Ga naar inhoud
GENEGEERD

Opzoek naar een klein mes en/of multitool


Harmen Stap

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb net de creditcard versie bestelt bij de Prepshop. Gewoon gedaan omdat ik benieuwd was naar de kwaliteit. Kost maar vier euro. Ik koop ook ooit wel een echte multitool, maar zit op dit moment een beetje krap.

 

Harmen, ik ben benieuwd naar je ervaringen met de creditcard multitool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harmen, ik ben benieuwd naar je ervaringen met de creditcard multitool.

 

Ja, sorry. Had ik eigenlijk even moeten posten.

Ik moet bekennen dat ik hem nog niet echt goed heb getest, maar ik zal wel schrijven wat ik er op dit moment van vind.

 

Hij was kleiner, maar zwaarder dan ik had verwacht. Er wordt gezegd dat hij de grootte heeft van een creditcard, maar hij is ongeveer de helft van dat. Hij is wel een stukje dikker dan een creditcard. De enige dingen die ik getest heb zijn het snijvlak en het zaagvlak. Dat is dus het enige waar ik over kan oordelen op dit moment. Het snijvlak is niet scherp genoeg. Ook is de hoek van het blad te groot (geen idee hoeveel graden). Helaas heb ik, in tegenstelling tot de meeste mensen hier, geen goed gereedschap om messen te slijpen, dus ik kan vrij weinig doen aan het botte snijvlak.

Het zaagvlak daarin tegen deed het beter dan verwacht. Het is niet bedoelt om een boom om te zagen, maar hij is wel bruikbaar om takken door te zagen die te taai zijn om af te breken (wilgentakken bijvoorbeeld).

Dus kortom: je betaald vier euro en je krijgt iets van vier euro. Als je een goede multitool zoekt zou ik toch iets zoeken dat iets duurder is. Toch ben ik wel tevreden met mijn aankoop, want ik had geen zin om een paar tientjes uit te geven aan iets dat ik bijna niet gebruik. Waarschijnlijk koop ik wel een keer een goede multitool zodra ik wat meer geld heb.

 

Hoop dat je daar iets aan hebt @Peerke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een Mesje allen zou ik eens kijken naar de Spyderco Dragonfly, erg klein, maar ondanks dat kan je het mesje zeer goed vast houden en kans op jezelf snijden is door de vorm+textuur zeer klein. Is trouwens ook redelijk goed metaal, eenvoudig slijpen en houd redelijk goed zijn edge.

 

Ik heb hem altijd bij me (als ik niet op reis voor mijn werk ben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry. Had ik eigenlijk even moeten posten.

Ik moet bekennen dat ik hem nog niet echt goed heb getest, maar ik zal wel schrijven wat ik er op dit moment van vind.

 

Hij was kleiner, maar zwaarder dan ik had verwacht. Er wordt gezegd dat hij de grootte heeft van een creditcard, maar hij is ongeveer de helft van dat. Hij is wel een stukje dikker dan een creditcard. De enige dingen die ik getest heb zijn het snijvlak en het zaagvlak. Dat is dus het enige waar ik over kan oordelen op dit moment. Het snijvlak is niet scherp genoeg. Ook is de hoek van het blad te groot (geen idee hoeveel graden). Helaas heb ik, in tegenstelling tot de meeste mensen hier, geen goed gereedschap om messen te slijpen, dus ik kan vrij weinig doen aan het botte snijvlak.

Het zaagvlak daarin tegen deed het beter dan verwacht. Het is niet bedoelt om een boom om te zagen, maar hij is wel bruikbaar om takken door te zagen die te taai zijn om af te breken (wilgentakken bijvoorbeeld).

Dus kortom: je betaald vier euro en je krijgt iets van vier euro. Als je een goede multitool zoekt zou ik toch iets zoeken dat iets duurder is. Toch ben ik wel tevreden met mijn aankoop, want ik had geen zin om een paar tientjes uit te geven aan iets dat ik bijna niet gebruik. Waarschijnlijk koop ik wel een keer een goede multitool zodra ik wat meer geld heb.

 

Hoop dat je daar iets aan hebt @Peerke

 

Harmen, bedankt voor je antwoord. Ik zie dus van die creditcard af en hou het bij mijn Leatherman Supertool.

 

Ik heb gisteren mijn nieuwe slijpsteentje mogen ontvangen. Fallkniven DC4 met diamant en keramische zijde. Bevalt prima voor in het veld omdat hij lekker compact en licht is, in tegenstelling tot mijn grote en zware Naniwa waterstenen.

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fallkniven-diamant-keramische-slijpsteen-dc4.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom niet gewoon een VIctorinox Pioneer Range, Alox oid. Zoiets zit ook standaard in mijn tas. Vlijmscherp maar niet 'eng' als je m uit je tas haalt.

Denk als je met een spyderco naast de buschauffeur je nagels gaat zitten slijpen dat er wel commentaar komt.

 

Ben Ik niet helemaal met je eens. De dragonfly is kleiner als het gemiddelde Zwitserse mes en het blad kan niet dichtklappen. Maar er zijn inderdaad Spyderco's die je gewoon niet bij je moet dragen dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben Ik niet helemaal met je eens. De dragonfly is kleiner als het gemiddelde Zwitserse mes en het blad kan niet dichtklappen. Maar er zijn inderdaad Spyderco's die je gewoon niet bij je moet dragen dagelijks.

 

het gaat niet alleen om formaat maar ook om looks. spyderco heeft een gave (spannende) look terwijl victorinox het bij iedereen bekende zakmesje is.

 

maar natuurlijk, ieder zijn eigen voorkeur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even om aan te geven wat voor mesje ik bedoel(verkrijgbaar met diverse kleuren handvatten):

 

 

De andere zijn inderdaad wel een beetje afschrikwekkend en als iemand z'n appeltje in de trein daar mee gaat schillen zou ik ook even schrikken als hij eerst zijn mes pakt ipv de appel :cool:

 

Goede dekmantel dus, zo'n appeltje! Niemand heeft door dat je eigenlijk van plan bent om daarna iemand te overvallen. En bovendien heb je ook nog iets tegen de dorst als de overval voor bij is :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen leatherman sidekick bv ?

Zie net de spyderco post zijn zeer goede messen

Ik heb de tenascious en heeft overvaller afgeschrikt

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

Gelukkig had je hem bij je. Daarom heb ik altijd SOG Pentagon Elite I bij me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik altijd mijn Cold Steel All Terrain Chopper bij me. Ook handig als je onderweg een appeltje wilt schillen...

 

 

Leuk voor thuis aan de muur ! Maar het past zo slecht in je rugtas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...