Ga naar inhoud
GENEGEERD

Engelse boer bouwt klein hobbit Huis voor slechts £150


Tom

Aanbevolen berichten

Inmiddels is het gewoon in NL om een eenvoudige woning of flat te kopen voor een slordige 2 ton tot 250.000 euro voor een appartement of huis (rijtjeshuis) voor deze bedragen.

De hypotheek moet door 2 personen die een modaal loon hebben worden opgehoest. (2X 1600 euro inkomsten, ongeveer).

 

Of als starterswoning vanaf 180.000 euro voor 2 kleine salarissen zo'n 1300 tot 1400 euro netto per maand. en dan ongeveer in 30 jaar aflossen met dus 2 werkenden die dus eigenlijk een soort verplichte lening moeten aflossen in 30 jaar tijd met 2 salarissen.

 

Zeg maar effe een soort dwangarbeid voor een huisje in de werkzame periode van je leven.

Als je stopt met betalen zijn de rapen gaar en gaat de bank "hun" huis vorderen en verkopen en kun je het verlies op de verkoop alsnog ophoesten.

 

Ik heb van een econoom geleerd dat in een normaal functionerende maatschappij men met 1 modaal loon een goede ruime nieuwe woning moet kunnen kopen zonder extreme woonlasten, zeg maar 30 tot 40% van je loon. daarnaast is een gezin met kinderen zonder werkende partner mogelijk met deze woonlasten.

 

In de jaren 80 vorige eeuw koste een nieuwbouw huis bijvoorbeeld zo'n 150.000 gulden, waarvan het huis (royale eengezinswoning) zelf 75000 gulden koste en de grond van de gemeente dus ook zo'n 75000 gulden. Samen dus 150.000 gulden nieuw opgeleverd.

Dat was dan met 1 modaal loon te kopen en af te lossen en daarnaast ook nog belastingvoordeel.

 

Dat kan dus in Nederland heden ten dage (tegenwoordig) niet meer.

 

Maar om te laten zien dat het ook anders kan is een engelse boer aan de slag gegaan met een andere insteek, namelijk zelf bouwen met wat je hebt.

 

 

 

In een tijd waarin huizenprijzen torenhoog zijn, is een Engels boer aan de slag gegaan met een budget van nul en bouwde een huis voor bijna niets.

 

De 59-jarige Michael Buck bouwde voor een miezerig bedrag van £ 150 ($ 250) een klein, maar gezellige huis.

Hij bouwde dit in de tuin van zijn huis in Oxfordshire.

 

De voormalig tekenleraar tekende de plannen voor het huis op de achterkant van een envelop. Hij heeft geen speciale bouwvergunningen nodig omdat het werd geclassificeerd als een zomerhuis (voor Engeland). Buck verzamelde in twee jaar tijd natuurlijke en gerecyclede materialen voor de bouw.

Het kostte hem nog eens acht maanden om het te bouwen met zijn blote handen, hij heeft geen elektrisch gereedschap gebruikt.

 

[ATTACH=CONFIG]6685[/ATTACH]

 

 

 

Lees verder op de link (klik)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk gedaan. In de tuin..ja dat mag hier ook.

Verder zijn er hier zoveel regels wat zelf bouwen betreft dat het onrealistisch is zoiets te bouwen, tenzij dan in je eigen tuin.

In America is er een hele beweging kleine huizen ontstaan, Tiny houses. Daar staan erg leuke zelfbouw en koophuisjes tussen.

Als je ook nog een lapje grond hebt waar je een waterput kan slaan, ben je echt off grid. Als je hier een lap eigen bosgrond hebt mag je hooguit in de weekenden wat kamperen, ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al tijden van mening dat het hele woningbeleid van geen kant klopt in NL. Sowieso is dit het enigste land waar men niet in een recreatie-woning mag wonen en de overige betaalbare woonvormen zoals bv Chalets of woonwagens worden weg gediscrimineerd doordat Gemeentes geen of zo min mogelijk staanplaatsen uitgeven. Neem daarbij het feit dat men voor een huurwoning jaren op een wachtlijst staat waardoor je in feite wordt 'gedwongen' om een hypotheek aan te gaan en een huis te kopen..

 

Ondanks dat de overheid al jaren roept dat ze Individueel Opdrachtgeverschap (zoals dit topic) willen promoten en mensen willen stimuleren een eigen woning te bouwen, voor een meer divers en beter aansluitende woningmarkt, lijkt me dat een mooi initiatief als dit moeilijk realiseerbaar zal zijn in Nederland. Want tja..we hebben nu eenmaal bepaalde regeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik erg leuk vind aan deze huizen zijn de vormen. Je kunt ze allerlei ronde, ovale, druppelvorm of wat je maar kunt bedenken geven. Trapjes, halve verdiepingen enz. Dat maakt het zo interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, zoiets wil ik dus ook nog eens doen, als TEOTWAWKI BOL, ergens afgelegen in 't bos met wat zonnepaneeltjes voor een laptopje, wat radio spul en led lampjes, verder weinig.

 

Het lijkt me super om met een groepje preppers een stukje bos met een beekje te kopen en daar dan allemaal zelf zo'n huisje bouwen! Grond is hier wel te regelen en hout is er in overvloed! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk gedaan. In de tuin..ja dat mag hier ook.

Verder zijn er hier zoveel regels wat zelf bouwen betreft dat het onrealistisch is zoiets te bouwen, tenzij dan in je eigen tuin.

In America is er een hele beweging kleine huizen ontstaan, Tiny houses. Daar staan erg leuke zelfbouw en koophuisjes tussen.

Als je ook nog een lapje grond hebt waar je een waterput kan slaan, ben je echt off grid. Als je hier een lap eigen bosgrond hebt mag je hooguit in de weekenden wat kamperen, ofzo.

 

Jaaaa Tiny Houses!!

Ik zit altijd op youtube na die huisjes te kijken.

Ik vind ze echt geweldig en wil zelf eigenlijk ook zoiets in de tuin als leesplek:o en om de logees in te proppen zodat ik er in huis geen last van heb haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa Tiny Houses!!

Ik zit altijd op youtube na die huisjes te kijken.

Ik vind ze echt geweldig en wil zelf eigenlijk ook zoiets in de tuin als leesplek:o en om de logees in te proppen zodat ik er in huis geen last van heb haha

 

Ik zit ze ook al een hele tijd te bekijken, ik vind ze geweldig! http://www.youtube.com/watch?v=dzprV0pAkFw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wacht eens even: dit huis voldoet niet aan het vigerende bestemmingsplan. Daarnaast heeft de welstandscommissie zich niet uit kunnen spreken over het uiteindelijke ontwerp, en is de kennelijke voorgenomen wijziging in de woonomgeving niet ter goedkeuring van de omwonenden gepubliceerd in de stadskrantrubriek gemeenteberichten. En waar is de milieu-effectenrapportage behorend bij dit bouwwerk?

 

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat dat rieten dak er behoorlijk brandonveilig uitziet, en dat de constructie op het eerste gezicht niet voldoet aan de laatste, recent Europees gelijkgetrokken bouwnormen voldoet. Deze laatste uitwas van insubordinatie en recalcitrant rebellengedrag dient dan ook subiet en tot de laatste klonter pleisterwerk te worden afgebroken, op straffe van een dwangsom van 1000 euro per dag.

 

[/overheidmodus off]

 

Ontzettend gaaf huisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan het liefst zo bouwen heb je meer grond over om groenten te verbouwen ...... zie link

 

Kijk, zoiets wil ik dus ook nog eens doen, als TEOTWAWKI BOL, ergens afgelegen in 't bos met wat zonnepaneeltjes voor een laptopje, wat radio spul en led lampjes, verder weinig.

 

Het lijkt me super om met een groepje preppers een stukje bos met een beekje te kopen en daar dan allemaal zelf zo'n huisje bouwen! Grond is hier wel te regelen en hout is er in overvloed! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nee, niet hier in Zweden; dat wordt te koud in de winter. Ik zou juist grotendeels ondergronds gaan, zoals een echt hobbit huis. Verwerk de huisjes in heuvels en verbouw er bovenop groente en fruit. De deur en ramen op 't zuiden. Tussen de huisjes kippenhokken voor eieren en vlees. Grote half ingegraven kassen voor tomaten, komkommer, sla en aardbeien enzo...

 

Ik zie 't wel zitten! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, een soort earth ships/aardehuizen dus :)

 

In de oorlog is er in de bossen rond Vierhouten een ondergronds dorp gebouwd.

Er zijn als monument nog een paar ondergrondse huizen van over. Boeiend om eens te gaan bekijken voor wie het nog niet kent.

 

heb je daar meer info over?

er zijn veel meer plekken waar dat soort dingen overgebleven zijn, er stond er ook een bij het oorlogsmuseum overloon maar die is volgens mij weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google op verscholen dorp, dan zie je veel foto's en info.

Het dorp ligt op de Pas-op-weg, en er lopen mooie wandelroutes in de buurt. Een van die routes heb ik vorig jaar gelopen, echt wel de moeite waard.

 

In de receptie van hotel De Vossenberg in Vierhouten is een expositie ingericht over het Verscholen Dorp.

Over het Verscholen dorp zijn diverse boeken geschreven, waaronder de roman "het geheime dorp"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verscholen_Dorp

 

Ow, qua wonen en schuilen en aparte plekken...zowel Artis als Burgers bush in Arnhem hebben als dierentuin onderduikers gehad. Er worden van tijd tot tijd, vooral rond 4 en 5 mei, lezingen en rondleidingen gehouden waar je meer kan zien en horen hoe dat was.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je daar meer info over?

er zijn veel meer plekken waar dat soort dingen overgebleven zijn, er stond er ook een bij het oorlogsmuseum overloon maar die is volgens mij weg

 

http://www.nunspeetvillage.nl/groen/n019.html

 

mooi om te zien inderdaad :) wij gingen er 'savonds en 'snachts heen.. zie je gelijk een hoop eten (zwijnen e.d.) voorbij zeilen

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...