Delen Geplaatst: 2 december 2012 ik ben nogal gecharmeerd van de Wouxun porto's. Heb een UVD1 en twee maal de UVD6. De laatste is ook nog regendicht dus ook geschikt voor buiten gebruik in slechte omstandigheden. Goede accu en kan met een adapter op gewone AA. De lader die bijgeleverd word werkt op 220 en 12 volt en ze zijn niet heel duur voor wat je er voor krijgt. Bereik in het vlakke land, ongeveer 10 kilometer, in bebouwing een kilometer of 3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Teumaat Geplaatst: 27 december 2012 Delen Geplaatst: 27 december 2012 ... http://www.bamiporto.nl ... Zij gooien er een lekkere marge bovenop zeg. Een willekeurige porto die zij voor 79,- euro aanbieden, koop je op DealExtreme voor 22,- Ik heb overigens net deze besteld: http://dx.com/p/100605 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 27 december 2012 Delen Geplaatst: 27 december 2012 @Teumaat inderdaad zijn ze daar goedkoper. Ben benieuwd of je er ook spareparts voor te pakken kan krijgen (extra accu's AA pack, antenne, etc etc) ik hoop dat die baofeng goed werkt, anders kan je 'm weer terugsturen en dat gaat weer weken duren dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Teumaat Geplaatst: 27 december 2012 Delen Geplaatst: 27 december 2012 Tja, dat het terugsturen van producten naar China niet zo handig is neem ik altijd maar voor lief. Het scheelt zo verschrikkelijk veel als je het vergelijkt met Europese webshops. Ook de levertijd vind ik prima. Het voordeel van de zogenaamde bamiporto's is dat ze onder allerlei verschillende namen worden verkocht en dat een hoop leveranciers er ook accessoires voor verkopen. Ook een voordeel is dat Chinezen "andere wetgeving" kennen en dus gewoon PMR porto's verkopen die veel krachtiger zijn dan de in Nederland toegestane 0,5 Watt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sniperman2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 heb er ook een 24 euro maar en een bereik van 8 kilometer een heel handig ding.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vincent Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 ik heb zelf de walkietalkie set van de lidel 8km bereik en 8 karnalen:D en dat voor 24 euro ook heb ik een klein zonnepaneeltje om ze op te laden ik denk dat ze handig zijn voor communicatie wanneer de pluris uitbreekt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
appelflapje Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Let wel op dat het bereik vaak niet realistisch is aangezien dit word gemeten bij optimale omstandigheden. Dus niet tussen gebouwen, geen regen en geen storing. Ik weet er niet gek veel van, maar wellicht is goed om dat van te voren te testen dat je niet met de mond vol tanden staat als er eenmaal iets gebeurt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 ik heb zelf de walkietalkie set van de lidel 8km bereik en 8 karnalen:D en dat voor 24 euro ook heb ik een klein zonnepaneeltje om ze op te laden ik denk dat ze handig zijn voor communicatie wanneer de pluris uitbreekt 8 km is niet haalbaar. Héél misschien op een volledig vlak veld, zonder gebouwen, obstakels etc. onder perfecte weersomstandigheden. Ik werk elk weekend met professionele portofoons, die per stuk zo'n kleine 300 euro zijn. Zelfs bij deze dingen is er erg veel storing onderling. vooral beton houdt veel van het geluid tegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pieterm1 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 wat dacht je van een 27mc zender met goede antenne km berijk en kost enkele tientjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sniperman2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 heb er ook een 24 euro maar en een bereik van 8 kilometer een heel handig ding.. HAHAHA Ik heb die ook toevalig gehaalt serieus man 24 euro van silvercrest zwarte portofoons 8km bereik met 8 kanalen hhhhhhhhh Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sniperman2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 8 km is niet haalbaar. Héél misschien op een volledig vlak veld, zonder gebouwen, obstakels etc. onder perfecte weersomstandigheden. Ik werk elk weekend met professionele portofoons, die per stuk zo'n kleine 300 euro zijn. Zelfs bij deze dingen is er erg veel storing onderling. vooral beton houdt veel van het geluid tegen. hoeveel km zijn jou portofoons? want ik heb aleen porto's van 15 km (MAximaal gevonden en die zijn heel zeldzaam) ken jij portofoons van 40 km ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vincent Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 sniperman2013 mooi ding he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pieterm1 Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 zie je wel communicatie hoeft niet duur te zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 13 februari 2013 Delen Geplaatst: 13 februari 2013 hoeveel km zijn jou portofoons? want ik heb aleen porto's van 15 km (MAximaal gevonden en die zijn heel zeldzaam) ken jij portofoons van 40 km ofzo Dat bedoel ik te zeggen. Voor dat bereik tegen die prijs lijken die walkietalkies veel te mooi om waar te zijn. Die waar ik mee werk zijn dacht ik 5km mits perfecte omstandigheden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.