Changing the mindset Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Hey mensen, ik ben sinds vandaag in het bezit van een naar mijn weten oerhollandse (edit: het is een Duitse;)) Ideal Brenner"20! Enorm gaaf en functioneel lontmeganisme met bijna nieuw lont. Draaiende delen functioneren uitstekend en het reservoir is ongebutst (hanglamp). Enige nadeel dat er geen glas bijzit. Daar moet ik nog even achteraan. Ik heb het getest, de vlam komt goed op, moest 'wennen' aan zo lang niet gebruikt te zijn. Zonder glas was er wel een onjuiste verbranding vanwege de windstroom Ben er tot op heden best blij mee.:-) Raad maar hoeveel ik er voor moest neertellen;-) Groetjes, CtM [ATTACH=CONFIG]13519[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]13520[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]13521[/ATTACH] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 OOOOh, een hanglamp op olie...die wil ik ook ooit nog eens. Ik ben jaloers op je CTM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Leuk CTM ! Tientje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Mooie lamp . Dat heb ik nog niet . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 OOOOh, een hanglamp op olie...die wil ik ook ooit nog eens. Ik ben jaloers op je CTM Jaaa, leuk he! Kan em ook uit de houder halen en als staande lamp neerzetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Leuk CTM ! Tientje? Zeker! Wel wat meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 @Geert: Schaam je!!! @Changing the mindset: Mooie lamp! Zo'n glaasje moet nog wel redelijk makkelijk aan te komen zijn. Ik moet voor m'n staande olielamp ook nog een nieuw glaasje bestellen, is een keer kapot gevallen. (Lees: één is geen, et cetera) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Zeker! Wel wat meer. Mooie lamp hoor. 25 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Mooie lamp . Dat heb ik nog niet . Lol, ikke eerst ook niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 @Changing the mindset http://www.mavaka.com/petroleum-lonten-olielamp-art.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Mooie lamp hoor. 25 Correct! Ik kwam exemplaren van hetzelfde merk tegen in een klein zaakje een dorp verderop. Daar waren ze ouder/lelijker en duurder (27,50)dan de mijne, wel met glas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Correct! Ik kwam exemplaren van hetzelfde merk tegen in een klein zaakje een dorp verderop. Daar waren ze ouder/lelijker en duurder (€27,50)dan de mijne, wel met glas. Gaaf hoor! Check die link even. Onderaan de bladzijde staan diverse soorten glazen. Dan kan je gelijk wat lont bestellen, als je toch bezig bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 4 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Gaaf hoor! Check die link even. Onderaan de bladzijde staan diverse soorten glazen. Dan kan je gelijk wat lont bestellen, als je toch bezig bent. Ga ik zeker doen. Bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 @Changing the mindset http://www.mavaka.com/petroleum-lonten-olielamp-art.html moest @Raycoupe geen trekbel hebben? http://www.mavaka.com/trekbel.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 moest @Raycoupe geen trekbel hebben? http://www.mavaka.com/trekbel.html Hij is net onderweg vanuit Hongarije nu. Van die trekbel weet ik niet, maar die site kent hij wel. Ik heb die link van hem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 Een 20 linie ideal brander is een mooie goede brander maar ook een stevige drinker. Deze (hang) olielampen zie je vaak op rommelmarkten, kringloop en marktplaats. Niets mis mee mits compleet en niet geëlektrocuteerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 een naar mijn weten oerhollandse Ideal Brenner"20! Den Haan in Rotterdam http://nl.wikipedia.org/wiki/Metaalwarenfabriek_Den_Haan_Rotterdam_B.V.. 1992 werd met de Duitse firma Brökelmann (BJB) over overname van de 20” Ideal - petroleumbrander onderhandeld. Genoemde firma, sinds 1884 producent van deze petroleumbrander, had besloten tot het stopzetten van de productie. ... niet echt 'oer' maar wel 'degelijk' duitse achtergrond Hele leuke lamp! leuke prijs ook, goed gedaan! Glaasjes zijn goed te vinden. Een hangende lamp zou ik er ook nog wel eens bij willen hop, die d'r ook bij http://www.dhr.nl/index.php?itemID=298743&categoryID=1&subcategoryID=3&node=2 kan je op de fiets halen, ook heel Hollands Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 Gaaf hoor! Check die link even. Onderaan de bladzijde staan diverse soorten glazen. Dan kan je gelijk wat lont bestellen, als je toch bezig bent. Maar geen afmetingen en prijzen :-( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 Mooie aankoop @Changing the mindset ! Kijk ook hier eens voor meer info: http://hytta.de/produktindex.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 Maar geen afmetingen en prijzen :-( Kwestie van bellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 5 oktober 2014 Delen Geplaatst: 5 oktober 2014 gefeliciteerd met je aanwinst! Mooie lamp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 6 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2014 Dankjewel!:-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 11 oktober 2014 Delen Geplaatst: 11 oktober 2014 @Changing the mindset: Goede vondst, een prachtlamp! De 20 ligne lampen zuipen redelijk veel olie, maar daar krijg je ook veel licht en warmte voor terug. Voor 25 euro zelfs zonder glas een koopje! Je hebt een matador glas nodig voor die lamp. Op z'n Duits flachscheibenbrenner, want eigenlijk is matador een merknaam. Bij hytta.de te verkrijgen, maar ook wel bij nederlandse aanbieders als mavaka.nl en olielampen.nl Indien het lange glas van 28 centimeter hoog past, deze gebruiken, past dat niet in je hanglamp, dan de kortere van 21 centimeter bestellen, want des te langer het glas, des te beter de verbranding. http://hytta.de/zubehoer/Glaszylinder-fuer-Dochtpetroleumlampen-Kosmoszylinder-Matadorzylinder-Kniffzylinder,9995.htm 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mark Geplaatst: 18 maart 2023 Delen Geplaatst: 18 maart 2023 Weet iemand hoe je een nieuwe lont in een brenner 20 plaatst en waar bestellen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fonicitia Geplaatst: 29 maart 2023 Delen Geplaatst: 29 maart 2023 Op 18-3-2023 om 12:41, mark zei: Weet iemand hoe je een nieuwe lont in een brenner 20 plaatst en waar bestellen? Ik heb het antwoord ook nodig :) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.