Lekker Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 5 manieren om een nood kaars te maken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Wat een handige ideeën @Lekker. Ga ik allemaal eens uitproberen. Groetjes, Popeye. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 @Lekker ken ze eigenlijk allemaal al en er zijn er nog wel meer maar het blijft altijd leuk om ze weer te zien (die rode was zit om kaasbollen die je bij de aldi kunt kopen en met dat spul kun je ook dingen mooi waterdicht mee verpakken ) de sinaasappel oliellamp kun je ook doen door het deksel van een jampot of zo te nemen daar wat olijf of zonnebloem olie in te gieten en daar een lapje (plm 1 cm breed en iets langer dat de diameter van het deksel in te leggen je kan kiezen door of 1 kant aan te steken of beide kanten zodat je iest meer licht hebt gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Mooie tips, bedankt! Ik heb een vraag misschien dat één van jullie er een antwoord op weet... Kun je (afgewerkte) motor olie ook gebruik als olie voor in een kaars? Of geeft dat te veel rommel af (ivm inademen)? Gebruikte motorolie kun je bij een SHTF eenvoudig uit om het even welke auto halen. Daarnaast heb ik hier nog een liter of 20 staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Mooie tips, bedankt! Ik heb een vraag misschien dat één van jullie er een antwoord op weet... Kun je (afgewerkte) motor olie ook gebruik als olie voor in een kaars? Of geeft dat te veel rommel af (ivm inademen)? Gebruikte motorolie kun je bij een SHTF eenvoudig uit om het even welke auto halen. Daarnaast heb ik hier nog een liter of 20 staan. je beantwoorde je eigen vraag al als je het binnenshuis gaat gebruiken , buitenshuis kun je er makkelijk een fakkel mee maken even googlen ---->fakkel van motorolie of gr hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Die met de sinaasappel had ik al gezien op het forum maar er werd niet bij vertelt dat je er olie moest bij doen . Vandaag dat dit ding niet brande bij mij . En ja je kan aftap olie gebruiken alleen stinkt het een beetje . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 je beantwoorde je eigen vraag al als je het binnenshuis gaat gebruiken , buitenshuis kun je er makkelijk een fakkel mee maken even googlen ---->fakkel van motorolie of gr hamster Bedankt voor die linkjes. Ik ga mijn motorolie dus nog maar even bewaren. Binnenshuis dus niet aan te raden tenzij goed ventileren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Coele post! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bijenman Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Handig. En als je deze vijf toepassingen geprobeerd hebt, denk ik dat je met nog veel meer ideeën komt Ik zie een uitdaging, wie de meest inventieve kaars kan bedenken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Mooie tips, bedankt! Ik heb een vraag misschien dat één van jullie er een antwoord op weet... Kun je (afgewerkte) motor olie ook gebruik als olie voor in een kaars? Of geeft dat te veel rommel af (ivm inademen)? Gebruikte motorolie kun je bij een SHTF eenvoudig uit om het even welke auto halen. Daarnaast heb ik hier nog een liter of 20 staan. Youtube: Waist/drip oil burner/heater/stove. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 (afgewerkte) motor olie ...voor in een kaars? dit zou ik zeker niet doen, motorolie heeft waanzinnige hoeveelheden http://nl.wikipedia.org/wiki/Polycyclische_aromatische_koolwaterstoffen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 dit zou ik zeker niet doen, motorolie heeft waanzinnige hoeveelheden http://nl.wikipedia.org/wiki/Polycyclische_aromatische_koolwaterstoffen En... rijdt je nog wel eens op de snelweg, Highway? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 en zo zijn er nog tal van andere toepassingen hahaha Youtube: Waist/drip oil burner/heater/stove. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 @Heksenboot @phtvs de meeste afgewerkte olie branders werken wel vaak met een ventilator voor een geforceerde luchtstroom maar het kan wel maar dat zijn systemen waarbij de olie soms zelfs met water gedruppeld worden op een hete plaat (die dus wel voorverwarmd dient te zijn ) http://journeytoforever.org/books/roger-sanders-heater.cgi http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me5.html de met een ventilator uitgevoerde versie wordt vaak gebruikt om metaal te smelten (aluminium ed ) @Highway toch worden ze wel degelijk gemaakt want los van afgewerkte olie kun je er ook biodiesel ed in stoken gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 En... rijdt je nog wel eens op de snelweg, Highway? ik woon er bijna ...omdat er al 12 jarige preppeltjes zijn die van alles zelf willen maken op dit forum, en mogelijk geen idee hebben van de gevaren van slechte verbranding, heb ik er maar een voor hun bekende site gelinkt. Een fakkel brand toch wel even heel anders dan een gemiddelde auto zijn benzine verwerkt. De gemiddelde fakkel zie ik walmen, wat een onvolledige verbranding aangeeft... lekker hoor, ouwe motorolie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 ik woon er bijna ...omdat er al 12 jarige preppeltjes zijn die van alles zelf willen maken op dit forum, en mogelijk geen idee hebben van de gevaren van slechte verbranding, heb ik er maar een voor hun bekende site gelinkt. Een fakkel brand toch wel even heel anders dan een gemiddelde auto zijn benzine verwerkt. De gemiddelde fakkel zie ik walmen, wat een onvolledige verbranding aangeeft... lekker hoor, ouwe motorolie Bedankt voor de waarschuwing. Niet zo'n goed idee dus die kaars op motorolie.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 ik woon er bijna ...omdat er al 12 jarige preppeltjes zijn die van alles zelf willen maken op dit forum, en mogelijk geen idee hebben van de gevaren van slechte verbranding, heb ik er maar een voor hun bekende site gelinkt. Een fakkel brand toch wel even heel anders dan een gemiddelde auto zijn benzine verwerkt. De gemiddelde fakkel zie ik walmen, wat een onvolledige verbranding aangeeft... lekker hoor, ouwe motorolie Lekker is anders, inderdaad, maar elke dag in de file staan is ook niet gezond. Zo'n afgewerkte olie-brander voor noodgevallen, als je niks meer hebt? Goud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 en zo zijn er nog tal van andere toepassingen hahaha Inderdaad, kijk die youtube-filmpjes maar. Je kan het zo gek niet bedenken. Smeden, metaal smelten, pottenbakken, verwarmen, verdediging (oeps), enz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 hoezo oeps die pan viel toch per ongeluk om? Inderdaad, kijk die youtube-filmpjes maar. Je kan het zo gek niet bedenken. Smeden, metaal smelten, pottenbakken, verwarmen, verdediging (oeps), enz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 13 november 2013 Delen Geplaatst: 13 november 2013 hoezo oeps die pan viel toch per ongeluk om? Yep. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fritsimeel Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Kaarsen zijn handig. Snel in een noodsituatie/alternatief kaarsen maken: Sommige zijn echt leuk bedacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Volgens mij is er van elke soort kaarsen hier in het filmpje met uitzondering van de wasco kaarsen al een afzonderlijk draadje geplaatst . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Idd. leuk idee maar al voorbij gekomen. http://preppers.nl/forum/threads/7776-5-manieren-om-een-nood-kaars-te-maken @Kungfufox [MOD] Samengevoegd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Als je je verdiept in degeschiedenis van de ontwikkeling van licht van lampen dan zal je alle varianten al kennen. Alle vetten en olien branden. De ene beter dan de andere. Er bestonden zelfs lampen van zeevogels gemaakt. Lekkere vette uitzoeken en pit in z'n bek stoppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.