Tom Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Ze zijn er in een grote enveloppe 2 stuks, maar nu vind ik het zonde om ze uit de vacuum verpakking te halen. wat nu te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Graag wil ik even meer duidelijkheid geven over de houdbaarheidsdatum van de LifeStraw. Deze vraag is ook gesteld hier bij Preppers.nl. Daarom voeg ik deze ook graag even toe bij deze Review. Onze eerste LifeStraw versie had actieve componenten, maar de nieuwste LifeStraw heeft dat niet.  Bij testen is gebleken dat de doorvoer langzaam afneemt bij 1000 liter zeer vuil water, waardoor dit wijst op een passief filtersysteem.  Op dit moment heeft de patenthouder Vestergaard Frandsen een houdbaarheidsdatum van 3 jaar opgegeven, omdat de nieuwe LifeStraw pas 3 jaar op de markt is. Deze datum zal steeds bekeken worden naarmate hij langer op de markt is.  In de LifeStraw zitten draadjes die een beetje vochtig zijn en bij langdurige warmte zullen uitdrogen. Daarom zou je ook 1 x per 2 jaar de LifeStraw even kunnen gebruiken, voor een betere houdbaarheid. Gelukkig zijn de nieuwe LifeStraws nu vacuüm verpakt en hierdoor zal de levensduur veel langer zijn dan die 3 jaar, mits goed opgeborgen op een donkere plek en beneden kamertemperatuur.  Hopelijk heeft mijn reactie voldoende vragen opgelost over de LifeStraw.  Ton Pas, LifeStraw Nederland  Ze zijn dus een beetje vochtig i.v.m de werking, wat te doen als het vriest kunnen ze dan kapotvriezen? Ik heb er 1 in de auto liggen en bij mijn reizen naar hoog gebergte wil het wel flink vriezen, kan de LifeStraw daartegen of moet ik deze vorstvrij bewaren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Graag wil ik even meer duidelijkheid geven over de houdbaarheidsdatum van de LifeStraw. Deze vraag is ook gesteld hier bij Preppers.nl. Daarom voeg ik deze ook graag even toe bij deze Review. Onze eerste LifeStraw versie had actieve componenten, maar de nieuwste LifeStraw heeft dat niet.  Bij testen is gebleken dat de doorvoer langzaam afneemt bij 1000 liter zeer vuil water, waardoor dit wijst op een passief filtersysteem.  Op dit moment heeft de patenthouder Vestergaard Frandsen een houdbaarheidsdatum van 3 jaar opgegeven, omdat de nieuwe LifeStraw pas 3 jaar op de markt is. Deze datum zal steeds bekeken worden naarmate hij langer op de markt is.  In de LifeStraw zitten draadjes die een beetje vochtig zijn en bij langdurige warmte zullen uitdrogen. Daarom zou je ook 1 x per 2 jaar de LifeStraw even kunnen gebruiken, voor een betere houdbaarheid. Gelukkig zijn de nieuwe LifeStraws nu vacuüm verpakt en hierdoor zal de levensduur veel langer zijn dan die 3 jaar, mits goed opgeborgen op een donkere plek en beneden kamertemperatuur.  Hopelijk heeft mijn reactie voldoende vragen opgelost over de LifeStraw.  Ton Pas, LifeStraw Nederland  Door deze post rijzen bij mij nu logischerwijs juist een aantal vragen.  Ik heb mijn Lifestraw vandaag ontvangen.  U stelt dat het nieuwe model vacuüm verpakt hoort te zijn. Maar de mijne zat gewoon in een plastic zakje (niet vacuüm verpakt). Betekent dit dan dat ik een oud model ontving?  Dus ,  Aangezien er sprake is van een "oud model" en "nieuw model", waarvan de werking en samenstelling kennelijk ook behoorlijk afwijkend is :  - Hoe onderscheidt men de twee modellen precies? ( "oude-" en "nieuwe" variant ).  Tevens leer ik nu dat de Lifestraw kennelijk niet onbeperkt houdbaar is? (wat het voor prep-doeleinden dus niet echt geschikt maakt)  - Als het product een beperkte houdbaarheid heeft (3 jaar zoals gesteld), dient er toch op z'n minst een productiedatum op te staan? Ik vind die namelijk nergens terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rembo Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 De ANWB heeft de lifestraw helaas niet meer in de aanbieding. Van de week nog gekeken. Jammer. Ga er toch wel een paar kopen, denk ik. Dankje voor de review.  Ik heb er vandaag 3 besteld bij de ANWB want ze zijn (weer) in de aanbieding! Voor 12 en een halve euri ben je koopman.  Gr,  Rembo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Ik heb er vandaag 3 besteld bij de ANWB want ze zijn (weer) in de aanbieding! Voor 12 en een halve euri ben je koopman.  Gr,  Rembo  Waarschijnlijk is dit nog de oude voorraad versie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Net 2 besteld kan niet wachten tot ik ze binnen heb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Kwam de oude versie niet in een hard-plastic vierkant doosje en de nieuwen van nu in het zachte gesealde plastic? Ik heb nu beide versies.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Ik heb nu beide versies.... Dan ben jij de expert. Het gewicht zou ook iets moeten schelen las ik... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Dan ben jij de expert. Het gewicht zou ook iets moeten schelen las ik... Â Okee okee, ik was te lui om ze naast elkaar te leggen. Toch maar gedaan :-) Inderdaad is degene met het hard-plastic doosje iets zwaarder en een fractie langer dan die anderen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Kijk, nog meer bevestiging van je vermoeden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LifeStraw Nederland Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Beste Advivo,  Op de eerst plaats onze dank voor het vertrouwen dat u hebt geschonken in ons product de LifeStraw. Graag wil ik geruststellen met mijn antwoorden.  Ik heb gezegd dat de verpakking vacuüm is maar heb dat verkeerd uitgelegd. Ik had moeten zeggen ingeseald met lucht erin. De verpakking is niet vacuüm, mijn excuses.  U heeft wel de nieuwe LifeStraw®, want die van u is 49 gram en 22 cm. lang. De oude is 57 gram en 25 cm.  De ANWB heeft een eigenverpakking eromheen laten maken van Travel&Co. En bij PerrySport zit de LifeStraw in blauw transparant doosje.  Onderaan de LifeStraw® staat een nummer gestanst, waarop de product-run staat. Dit is geen datum, maar voor eventuele fabricagefouten kan men via dit nummer alles terugherleiden.  Op onze website (http://www.Life-Straw.nl) hebben we een uitgebreid stuk geschreven over de garantie en houdbaarheidsdatum. Zie bij FAQ: Wat is de garantietermijn op de LifeStraw®?  In vertrouwen u met deze antwoorden voldoende te hebben geïnformeerd en hopelijk ook gerust gesteld, verblijf ik,  Met vriendelijke groet, Ton Pas LifeStraw® Nederland   Door deze post rijzen bij mij nu logischerwijs juist een aantal vragen. Ik heb mijn Lifestraw vandaag ontvangen.  U stelt dat het nieuwe model vacuüm verpakt hoort te zijn. Maar de mijne zat gewoon in een plastic zakje (niet vacuüm verpakt). Betekent dit dan dat ik een oud model ontving?  Dus ,  Aangezien er sprake is van een "oud model" en "nieuw model", waarvan de werking en samenstelling kennelijk ook behoorlijk afwijkend is :  - Hoe onderscheidt men de twee modellen precies? ( "oude-" en "nieuwe" variant ).  Tevens leer ik nu dat de Lifestraw kennelijk niet onbeperkt houdbaar is? (wat het voor prep-doeleinden dus niet echt geschikt maakt)  - Als het product een beperkte houdbaarheid heeft (3 jaar zoals gesteld), dient er toch op z'n minst een productiedatum op te staan? Ik vind die namelijk nergens terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LifeStraw Nederland Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Beste Mandy,  Alleen de ANWB had de oude versie in een eigen verpakking van Travel&Co., De LifeStraw uit het hard plastic doosje is al de nieuwe versie.  In vertrouwen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik,  Met vriendelijke groet, Ton Pas LifeStraw Nederland.  Kwam de oude versie niet in een hard-plastic vierkant doosje en de nieuwen van nu in het zachte gesealde plastic? Ik heb nu beide versies.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LifeStraw Nederland Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Dat klopt Bert, maar wel nog bruikbaar. Ik denk dat de voorraad wel erg geslonken is bij de ANWB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LifeStraw Nederland Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Graag gedaan Ant1. Dit is ook een eenmalige actie. Â Bedankt voor alle informatie, en voor de aanbieding via de prepshop; ik heb er net een paar besteld! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 @alle collega-LifeStraw kopers; ik zat me net te bedenken dat het wel eens een goed idee zou kunnen zijn om bij je straws ook een watervaste stift te bewaren zodat je de straws van de naam van de gebruiker voorzien kan als je ze in gebruik neemt. Dit voorkomt verwarring, is hygienischer qua speeksel en je vermindert de kans op overdragen van eventuele ziektes. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepzel Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Fijn deze review, Thx, ben nog lid tot eind december 2012 van de ANWB (we hebben vorige maand de auto weg gedaan), dus ga ze meteen bestellen. Kijk even in de nieuwe webshop van preppers.nl Namelijk met fikse korting te bestellen! @Simmetje13 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simmetje13 Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Kijk even in de nieuwe webshop van preppers.nl Namelijk met fikse korting te bestellen! @Simmetje13 Â Thx voor tip.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Ik heb net +/- 2000 liter drinkwater door de brievenbus gehad. Â En bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2012 Ik heb net +/- 2000 liter drinkwater door de brievenbus gehad. En bedankt.  Ik hoop dat een goede dweil hebt;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Ik hoop dat een goede dweil hebt;) Â Waterstofzuiger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
matahari Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Is er iets meer bekend over de shelf-life van 3 jaar. Oftwel als deze 3 jaar niet gebruikt is: niet meer gebruiken ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
matahari Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Is er iets meer bekend over de shelf-life van 3 jaar. Oftwel als deze 3 jaar niet gebruikt is: niet meer gebruiken ? Â sorry: Op de site van Life-Straw staat een zeer goede uitleg hierover !! Â http://www.life-straw.nl/nl/veelgestelde-vragen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lucifer Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Ik was vandaag bij anwb daar is de life straw 1 plus 1 gratis, maar ik las op het pakje dat deze alleen gebruikt kan worden voor op de camping en in het buitenlamp cq kraanwater? Hoe zit dat nu , kan je er dan wel uit een rivier drinken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PRVI Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Ik was vandaag bij anwb daar is de life straw 1 plus 1 gratis, maar ik las op het pakje dat deze alleen gebruikt kan worden voor op de camping en in het buitenlamp cq kraanwater? Hoe zit dat nu , kan je er dan wel uit een rivier drinken? Â Jammer dat er niet bij staat op welke camping en een buitenlamp en kraanwater lijkt me ook niet je van het Uit een rivier drinken moet je ook even bekijken,bv.in Leverkuesen an der rijn an der overloop van de Bayer werken lijkt me dit niet echt een aanrader zoek een schoon meer (regenwater opvang ed.)of ven of spring dan komt het goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Ik was vandaag bij anwb daar is de life straw 1 plus 1 gratis, maar ik las op het pakje dat deze alleen gebruikt kan worden voor op de camping en in het buitenlamp cq kraanwater? Hoe zit dat nu , kan je er dan wel uit een rivier drinken?  Kom er maar in @LifeStraw Nederland  De 1 plus 1 gratis zal ongetwijfeld nog de oude voorraad zijn en oude type. Maar natuurlijk prima aanbieding van de ANWB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.