Advivo Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Zoals waarschijnlijk de meesten onder ons, heb ik in mijn B.O.B. een aantal wegwerp aanstekers. Vandaag kwam ik er achter dat één van mijn aanstekers gewoon helemaal leeggelopen was... (daar kom ik dus liever nu achter dan ná de SHTF!) Waarschijnlijk omdat het gas hendeltje (hoe noem je dat ding ) bekneld heeft gezeten en ingedrukt werd. (door beweging / andere voorwerpen in mijn B.O.B.) Heb er een mooie oplossing voor bedacht om dit in de toekomst te voorkomen : De aanstekers voorzien van een stukje krimpkous. ( bekend uit de electronica , kunststof hulsjes die strak krimpen door ze te verwarmen ). Dat zal in de toekomst dus niet meer gebeuren. Zie afbeeldingen : 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Mooie oplossing, wel oppassen met het omheen doen anders lopen ze nu al leeg. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Ik vraag mij af of het weldegilijk werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Ik vraag mij af of het weldegilijk werkt. Dat werkt wel. Leuke oplossing @Advivo . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Dat werkt wel. Leuke oplossing @Advivo . Ok jou geloof ik ga het ook eens proberen . Heb enkel zwarte krimpkous. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Ok jou geloof ik ga het ook eens proberen . Heb enkel zwarte krimpkous. Als het maar een beetje dikke is. Zwarte kous. (tot vanavond weer) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Ik vraag mij af of het weldegilijk werkt. Werkt echt prima. Ik kan het gas hendeltje absoluut niet indrukken door de krimpkous heen. Door de zijdelingse druk wordt het hendeltje zelfs naar boven gedrukt. En de krimpkous plooit er helemaal omheen (ook eronder, ook al zie je het op de foto niet zo goed). Het is ook vrij dikke krimpkous (0,5mm of zo?) Dus het geheel is vrij solide. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Je zou eventueel, voordat je de krimp kous of binnenband erom heen doet, tussen de rand en het gas hendeltje, een klein stukje plastic of hout kunnen plaatsen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Een simpele tie-wrap werkt ook prima: http://preppers.nl/forum/threads/10136-DIY-Goedkope-en-eenvoudige-sleutelhanger-aansteker 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 pas ermee op. Een aansteker loopt soms ook leeg als de knop zijwaards of omhoog word bewogen. Probeer maar eens bij zo'n aansteker wat te rommelen met knop. Beter is het om de aansteken in een doosje te stoppen bij wat ander vuurmaak spul bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Mooie oplossing!! Ga er vanavond meteen een paar maken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 pas ermee op. Een aansteker loopt soms ook leeg als de knop zijwaards of omhoog word bewogen. Probeer maar eens bij zo'n aansteker wat te rommelen met knop. Beter is het om de aansteken in een doosje te stoppen bij wat ander vuurmaak spul bijvoorbeeld. Inderdaad, waarom ingewikkeld maken, als het simpel kan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 je kan ook een ty wrap gebruiken die onder het drukplaatje doen. die kan je er ook weer op en af schuiven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Beter is het om de aansteken in een doosje te stoppen bij wat ander vuurmaak spul bijvoorbeeld. Inderdaad, waarom ingewikkeld maken, als het simpel kan? Ze zaten (toen er één leeg raakte) dus juist "in een apart doosje" , mèt "wat ander vuurmaak spul" . . . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Ze zaten dus juist "in een apart doosje" , mèt "wat ander vuurmaak spul" . . . ik vind het alsnog een goede oplossing. natuurlijk zijn er ook andere manieren maarja niet iedereen loopt ook op dezelfde manier dus ieder zn eigen ding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 @Advivo Ik heb dit altijd gedaan door er een aantal keren een stukje isolatietape erom heen te wikkelen , krimpkous is een mooie oplossing enkel als je dat los wil maken met verkleumde vingers en een mesje lijkt het me wat gepriegel . Wat dat betreft is isolatie tape handiger lijkt me (doe altijd de laatste 2 cm dubbelvouwen zodat je altijd een begin heb bij het losmaken ) plus je kan dat verschillende keren toepassen en je hebt gelijk tape voorhanden . gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2015 @Advivo Ik heb dit altijd gedaan door er een aantal keren een stukje isolatietape erom heen te wikkelen , krimpkous is een mooie oplossing enkel als je dat los wil maken met verkleumde vingers en een mesje lijkt het me wat gepriegel . Wat dat betreft is isolatie tape handiger lijkt me (doe altijd de laatste 2 cm dubbelvouwen zodat je altijd een begin heb bij het losmaken ) plus je kan dat verschillende keren toepassen en je hebt gelijk tape voorhanden . gr will Dat is ook een goede tip ja. Betreffende het verwijderen van de krimpkous : Ik heb er een kleine 'V' in geknipt. Met heel weinig moeite scheur je het zo open. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 @Advivo dat V'tje is een slimme truc , voor lange duur opslag is je krimpkous zeker erg handig gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Is het niet gewoon zo dat wegwerp aanstekers, zeker de goedkopere zoals op jouw foto's, altijd een beetje zweten of zo, dus bij lang laten liggen zijn ze uiteindelijk een keer leeg? Voor in me BOB en ook voor dagelijks gebruik heb ik altijd de BIC aanstekers, dat blijven nou eenmaal de beste. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 16 februari 2015 Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Is het niet gewoon zo dat wegwerp aanstekers, zeker de goedkopere zoals op jouw foto's, altijd een beetje zweten of zo, dus bij lang laten liggen zijn ze uiteindelijk een keer leeg? Volgens mij niet, ik heb aanstekers van minimaal 10 jaar oud die gewoon nog vol zijn. Zelfs een aantal nog oudere (met opdruk / herinneringen) die min of meer leeg zijn door gebruik maar toch nog een zwak vlammetje willen geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2015 Is het niet gewoon zo dat wegwerp aanstekers, zeker de goedkopere zoals op jouw foto's, altijd een beetje zweten of zo, dus bij lang laten liggen zijn ze uiteindelijk een keer leeg? Voor in me BOB en ook voor dagelijks gebruik heb ik altijd de BIC aanstekers, dat blijven nou eenmaal de beste. Beide aanstekers die je op de foto ziet, zitten al sinds eind jaren '80 in m'n B.O.B ... Nog net zo vol als nieuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.