Pr3pper Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Vanmiddag was de stroom voor twee uur uitgevallen. Zo als wij preppers zijn, hebben wij hier geen probleem mee. mijn vriendin moest haar vlees bakken voor avonddienst. zo hebben we even snel een fornuis in elkaar getoverd. had trouwens even het gasstelletje niet bij de hand maar dit ging zeker perfect! Greetz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 waar brand je nu mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2015 waar brand je nu mee? bio-ethanol. heb er ook een kachel van en heb een aantal flessen op voorraad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Ik vraag mij af waarom iedereen perce wil gaan koken van zodra de stroom uit valt . Waar ik woon en voorzover ik mij kan herinneren is hier de stroom nog nooit langer dan 2.30u uitgevallen . en die tijd is gemakkelijk te over bruggen zonder eten of met een koude hap . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Ik vraag mij af waarom iedereen perce wil gaan koken van zodra de stroom uit valt . Waar ik woon en voorzover ik mij kan herinneren is hier de stroom nog nooit langer dan 2.30u uitgevallen . en die tijd is gemakkelijk te over bruggen zonder eten of met een koude hap . tsja, ze zat krap met tijd en de stroomstoring was pas begonnen... tevens is t altijd leuk om even uit te proberen of het allemaal werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 tsja, ze zat krap met tijd en de stroomstoring was pas begonnen... tevens is t altijd leuk om even uit te proberen of het allemaal werkt. Leuk opgelost lijkt mij zo. Over op hout als de ethanol op is? ben ik vandaag zelf mee bezig geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Leuk opgelost lijkt mij zo. Over op hout als de ethanol op is? ben ik vandaag zelf mee bezig geweest. Bedankt! En ja daarvoor ben ik bezig met iets van een brander te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobber Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Jaren op the Philippines gewoond...daar noemden we dat Brown Out..Leven gaat gewoon door na een stroomuitval. Kaarsje erbij en koken maar..vooral hout en kerosinestove. Dat laatste walmt wel een beetje maar dan heb je ook wat. Maar bio ethanol werkt ook goed. Dus met een goed gevulde maag aan het werk! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Jaren op the Philippines gewoond...daar noemden we dat Brown Out..Leven gaat gewoon door na een stroomuitval. Kaarsje erbij en koken maar..vooral hout en kerosinestove. Dat laatste walmt wel een beetje maar dan heb je ook wat. Maar bio ethanol werkt ook goed. Dus met een goed gevulde maag aan het werk! Yes! Bio ethanol is ideal, geen vieze dampen en amper zwarte aanslag onder de pan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Koken op electra ? Bij een stroomstoring snel de klos. Gasuitval ? Ook lastig. Haal een Chineesje af Hier liggen Primus gasbrander en Coleman benzinebrander voor handen. En gasbussen. En benzine. Leuk voor outdoor. Ook leuk voor thuis. Just in case... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Ja koken op elektra is dan inderdaad lastig. Maarja bij de standaard tegenwoordig is alles lastig zonder elektra... wilde ook nog de wasmachine gebruiken, maar dat hield toen al snel op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Ja koken op elektra is dan inderdaad lastig. Maarja bij de standaard tegenwoordig is alles lastig zonder elektra... wilde ook nog de wasmachine gebruiken, maar dat hield toen al snel op Beetje prepper heeft ook voldoende schone (onder)-kleding in huis En anders kun je een onderbroek 4x dragen. 1x voorwaarts, 1x voorwaarts binnenste buiten. 1x achterwaards, 1x achterwaards binnenste buiten. Genoeg voor 4 dagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Beetje prepper heeft ook voldoende schone (onder)-kleding in huis En anders kun je een onderbroek 4x dragen. 1x voorwaarts, 1x voorwaarts binnenste buiten. 1x achterwaards, 1x achterwaards binnenste buiten. Genoeg voor 4 dagen Ja vandaar dat ee ook gewassen moest worden....:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 12 mei 2015 Delen Geplaatst: 12 mei 2015 Beetje prepper heeft ook voldoende schone (onder)-kleding in huis En anders kun je een onderbroek 4x dragen. 1x voorwaarts, 1x voorwaarts binnenste buiten. 1x achterwaards, 1x achterwaards binnenste buiten. Genoeg voor 4 dagen Dan hoef je ook geen DEET meer te gebruiken want alle insecten in jouw buurt slaan spontaan op de vlucht. Alle mensen ook trouwens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobber Geplaatst: 13 mei 2015 Delen Geplaatst: 13 mei 2015 ik heb net mijn primus onmifuel verkocht...ga terug naar de eenvoud..alleen maar hout Al die benzines, colemanfuel etc..word zolangzaam aan onbetaalbaar. Bioethanol is nog lekker geodkoop..voldoet ook prima in de Trangia. Als backup En aanslag maak ik me niet druk om... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 13 mei 2015 Delen Geplaatst: 13 mei 2015 ik heb net mijn primus onmifuel verkocht...ga terug naar de eenvoud..alleen maar hout Al die benzines, colemanfuel etc..word zolangzaam aan onbetaalbaar. Bioethanol is nog lekker geodkoop..voldoet ook prima in de Trangia. Als backup En aanslag maak ik me niet druk om... Al je eieren in één mandje? Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobber Geplaatst: 13 mei 2015 Delen Geplaatst: 13 mei 2015 inderdaad..hout en anders back up alcoholstove....maarja dit laatste gebruik ik niet veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Abiyah Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Wij koken gewoon op gas uit van die grijze flessen, met 10,5 kg elk. Normaal hebben we er altijd 2, waarvan 1 in gebruik en éentje vol voor wanneer de eerste leeg is. We doen ongeveer 2 manden, soms ietsje langer et zo'n fles. Voor dagelijks intensief gebruik, koken, afwassen, lichamsreiniging, etc. Maar geen verwarming dus. . Wij hebben vorige week 2 extra flessen gekocht. De gasprijs is op dit moment erg laag, dus een vulling voor 2 á 2,5 maand kost ruim 16 euri. We hebben nu dus tussen de 8 á 10 maanden gas. Wanneer we heel zuinig zouden doen redden we 1 jaar. Daarna over op hout..... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zer0Day Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Wij zijn (als beginnende urban preppers) ook aan het uitkijken voor een alternatief om op te koken. Koken op gas lijkt ons het beste alternatief. Alleen vind ik die grote gasflessen zo onhandig om in de keuken aan zo'n Campingaz "ish" toestel te hangen. Wat raden jullie aan? Tips voor een specifieke aankoop? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik ben ook urbanprepper, heb dan genoeg bio-ethanol als verwarmingish en een campingaz en een rocketstove zelf gemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nebreg Geplaatst: 31 augustus 2015 Delen Geplaatst: 31 augustus 2015 Wij zijn bijna aan de 100kg briketten en 30kg houtskool om te beginnen. Houtskool kunnen we ook zelf maken op zonne-energie (en dat wil ik in de winter ook nog proberen). We hebben eens geprobeerd pannenkoeken te bakken op een hobo stove. Dat viel erg tegen. Een gaspit op de laagste stand bakte veel harder dan de stove die met 6 bijna withete briketten niet beet te pakken was. Ik vermoed dat enige oefening noodzakelijk is Is hier een kookboek voor? Heeft iemand hier ervaring? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EddyCorleone Geplaatst: 1 september 2015 Delen Geplaatst: 1 september 2015 Ik heb ook +/- 100kg briketten maar zocht nog wat om binnenshuis te gebruiken, bio ethanol is een hele goede inderdaad. Bedankt voor de tip. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.