Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geen power test


phaelin

Aanbevolen berichten

Het lijkt me erg boeiend om een tweede test van je te kunnen gaan volgen. Op zich vind ik foto's genoeg voor de sfeerbeelden, al zou ik wel graag zien dat je voor de verslaggeving qua electragebruik een uitzondering maakt voor je laptop. (We hebben er alle vertouwen in dat je die alleen voor journalistieke doeleinden zal gebruiken. Ja toch, niet dan mensen????).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Video is nog leuker dan foto's :)

Ik heb alle vertrouwen in je discipline om de laptop alleen te gebruiken voor updates en uploads en niet de andere zaken dus danzou je die geladen kunnen houden :)

 

Ik ben van plan deze test te herhalen, over een periode van 10 dagen in januarie. Hopen dat het vriest, dan heeft het echt nut.

Zou het nuttig zijn filmpjes te maken van de ervaring? Of zijn foto's voldoende? M'n elektra kan er niet af vanwege het alarmsysteem dan dan over de pis gaat maar ik trek overal de stekkers eruit en zet verlengsnoeren uit waar mogelijk. Ik zorg dat m'n laptopje opgeladen is zoals vorige keer zodat ik dagelijks even snel wat kan posten en uploaden qua voortgang. Ik kan met m'n nieuwe internet aansluiting gemakkelijker filmpjes uploaden dan bij de eerste test, maar dan moet er genoeg licht zijn om de smartphone op te laden met de goalzero zonnepaneeltjes, een andere camera heb ik niet.

 

Ben ondertussen aan het denken wat ik zoal kan gaan proberen met die test, en heel misschien krijg ik een tweede prepper zover om mee te doen. Tips altijd welkom natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... En trouwens, m'n nieuwe percolatortje doet 't perfect. Alsof het gemaakt is om op m'n ethanol setje te staan :) Moet nog wel even uitvogelen hoeveel koffie erin moet. Ik heb nu een HEEL straf bakkie.

 

Ik heb wel eens senseo pads gebruikt. Afhankelijk van het model passen die aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Video is nog leuker dan foto's :)

Ik heb alle vertrouwen in je discipline om de laptop alleen te gebruiken voor updates en uploads en niet de andere zaken dus danzou je die geladen kunnen houden :)

 

Vorige keer ging dat best goed. Kreeg bij toeval een tweede batterij voor het ding dus ik kan zo'n twee weken lang een kwartiertje tot 20 minuten per dag online zijn. Da's meer dan genoeg om updates te plaatsen hier en even de mail te checken (veel van m'n vrienden en familie zouden 't niet begrijpen als ik 10 dagen niet zou antwoorden). Ik zou de test kunnen doen zonder internet elke dag maar het lijkt me leuker om elke dag iets te posten over hoe het gaat. Anders moet ik de filmpjes opslaan ergens (zoveel opslag heeft die phone ook weer niet) en achteraf de hele handel posten.

 

De dingen die ik verder via internet doe zijn voornamelijk gaming, en dat trekt dat asus EEE'tje toch niet dus... Ik zou in principe via de smartphone updates kunnen plaatsen, maar de laptop is makkelijker qua typen. Ben wel benieuwd of die extra batterij sneller leegloopt als het kouder wordt in huis. Ik kan dat laptopje niet opladen via solar dus... Als er weer budget is volgend jaar komt er een tablet waarmee ik dat wel kan, zodat ik m'n prep docs kan blijven lezen.

 

Ik vraag me wel af hoe het zal gaan als het inderdaad lekker vriest. Ben benieuwd waar ik tegenaan loop waar ik nog niet aan gedacht heb. Maar ik ben wel een beetje zelfverzekerd dat ik het zou kunnen redden. Ik ben tenslotte gewoon in m'n huis, niet in een tentje oid buiten. Dat zou ik zeker niet redden, want ik heb daar nul ervaring mee. Nooit in m'n leven gekampeert.

 

Nu is het zowieso een beetje vals-spelen, want m'n buren doen natuurlijk niet mee, wat betekent dat zelfs als het vriest m'n waterleiding veilig blijft omdat de buren zullen blijven stoken. Maarja, je kunt niet alles testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan deze test te herhalen, over een periode van 10 dagen in januarie. Hopen dat het vriest, dan heeft het echt nut.

Zou het nuttig zijn filmpjes te maken van de ervaring? Of zijn foto's voldoende? M'n elektra kan er niet af vanwege het alarmsysteem dan dan over de pis gaat maar ik trek overal de stekkers eruit en zet verlengsnoeren uit waar mogelijk. Ik zorg dat m'n laptopje opgeladen is zoals vorige keer zodat ik dagelijks even snel wat kan posten en uploaden qua voortgang. Ik kan met m'n nieuwe internet aansluiting gemakkelijker filmpjes uploaden dan bij de eerste test, maar dan moet er genoeg licht zijn om de smartphone op te laden met de goalzero zonnepaneeltjes, een andere camera heb ik niet.

 

Ben ondertussen aan het denken wat ik zoal kan gaan proberen met die test, en heel misschien krijg ik een tweede prepper zover om mee te doen. Tips altijd welkom natuurlijk.

 

10 Dagen vind ik echt een behoorlijke test, hulde daarvoor! Ik kijk uit naar je ervaringen en dat kamperen, dat komt wel, op de SC's volgende jaar. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 dagen test...je hebt al heel wat geleerd de vorige keer.

Denk aan goede voeding, lekkere en snelle recepten, hooikistkoken, oefen dat tevoren ook een keer, en natuurlijk, iets om lekkere koffie te kunnen zetten tijdens je test.

De was...probeer tijdens je test eens een dekbedhoes te wassen(gedoe hoor) Zelf gebruik ik bij mijn testen een lakenzak in bed. Die is makkelijker te wassen en droogt sneller. Dekbed (met hoes) wat vaker luchten, dan hoef je die minder vaak te wassen. Wollen truien zijn ook handig, nachtje buiten hangen en ze kunnen er weer tegen. Voor wol is vaak wassen zelfs slecht, goed luchten, dat is wel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 dagen test...je hebt al heel wat geleerd de vorige keer.

Denk aan goede voeding, lekkere en snelle recepten, hooikistkoken, oefen dat tevoren ook een keer, en natuurlijk, iets om lekkere koffie te kunnen zetten tijdens je test.

De was...probeer tijdens je test eens een dekbedhoes te wassen(gedoe hoor) Zelf gebruik ik bij mijn testen een lakenzak in bed. Die is makkelijker te wassen en droogt sneller. Dekbed (met hoes) wat vaker luchten, dan hoef je die minder vaak te wassen. Wollen truien zijn ook handig, nachtje buiten hangen en ze kunnen er weer tegen. Voor wol is vaak wassen zelfs slecht, goed luchten, dat is wel nodig.

 

Ik heb idd van die dekbed overtrek dingen die lastig zijn te wassen in m'n wonderwash ding. Ga ik zeker testen. Waarschijnlijk proberen te drogen als de petroleumkachel toch aan moet maar dat zal wel weer veel vocht in huis opleveren.. Aan de andere kant heb ik ook diverse fleece dekens dus die zouden sneller gebruikt worden in een echte situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dit ding uit de prepshop handiger dan je wonderwash.

Ik heb zelf zo'n flexibele emmer als wasmand, kost een euro of vijf in een aanbieding. Die gebruik ik tevens als wastobbe. Lakens en lakenzak en spijkergoed past daar wel in.

 

Heb inmiddels 5 van die 20 liter emmers, met tuitje van de action. Dus ik zou er eentje kunnen bestellen. Via de veiling van Zinzzy komen er nog 10 emmers met deksel bij dus dan ben ik qua emmers klaar. Ik zal er eens over denken om zo'n ding klaar te hebben voor de test. Maak ik er gelijk een review van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...