Ga naar inhoud
GENEGEERD

Troubles in the hood..


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Ik zet deze topic hier omdat ik niet weet waar anders...

Nu wonen wij hier vrij rustig...net aan de Nederlandse grens met Putte.

Nu wil het lot dat dit nu net het probleem is.

Achter mn huis ligt een klein bosje met kleine speeltuin...overdag heel erg leuk voor de kinderen maar als de donker valt komt het gespuis naar buiten.

Jongeren van net over de grens komen hier hun stuf smoren en breken zowat de volledige speeltuin af...

Snachts als iedereen slaapt en smorgens meten we de schade op...banken zijn uit de grond getrokken ,liggen midden op het plein...de hondeloopweide wordt vernield enz enz...

MAAR onze tuinen grenzen aan dit gedeelte...

Nu heb ik mn achterkant afgesloten met tuinhuis , houtkot en poort en de draad voorzien van donker worteldoek.

Hier moeten ze al over mijn tuinhuis en cave klauteren om op mn tuin te geraken en eens op het dak staat een leuke verrassing te wachten van grote uitstekende nagels. Als ik dan wakker wordt breekt de oorlog uit...DAT IS EEN FEIT!!

Nu zat ik deze avond in mn cave en hoorde ik geruis...ik dacht ok prijs ze zijn daar.

Ik kroop op het dak van mn cave en scheen met 2 led's die ik heb ...

Dei slaan in paniek en roepen iets...Ik roep heel bescheiden terug en haast me naar mn kameraad wat verderop...ze zijn daar ..we slaan onze slag...maar de felle grote smoelen waren al gaan lopen met de noordenwind..

Volgende keer hopelijk meer geluk.

Politie ???;):D:p

Zijn al een paar keer geweest en thats it...Tegen dat die hier zijn.........geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuwww.

Niet dat wij die gasten gaan kort en klein slaan maar een goede babbel zullen ze niet snel vergeten...Het is onze buurt verdomme waar ONZE kinderen spelen...

Ze vinden zakjes wiet....een heeft er onlangs een spuit gevonden...miljaar ik wordt zo boos terwijl ik dit weer schrijf..

Wapens ( lees mes of knuppel of....) nemen we niet mee op de achtervolging...1 kan tegen jezelf gebruikt worden en 2 als de politie er uiteindelijk toch aan te pas komt ...nee nee ...

Als ''ze'' natuurlijk mijn eigendom betreden bij donker....dan wordt het verhaal heel anders. Ik ben heel erg braaf maar bedreig me niet op mn eigen grond.

Maar een goede heel sterke ledlamp schaf ik mij nu wel nog extra aan..

Ik had er een staan op mn airsoft tactical rifle en dat was een bom van licht ...voor een 70 euro...zeer goed geld besteed en die ga ik misschien weer bestellen via ebay UK denk ik. Er is maar 1 nadeeltje aan ..de batterijen zijn van die platte schijfjes en kosten veel centen...ik zie nog wel..

Ok er bestaan betere maar de prijs wordt dan ook beter...amaai...en nog geen beetje.

Verder wordt er deze week nog extra licht voorzien achteraan dat als het nodig is als afschrikmiddel kan worden gebruikt.

Dodelijke wapens koop ik niet ...(kinderen....). Ok ik heb bijlen , hakmessen ed maar een pistool of geweer met vergunning vind ik te gevaarlijk..

Wel denk ik terug een tactisch airsoft rifle aan te schaffen. Doeme ik heb spijt dat ik mn vorige heb weggedaan.

Het is niet dodelijk maar ik verzeker u 100 % dat wanneer je in de donker zo een bolleke of 10 tegen je kop geschoten krijgt je de eerste 5 min neerligt van de pijn.

Ik heb mn eigen club gehad en weet heel erg goed hoe deze voelen..

En het is een legaal stuk '' speelgoed '' voor volwassenen dat je in huis hebt.

Damn...moet ik in een bos gaan wonen om echt rust te vinden????

Dit ,nu is niet mijn natuur...dit is niet mijn persoon maar ik wordt bedreigt...mijn kinderen lopen deels gevaar...onze oudste (14) durft niet meer naar buiten met de hond als het donker is.Mijn dochter (8jaar) komt laatst naar huis met een zakje wiet met wat korrels overschot erin..papa wat is dat ??? Mijn maat zn zoon vond een spuit met naald aan paar weken terug..:mad:

En de buurt ???Sorry dat trekken wij ons niet aan...tot er bij hen wordt ingebroken of vernield of.....

En dat is hier een boerendorp he ..dat is hier niet de stad of een of andere marginale wijk...nee gewoon stabroek...Dzjeeses..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De jeugd van tegenwoordig ook.... ( ;) )

 

maar even serieus ik snap heel erg goed dat je jezelf wilt verdedigen en vooral dat je even een stevig gesprek met ze wilt:)

denk vooral dat ze even goed schrikken nodig hebben en misschien wel meerdere keren achter elkaar maar wees voorzichtig want voor je het weet neemt zo'n rotjoch een keukenmes mee en die doen net zoveel pijn als een mooie Full-Tang ESEE.

 

wens je veel succes, misschien is het een idee om alvast een camera te plaatsen of zelf filmen en dan het licht aan. kun je hopelijk een gezichtje of twee op film krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

Idd dat speelt zeker mee ...heel voorzichtig zijn want ze kunnen gelijk wat bij zich hebben.

En zo piepjong zijn ze niet want mn vrouw heeft ze vanuit het raam zien ''vluchten'' met de wagen...Dus 18 of ouder...

Nu heb ik heel wat jaren ervaring in de karate maar eens er 3of meer voor jou staan die opgepept zijn van eender wat wordt het verhaal niet meer zo simpel.

Blijkt nu na wat rondvraag in de buurt dat dit spelletje al meer dan 10 jaar gaande is..wtf??? 10 jaar maar niemand durft wat te doen uit schrik voor represailles...

Camera komt er 100 % zeker..

Tsss ik maak me nu echt zorgen..we kochten dit huis een jaar terug en dit was echt niet opgenomen in mijn gedachten..

Ok ik heb een kelder vol prep en ergens werd er rekening gehouden met verdediging maar ................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afsluiting plaatsen, stekelige struiken willen ook al helpen, enkele felle lampen met bewegingsmelder die aanfloepen zodra iemand over de afsluiting wipt, eventueel afsluiting wat verhogen. Verder zou ik inderdaad niet voor wapens gaan omdat jij uiteindelijk het gelag betaalt als er hommeles van komt. Een stevig stuk hout dat jij weet staan kan al dienst doen. Onder (niet naast - je wil niet aangevallen worden met je eigen materiaal) je bed een baseballbat of een staaf rond alu kom je ook al een heel eind mee. Je hoeft het nog geeneens te gebruiken maar het kan je gesprek wel wat meer serieux geven. Een paar IP camera's kunnen de klus afmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's echt drie keer kut; hebben we hier af en toe ook last van. Is dit misschien niet wat? Ik weet niet of ze dit bij jullie in België ook hebben, maar het werkt hier in de stad in ieder geval wel als een gesmeerde bliksem tegen de herrie schoppers.

De mosquito;

Door plaatsing van een Mosquito® hoogfrequent geluidsysteem wordt een beperkt gebied onaantrekkelijk voor hangjongeren zonder dat dit hinder voor passanten en omwonenden veroorzaakt. Door toepassing van een tijdschakelaar kan de werking van de Mosquito nauwkeurig worden afgestemd op de momenten van overlast. Het geluid van de Mosquito® wordt vrijwel alléén door jongeren (tot ~25 jaar) gehoord en na korte tijd als zo irritant ervaren dat ze weg zullen gaan. De Mosquito heeft een effectief bereik van 20 - 25 meter. Onderzoeken in Engeland, Nederland, Duitsland en België hebben aangetoond - en het Ministerie van BZK heeft bevestigd - dat bij normaal gebruik van de Mosquito géén gevaar op gehoorschade bestaat.

image.jpg.50102625d3b96f363a00aa86c5e79ff3.jpg

image.jpg.2358a547eb764d8e053f6318b73a25e7.jpg

image.jpg.1291b02a3cd65358590134ab41ceaea5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke

 

Gelijk heb je...nu ligt dit al een hele tijd waar het hoort indien er ''iets'' zou zijn....(verder woorden daarvoor niet nodig)

Afsluiting is 2m hoog en van de gemeente ...mag ik niet aankomen maar toch donker worteldoek geplaatst zodat de inkijk er niet is.

Passeren kunnen ze niet...ze moeten over mn tuinhuis geraken...

De wet is duidelijk wat kan bij nacht als je een inbreker betrapt.

Bij dag mag je enkel handelen met gelijke wapens...dwz dat je overdag geen revolver kan boven halen en er een op een bol trakteren .

Bij nacht mag het wel binnenshuis...NIET in de tuin...

Ik heb die wetgeving moeten instuderen indertijd voor mn wapenvergunning...wapens heb ik sinds kinderen er zijn niet meer...

Camera kijk ik mogen na het werk voor...

Ik vind het persoonlijk erg dat ik van mn huis een soort fort moet gaan maken tegen dat loslopend wild....maar als het niet anders kan....

@Enki interessante site...ik bekijk die eens heel goed...

Dank voor deze..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een blaaspijp met een pijltje slaapmiddel erin doet ook wonderen. Laat geen sporen na als je het goed doet en hij of zij is wel uitgeschakeld.

 

Prikkeldraad (de meest vernijnige die je kan vinden) en struiken met enorme stekels raad ik je ook aan. Als er onbekende auto's zijn kun je ook het terrein afbakenen met kraaienpoten.

 

Helaas mag je alleen smurfen spray in NL hebben maar in BE en DE is pepperspray toegestaan. Toegegeven het is akelig spul maar het is nog altijd minder potentieel dodelijk dan een honkbank knuppel o.i.d.

 

En misschien het ergste van allemaal, je kind instrueren dat er andere tijden aankomen waarbij het niet meer zo heel 'veilig' is.

 

Alleen onbekenden (die tevens niet veel goeds in hun bol hebben) klimmen over je schutting, cave, dak van je tuinhuisje heen in het holst van de nacht. Vrienden en familie of mensen met wel goede bedoelingen gebruiken de bel a.k.a. kloppen op de voordeur.

 

Bottom line, alles wat beweegt in de nacht in je achtertuin is prooi voor wat je ook maar kan vinden. En niet zo bang zijn voor de politie. Als je ze nodig hebt duurt het 'geeeeeuuuw' voor ze er zijn, dus waarom niet met ietwat zwaarder geschut achter de hand houden. Die airsoft vond ik een goede suggestie om achter de hand te houden.

 

Nogmaals, ik opper inderdaad materiaal dat de potentie heeft om iemand uit te schakelen, Ik ga er in dit geval vanuit dat @tom666 verstandig met de suggestie en materialen omgaat bij het gebruik ervan. Net zoals hij wil ik dat het men afschrikt en dat ze weggaan... dat daar vandaag de dag ietwat zwaarder materiaal aan te pas komt... ach ja... de Nederlandse wiet is ook zo sterk dat het op de harddrugs lijst kan dus die gasten zoeken het op om gewond te raken linksom of rechtsom.

 

Edit: Lewieke liet mij nog even weten dat pepperspray en CS gas in België verboden zijn. Tja... dan blijft er niet veel materiaal over voor 'tijdelijke uitschakeling'. En pepperspray is nog wel veiliger dan airsoft producten :rolleyes:,geen wonder dat we altijd grappen maken over die Belgen en hun prioriteiten hahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Range

Je verwoordt goed wat ik denk.

En ja ik ga heel verstandig om met wat ik denk of doe...En idd hetgeen over mn tuinhuis en cave kruipt zijn geen vrienden of vriendelijke buren die een praatje komen maken.

Laatst waren ze hier achter op het plein aan de kleine parkeerruimte snachts debiel aan het doe met wat wagens en vlogen ze hier door de straat aan een niet te misverstane snelheid.

De politie werd gebeld en kregen leuk het antwoordt dat dit geen prioriteit was.

Ze zijn smorgens rond 10u dan eens komen vragen wat er gebeurt was (:mad:) stel je voor...

De airsoft die ik terug zou willen aanschaffen is enkel in het geval er toch één binnen geraakt...want dan sta ik daar met weet niet wat in mn hand en moet je min tot op een meter naderen om iets te kunnen doen.

Met de airsoft die ik had was 50m !!!!! loepzuiver...en pijnlijk :) en maakt ook geen lawaai .

 

Nogmaals ik laat heel veel opties open nu en zal deze week meer beslissingen nemen tov veiligheid in en rondom het huis.

De kinderen zullen nu weten wat er gaande is en zullen de antwoorden krijgen waar ze vragen op hebben ....het is niet leuk maar het moet..

 

@LogicSix

 

Jouw avatar vind ik geweldig...ik leerde het kennen van een album van Alan Parson project (eye in the sky)

Dit gezegd zijnde....Ik heb het ergens in mn bericht stilletjes vernoemd...

Ik ben normaal heel erg Yin Yang.....

Ik heb reeds fel licht en koop er deze week bij...dit spelletje duurt lang genoeg.

Ik heb echt niet de intentie om te wachten tot ''ze '' binnen komen.

Ik wil dit deels oplossen zonder ''oorlog '' te ontketenen maar zal dit oplossen .

Ik weet dat de pen machtiger is dan het zwaard maar heel soms is dit heel erg spijtig niet meer genoeg.

Ze gaan niet weg...ik hoop dat met de maatregelen die er nu gaan bijkomen van licht en bewegingssensors dit deels zullen oplossen ..of ze gooien ze stuk...

We zien wel en reageren op gepaste wijze.

Maar ding staat vast ...ik heb me nog nooit laten doen en zeker nu niet ben ik het van plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst eens te ontmoedigen dat die jeugd zich op die plaatsen ophoudt. Het lijkt me niet verstandig om met een op een wapen lijkend iets te gaan zwaaien voordat iemand een echte op je voorhoofd mikt.

 

 

 

Op gebieden met veel, onaantrekkelijk licht, zullen ze niet gauw gaan staan. Plaats zelf met de buurt dergelijke lampen of vraag het aan de gemeente. Regelmatig met een groep buurtbewoners juist op die plaatsen gaan staan kan ook helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666,

 

Ik wens je veel succes met de knopen doorhakken. Moge je snel de overlast weten terug te dringen.

 

Er is nog een klein voordeeltje waarom je voor zwaardere middelen kan gaan en er mee wegkomt. De buurt wordt al voor 10 jaar geteisterd. Krijg je de buurt aan je zijde door de overlast te vermidneren dan kan het uitdraaien op een flinke rel als je toch aangesproken gaat worden door de politie.

 

Gewoon doen, wees een voorbeeld voor die mensen en dat ze niet bang moeten zijn en over zich heen moeten laten lopen. Een goede voorbereiding kan daar machtig veel verschil in maken. En hoe meer medestanders je kan krijgen hoe veiliger plus hoe makkelijker jij je gang kan gaan en hoe meer preppen een voet aan de grond krijgt.

 

En die airsoft die je wilt, doen. Geen haar op mijn hoofd (ik heb er een flink aantal :p) die het anders beweerd. Met zulk gespuis valt niet te praten (en daar komen ze ook niet eens voor) dus tja.. wat dan wel kom je snel genoeg achter mits je ze tijdelijk tot stilstand heb weten te brengen :rolleyes:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LogicSix

 

De airsoft is NIET om buiten te gebruiken!! Ik weet verdomd goed wat mag en niet ...Dit is enkel om te gebruiken ''als '' ze binnen zouden geraken met een kop vol stuff....

De gemeente doet hier geen ballen...allemaal geprobeerd....

We vormen nu met een paar een groep die zo nu en dan een wandeling maakt en iedereen weet dat en kent ons...

We zien wel of dit iets opbrengt...

Maar aangezien dit probleem zich al lang voor doet zijn extra maatregelen noodzakelijk...

Nog een voorbeeld...

Begin dit jaar komt mn overgebuur terug van avondje stappen met zijn vrouw...

Nu ja avondje... 23u terug naar huis...niet echt te veel gedronken ...gewoon...andere buren zijn mee...

De vrouwen (je kent het...) moeten nog even een plasje maken dus mn gebuur staat met de andere gebuur hier 2 straten om de hoek even een praatje te maken wachtend op de mevrouwtjes ...

Hij rolt een sigaretje en plots...boem klets snok worden beide hier verdomd om de hoek compleet in mekaar getimmerd..maar echt compleet he...

Bont , blauw zwart en knock out....

2 hebben ze nadien kunnen identificeren en die lachten gewoon alles weg...ja ze waren met 10..just for the fun of it...

Nu zijn we bijna een jaar later en niks...NIKS waordt er aan gedaan want het was net over de grens...en dan duurt het net iets langer...:-(

Het is hetzelfde krapuul dat hierachter de buurt onveilig maakt....

Wil ik maar zeggen ...ik krijg heel goede tips van jullie en zal die zeker uitvoeren maar ik vrees dat er meer zal nodig zijn.

Ik hoop dit tot een degelijk '' einde '' te brengen...iemand moet zicht recht stellen en ik vrees dat ik het zal zijn.

Ik hoop de buurt mee te krijgen....

@lewieke

 

Mijn Cocker Spaniel is ook niet echt het middel vrees ik ...geef hem een koekske en hij ligt met zn poten in de lucht om een streelke te krijgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goede LED zaklamp wil, dan is een Cree UltraFire erg interessant ( http://www.dx.com/s/cree+ultrafire ), oplaadbare batterijen bij nemen (niet gewoon AA maar 14550 oid), gruwelijk fel lampje, fantastische lichtopbrengst! Wel reserve batterij meenemen, want na een uur of 2 is 'ie echt wel leeg.

Eens. En de strobe functie, waarbij het licht snel flikkert, daar word je echt gek van. De sterkste 'zaklampen' van tegenwoordig hebben dezelfde lumens als groot licht van een auto. Ik zou ook niet weten hoe je zo'n zaklamp verbindt met een sensor (zodat ze aangaan als er beweging is), maar het lijkt me ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonkel Jones

Gespannen????

Weet je wel hoe lang dat spelleke al duurt ? Hoe weinig de buurt of de gemeente er aan doet????

Wat ik heb betaald voor mn huis ? Waarom ik rust wil???

Praten praten praten.....neee het helpt niet altijd ....soms is het gewoon tijd voor actie en die is nu aangebroken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonkel Jones

Gespannen????

Weet je wel hoe lang dat spelleke al duurt ? Hoe weinig de buurt of de gemeente er aan doet????

Wat ik heb betaald voor mn huis ? Waarom ik rust wil???

Praten praten praten.....neee het helpt niet altijd ....soms is het gewoon tijd voor actie en die is nu aangebroken....

 

Je woorden bevestigen mijn vermoeden dat je gespannen bent. Ik kan je alleen maar - goedbedoeld - aanraden rustig aan te doen en je niet te laten opnaaien door een paar kids met een jointje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AAAA wat zeg je daar nu???? Een paar kids met een jointje???? Enkele posts hier overgeslaan???? Dit zijn niet gewoon een paar kids...dit is ongedierte dat een les nodig heeft omdat het de veiligheid van onze kinderen in het gedrang brengt....die paar kids met een jointje waar meer dan de helft van de buurt schrik voor heeft....die paar kids met een jointje die het speelplein afbreken...en die kids met een jointje die represailles treffen voor hen die iets durven doen....

Neen dit moet stoppen...Hoe zou je zelf zijn??? laten doen ...een praatje gaan maken?? Wel het praatje zullen we maken dat is zeker maar zulk gespuis luisteren meer naar een ander soort woorden en nu staan we klaar met een paar om die woorden te gebruiken.....Het heeft lang genoeg geduurt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat meestal heel goed helpt:

 

Op het moment dat ze met zijn allen daar zitten, kom jij aangewandeld.

Goedenavond jongens (iedereen aankijken met een vriendelijke glimlach en een knipoog).

Ga tussen ze zitten op het bankje en vraag of je even een vraag mag stellen.

Vertel dat je last hebt gehad van een paar gastjes die over je schutting wilde klimmen en of zei er misschien meer van weten.

Niet dat je hun verdenkt, neeeeee! Maar misschien hebben ze iies gehoord of gezien.

Vertel verder dat je kids hier overdag graag spelen en of ze rekening willen houden met het lawaai en de rotzooi.

Vraag ze of hun het normaal zouden vinden dat als ze zelf kids zouden hebben, dat die wietzakjes zouden vinden of kapotte speeltoestellen.

Bedank ze dat ze even wilden luisteren naar jou en geef een hand.

 

Vaak als je rustig blijft en je levelt op hun niveau, krijg je meer voor elkaar dan als je de oorlog verklaart en/of afstand blijf houden.

Nu kun je ook de volgende keer bij lawaaioverlast makkelijk op ze aflopen en vragen van ey jongens, wat hadden we nou afgesproken?

9 van de 10x is dit de beste methode.

Trust me.

Been there done that!

It's my job ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...