Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw Huis, Nieuwe kansen!


Communicator

Aanbevolen berichten

Kippen valt binnen de mogelijkheden, maar kijken we eerst even aan...

 

De mast is inschuifbaar, dus wellicht alleen opzetten als ik hem ga gebruiken... daarom weet ik nog niet precies hoe hij in mijn achtertuin komt.

het hele gevaarte kan ik binnen een half uur staand hebben.

 

Maar de strekking van je bericht snap ik... niet overdonderen :)

 

niet om het een of ander, ik zou met een antenne en kippen even wachten, eerst horen hoe de buren er over denken

ik weet dat je een antenne mag plaatsen, maar het komt op mij een beetje over als gelijk t vuur opstoken

eerst even settelen in de buurt en dan met de "gekke" dingen beginnen ;)

veel burenruzies beginnen om dat soort kleine dingen, dus ik zou me even gedeist houden

 

dit is als goed bedoeld advies bedoelt, niet als een tik op de vingers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tja tips. De meeste staan wel op het forum.

Of ze van belang zijn kun je zelf het beste bepalen.

 

- Folie voor je raam (dootzichtig) Houd toch iets meer op afstand. en je glas breekt niet meteen in honderduizend stukjes.

- Bij de action deur en raam alarmpjes. niet super beveiligd maar je word wel gewaarschuwd.

- Camera's. Maar die heb je al dus dat is prima. Heb je b.t.w. wel gekozen voor camera's die je op een smartphone kunt bekijken op afstand?

- Een hond. liever een middel hond dan een kleine. een zwaardere blaf schrikt meer af dan een hoog blafje ;)

- Je voortuin en/of achtertuin niet te mooi maken. Als je tuin er niet uitlokkend uitziet heb je meer kans mensen op afstand te houden. (daar valt toch niets te halen).

- Verlichting. Wat sensor verlichting plaatsen.Als er iemand het pad opkomt springt het licht aan, en je camerabeelden zijn beter te bekijken.

 

Groetjes Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tips van linda

De meeste buren hebben moeite met kippen

Maar als je japanse kwartels neemt die als siervogels worden gezien hebben ze vaak geen bezwaar. ( word ook aangeraden om mee te beginnen op het kippen forum omdat ze iets makkelijker zijn in onderhoud )

En ik hoop voor je dat je nieuwe buren fatsoenlijke mensen zijn waar je ook wat raakvlakken bij vind

ps heb je een puntdak in je nieuwe huis ? schotten langs de lage zijkant en daarachter kun je een hoop verstoppen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn voorraad is krap 1 jaar oud. Ik heb nog geen nadelige gevolgen kunnen ondervinden van bedorven waren. ... alle maandverbandjes zien er nog pri-ma uit :)

ik heb wel een aantal blikken waar ik inmiddels nieuwsgierig naar ben. Daar zit dan voornamelijk vlees in (stoofvlees, boterhammenworst).

 

Mijn voorraad krijgt natuurlijk tijdens deze verhuis ook gelijk een evaluatie, en ik zal mijn best doen om dit zo goed mogelijk te documenteren.

@Heksenboot ik moet je even corrigeren...

@Geert heeft de grootste mast :) ... hihihi

Ik moet jullie beiden corrigeren . Geert heeft de grootste MOBILE mast . @Heksenboot .

Gefeliciteerd met de nieuwe verblijfplaats en succes .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag druk bezig geweest met de muren. Ik heb vanmorgen een Wagner verfspuit gekocht... wat een aanwinst! met 1 emmer latex 2 kamers compleet kunnen spuiten (goedkoper dan huismerk Gamma: OKE). hoewel dit niet wordt aangeraden, was dit toch echt, buiten de aanschaf van het apparaat zelf, een een top budget tip!

(Het apparaat kost momenteel 159,95 bij de praxis. dan zitten er twee spuitmonden bij. 1 voor muurverf, en de andere voor beits e.d. Dus ook te gebruiken om bijvoorbeeld schuttingen te spuiten, of meubels).

 

Daarna de hal beneden en boven aangepakt. Morgen voorstrijk smeren op de muren van de woonkamer en 4-5 stroken behang plakken op 1 van de slaapkamers. Nog een stukje van de hal afmaken en dan kunnen we de vloerbedekking gaan halen en leggen.

 

Zaterdag neem ik een dagje vrij omdat ik dan moet optreden, maar een goeie vriend gaat dan samen met mijn vrouw en dochter de structuurverf in de woonkamer zetten.

Dan kunnen we zondag verder gaan met de vloerbedekking en hopelijk al gaan beginnen met het oververhuizen van onze zooi.

 

De ruimtes onder het schuine dak van zolder worden straks inderdaad gebruikt voor opslag van de reguliere rommel. Folie voor het raam om scherven te voorkomen vind ik wel een goeie.

Al mijn kozijnen en ramen zijn inbraak bestendig volgens kema-keur.

 

De antenne krijgt zijn plaats aan de berging achter in de tuin. Op deze manier kan ik er altijd bij, en wanneer ik hem wil gebruiken kan ik hem omhoog schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nieuwe wijkbewoners schatten het inbraakrisico in hun nieuwe woonomgeving veel rooskleuriger in dan buren die al langer in de wijk wonen. De oorzaak is dat nieuwe bewoners geen goed beeld hebben van alle inbraken in de wijk.

 

Pas tien jaar na de verhuizing is het verschil grotendeels verdwenen. Dit blijkt uit een onderzoek van twee economen van de Tilburg University. Het lijkt er op dat bewoners om het risico op inbraak in te schatten zich baseren op het gemak waarmee ze zich inbraken kunnen voorstellen. Het risico is daardoor afhankelijk van de hoeveelheid indrukken en ervaringen, die ze hebben opgedaan. Dit is lokaal bepaald. Bij een verhuizing wordt als het ware op de ‘reset’-knop gedrukt, zodat de ervaringen met inbraak veel lager zijn dan gerechtvaardigd is.

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2014-04-30/nieuwe-bewoners-onderschatten-inbraakrisico

 

Bij het lezen van dit bericht moest ik aan jullie denken, @Communicator, jullie zijn net verhuisd...

Hoewel, als prepper zijnde, ben je meer gespitst op veiligheid.

Bekijk je woning eens als inbreker, of sluit jezelf buiten en kijk hoe je je huis in kan komen.

Better safe than sorry, nietwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste woningen ben je in een relatief korte tijd binnen en met weinig gereedschap: schijnveiligheid!

veiligheids sloten etc., goedgekeurd door...... bla bla. Commercieel! en goedgekeurd door...

 

Will

 

Allereerst gefeliciteerd! @ ts

 

verder... nou inderdaad..

Mijn voordeur is gewoon een "normale" voordeur. Massief hout. Cilinderslot... alles zag er normaal uit.

Toch was het niet "normaal" of veilig.. want zonder dat dit zichtbaar is.. herstel... wás.. is mijn deurkozijn (heet dat eigenlijk zo?) de zwakke schakel.

 

Een paar weken geleden was ik niet zo handig bezig en stapte ik de voordeur uit om een kijkje te nemen.

BAM

windvlaag en de voordeur klapte dicht. Geen sleutel.. geen telefoon... en mijn man zou nog minimaal 1,5 uur wegblijven.

De buren waren niet thuis, de achterkant niet bereikbaar... en alle ramen dicht.

Mijn kleine meisje van nog geen jaar was echter binnen.

En als ze nou veilig in haar bedje of de box zou liggen te slapen dan zou ik wat rustiger zijn geweest, maar dat was niet het geval.

Na alle opties langs gelopen te zijn heb ik mijn schouder tegen de deur aan gegooid. (achteraf erg auw! )

En vervolgens mijn voet tegen de deur (op slothoogte) aan geplant te hebben vloog de deur gewoon open.

 

Ik.. vrouwtje... heb gewoon de voordeur open gebeukt (wel met de drijfveer dat ik naar mijn dochter wilde :D)

De deur was intakt, maar het stuk hout van het kozijn waar het slot in bevestigd was is gebarsten en verbogen/gescheurd, zodat er voldoende speling kwam voor het dingetje om uit het slot te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef, @Vera dat is spannend geweest, én een goede drijfveer inderdaad.

Om die reden (kind binnen) had/heb ik altijd een sleutel in mijn zak. Maar daar had jij niets aan...

Ik had, als er een kind binnen was, desnoods een raam ingeslagen.

Ooit ook bijna gedaan...mijn tweejarige dochter deed de deur in het slot toen ik op het balkon stond. Haar kon ik paaien met snoep, dus raam inslaan was uiteindelijk niet nodig.

 

En nu Vera? Ga je kijken hoe je je buitendeur beter kan beveiligen?

Zelf heb ik twee verschillende sloten in de deur, en aan de andere kant dievenklauwen, en zo'n secustrip.

Ik heb echter nog nooit in dit huis mijn schouder tegen de deur gegooid. Wel een politiekeurmerk...waarbij ik me nu besef dat ik ervan uit ga dat dat voldoende beveiligd...niet us.

Ik ga ook maar weer eens naar de beveiliging kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peerke
Allereerst gefeliciteerd! @ ts

 

verder... nou inderdaad..

Mijn voordeur is gewoon een "normale" voordeur. Massief hout. Cilinderslot... alles zag er normaal uit.

Toch was het niet "normaal" of veilig.. want zonder dat dit zichtbaar is.. herstel... wás.. is mijn deurkozijn (heet dat eigenlijk zo?) de zwakke schakel.

 

Een paar weken geleden was ik niet zo handig bezig en stapte ik de voordeur uit om een kijkje te nemen.

BAM

windvlaag en de voordeur klapte dicht. Geen sleutel.. geen telefoon... en mijn man zou nog minimaal 1,5 uur wegblijven.

De buren waren niet thuis, de achterkant niet bereikbaar... en alle ramen dicht.

Mijn kleine meisje van nog geen jaar was echter binnen.

En als ze nou veilig in haar bedje of de box zou liggen te slapen dan zou ik wat rustiger zijn geweest, maar dat was niet het geval.

Na alle opties langs gelopen te zijn heb ik mijn schouder tegen de deur aan gegooid. (achteraf erg auw! )

En vervolgens mijn voet tegen de deur (op slothoogte) aan geplant te hebben vloog de deur gewoon open.

 

Ik.. vrouwtje... heb gewoon de voordeur open gebeukt (wel met de drijfveer dat ik naar mijn dochter wilde :D)

De deur was intakt, maar het stuk hout van het kozijn waar het slot in bevestigd was is gebarsten en verbogen/gescheurd, zodat er voldoende speling kwam voor het dingetje om uit het slot te komen.

 

Een adrenaline kick is heftiger dan je denkt.

 

Je doet dan dingen die je anders niet doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd! @ ts

 

verder... nou inderdaad..

Mijn voordeur is gewoon een "normale" voordeur. Massief hout. Cilinderslot... alles zag er normaal uit.

Toch was het niet "normaal" of veilig.. want zonder dat dit zichtbaar is.. herstel... wás.. is mijn deurkozijn (heet dat eigenlijk zo?) de zwakke schakel.

 

Een paar weken geleden was ik niet zo handig bezig en stapte ik de voordeur uit om een kijkje te nemen.

BAM

windvlaag en de voordeur klapte dicht. Geen sleutel.. geen telefoon... en mijn man zou nog minimaal 1,5 uur wegblijven.

De buren waren niet thuis, de achterkant niet bereikbaar... en alle ramen dicht.

Mijn kleine meisje van nog geen jaar was echter binnen.

En als ze nou veilig in haar bedje of de box zou liggen te slapen dan zou ik wat rustiger zijn geweest, maar dat was niet het geval.

Na alle opties langs gelopen te zijn heb ik mijn schouder tegen de deur aan gegooid. (achteraf erg auw! )

En vervolgens mijn voet tegen de deur (op slothoogte) aan geplant te hebben vloog de deur gewoon open.

 

Ik.. vrouwtje... heb gewoon de voordeur open gebeukt (wel met de drijfveer dat ik naar mijn dochter wilde :D)

De deur was intakt, maar het stuk hout van het kozijn waar het slot in bevestigd was is gebarsten en verbogen/gescheurd, zodat er voldoende speling kwam voor het dingetje om uit het slot te komen.

 

gelukkig heb je de nachtschoot niet dichtgedraaid, de dagschoot gaat gelukkig makkelijker open..

 

Als je schade hebt aan de sluitzijde van de deur kun je dat oplossen door een speciale renovatiesluitplaat over de schade heen te monteren.

google eens op marenco , als je handig bent en het hoeft minder mooi , kun je ook iets van aluminium platstaf 4mm dik maken.

 

Groeten

Neoclyps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...