JJ&A Geplaatst: 21 mei 2015 Delen Geplaatst: 21 mei 2015 Kijk..vele zaken kunnen even helpen om een radiator aan de buitenzijde !! even dicht te houden. Maar niet te vergeten dat er ook druk komt op het water in een radiator dus veel van die producten uit oma's tijd zullen er gewoon weer uitgedrukt worden. (hahah leuke woordkeuze voor de paardenpoep ) Vijgen kan verwarring geven, het spul is niet te pruimen naar mijn gevoel. Nog grappiger is dat de de paardenpoep er voor dan voor tweede keer word uit gepoept, en dit keer zonder scheetjes. Groet, J.J Ps, met reinigen van het koper en dan hardsolderen, zou ook een optie kunnen zijn, handig om een autogeen installatie te hebben, heb ik gehad om een T3 te restoren, mooi werk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 21 mei 2015 Delen Geplaatst: 21 mei 2015 Ook van horen zeggen dat een klein lek in de radiator kan worden gedicht door de inhoud van een ei via de dop erin te doen. Je bedoelt uit de dop en er dan in. Gr, J.J Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 25 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2015 Ben zelf op zoek naar een 12Volt compressor voor de vakantie om de autobanden op te pompen als er geen tankstation in de buurt is. De Black+Decker ASI500 kost iets van 90 euro en kan op 12V en heeft een eigen accu om snoerloos te werken. Nu zag ik deze en lijkt met wel een goede keuze, zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Black & Decker Air Station ASI500 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Nu zag ik deze en lijkt met wel een goede keuze, zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Ik kan je geen advies geven wat betrteft compressoren, maar ik weet wel dat Black & Decker een prutmerk is. Je moet dus de afweging maken tussen prijs en kwaliteit/gewenste levensduur/hufterproofheid. In mijn optiek kun je beter 90 uitgeven aan een eenvoudige (tweedehands) compressor/pomp zonder interne accu en elektronica die tegen een stootje kan, dan een multi-inzetbare compressor/starthulp/zaklamp/magnetron/plasmasnijder met veel gevoelige onderdelen. Begrijp me niet verkeerd: ik heb ook een paar spullen van B&D (oa. een druppellader voor mijn motorfiets), maar ik laat er niet mijn leven van afhangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Ben zelf op zoek naar een 12Volt compressor voor de vakantie om de autobanden op te pompen als er geen tankstation in de buurt is. De Black+Decker ASI500 kost iets van 90 euro en kan op 12V en heeft een eigen accu om snoerloos te werken. Nu zag ik deze en lijkt met wel een goede keuze, zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Black & Decker Air Station ASI500 Als alternatief: Wij hebben wel een bij een fietsenzaak in de buurt een fietspomp gekocht met 2 soorten ventielaansluitingen, 1 voor smalle fietsventielen en 1 voor auto- en andere ventielsoorten van die maat. Beide aansluitingen zitten op een T-stuk, de pomp doet het al jaren verrassend goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 28 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2015 @Two Socks Kun je met een handpomp ook autobanden oppompen? en hoelang duurt dit dan dus van leeg naar vol. En wat is de max druk die je kunt halen. Ik heb minimaal 2.5 bar nodig maar 4.00 bar is beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 @Two Socks Kun je met een handpomp ook autobanden oppompen? en hoelang duurt dit dan dus van leeg naar vol. En wat is de max druk die je kunt halen. Ik heb minimaal 2.5 bar nodig maar 4.00 bar is beter. Ja, dat kan http://www.dumpert.nl/mediabase/6656207/21d4f7b5/ondertussen_in_utrecht.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Ik heb al 10 jaar eentje dat je aansluit op de batterij van de auto,blaast een band zeer snel op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 28 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Ja, dat kan http://www.dumpert.nl/mediabase/6656207/21d4f7b5/ondertussen_in_utrecht.html Kon niet zien tot hoeveel bar de pomp ging. Kun je dat inschatten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 28 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Ik heb al 10 jaar eentje dat je aansluit op de batterij van de auto,blaast een band zeer snel op. Welk merk en type? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Kon niet zien tot hoeveel bar de pomp ging. Kun je dat inschatten? Nee, dat kan ik niet. Een gebruikelijke spanning voor autobanden is 2 tot 2,5 bar. Wat moet je met een pomp die 4 bar aankan ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Nee, dat kan ik niet. Een gebruikelijke spanning voor autobanden is 2 tot 2,5 bar. Wat moet je met een pomp die 4 bar aankan ? Fietsbanden staan onder een veel hogere druk. Je zit zo aan de vijf bar, voor een tubeless racefietsbandje wel 7 bar. Fietspompen kunnen dus met gemak die 4 bar aan, best handig, want bv. voor een karretje/caravan moet het ook wat hoger. Met zo'n goedkope fietspomp van de Action kan ik prima mijn autobanden oppompen, ik vertrouw alleen de manometer niet tot op de tiende bar nauwkeurig, dus controleer mijn bandenspanning meestal niet op deze manier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Ik heb zo een voetpompje voor autobanden. Kost heel weinig en zeer efficiënt. https://www.top-zwembadshop.nl/voetpomp-enkel?gclid=CjwKEAjw-ZqrBRDt_KjhjcbzhhISJAAlRGvlsvy0VgRk5SFjGeoHU7ZP-RwM9rCj1v7NuGfXLTUE-hoC7MHw_wcB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 28 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Caravans (nieuwe modellen), camper 4 bar nodig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 28 mei 2015 Delen Geplaatst: 28 mei 2015 Ik kijk morgenvroeg in de auto welk merk.Heeft al dikwijls dienst gedaan,ook voor aanhanger als die te zwaar geladen was en banden te weinig in was.Oke ik was overladen,woog alles samen meer dan ahum 6 ton. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 29 mei 2015 Delen Geplaatst: 29 mei 2015 Viair 300p portable compressor,12v. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 29 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2015 Viair 300p portable compressor,12v. Bedankt voor de info. zie dat Viair een goed merk is vooral in de 4x4 wereld. Is gewoon in NL te koop. Denk dat ik voor deze ga http://www.hemcar-trekk4x4.nl/a-38073366/portable/viair-85p-portable-compressor/ Is nauwelijks duurder dan de chinese zooi van Conrad en Bol en vele male betere werking. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 29 mei 2015 Delen Geplaatst: 29 mei 2015 @Two Socks Kun je met een handpomp ook autobanden oppompen? en hoelang duurt dit dan dus van leeg naar vol. En wat is de max druk die je kunt halen. Ik heb minimaal 2.5 bar nodig maar 4.00 bar is beter. Ja je kan met gemak autobanden oppompen zoals hierboven al meerdere keren is vermeld, het is niet super snel maar wel zeer betrouwbaar. Volgens mij heb ik wel eens 5 bar gepompt met dat ding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 29 mei 2015 Delen Geplaatst: 29 mei 2015 Bij moderne wagens kun je niet zo veel meer aan de motor doen, zegt men. Toch heb ik verschillende keren een auto van uit de noodloop (bij storing gaat de auto niet harde dan 60km/uur) weer voor een tijd in orde gekregen. Bij oranje motor lampje kun je bij de boord computer/blackbox de stekker(s) 10 seconde los trekken. Komt de storing terug dan kun je de verschillende sensoren testen zoals de MAF, lucht, EGR, enz door ze los te trekken. Boord computer neemt dan een gemiddelde waarde en zal met ietsje Pietje verminderde power of minder fijn afgesteld zijn weg naar huis vervolgen. De meeste sensoren kun je zonder, behalve de krukas sensor, deze heb je echt nodig voor je motor management. Natuurlijk wel zo snel mogelijk naar een garage voor het uitlezen van je probleem (welk weg is na het resetten ) Ik ben geen auto specialist maar volgens mij hebben alle moderne auto's , van zeg 2000 en jonger, een mogelijkheid om de storingcodes die bij dat oranje motor lampje horen uit te lezen. Ja je kan naar de garage maar vaak kan je het zelf ook. Wat je moet doen bestaat uit 2 stappen. De eerste dat je de storingcode uit je auto moet weten. Helaas is dit per merk verschillend maar ik denk dat je dit wel bij de garage van je merk kan opvragen of anders op internet kan opzoeken. Toch even een voorbeeld Als je de code hebt dan kan hiermee aan de slag. Gelukkig hebben ze een keer afgesproken dat alle codes voor alle autos gelijk moeten zijn. Dus de ene code voor een storing een merk auto is gelijk aan dezelfde storing in een ander merk auto. Temminste als het om een universeel onderdeel gaat, als het een onderdeel dat door een fabrikant specifiek is gemaakt dan niet. http://www.gerritspeek.nl/obd/obd.html Maar wat deze fout code betekend kan je natuurlijk heel makkelijk weer vinden op bv het internet. bv http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/21/0/genericmanufacturer-obd2-codes-and-their-meanings Dan is je auto natuurlijk nog niet gemaakt maar dan heb je wel een idee wat het kan zijn. De belangrijkste codes komen als eerste en de minder belangrijke later maar het wil niet zeggen dat de minder belangrijke de belangrijke fout code kan veroorzaken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 15 juni 2015 Delen Geplaatst: 15 juni 2015 Reparatie lekke radiateur. Van het weekend met mijn broers een mini SC in het bos ergens in Duitsland. Uiteraard om ons 4x4 skills te testen en uit te breiden! Na een half uurtje terrein rijden hebben we aan een van de auto's een radiator lek. Het water stroomt er uit!! Eieren er in... Werkt niet!! Dan maar de boel los slopen om te kijken of we het gat kunnen dichten. Het blijkt in de voorste core te zitten en ook nog aan de zijkant onder in. We besluiten de core los te knippen en onder en boven de leiding om te vouwen en dicht te knijpen. Dit werkt deels, maar er drupt nog steeds wat water uit. Dan nog een flesje er in met Rad Weld wat ik nog in mijn SHTF kist heb liggen. Dan blijkt de radiator dicht te zijn en kunnen we rijden Einde van de middag begind hij weer op de zelfde plek te lekken, dan maar vloeibare pakking er in en aan het bier. Morgen maar eens verder kijken... De volgende morgen is de radiator dicht, en dat blijft hij de rest van de dag. We hebben heerlijk gereden en gekampeerd, volgende keer nemen we een radiator mee (voor mijn broertje) [ATTACH=CONFIG]19068[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19069[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19071[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19070[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19072[/ATTACH] 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anonimoes Geplaatst: 15 juni 2015 Delen Geplaatst: 15 juni 2015 vette 88" series III lightweight (commando), radio editie?? alles 24V of gewoon 12? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 15 juni 2015 Delen Geplaatst: 15 juni 2015 Is denk ik FF fursten forest in duitsland. De series 3 is 88 burger,en de lw altijd 24 volt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.