Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boek over hoe men tot de middeleeuwen leefden


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
"Leven van het land" van John Seymour is een goed boek, dat helaas erg veel opbrengt op Marktplaats.

 

Even de reacties samengevat; het is een kut boek en het kost geen drol. Kon je op wachten natuurlijk.

 

"Leven op het land" is een klassieker, dat een mooi overzicht geeft van veel mogelijkheden. Die allemaal tot de bodem uitputten in een boek gaat natuurlijk niet. Toch is het boek met veel vakmanschap en deskundigheid geschreven. Een paar jaar geleden heb ik de gebonden NEDERLANDSE uitgave een paar keer voor maar liefst rond de tachtig euro zien weggaan op Marktplaats. Nu lijken de prijzen gelukkig wat gezakt, maar het boek brengt nog steeds stevige prijzen op. Maar op een veiling kun je ook een keer geluk hebben. En soms vind je zo'n boek voor een euro in een rommelwinkeltje. Kan allemaal, dat spreekt vanzelf. En inderdaad de Engelse uitgave is niet zo duur, daar had ik het ook niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een goed boek over hoe men van zeg maar in de prehistorie tot in de middeleeuwen leefden.

En dan bedoel ik een boek waarin omschreven wordt hoe men toen kleren maakten, land bewerkten, bouwden, de destijdse technologie enz....

Tips zijn welkom!

Oké ik moet het zeggen. Men is enkelvoud. Dus: men leefde, men maakte kleren en zo voorts. Dit is niet het groot Nederlands dictee, maar misschien komt het ooit je sollicitatie brief ten goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts

Nou heb ja alleen in dit draadje al drie keer laten weten dat het boek van Jhon Seymour,geweldig is en dat je vooral de goudgerande ingebonden versie moet aanschaffen van dit meesterwerk.

Ik heb op een nette manier gemeld dat ik PERSOONLIJK dat boek een wat overschat,niet al te diep gaand boek, vooral goed bij de open haard vindt,wat bijval kreeg en iemand een link van de goedkopere engelse versie voor vond.

Discussie en verdieping heet zoiets en als jij je daar iedere keer door aangevallen voelt,heb jij een probleem,niet ik.

Preppers slikken over het algemeen niet alles wat ze voorgehouden worden voor zoete koek,zelfs niet als die door Dick Berts op een zilveren blaadje gepresenteerd word en op iedere stelling kun je tegen stellingen verwachten,niet alleen jij maar iedereen,leer daar maar mee leven ipv je iedere keer op te blazen als iemand het niet met je eens is,is ook beter voor je hart :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...