Wilve Geplaatst: 23 juni 2014 Delen Geplaatst: 23 juni 2014 Ik zag deze tunnelkas op Ebay en ik heb hem zelf al enkele jaren en moet zeggen dat het een geweldige kas is. Ik geloof dat ik er minimaal het dubbele voor betaald heb destijds. Dus dacht ik, die tip ik even. http://www.ebay.nl/itm/6m-x-3m-Polytunnel-Greenhouse-Pollytunnel-Poly-Tunnel-Cover-Only-6-Section-New-/131058653515?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e83b4594b&_uhb=1 Dit is echt geen geld voor 18 vierkante meter kas. Bij ons voldoet hij prima, de ritsen zijn nog heel, nergens scheuren of slijtage. Ik kan hem echt iedereen (die er plaats voor heeft) aanraden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 24 juni 2014 Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Erg mooi alleen nu de ruimte er nog voor... helaas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 24 juni 2014 Delen Geplaatst: 24 juni 2014 @Wilve, hoe houdt deze kas zich in een gebied waar het af en toe flink kan waaien? Zou je daar iets over kunnen zeggen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 24 juni 2014 Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Let op, het frame zit er niet bij! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 24 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Fuck, je bent wakkerder dan ik toen ik dit plaatste! Met frame is hij duurder, maar nog steeds een aanrader: http://www.ebay.nl/itm/6-Section-Galvanised-Steel-Frame-Polytunnel-Greenhouse-Pollytunnel-Poly-6m-x-3m-/380589313531?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item589ce40dfb&_uhb=1 Ik heb hem verankerd met twee palen in de grond en de flap aan de zijkant ingegraven, hij staat als een huis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 24 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Hier een paar foto's van mijn kas in actie. Aan de rechterkant van de foto van de binnenkant zie je een paal met ijzerdraad naar de boog. Daarmee staat hij stormvast, want met de warme dagen laat ik hem uiteraard open. Ik heb ook twee kacheltjes, die 14 dagen branden op drie liter olie. Dat helpt ons in de winter aan verse sla, want die kan tot -10 graden hebben... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 24 juni 2014 Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Je hebt het aardig voor elkaar, @Wilve! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 24 juni 2014 Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Fuck, je bent wakkerder dan ik toen ik dit plaatste! Met frame is hij duurder, maar nog steeds een aanrader: http://www.ebay.nl/itm/6-Section-Galvanised-Steel-Frame-Polytunnel-Greenhouse-Pollytunnel-Poly-6m-x-3m-/380589313531?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item589ce40dfb&_uhb=1 Ik heb hem verankerd met twee palen in de grond en de flap aan de zijkant ingegraven, hij staat als een huis. Ja, ik ben een echte ochtendmens. Jij ging waarschijnlijk net slapen toe ik eruit kwam. In de bergen kan het in de winter nog wel eens waaien en daarom vroeg ik het, maar zo te zien is het prima tegen een prima prijs ook. Misschien kun je voor de winter wat bakken op wielen (of verhoging) maken voor in de kas i.v.m. de vorst? Kacheltjes die 3 liter gebruiken in 4 dagen? Die wil ik ook wel. Heb je er een foto van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 24 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Drie liter in veertien dagen, op de laagste stand. Het is gewoon een soort olielamp. Je laat ze heel zacht branden. Ik heb er helaas geen foto van gemaakt. Doe ik nog een keer. Dank je Molloneke. Ja, we hebben het aardig voor elkaar. We kopen gedurende de zomer eigenlijk niets. Elke dag vers eten. Wat we over hebben verwerken we voor de winter. Het gaat niet eens om het geld trouwens. Vanavond aten we stamppot van eigen gekweekte bindsla met verse kruiden en eigengemaakte schapenkaas. Ik verzeker je, er is geen restaurant te vinden die dat op de kaart heeft, zelfs niet iets wat er in de buurt komt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 24 juni 2014 Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Ik vraag me af of zo'n ding de winter hier zou overleven, met pieken naar -35C gaat er best een hoop stuk... Waarschijnlijk zou ik 't doek er eind van de herfst af moeten halen en dan begin van de lente er weer op doen, dan kan ik 't groei-seizoen hier stevig verlengen... wel wat minder mooi dan een "echte" kas, maar een stuk betaalbaarder... hmmm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Schatkist Geplaatst: 26 juni 2014 Delen Geplaatst: 26 juni 2014 zoiets Niet de goedkoopste site, maar ze hebben er zeer veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 26 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2014 Pieken van -35 zijn niet ongewoon hoor, bij ons in Hongarije. Een meter sneeuw ook niet. Niks aan de hand. Ik vraag me af of zo'n ding de winter hier zou overleven, met pieken naar -35C gaat er best een hoop stuk... Waarschijnlijk zou ik 't doek er eind van de herfst af moeten halen en dan begin van de lente er weer op doen, dan kan ik 't groei-seizoen hier stevig verlengen... wel wat minder mooi dan een "echte" kas, maar een stuk betaalbaarder... hmmm 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 26 juni 2014 Delen Geplaatst: 26 juni 2014 Dan wordt het de zomer in Hongarije en de winter in Spanje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 26 juni 2014 Delen Geplaatst: 26 juni 2014 Pieken van -35 zijn niet ongewoon hoor, bij ons in Hongarije. Een meter sneeuw ook niet. Niks aan de hand. Laat je 't doek er in de winter ook op zitten? Die meter sneeuw hebben we hier dus ook, gaat dat goed? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 26 juni 2014 Delen Geplaatst: 26 juni 2014 Niet alle tunnelkassen kunnen even goed tegen sneeuw. Met de sneeuwstorm op 25 nov. 2005 is er bij ons een tunnelkas ingestort. Bij een collega zijn er toen vijfunnel kassen ingestort. De tunnelkas die bij ons was ingestort had de dunste buizen van de vijf kassen die wij hadden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilve Geplaatst: 26 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2014 Sneeuw, winter, die kas blijft gewoon staan. Aan de buizen kan ik gemakkelijk gaan hangen, zo sterk zijn ze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.